ministeri 23.05.2007 06:59:38 | |
---|
Olis mahtava tuollainen musta custom mutten yhtään tiedä osaanko soittaa tuollaisella vintage-tallalla. Eikö tuo reuna ole tiellä? Tele istuu kyllä muuten syliin, en vaan ole ikinä päässyt testaamaan tuota perinteistä tallaa.. :) Mulla toimii just parhaiten kaikista talloista toi telen vintage malli. Siinä mukavasti sormet lepää välillä näppäillessä plekulla. hilipatihippan |
darrell 23.05.2007 09:04:52 (muokattu 23.05.2007 09:07:04) | |
---|
Alunperin kelasin sitä sen intonaation takia mutta nyt kun tuo Wilkinsonin WT3 osottautui erittäin hyväksi niin se tuli mutkistamaan tilannetta :-) Wilkinsonissa voi säätää kielikohtaisesti, mutta tietysti pelkät palatkin voi vaihtaa, ja näitä pitäisi löytyä hyvin varustetuista musakaupoista. esim. http://www.thomann.de/fi/goeldo_tlv1m_harmonicbridge.htm Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
ninos 23.05.2007 11:39:39 (muokattu 23.05.2007 11:46:38) | |
---|
Teleen olen uusi virittimiä ja Earvanaa hankkimassa. Lukittavista virittimistä kun ei ole kokemusta yhtään, joten onko kokemuksia että kannattaako hommata normaalit vai lukittavat? Ja Schallerit, Klusonit, Sperzelit vai mitkä...? Schallereista, ihan normaaleista, on ollut hyviä kokemuksia. Pitää vireen loistavasti. Klusoneista ja Sperzeleistä ei niinkään ole kokemusta, mutta niitä on tunnuttu myös kehuvan. Eli vinkkejä, neuvoja ja ehdotuksia! E: Ja miten tuo Earvana istuu vintage-tallapalojen kanssa yhteen? Toimiiko surkeasti vai huolehdinko turhista? |
Joees 23.05.2007 12:58:14 | |
---|
Wilkinsonissa voi säätää kielikohtaisesti, mutta tietysti pelkät palatkin voi vaihtaa, ja näitä pitäisi löytyä hyvin varustetuista musakaupoista. esim. http://www.thomann.de/fi/goeldo_tlv1m_harmonicbridge.htm Tossa nuo on kompensoitu jo valmiiksi, niitä ei ilmeisesti kauheesti käännellä? Wilkinsonin paloissa on se etu jotta niitä voi itse käännellä ja lukita paikoilleen sitten kun on kohdillaan. Jos jostain saa niitä tallapaloja pelkästään ostettua niin ostakaa ihmeessä pois. Ne käyvät suoraan perinteisten palojen tilalle. Itse vaihdoin koko tallan kerralla aikani kuluksi. Earvanasta mulla ei telessä oo mitään hajua, kerran funtsin samaa asiaa vähän aikaa. Lukittavat virittimet ovat bueno juttu ihan missä vaan. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi. |
kawasami 23.05.2007 19:09:15 | |
---|
|
Joees 23.05.2007 19:12:58 | |
---|
Hmm mielenkiintoista. Minihumppari tallassa. Miltähän mahtanee telessä kuullostaa? Jospa vaikka tohon omaani laittais myös. Kuulemma ihan hyvältä kuulostaa... En oo itse päässyt testaamaan tai jaksanut testata, miten vain. Rheinosella taisi olla joku tele joskus missä oli tallassa humpuuki? Ja onhan noita täällä toki muitakin. Ja taisi Danny Gattonkin moisia käyttää? Niitä pätkiä löytyy youtubesta kyllä. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
cruel_destiny 23.05.2007 19:28:32 | |
---|
uu jea, tele unelmani toteutuu: tänään tuli koulusta kirje, jonka mukaan olen tuore ylioppilas mallia kevät 2007. Juhlat tiedossa, joista toivottavasti saaduilla rahoilla ja omilla sijoituksilla lähtee saksasta japanilainen '62 tele sunburstina matkaan ja kaulaan lähtee vielä (mini)humppari (siis ei yksikelaisen kokoinen), mallia mietin myöhemmin. Thomannin piuhalla saat hevivahvarisi clean-kanavaan maukkaan kevytroson. |
Paby 23.05.2007 23:12:32 | |
---|
