Aihe: Kitaran säätö/ korjaus hinta?
1
Amorith
24.05.2007 17:32:08
Terve. Rekistöröidyin juuri foorumille, kysyäkseni yhtä asiaa, nimittäin:

Olen soittanut nyt 2 v kitaraa, ja nyt siitä ei lähde enää ääntä (BTW http://www.washburn.com/products/electrics/x/x10.aspx#). Olen lähdössä korjauttamaan sitä kauppaan, ehkä säätämään myös intonaatiota yms. ja kysyisin, että onko yli 50€ käypä hinta toimenpiteestä? Itse uskon, että en osaa itse hoitaa mahdollisia toimenpiteitä, jos kitaraa tarvitsee availla.
Krice
24.05.2007 18:39:27 (muokattu 24.05.2007 19:09:03)

Tyhmä kysymys, mutta oletko varma että vika on kitarassa eikä vahvistimessa?
E: Tai piuhassa..
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
hullu_ukko
24.05.2007 18:43:38
Kokeile ensin uutta piuhaa. Kerran yritimme veljen kanssa kaivella vikaa Tensonin stratokopiosta, kun ei lähtenyt ääntä. Sitten musiikkiliikkeen setä kertoi, että vika voi olla muuallakin kuin kitarassa. Niinpä kokeilimme uutta piuhaa ja yllätys yllätys, ääni kuului jälleen.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | ''Jätkiltähän puuttuu sävelkorva! Jos ammattilaiset käyttää tota ni ei voi olla paska sitä paitsi voi väittää ettei oo ättäkkii kun ei oo ite päässy koittaa säätöi huh huh'' -ultimate guitari
LamaAjanElvis
24.05.2007 18:48:56
Juup, toista piuhaa kannattaa kokeilla ekaksi. Mulla lasahti kaikki piuhat yhden kuukauden aikana tässä vastottain. Muutaman vuoden kestivät.
Hikinen_Teltta_Blues Sormet lähtee soundista.
Amorith
24.05.2007 19:12:24
Ei se vika piuhassa ole, kokeilin, vaan vika on siinä, että voluumipotikka on pois paikoiltaan, ja se tuntuu estävän signallin läpimenon... Mitä voi tehdä?
Krice
24.05.2007 19:14:45

vika on siinä, että voluumipotikka on pois paikoiltaan

Tällaiset pikkuasiat voisi mainita aloitusviestissä.
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
Twinkle
24.05.2007 19:26:16
Ei se vika piuhassa ole, kokeilin, vaan vika on siinä, että voluumipotikka on pois paikoiltaan, ja se tuntuu estävän signallin läpimenon... Mitä voi tehdä?

Ei ole paha korjata itekään jos osaa yhtään kolvata. Vanha pois, uutta sisään ja taas toimii, näppärät jätkät myös fiksaavat potikoita mutta tuossa tapauksessa vaihtaisin.

Jos tosiaan on yhdestä potikasta kyse, niin minusta viisi kybää kuulostaa aika pahalta mutta lienee aika normaali kun otetaan mukaan se soitinkorjaajan aloitusmaksu.
oiva tumpeloinen
24.05.2007 19:29:18
Ei ole paha korjata itekään jos osaa yhtään kolvata. Vanha pois, uutta sisään ja taas toimii, näppärät jätkät myös fiksaavat potikoita mutta tuossa tapauksessa vaihtaisin.

Noinkohan on vain potikka rikki. Ettei olisi pässyt vähän pyörähtämään ennen irtoamista ja jokin piuha irronnut/aiheuttanut oikarin.

Jos tosiaan on yhdestä potikasta kyse, niin minusta viisi kybää kuulostaa aika pahalta mutta lienee aika normaali kun otetaan mukaan se soitinkorjaajan aloitusmaksu.

Kyllä tuohon hintaan kieltämättä trimmauksen odottaisi kylkiäisiksi. Muttta siitä oli vissiin puhettakin....
Twinkle
24.05.2007 19:32:27
Noinkohan on vain potikka rikki. Ettei olisi pässyt vähän pyörähtämään ennen irtoamista ja jokin piuha irronnut/aiheuttanut oikarin.

Paha mennä sanomaan kun en kyseistä tapausta ole nähny. Toisaalta tuo irtoaminen kyllä kuulostaisi loogiselta ja olisi vielä kätevämpää korjata ite.
pekurides
25.05.2007 03:17:48

Paha mennä sanomaan kun en kyseistä tapausta ole nähny. Toisaalta tuo irtoaminen kyllä kuulostaisi loogiselta ja olisi vielä kätevämpää korjata ite.

Varmaankin juu piuha nirhautunu irki ku ympäri väännelty.

50e varmaan jotain 1/3 kitaran arvosta nii ei paljoa kannata pajalle viedä!!!!!

Tuo tänne, 5min. korjaus ja mulle mäyris kouraan.:)

Jos ikinä meinaa vähänkään ruveta omia laitteita joskus huoltamaan/tuunaamaan esim.vaihtelemaan mikkejä niin olisi varmaan korkea aika nyt eikä koskaan avata se takakansi ja ottaa härkää sarvista!!!!!

Eli jos osaat lukea ja käyttää puhelinta niin pitäisi kyllä tuommonen simppeli pikku juotos onnistua kun ohjeitakin verkot pullollaan:)
Tunteella päin vittua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)