tilujätkä 23.05.2007 21:28:13 (muokattu 23.05.2007 21:28:30) | |
---|
Ihan pirun kauan tulee pidettyä samoja kieliä, väh. 2kk -> Juuri näin, ja itse tykkään hieman karheasta, ruostuneesta, hapettuneesta, syöpyneestä ja ties mitä vielä pinnasta kun pull offit kuuluu hyvin kun ei kieli heti luista sormen alta vaan voi vetää kunnolla. |
Bald Anus 24.05.2007 08:35:07 | |
---|
Se on vähän miltä itsestä tuntuu. Yleensä vaihtelen noin neljän kuukauden välein, mutta nuo Ernie Ballit on näköjään kestänyt yllättävän pitkään --> Stratossa sama setti tammikuusta asti, eikä paljon yhtään vielä paskaiset, vaikka soitan aika paljon. Jos haluat tutustua muusikkoon, sinun täytyy kuunnella hänen soittoaan
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1 |
JK1 24.05.2007 10:24:18 | |
---|
Nylonkieliseen akustiseen: en ole ikinä vaihtanut, kitara ollut melkein 3 vuotta ja kielistä paistaa kupari läpi Sähkökitaraan: Vaihdoin heti uutena kielet heavympiin ja nyt ollut paikkalla noin 6kk Bassoon: Vaihtoväli ollut sellaista 2 vuotta Yhteenveto: Silloin kun katkeaa/erittäin harvoin |
McNulty 24.05.2007 10:30:47 (muokattu 24.05.2007 10:33:45) | |
---|
Kuinka usein ne kitaran kielet olisi hyvä vaihtaa? Riippuu siitä kuinka paljon soitat ja miten kielet kuluvat. Itse soitan Elixireillä sen 2-3kk. DR:t ovat kuukauden päivät kiinni skebassa. Muiden kielien kanssa vaihtoväli on ollut 2 viikkoa ihan vain siksi, että niistä on kadonnut se "edge" siihen mennessä. PS. vaikka kieli ei katkeaisi ja se ei olisi "kulunut" mutta viritettynä se venyy ja ajan myötä menettää sointinsa (jännitys katoaa kielestä) sekä aiheuttaa vireongelmia. Siksi ehjät ja "ihan toimivat" kielet tulisi vaihtaa uusiin säännöllisesti. clenching the fists of dissent |
Jackson Dinky 24.05.2007 11:24:01 | |
---|
Jaa itellä on ehkä puoli vuotta kielet kii. Putsaa paskat pois soiton jälkeen ja ennen soittoa pesee kädet niin hyvin pysyy. Vedin kai pohjat tähän treadiin! :D ...yhdessä illassa et kolmessa tunnissa. |
Ylilordi 24.05.2007 12:55:06 | |
---|
Tommy Emmanuel vaihtaa kuulemma aina ennen keikkaa, siis melkein joka päivä. Mahtaa tulla kalliiksi, kun vielä raahaa kolmea kitaraa tien päällä mukana. "For never was a story of more woe
Than this of Victoria and her Julian" |
Pico 24.05.2007 13:34:06 | |
---|
Vois kohta itekki mennä vaihtelee kieliä, ollu noi vanhat tossa jo melkeen vuoden :i PISTE. |
oiva tumpeloinen 24.05.2007 13:39:52 | |
---|
Tommy Emmanuel vaihtaa kuulemma aina ennen keikkaa, siis melkein joka päivä. Mahtaa tulla kalliiksi, kun vielä raahaa kolmea kitaraa tien päällä mukana. On sen verran eri juttu, että TE:n keikkaliksaan on varmastikin laskettu noiden kielisettien hinnan verran ylimääräistä. =) Sama homma varmastikin kaikilla jatkuvasti keikkailevilla (siis niillä, jotka tienaavat elantonsa sillä). Kun keikasta saadaan rahaa, siitä yleensä odotetaankin jotain. Silloin pitää myös laitteiston olla vimosen päälle kunnossa perusajatuksena. Tämmöinen normivaihtorumban aikataulu näin amatööritasolla on varmaan vähän eri asia.... |
