Aihe: Mestarien Liiga-/ Jalkapallosta yleisesti- topiikki
1 2 3 4 539 40 41 42 43122 123 124 125 126
leka
24.05.2007 12:47:35
Inzaghi on täysi pelle.

Ainakin se osaa tehdä maaleja. Käsittääkseni se on jalkapallossa tarkoituksenakin

Koko Italian jalkapalloilu on täyttä kuraa.

Niin no, no niin. Ovatpahan hallitsevia maailmanmestareita...
notkea rotta
24.05.2007 14:08:31
Ainakin se osaa tehdä maaleja. Käsittääkseni se on jalkapallossa tarkoituksenakin

Kyllähän sen näkee jo siitä pikkunätistä hiuksien sukimisesta korvien taakse,että mikä se on miehiään.Mut mikäs siinä jos maaleja ropisee.

Niin no, no niin. Ovatpahan hallitsevia maailmanmestareita...

Niin onhan se italialainen pelityyli aikalailla tehokas kuten MM-kisoissa huomattiin.Hyvää puolustusta jne.Mutta välillä kun katsoo Italian liigan pelejä niin ei siinä voi kun itkeä.Joukkueen hyökkäys on jo keskiympyrän ja 16 rajan välissä,niin sitten ne vielä kääntyy ja käyttää palloa vähän maalivahdilla.
Mobilat?
Roberto
24.05.2007 14:46:32

Niin. Suomessa on tungettu tota saariapinoiden pitkä päätyyn ja urpot perään-fudista telkusta niin kauan että monelta unohtuu et kyse ei ole juoksu- ja/tai taklauskilpailuista. Onneks nykyään näkee muutakin kun Wigan-Shefu-matseja ja niitä 60m lottokesoja. Ehkä se siitä.

Olihan Leeds ihan hyvä 70-luvulla, ja Arsenal ja Tottenhamikin, mut ne pelasikin rauhassa alakerran kautta. Sittemmin brittityyliin skulanneilla on ollut pystien kanssa vähän hiljasempaa... 1999 tais olla edellinen brittimanageri champions-liigan/uefan voittajana, ja sitä ennen 1984.

MM-kisoista ja brittifudiksen menestyksestä lienee turha edes aloittaa... :D
Varaani
24.05.2007 14:56:21

MM-kisoista ja brittifudiksen menestyksestä lienee turha edes aloittaa... :D

Tuo olisi tunteita herättävä aihe.
Mestaruus ja sekin maalilla joka ei ollut maali.
Varaani
24.05.2007 15:23:08
Mun mielestä Kaka oli kyllä kovin jätkä Gattuson kanssa eilen. Tää Streikketri vaan sattu osumaan pallon tielle vaparissa ja toiseen maaliin sai hyvän syötön. Muuten jätkän anti oli aika nolla.

Gattuso määrää, kyllä.

Näätä, rotta, Inzaghi nyt vaan on sellainen.
Sen tehtävä on roikkua paitsion rajoilla ja tehdä maali.
Ei anti ihan nolla ole jos kaksi maalia matsissa tekee, mielestäni.
DJKaaos
24.05.2007 19:31:45
Inzaghi on täysi pelle.

Ei se täysi pelle ole, tekee kyllä maaleja, kun paikka avautuu. Itse en kyllä pidä herran tai kenenkään muunkaan pelaajan pelitavasta, joka pelaa tuolla tavalla. Eli hakee sitä läpipääsyä 15 kertaa pelin aikana, joista 14 on paitsiota ja se yksi kerta johtaa usein maaliin... Lisäksi tuntuu kaatuvan kovin helposti.
Minä olen minä.
Royal Banzai
24.05.2007 21:47:36
Niin. Suomessa on tungettu tota saariapinoiden pitkä päätyyn ja urpot perään-fudista telkusta niin kauan että monelta unohtuu et kyse ei ole juoksu- ja/tai taklauskilpailuista. Onneks nykyään näkee muutakin kun Wigan-Shefu-matseja ja niitä 60m lottokesoja. Ehkä se siitä.

