Ainakin epin nighthawkista jäi sellanen "jack of all trades, master of none" -fiilis. Helkutin monta soundia lähti, ihan mukava soitin oli, mutta jotenkin missään musassa ei ollut paras mahdollinen. Muistaakseeni kun kytkiksiä katselin, oli NH:ssa kaksi "piiriä", stratomainen ja les paulmainen, kytkentä tapahtui miniswitchillä. On kyllä vähän nuo Gibsonin vastaavat kaasutellu sen jälkeen. Kyllä tämänhetkinen 50's tele pieksee aika helposti tuon Nighthawkin, jonka omistin. No, vähän tuollanen tuo "alkuperänen" Riboloffin luomuskin on.. ;) Mutta ei pöllömpi lainkaan. Eihän sen tarkoituskaan oo olla mikään Variax tms. vaan samantapaista soundia suoltava soitin. Kyllä siitä pienellä säädöllä saa ihan käypästä "Country-twangia" ja sitten taas toisaalta sellasta tallamikki-kaulamikki -humpparimurinaa. Toki firebirdin minihumppari kaulassa ei oo mikään "täyskokoinen PAF" myöskään. Loppupäätelmänä tähän säikeeseen: kyllä siitä sitä Telecaster-simulaatiotakin irtoaa! |
P2 24.05.2007 12:19:16 | |
---|
Juu kyllähän siitä soundeja irtosi, ei siinä. Itselle ongelmaksi nousi lähinnä vipujen määrä; ne lempparisoundit kun oli kahden vivun väännön takana, ei oikein ehtinyt vaihtamaan nopeissa vaihdoksissa. Tietty jossain vähemmän soheltavassa musassa toimii varmaan ja studiossa varsinkin. "No uunituoreet EMGt eivät miellytä kun ei niistä saa kunnon säröjä." -M4ss3 m/ |
Kiinankeisari 24.05.2007 14:51:01 | |
---|
Toimii varmasti siinä missä kaikki muutkin yhdistelmät. no siitä ei varmasti ole epäilystäkään, puut on yksilöitä ja saundi lähtee sormista jne. tuohan vois olla ihan hyvä sauma tutkia kummassa se ominaissaundi asuu, kaulassa vai bodyssä. mulla on aina ollut semmonen psykoakustinen vainu että se kaula on aika tärkeä tekijä sen saundin kannalta... "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
Paby 24.05.2007 15:53:33 (muokattu 24.05.2007 15:54:45) | |
---|
Uusimmassa Guitar & Bassissa on muuten 9 sivua juttua Telecaster reissueista (vidu mikä taivutus) ja niiden valmistamisen filosofiasta. Erittäin mielenkiintoista juttua! Ja onpa tuolla arvioitu nuo myydyimmätkin, tuloksia: arviot 0-100% (lopputulos on viisi aluetta 0/20, quality, playability, sound, value for money (hinta-laatu) ja vibe (mojo)) tuloksen jälkeen hinta punnissa Squier Telecaster Custom P-90 = 80/100% ovh: 209 Fender Classic Series '60s Telecaster (mex) = 75/100% ovh: 499 Fender Classic Player Baja = 86/100% ovh: 499 Fender '72 Telecaster Thinline = 82/100% ovh: 749 Fender Vintage Hot Rod '52 = 93/100% ovh: 1499 Fender '51 Nocaster Relic 77/100% ovh: 2580 Heikoiten selvis saundin osalta Classic 60 (13/20), syynä kaulamikin tunkkaisuus ja tallamikin liian kireä yläpää (onko se nyt paha telessä...) ja vääränlaiset tallapalat (terästä eikä messinkiä). Ei mikään yllätys että vintage hot rodin kaulamikkiä kehuttu kovasti. "The neck humbucker is revelation - woody, jazzy and clear when clean, barking dynamic and still clean when er... dirty. Back off the tone control for the best 'woman tone' you've ever heard." Mitään kitaroista ei selvästi haukuttu miltään osin arvioissa, kaikki on loppupeleissä oikein päteviä vehkeitä. Harmi vaan että tuota hyvää artikkelia ei ole netissä. Lehti löytyy hyvin (megahyvin) varustetuista lehtipisteistä hintaan 8.90e. You know, you come from nothing - you're going back to nothing. What have you lost? Nothing! |