uu jea, tele unelmani toteutuu: tänään tuli koulusta kirje, jonka mukaan olen tuore ylioppilas mallia kevät 2007. Juhlat tiedossa, joista toivottavasti saaduilla rahoilla ja omilla sijoituksilla lähtee saksasta japanilainen '62 tele sunburstina matkaan ja kaulaan lähtee vielä (mini)humppari (siis ei yksikelaisen kokoinen), mallia mietin myöhemmin. Humppari mininä tai normaalina on hyvä valinta teleen kaulamikiksi; tykkään oman tekeleen Minibird-kaulamikistä kuin hullu puurosta. Siinä on mikki joka volat täysillä kuulostaa kuin olis fuzz päällä. Ihan päheen mageet pörinät. Kannattaa kuitenkin miettiä sitä haluaako tehdä uuteen (tehdasvalmisteiseen) kitaraan puutöitä. Eli siihen japsiin pitäs jyrsiä runkoon isompaa koloa humpparille, oli se humppari iso eli pieni. Reissue malleissa kun ei ole pleksin alla turhan isoja koloja. American deluxeissa ja joissakin mehikolaisissa (stankuissa ja deluxeissa) on ihan hyvät routtaukset. Kaulahumppari ja deluxessa keskimikkikin (nashville rules!). Jos ei halua alkaa jyrsimään uutta kitaraa niin vaihtoehto (ilman sexyjä reunalistoja, isolla pleksillä ja vaahterakaulalla...) vois olla tuo 72 custom sunburst. http://www.thomann.de/fi/fender_72telecustom.htm Ja täältä voi ihmetellä fendereitten runkoja: http://stores.ebay.com/The-STRATosp … lZ2QQdirZQ2d1QQfsubZ3QQftidZ2QQtZkm "Honey! C'mon over here, Sugar-buns. This machine just called me an asshole! " |
cruel_destiny 23.05.2007 23:25:27 | |
---|
Kannattaa kuitenkin miettiä sitä haluaako tehdä uuteen (tehdasvalmisteiseen) kitaraan puutöitä. Eli siihen japsiin pitäs jyrsiä runkoon isompaa koloa humpparille, oli se humppari iso eli pieni. Reissue malleissa kun ei ole pleksin alla turhan isoja koloja. tiedän tämän ja olen tehnyt jo kauemman aikaa tutkimuksia hommasta ja käynyt testailemassa eri malleja myös soitannon ja soinnin kannalta ja tullut siihen tulokseen että 62 RI on itelleni kaikilta osin paras valinta, harmittaa vieläkin ettei ollut mahollisuutta ostaa sitä torilla ollutta kasari 62 mallia. Toivon vieläkin että lähiaikoina joko liikkeeseen tai yksityiselle ilmestyy myyntiin tälläinen, niin siihen tekisin vielä paremmalla mielellä. Mikä minihumppari sulla on, gibsonin omia? Thomannin piuhalla saat hevivahvarisi clean-kanavaan maukkaan kevytroson. |
Joees 23.05.2007 23:46:41 | |
---|
Kannattaa kuitenkin miettiä sitä haluaako tehdä uuteen (tehdasvalmisteiseen) kitaraan puutöitä. Eli siihen japsiin pitäs jyrsiä runkoon isompaa koloa humpparille, oli se humppari iso eli pieni. Reissue malleissa kun ei ole pleksin alla turhan isoja koloja. Mä tekisin helposti, ja tulenkin tekemään joskus tulevaisuudessa. Sitä, onko se uusi/käytetty fenkku vai osista kasattu, en todellakaan tiedä. Suunnitelmat olen tehnyt jo kauan aikaa sitten :-) 72 custom tulee myös joskus talouteen takaisin, kerran on sellanen ollut ja kaduttaa kun luovuin siitä. Sen kaulamikki on kuitenkin eriasia kuin tavan PAF. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Paby 23.05.2007 23:49:48 | |
---|
Mikä minihumppari sulla on, gibsonin omia? Ei sentään niin (törky) kallista, ihan vaan Guitarfetishin. Olen kyllä erittäin yllättynyt kuinka laadukkaita ovat. Tallamikki on kans GFS, ylikäämitty 10k niin ei ole turhan isoa volume-eroa kaulamikkiin. Keskimikin kanssa saa sitten tutut straton välivaihesaundit, itse kun en välitä kaula ja tallamikin yhdistelmästä. "Honey! C'mon over here, Sugar-buns. This machine just called me an asshole! " |
fox 24.05.2007 01:51:49 | |
---|
Keskimikin kanssa saa sitten tutut straton välivaihesaundit, itse kun en välitä kaula ja tallamikin yhdistelmästä. Sun kannattais, mikäli on 3-mikkinen nykyisin kitarasi, tehdä siihen Nighthawkin sähköt. Soundipaletti turpoais huomattavasti. ;) Takamikiksi vaikka Lil '59, olen pariin Teleen tuollasen laittanutkin. |
Paby 24.05.2007 11:17:40 (muokattu 24.05.2007 11:24:18) | |
---|
Sun kannattais, mikäli on 3-mikkinen nykyisin kitarasi, tehdä siihen Nighthawkin sähköt. Soundipaletti turpoais huomattavasti. ;) Takamikiksi vaikka Lil '59, olen pariin Teleen tuollasen laittanutkin. Onkos tuon Nighthawkin sähköistä skemaa missään? Voishan sitä kokeilla ainakin, jos sopivan mikin hankkis. Mielenkiintoinen peli on kyllä tuo Nighthawk. Mut eikai siinä ollu nostopotikoita? Niistä välitä en. Minikytkimet vielä menee. Ehkä kytkis ens alkuun vaan kaulamikin rinnan (parallel). E: löysin jo netistä nuo sähköt, nostopotikkahan se siellä, mutta ehkä sen vois hoitaa minikytkimellä "Honey! C'mon over here, Sugar-buns. This machine just called me an asshole! " |