Jepjep. Perustaukit kun vaan pitää sitä kovaa tsemppiä ja naama punaisena huutamista kovimpana juttuna futiksessa. Itse nautin italialaisen jalkapallon taktisuudesta, profiilipelaajien korostumisesta sekä tietysti siitä elämää suuremmasta tunteesta, mikä calciossa on mukana.
DJKaaos
24.05.2007 21:59:37
Jepjep. Perustaukit kun vaan pitää sitä kovaa tsemppiä ja naama punaisena huutamista kovimpana juttuna futiksessa.

Perustaukit?

Alanko minä kutsumaan sua ja sun hengenheimolaisia vaikka perusdiivoiksi? Se on vaan sillä viisiin, että jokainen arvostaa niitä asioita, jotka jostain syystä tuntuvat arvostuksen arvoisilta, eli vähän kuten makuasia, jonka perusteella on täysin käsittämätöntä alkaa nimittelemään jotain ryhmää taukiksi tai muuksi. Vai miten olisi jos mä alan kutsumaan sua pelleksi sun nais- tai musiikkimaun tähden??
Minä olen minä.
leka
24.05.2007 22:08:58
Jepjep. Ollaan sitten taukkeja tai diivoja, jalkapallossa voittaa se joukkue kumpi tekee enemmän maaleja.
Tuomas.
24.05.2007 22:58:19
Jepjep. Ollaan sitten taukkeja tai diivoja, jalkapallossa voittaa se joukkue kumpi tekee enemmän maaleja.

Jep, ja se tekee siitä niin mukavan pelin.
V.U.K #34?
Royal Banzai
24.05.2007 23:07:19 (muokattu 24.05.2007 23:07:55)
Perustaukit?

Alanko minä kutsumaan sua ja sun hengenheimolaisia vaikka perusdiivoiksi? Se on vaan sillä viisiin, että jokainen arvostaa niitä asioita, jotka jostain syystä tuntuvat arvostuksen arvoisilta, eli vähän kuten makuasia, jonka perusteella on täysin käsittämätöntä alkaa nimittelemään jotain ryhmää taukiksi tai muuksi. Vai miten olisi jos mä alan kutsumaan sua pelleksi sun nais- tai musiikkimaun tähden??

Jos alkaisit vaan siitä, ettet ottaisi asioita ihan noin vakavasti. Ei ollut tarkoitus osua arkaan paikkaan / hyppiä varpaille tms.

E: "Jep" vielä kerran!
notkea rotta
25.05.2007 10:18:11
Heh,arvasin että toi mun kommentti herättää kaikki Italia fanit.Ei sen puoleen,että itsekään pitäisin brittien tyylistä,mutta kyllä ne hyökkäykset on tapana viedä ihan loppuun asti jos ollaan kerran alotettukin.
Mobilat?
sticky fingers
26.05.2007 15:47:38
Jepjep. Perustaukit kun vaan pitää sitä kovaa tsemppiä ja naama punaisena huutamista kovimpana juttuna futiksessa. Itse nautin italialaisen jalkapallon taktisuudesta, profiilipelaajien korostumisesta sekä tietysti siitä elämää suuremmasta tunteesta, mikä calciossa on mukana.

Itsehän en futiksesta mitään tiedä, enkä juuri edes isoja kisoja ja suomen matseja lukuunottamatta jaksa seurata, mutta:

Voisiko tuollainen "pitkä päätyyn, ja tyhmät perään(vaikka sitten naama punasena)"- pelityyli perustua siihen, että ei vain satu olemaan niitä italialaistyylisiä, pikkunäppäriä pallonsiirtelijöitä sitä kokonaista joukkueellista. Ns. suurilla mailla on varaa valita pelaajat pelityylin mukaan, mutta Suomen tapauksessa on vielä valitettavasti tehtävä toisinpäin...

Vai johtuneeko siitä, että suomessa pelataan tylsää "jalkapalloa" kun taas italialaisten "calcio" on NIIN paljon tunteellisempaa ja intohimoisempaa...

-sf
"tyhmyyden edessä jumalatkin ovat voimattomia..."
Roberto
26.05.2007 17:38:03

Voisiko tuollainen "pitkä päätyyn, ja tyhmät perään(vaikka sitten naama punasena)"- pelityyli perustua siihen, että ei vain satu olemaan niitä italialaistyylisiä, pikkunäppäriä pallonsiirtelijöitä sitä kokonaista joukkueellista. Ns. suurilla mailla on varaa valita pelaajat pelityylin mukaan, mutta Suomen tapauksessa on vielä valitettavasti tehtävä toisinpäin...