p130 24.05.2007 16:11:18 | |
---|
onkos muuten teletietäjillä kokemusta vaahtera-leppä-yhdistelmästä? Fender American Telecastereista tuo yhdistelmä löytyy ainakin kaikista vaahterakaulaisista "umpivärisistä" ja 3-tone sunburstista. Periaatteessa ei pitäisi olla aivan mahdoton homma löytää tuollaista tyypitettäväksi. Kyllä se teleltä kuulostaa! Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
MadMatt 24.05.2007 16:40:19 | |
---|
Nothin' but the blues |
LamaAjanElvis 24.05.2007 16:48:52 | |
---|
Gas on edennyt siihen asti että tele on saatava. Vaihtoehdoiksi ovat vahvasti nousseet kaksi Am.Deluxea. Joko tämä, 3-color burst Ruusupuu otelaudalla. http://www.fender.com/products/search.php?partno=0101600700 Tai Aged Cherry Burst vaahtera otelaudalla. http://www.fender.com/products/search.php?partno=0101602731 Tuo ruusupuu malli on aavistuksen niskanpäällä. Se olisi sopivan hillitty ja hieno "herrasmies" tele. Toisaalta hiukan prameamman ja räväkämmän näköinen Aged cherrykin on kieltämättä komea. Hohhoh, just eilen illalla kopioin juuri noiden kahden kuvat "himofenderit"-kansiooni. Nuo häiriöttämät mikit kans on plussaa, kun naruttaa sähkölaitteiden keskellä. |
esprit de corps 24.05.2007 16:52:27 | |
---|
Gas on edennyt siihen asti että tele on saatava. Vaihtoehdoiksi ovat vahvasti nousseet kaksi Am.Deluxea. Joko tämä, 3-color burst Ruusupuu otelaudalla. http://www.fender.com/products/search.php?partno=0101600700 Tai Aged Cherry Burst vaahtera otelaudalla. http://www.fender.com/products/search.php?partno=0101602731 Tuo ruusupuu malli on aavistuksen niskanpäällä. Se olisi sopivan hillitty ja hieno "herrasmies" tele. Toisaalta hiukan prameamman ja räväkämmän näköinen Aged cherrykin on kieltämättä komea. Pelkästään ulkonäköseikat huomioiden ottaisin tuon ensimmäisen, mutta vaahteraotelaudalla. Vähän niinku muumi. |
Kuha 24.05.2007 16:54:26 (muokattu 24.05.2007 16:54:55) | |
---|
Gas on edennyt siihen asti että tele on saatava. Vaihtoehdoiksi ovat vahvasti nousseet kaksi Am.Deluxea. Eikös noista ole karsittu se Telen rujous ja yksinkertaisuus, joka ainakin mulle on just Telessä "se" juttu. Njaa, makuasioita. Tällaista hypistelin Fasulla joku aika sitten ja makeen oloinen oli: http://www.thomann.de/fi/fender_vintage_hot_rod_52_tele.htm |
LamaAjanElvis 24.05.2007 16:57:48 | |
---|
|
P2 24.05.2007 17:00:35 | |
---|
Mikä on kunnon lakka? Polyuretaani vs. nitroselluloosa? Tuo profiili on kyllä hyvä. "No uunituoreet EMGt eivät miellytä kun ei niistä saa kunnon säröjä." -M4ss3 m/ |
Kuha 24.05.2007 17:02:20 | |
---|
Mikä on kunnon lakka? Polyuretaani vs. nitroselluloosa? Tuo profiili on kyllä hyvä. Molemmat on hyviä, tärkeintä on että lakka on ohut. Nitro tietty vanhenee nätimmin. |
LamaAjanElvis 24.05.2007 17:04:43 (muokattu 24.05.2007 17:06:52) | |
---|
|
Joees 24.05.2007 17:05:10 | |
