Suicider 07.01.2004 14:09:59 | |
---|
Juu elikkäs pitäs alkaa pikkuhiljaa opiskeleen,ku ei viitti kovin montaa välivuotta pitää ja musiikki kun on ainut mikä kiinnostaa,rumpuja kun soitan niin olen tuota konservatoriota miettinyt.Että kannattaako sinne menemistä etes harkita??minkälaista sielä on opiskella ja mä en oikeen tiiä että minkä ikäsille se on suunnattu että viittiikö tämmönen lukion käynyt 21v jamppa sinne hakia??jas onko sinne vaikia päästä,pääsykokeethan sinne on tietenki..Ja oulun konservatorioon ois tarkotus mennä,ehkä:)..niin ja eikös ammattikorkeakoulussa oo kans jotain musiikki systeemejä..eikö sielä oo se kulttuuriala,oisko se hyvä?? Kiitti kaikille jotka vaivautu vastaamaan..rock rock Pääasia että on hauskaa!!!!perskele |
Johannes_t 07.01.2004 14:26:39 (muokattu 07.01.2004 15:01:46) | |
---|
Ainakin Tampereella ammattikorkeakoulu ja konservatorio tuottavat yhdessä tuumin ammattimuusikoita. Pääsykokeet ovat (kai) linjakohtaisia, mutta pääsääntöisesti tarpeeksi haastavia. Esim. teoriakokeeseen osallistuvan odotetaan ymmärtävän ja ratkaisevan teorian 1-kurssin tasoisia tehtäviä. 21-vuotias jamppa on varmasti sopivan ikäinen, ei ainakaan ole vuosia liikaa. |
Baroquean 07.01.2004 16:19:07 (muokattu 07.01.2004 16:20:32) | |
---|
Turustakin löytyy konservatorio. :) Lyömäsoitinpuolella on tunnetusti hyvä soitonopetus. Itse en ole talon "kirjoilla" varsinaisesti opiskellut, mutta olen saanut kyllä soitonopetusta siellä vajaan vuoden verran eri lyömäsoittimilla. Siellä voi tietääkseni suorittaa ihan ammattikorkeakoulutason tutkinnon. En tiedä mikä tutkinnon nimi voisi olla. Muusikko, soitonopettaja...? :) En ole siihen puoleen perehtynyt... Jäsenkuvauksessani on muuten linkki konservatorion sivuille. Käyhän sieltä katsomassa. Arbeit macht frei. |
Neuroticus Maximus 09.01.2004 16:49:57 | |
---|
Kävin Joensuun ja Kuopion konservatorion pääsykokeissa kesällä 2002, mutta hylsyjähän sieltä tuli. Kuopion pääsykoe ei ollut mitenkään mahdoton, mutta kun ei nuo sointuanalyysit olleet oikein hallussa. Prima vista oli ihmeen helppo. Piti soittaa yksinkertainen melodia ja sitten soul-tyylistä komppailua samaan biisiin. Joensuun kokeessa olin taas täysin pihalla (pop/jazz-teorioita en ole koskaan opiskellut). Piti kirjoittaa rumpunotaatio nauhalta kuuluvasta rumpukompista ja ottaa eräästä biisistä soinnut ja melodia korvakuulolta ylös. Ei ihan onnistunut. Prima vista oli täysin pimeää kamaa ainakin minun tasoiselleni nuotinlukijalle. Toinen opeteltavista biiseistä oli joku jazz-standardi, johon ei soolon vetäminen oikein onnistunut. Kuten ei myöskään sujuva komppaaminen. Ahdistava kokemus. |
Siis kitaraa soitan itse. Ajattelin vain kertoa omista kokemuksistani. Suunnittelin kyllä silloin Ouluunkin hakemista, mutta kun sille suunnalle ei varsinaista mielenkiintoa ollut. |
Suicider 09.01.2004 18:29:44 | |
---|