Englannissa se ainakin johtuu siitä kun iät ajat on pelattu käytännössä mutakentillä, ei siinä paljon pallo nurdea pitkin liiku. Tää alkoi muuttumaan vasta joskus 80-luvun loppupuolella kun kenttien ylläpitokeinot kehittyi melkoisesti, samoin kuin jengien budjetit.
Royal Banzai
27.05.2007 11:45:52
Itsehän en futiksesta mitään tiedä, enkä juuri edes isoja kisoja ja suomen matseja lukuunottamatta jaksa seurata, mutta:

Vai johtuneeko siitä, että suomessa pelataan tylsää "jalkapalloa" kun taas italialaisten "calcio" on NIIN paljon tunteellisempaa ja intohimoisempaa...

-sf

Enemmän se johtuu valmennuksesta, joka on saanut kannuksensa katsomalla televisiosta brittifutista. Suomessahan televisioidaan ja uutisoidaan jopa brittien championshipiä intohimoisemmin kuin Italian Serie A:ta.

Tuolla tunteellisuudella ja intohimoisuudella tarkoitin sitä henkeä, mikä Italian jalkapalloon liittyy. Tällä taas tarkoitan sitä, ettei otteluihin mennä viettämään rentouttavaa sunnuntai-iltaa, vaan matseihin valmistaudutaan koko viikko, ja fanit ottavat rajusti kantaa seuran tekemisiin jne.
DJKaaos
27.05.2007 13:20:32
Tuolla tunteellisuudella ja intohimoisuudella tarkoitin sitä henkeä, mikä Italian jalkapalloon liittyy. Tällä taas tarkoitan sitä, ettei otteluihin mennä viettämään rentouttavaa sunnuntai-iltaa, vaan matseihin valmistaudutaan koko viikko, ja fanit ottavat rajusti kantaa seuran tekemisiin jne.

Tuskinpa vaan brittifutis/futiskulttuuri jää intohimoisuudessa ja tunteellisuudessa yhtään italofutiksen jalkoihin. Ei varmasti. Sen sä tiedä itsekkin, vaikka et katselisi tilannetta edes italia-lasien läpi. Britanniassa tuo tosin tunnetaan "saturday afternoon"-käsitteenä.
Minä olen minä.
Royal Banzai
27.05.2007 15:02:20
Tuskinpa vaan brittifutis/futiskulttuuri jää intohimoisuudessa ja tunteellisuudessa yhtään italofutiksen jalkoihin. Ei varmasti. Sen sä tiedä itsekkin, vaikka et katselisi tilannetta edes italia-lasien läpi. Britanniassa tuo tosin tunnetaan "saturday afternoon"-käsitteenä.

En nyt varsinaisesti pyrkinytkään vertaamaan britteihin, viittaamani "rentouttava sunnuntai-iltapäivä" oli kohdistettu lähinnä espanjalaiseen futiskulttuuriin, jossa matseihin mennään usein koko perheen voimin jne.
Ritsie
27.05.2007 23:05:18 (muokattu 28.05.2007 17:21:12)
Suomalaisten tilanteesta Valioliigassa hieman:

Sami Hyypiä jatkaa Liverpoolissa, Benitez sanoi ettei Hyypiä lähde minnekkään.

Sunderland tarjosi 2 miljoonaa puntaa Jussi Jääskeläisesta, mutta ilmeisesti Jääskeläinen tekee 4-vuotisen jatkon boltonin kanssa.
"No niin, sieltähän se Hirvaskankaan Hintti saapuu" - Jorma Hirvanen
Mustikkamuffinssi
29.05.2007 00:12:04
Ronaldinho hankki sitten mahdollisesti koko loppukaudeksi (kaksi peliä uuu..) pelikiellon. Saa nähdä miten käy, ja että meneekö Barcan valitus läpi. Luotan kyllä että Barca hoitaa nuo kaksi peliä ilmankin. Messi on kuitenkin niin liekeissä.

Perjantaina sitten Englanti-Brasilia uudella Wembleyllä. Ihan kovat kokoonpanot ainakin on molemmilla. Voi tulla hyväkin peli.
"Onni on kuin jazzia. Jos joudut kysymään mitä se on, et luultavasti saa koskaan tietää." kalamies#45 >-)))>
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)