---|
Mikä on kunnon lakka? Polyuretaani vs. nitroselluloosa? Tuo profiili on kyllä hyvä. Kunnon lakka on ihan susta kiinni. Vintagemojoa antanee enemmän nitrolakka. Se ei tosin ole samanlaista kuin joskus muinoin. Poly on käsittääkseni "kovempaa" ja ei niin muovista kuin nitro. Yleensä nuo nitrot vanhenee sopivasti hienommin kuin polyt, mutta mutta... Jos saisin valita ottaisin itse polylakkaa hyvinkin varmasti. Tai sitten tuota Ruokankaan nitroa. Toisaalta, mulle sillä ei oo juurikaan merkitystä. Oikein lakattuina ja kunnolla kuivaneina kummatkin ovat hyviä. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi. |
MadMatt 24.05.2007 17:09:35 (muokattu 24.05.2007 18:24:17) | |
---|
Eikös noista ole karsittu se Telen rujous ja yksinkertaisuus, joka ainakin mulle on just Telessä "se" juttu. Njaa, makuasioita. Olishan kieltämättä joku 50-luvun vintage painos asiaa rujouden ja yksinkertaisuuden puolesta mutta kun ne muut speksit eivät yleensä istu kuvioihin. Nyt vois ottaa kerralla vähän modernimman näkemyksen aiheesta. Tällaista hypistelin Fasulla joku aika sitten ja makeen oloinen oli: http://www.thomann.de/fi/fender_vintage_hot_rod_52_tele.htm Stratojen puolelta oon lukenut aika ristiriitaisia kommentteja uusista hod rodeista. En tiedä miten on telejen kanssa. Pitäis päästä kokeilemaan molempia. Nothin' but the blues |
P2 24.05.2007 17:19:42 (muokattu 24.05.2007 17:45:03) | |
---|
En minä nimeltä mitään lakkoja tiedä, mutta minä tykkään sellaisesta vähän kellertävästä tai tummemmasta lakkauksesta, kuten vaikka tällaisessa Stratossa mikä mulla on. http://www.fender.com/products/search.php?partno=0131002304 Juu, totta turiset, mullakin on telessä tollanen, varmaan jotain väriä pikkusen mukana että kellertää. Nitrosellu ois tietty kivempi ja ohuena tietty, tuntuu noissa mehicoissa olevan aika paksulti, mikä ei ole kovin kiva juttu. Edit: Niin, ei kellään ole 5-reikäistä telepleksiä ylimääräisenä? Voisin lunastaa pois. "No uunituoreet EMGt eivät miellytä kun ei niistä saa kunnon säröjä." -M4ss3 m/ |
Kiinankeisari 24.05.2007 18:00:39 | |
---|
Fender American Telecastereista tuo yhdistelmä löytyy ainakin kaikista vaahterakaulaisista "umpivärisistä" ja 3-tone sunburstista. Periaatteessa ei pitäisi olla aivan mahdoton homma löytää tuollaista tyypitettäväksi. Kyllä se teleltä kuulostaa! äsh, pitihän se tuo mennä unohtamaan, oonhan mää tommosella soitellutkin joskus. mietin vaan että jos tuota paloista alkaa joskus kasailemaan, niin leppäbodyt on vähän halvempia ja niitä saa (esim. rockingerilta) vähän useamman värisenä. ja vaahteraotelauta on taas kivan näköinen telessä. toisaalta ihan turha haaveilla kun rahaa ei tuommoseen vielä ole... "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
Paby 24.05.2007 18:03:29 | |
---|
You know, you come from nothing - you're going back to nothing. What have you lost? Nothing! |
sterbo 24.05.2007 18:48:47 | |
---|
"Syö burritoja"- [Royal Banzai]. |
P2 24.05.2007 18:51:27 (muokattu 24.05.2007 18:52:12) | |
---|
"No uunituoreet EMGt eivät miellytä kun ei niistä saa kunnon säröjä." -M4ss3 m/ |