no niin,mikä tuo prima vista niinku on?:)ei voi ymmärtää.nättää ny siltä että oon vähä enemmän ton ammattikorkeakoulun kannalla,en varmaan tonne konservatorioon pääse,jotenki vaan tuntuu siltä vielä noista valintakokeista niin pitääkö osata lukia nuotteja kuinka hyvin??.........vai pitäskö alakaa miettii jotain muuta ammattia:),,voi hyvänen aika.... Pääasia että on hauskaa!!!!perskele |
Neuroticus Maximus 10.01.2004 12:18:02 | |
---|
Prima vista tarkoittaa soittoa suoraan nuoteista. Eli pääsykokeessa isketään nokan eteen joku kappale, josta sitten hetken silmäilyn jälkeen pitää soittaa melodia ja komppailla kappaleen sointuja. |
duane 11.01.2004 14:05:37 | |
---|
Miten olisi toisen asteen muusikko tai musiikkiteknologikoulutus Torniossa? Uudet tilat on valmistuneet marraskuussa ja muutenkin on mukavaa.. www.llaky.fi/kulttuuriframe.htmlitse opiskelen tuolla teknologiaa toista vuotta.. Donkkaa.. |
Suicider 11.01.2004 19:39:32 | |
---|
Miten olisi toisen asteen muusikko tai musiikkiteknologikoulutus Torniossa? onko tuonne hirviän vaikia päästä??Vaikutti kyllä hyvältä paikalta ku kävin nettisivuilla......turhan kaukana vaan...meinaan ku oon oulusta,vaan eipä se ny niin haittaa.Pitää kyllä harkita vakavasti... Pääasia että on hauskaa!!!!perskele |
Stain 11.01.2004 19:50:48 | |
---|
Prima vista tarkoittaa soittoa suoraan nuoteista. Eli pääsykokeessa isketään nokan eteen joku kappale, josta sitten hetken silmäilyn jälkeen pitää soittaa melodia ja komppailla kappaleen sointuja. Oliko ihan oikeita nuotteja vai tabulatuureja? Planned a show
Treasoned my roots
Ice cream snow
See you in June |
Basismi 13.01.2004 21:37:06 | |
---|
Oliko ihan oikeita nuotteja vai tabulatuureja? Tässä olisi varmaan oikea paikka sanoa, jotta: HOHO!!! :) It's hard to be humble when you're so fucking big! |
Olga 17.01.2004 15:40:52 | |
---|
nättää ny siltä että oon vähä enemmän ton ammattikorkeakoulun kannalla,en varmaan tonne konservatorioon pääse,jotenki vaan tuntuu siltä Vinkkivinkki. Ammattikorkeasta valmistunut on korkeammin koulutettu kun konservatoriosta paperit saanut, joten pääsykokeet tuskin on helpommat. Konservatoriossa voi "opiskella" musiikkiopistossa (1/3-I) tai 2.asteen ammatillisessa, jolloin saa muusikon paperit. Siitä mitä niillä papereilla työelämässä tekee voidaan olla montaa mieltä. Jos soitat rumpuja etkä lyömäsoittimia, niin (taide)musiikin koulutusohjelmaan tuskin kannattaa hakea. Pop-jazz puoli lienee lähempänä hakemaasi. |
Suicider 17.01.2004 17:03:30 | |
---|
Vinkkivinkki. pop ja jaz puolelle ois niinku tarkotus.Pitää ainaki yrittää ja jos ei pääse niin sitte ei voi mitään... Pääasia että on hauskaa!!!!perskele |
Garbo 17.01.2004 20:16:06 | |
---|
Oliko ihan oikeita nuotteja vai tabulatuureja? No eikös luutulle pitäis olla tabulatuurit? Meinasin, että jos joku luutisti hakee sinne... |
Uli Con Carne 18.01.2004 10:27:44 | |
---|
No eikös luutulle pitäis olla tabulatuurit? Meinasin, että jos joku luutisti hakee sinne... Miksi? |
Garbo 18.01.2004 11:56:56 | |
---|
Miksi? Miksikö? En minä tiedä. Mutta eikös luuttumusiikki ole yleensä tabulatuureille kirjoitettu. No joo, kunhan tyhmäilin. Voihan sitä soitinta kuin soitinta soittaa nuoteista. Jopa rumpuja;) |