Jormaz 24.05.2007 13:50:33 | |
---|
Tommy Emmanuel vaihtaa kuulemma aina ennen keikkaa, siis melkein joka päivä. Mahtaa tulla kalliiksi, kun vielä raahaa kolmea kitaraa tien päällä mukana. Se käyttääkin vain Jean Paul Gaultierin käsin ratakiskon pätkästä vuolemia kieliä. Summer is coming, fat boys are happy |
Lenoldinho 24.05.2007 17:23:17 | |
---|
Varmaan kerran 3 kk. Mutta muiden ei kannata ottaa esimerkkiä. When you kill a man, you're a murderer. Kill many, you're conqueror. Kill them all, ooh, oh, you're God! |
Chemo 24.05.2007 21:31:06 | |
---|
Mä oon päätynyt siihen että yllättävän vanhatkin kielet kelpaavat vielä, esim. punkrok-särökomppikitarointiin. Ja oikeastaan muuhunkin sähkökitarointiin (ihan twangeimmissa jutuissa pitää joskus olla tuoreemmat kielet, muttei sielläkään aina). Vireongelmia ei kuitenkaan saa tulla, siitä ei tingitä tippaakaan. Akkari ja klasari ovat toki eri asioita. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
M Hossa 24.05.2007 21:37:51 (muokattu 24.05.2007 21:40:07) | |
---|
Ei Elixlirit oo kieliä...kysykää vaikka Dean Farleyltä... Jos kielen päälle laittaa kynttilän vahaa, Kallen Mäti Tahnaa, tahi spermaa, nin se ei soi. Piste. |
oiva tumpeloinen 24.05.2007 21:40:18 | |
---|
Ei Elixlirit oo kieliä...kysykää vaikka Dead Farleyltä... Jos kielen päälle laittaa kynttilän vahaa, tahi spermaa, nin se ei soi. Piste. Mun Elixireissä on sitten jokin virhe..... |
M Hossa 24.05.2007 21:47:28 | |
---|
Kaikissa elikseereissä on virhe. |
oiva tumpeloinen 24.05.2007 21:48:43 | |
---|
Kaikissa elikseereissä on virhe. Niin. Ne soi. |
Tunsin kerran hepun joka sai paskankin soimaan, itse en viitsinyt siihen koskea... |
Wahi 24.05.2007 23:05:54 | |
---|
Käytän kieliä niin kauan kunnes on niin likaiset että tuntuu jo kunnolla sormissa ja soundi on oikeasti huono. En tykkää uusien kielten soundista, liikaa twangia :D Parisen tuntia soittoa ja sitten on hyvät. Pyyhin kielet aina pidempien/hikisempien sessioiden jälkeen. Kielet tulee vaihdettua about 2kk välein. |
rock-kukko 24.05.2007 23:06:10 | |
---|
iten soitan ehk1-2h päiväs tolla stratolla ja kielet vaihtuu kerran kuussa. muuten vaihtus parikin kertaa kuussa mutku ei oo varaa. |
Moimies 25.05.2007 12:22:08 | |
---|
En tykkää uusien kielten soundista, liikaa twangia :D Parisen tuntia soittoa ja sitten on hyvät. Itse vaihdoin kielet 2 viikkoa sitten, vieläkin kuulostaa "liian uusilta" mielestäni. Ehkä olen vain kummallinen pitäessäni vanhoista kielistä enemmän, paitsi akustisesti soitettaessa.. Archt!!! Etsitään treenikämppää Mikkelistä! |
saha 25.05.2007 12:42:52 | |
---|
On tupannut kitarat vaihtumaan tiuhempaan tahtiin kuin kielet. |