jyrildo 23.05.2007 20:31:53 (muokattu 23.05.2007 20:42:05) | |
---|
1. Kerro taustatietoja: Olen soittanut rumpuja likipitäen 10 vuotta. Setti majailisi treenikämpällä, josta se lähtisi sitten keikoille mukaan. Musiikkityyli orkesterillamme on rock-metal, mutta paino kuitenkin tuolla rockilla, ja paljon kevyttäkin ohjelmistoa. 2. Mitä tarvitset: Tarvitsen siis jonkunnäköisen shellpackin missä on basari ja 3-4 tomia. Snare löytyy omasta takaa, kuten myös pellit ja hardware aika pitkälle. 3 tomia ehkä kuitenkin mieluinen ja koot: 10" 12" 14"/16". Tästä lattiatomin koosta otan ehdotuksia vastaan. Nykyinen tomi on 16", mutta on hyviä kokemuksia myös 14" matalimpana. 3. Budjetti: Mitään tarkkaa budjettia en osaa sanoa, mutta tarkoitus ostaa todella hyvän tason kamaa, eli heitetään budjetiksi 2000+ euroa. Jos jokin setti on mielestänne aivan ehdton ykkönen niin saapi se maksaa. 4. Oletko jo etsinyt eri vaihtoehtoja? Pearlin reference sarjaan olen ihastunut, mutta ehdottoman avoin myös muiden valmistajien rumpuja kokeilemaan. Tässä yksi, jossa ei olisi mitään turhaa, ja kootkin mieluisat: http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/40_41/products_id/3504 Keskustelkaa ja ehdotelkaa. Kiitoksia etukäteenpäin. EDIT: sen verran vielä, että käytetty setti tai teetetty kumu ei ole myöskään poissuljettua. Music can be so much more than a cool drumbeat and someone "talking" over it, or a "fashion & dance show" on MTV. -Roine Stolt |
hollmi-5 23.05.2007 22:33:07 | |
---|
Pearlin reference sarjaan olen ihastunut Tässä on hyvä perustelu. Jos olet johonkin mieltynyt, niin miksi et sitä ostaisi. Itsellesi se setti tulee. Joku aina vänkää kuitenkin: "itse olisin tuolla hinnalla jo ostanut senjasen..." Soundit, piuhat ja kajarit. |
ramzuz 23.05.2007 23:57:39 | |
---|
Referencet on mahtavat rummut! Ei muuta sanottavaa. Ainut miinus on korka hinta:) mutta tämä pätee usein parhaissa rummuissa. me vedetään livenä! |
Magiz 25.05.2007 02:58:25 | |
---|
Referencet on mahtavat rummut! Ei muuta sanottavaa. Ainut miinus on korka hinta:) mutta tämä pätee usein parhaissa rummuissa. meitä on moneen junaan, ramzuz on pearlmies, minä en. :) siispä en kehota ostamaan pearlia vaan esim taman tai ludwigin laatusetin. (tama starclassic, tama starclassic maple, ludwig classic maple, ludwig classic birch) suosittelisin myös tsekkaamaan esim Sonor SQ2 ja Kumut kaikki laatusetit ovat laadukkaita, ja kaikilla valmistajilla on hyviä settejä. sieltä vain valitsemaan se itselle osuvin. :) kuten todettu, jos olet täysin myynyt itsesi referencelle, osta se, et varmasti pety. :) en siis todellakaan sano että pearlissa olisi mitään vikaa, itsellä vain ei ole liiemmin kokemusta kyseisistä seteistä. pearlia kohtaan on vain vähän ennakkoluuloja jostain kumman syystä. pistetään myöhäisen ajankohdan piikkiin tämä. "2000-luvun kotimaista raskasta progea, vähän niinkuin heavympaa Jethro Tullia" -Jasse |
Olli 25.05.2007 05:56:13 | |
---|
meitä on moneen junaan, ramzuz on pearlmies, minä en. :) siispä en kehota ostamaan pearlia vaan esim taman tai ludwigin laatusetin. (tama starclassic, tama starclassic maple, ludwig classic maple, ludwig classic birch) suosittelisin myös tsekkaamaan esim Sonor SQ2 ja Kumut kaikki laatusetit ovat laadukkaita, ja kaikilla valmistajilla on hyviä settejä. sieltä vain valitsemaan se itselle osuvin. :) kuten todettu, jos olet täysin myynyt itsesi referencelle, osta se, et varmasti pety. :) en siis todellakaan sano että pearlissa olisi mitään vikaa, itsellä vain ei ole liiemmin kokemusta kyseisistä seteistä. pearlia kohtaan on vain vähän ennakkoluuloja jostain kumman syystä. pistetään myöhäisen ajankohdan piikkiin tämä. http://www.nic.fi/~leohome1/rd/htm/drums.htm |
Pearlin reference sarjaan olen ihastunut, mutta ehdottoman avoin myös muiden valmistajien rumpuja kokeilemaan. Tässä yksi, jossa ei olisi mitään turhaa, ja kootkin mieluisat: http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/40_41/products_id/3504 Silloinhan se on Reference jos olet siihen ihastunut. Varmasti hyvä setti. Kehottaisin tosin kokeilemaan Oderyn settiä jos sinne Soundstoreen olet menossa. Saatat yllättyä... "Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla. |
K.Suninen 25.05.2007 11:37:03 | |
---|
"--mutta en oikeen ymmärrä miksei jazzissakin vois olla hyviä rumpusoundeja." -Teräskieli |
Bacchus 25.05.2007 12:25:52 (muokattu 25.05.2007 12:28:38) | |
---|
Esimerkillinen topicin aloitus +.;) Pearlin Reference pelittää varmasti enemmän kuin hyvin. Itse vain en hirveästi välitä näistä Pearlin uusista lugeista. Budjettiisi mahtuu melkien mitä vain, joten voi olla paikallaan tsekkailla rauhassa eri vaihtoehtoja, ja käydä testailemassa mahdollisia settejä. Itse voisin suositella katsastamaan Sonorin Designereiden tarjontaa. Sarjahan lopetettiin juuri, joten settejä myydään hyvillä hinnoilla. Esim. tässä yksi vaihtoehto: http://cgi.ebay.de/SONOR-DESIGNER-D … ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem (kuva on erittäin huono) Halvammallakin tosin on näkynyt, joten kannattaa tsekkailla rauhassa. Ongelmahan näissä lopetetuissa sarjoissa on lisärumpujen hankinta. EDIT: Itse olin skeptinen oman Designer-settini 8"x8"-tomista, mutta rumpu osoittautui erinomaiseksi. Nimimerkki Zily kävi testailemassa kannuja virveliostoksen yhteydessä, ja hänkin sanoi, että ei jää yhtään jälkeen monen laatumerkin 10" tomista. Itselläni siis kattaus 22/8/10/12/16 ja 14"x5" virveli. Anti-Matter Manifesto |
ramzuz 28.05.2007 13:25:33 | |
---|
minä en. :) Ois kyllä syytä olla:) Jotkut ei vaan tajua:):):) Noh ei. Ludaris on hienot! me vedetään livenä! |
MJP 29.05.2007 00:56:37 | |
---|
Osta ne rummut mitkä sua miellyttää ja mitkä todella haluat. Muiden mielipiteillä ei pitäs olla siihen vaikutusta, toki ideoita voi saada kysymällä. Tolla budjetilla saa hyvän setin lähes kaikilta valmistajilta. Jos sulla on mahdollisuus, käy potkimassa renkaita, fiilistele. Mutta älä osta DW:tä! ;-) Huumorimielellä lisää paskaa housuun! |