Bassballs 19.01.2004 12:24:20 | |
---|
Kohtahan se on jo taas hakuaika konsiksiin. MITENKÄS? Kertokaapas kokemuksianne Kuopion, Jyväskylän ja Joensuun Pop&Jazz-linjoista, lähinnä 2.-asteen ammatillinen koulutus nyt kiinnostaa. Minkäläinen meininki näissä edellämainituissa on? Ja mikä on opetuksen taso? Sarvesta El Tiempoa, pullosta Makkista. |
Paperilyhty 20.01.2004 16:18:19 | |
---|
Miten olisi toisen asteen muusikko tai musiikkiteknologikoulutus Torniossa? Uudet tilat on valmistuneet marraskuussa ja muutenkin on mukavaa.. www.llaky.fi/kulttuuriframe.html itse opiskelen tuolla teknologiaa toista vuotta.. Kertoisitko pääsykokeesta? Minkälaiset vaatimukset? Miten on matemaattisten aineiden hallinnan kanssa, eli jos fysiikka lievästi sanottuna tökkii, onko silti mahdollista selvitä opiskelusta? Olettaisin nimittäin, että ainakin sähköhommista ja muista vastaavista tulisi olla jotenkin perillä. Entä muusikon koulutusohjelma yleensä ottaen, minkälaisia eroja on pk- ja yo-pohjaisilla linjoilla, vai onko mitään? Musiikkiala on kuitenkin niin erilainen kuin muut alat. Voiko todella pitää paikkansa, ettei pääsykokeessa (ainakaan Tornion, en tiedä muista) oikeastaan ole väliä sillä, osaako teoriaa vai ei, kunhan soitto kulkee? Lisääkin kysymyksiä on, mutta taidan jättää nyt toiseen kertaan. Nyt olen sankari vauhdin ja kohinan. |
sepiperkele 21.01.2004 00:14:08 (muokattu 21.01.2004 00:15:31) | |
---|
Ainakin Tampereella ammattikorkeakoulu ja konservatorio tuottavat yhdessä tuumin ammattimuusikoita. Huomatan, että se ei sit ole Tampereen ammattikorkeakoulu, vaan se on Pirkanmaan ammattikorkeakoulu Tampereella. Tampereen ammattikorkeakoulun Taiteen ja viestinnän puoli on taas on yks maan arvostetuimmista kulttuurialan opinahjoista. http://wwww.cult.tpu.fi/ kannattaa myös tsekata se. En tahdo että näet minua nyt...en tahdo että vuokseni sä järkytyt. |
funkylord 21.01.2004 01:04:09 | |
---|
Kohtahan se on jo taas hakuaika konsiksiin. MITENKÄS? Kertokaapas kokemuksianne Kuopion, Jyväskylän ja Joensuun Pop&Jazz-linjoista, lähinnä 2.-asteen ammatillinen koulutus nyt kiinnostaa. Minkäläinen meininki näissä edellämainituissa on? Ja mikä on opetuksen taso? Kuopion pop/jazz linjasta voin senverran kertoa, että aikataulu on vittumainen opettajat ei ole täsmällisiä, eikä oppilaatkaan. Tuon jälkeen onkin helppo sanoa hyviä puolia. + Helevetin rento työympäristö. + Pippalot "joka ilta" + Laadukasta opetusta + Mahd. vaikka joka päivä nauhottaa kunnon studiossa (koulun omat studiot 4kpl) jos oman miksaajan hommaa, tai jos koulun omalla miksaajalla on aikaa... + Melko helppo päästä. + Omat tilat Poppari puolella, klasarit on toisella puolella kaupunkia (ei välttämättä aina paras asia) + Pirun paljon vierailija workshoppeja (viimeks oli Jukka Tolonen, nyt tulee fonisti Ferenc Snétberger, unkarista.) + Mukava opo (asiansa osaava ja kova suustaan) + Keski-ikä jossain 20-22:n välissä. PORKKANA! |