fox 24.05.2007 11:27:59 | |
---|
Onkos tuon Nighthawkin sähköistä skemaa missään? Voishan sitä kokeilla ainakin, jos sopivan mikin hankkis. Mielenkiintoinen peli on kyllä tuo Nighthawk. Mut eikai siinä ollu nostopotikoita? Niistä välitä en. Minikytkimet vielä menee. Yks nostopotikka, mutta ihan perus-toiminto sillä, joten sen voi aivan mainiosti korvata vipukytkimellä. 5-asentoinen valintakytkin, sen joudut kyllä sitte skeman perusteella johdottamaan soveltaen. Tuossa on tuo sähköpuoli täydellisesti selvitetty... http://www.blueshawk.info/nighthawk_schematics.htm E: löysin jo netistä nuo sähköt, nostopotikkahan se siellä, mutta ehkä sen vois hoitaa minikytkimellä Kuolahdin, mutten sitte viittiny tätä kirjoitelmaa jättää.... 8) |
Paby 24.05.2007 11:31:55 | |
---|
Yks nostopotikka, mutta ihan perus-toiminto sillä, joten sen voi aivan mainiosti korvata vipukytkimellä. 5-asentoinen valintakytkin, sen joudut kyllä sitte skeman perusteella johdottamaan soveltaen. Tuossa on tuo sähköpuoli täydellisesti selvitetty... http://www.blueshawk.info/nighthawk_schematics.htm Kuolahdin, mutten sitte viittiny tätä kirjoitelmaa jättää.... 8) Thanks kuitenkin, herätit kiinnostusta asiaan siihen malliin että oli pakko kaivaa tietoja, se on aina jees. Ei mikään turhan monimutkainen ja vaikea systeemi, yksinkertaisuus on valttia! You know, you come from nothing - you're going back to nothing. What have you lost? Nothing! |
fox 24.05.2007 11:35:28 | |
---|
Thanks kuitenkin, herätit kiinnostusta asiaan siihen malliin että oli pakko kaivaa tietoja, se on aina jees. Ei mikään turhan monimutkainen ja vaikea systeemi, yksinkertaisuus on valttia! Ihan toimivakin vielä.. Jos kattoit tuota skemaa niin siit selviää, miksi mm. Kivi sanoo sitä Nighthawkia "Kitaroiden sveitsinlinkkariksi".. |
Ainakin epin nighthawkista jäi sellanen "jack of all trades, master of none" -fiilis. Helkutin monta soundia lähti, ihan mukava soitin oli, mutta jotenkin missään musassa ei ollut paras mahdollinen. Muistaakseeni kun kytkiksiä katselin, oli NH:ssa kaksi "piiriä", stratomainen ja les paulmainen, kytkentä tapahtui miniswitchillä. On kyllä vähän nuo Gibsonin vastaavat kaasutellu sen jälkeen. Kyllä tämänhetkinen 50's tele pieksee aika helposti tuon Nighthawkin, jonka omistin. "No uunituoreet EMGt eivät miellytä kun ei niistä saa kunnon säröjä." -M4ss3 m/ |
Paby 24.05.2007 11:43:03 (muokattu 24.05.2007 11:45:30) | |
---|
Ihan toimivakin vielä.. Jos kattoit tuota skemaa niin siit selviää, miksi mm. Kivi sanoo sitä Nighthawkia "Kitaroiden sveitsinlinkkariksi".. Onhan se kieltämättä, vieläku mahtus taskuun! :) Ainakin epin nighthawkista jäi sellanen "jack of all trades, master of none" -fiilis. Helkutin monta soundia lähti, ihan mukava soitin oli, mutta jotenkin missään musassa ei ollut paras mahdollinen. On kyllä vähän nuo Gibsonin vastaavat kaasutellu sen jälkeen. Kyllä tämänhetkinen 50's tele pieksee aika helposti tuon Nighthawkin, jonka omistin. Epi on aina epi. En oo yhestäkään pitemmän päälle pitänyt. Mut ei mennä näihin... Kyl tosta omasta nashville spesusta irtoaa ne toimivimmat väliasennon saundit. Telen talla ja sen kuumalla mikillä saa (hyvän) keskimikin kanssa niin knopflermaisen saundin että Markiaki hävettäs... hehe. You know, you come from nothing - you're going back to nothing. What have you lost? Nothing! |
Kiinankeisari 24.05.2007 11:43:51 | |
---|
onkos muuten teletietäjillä kokemusta vaahtera-leppä-yhdistelmästä? "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
P2 24.05.2007 11:47:46 | |
---|
Toimii varmasti siinä missä kaikki muutkin yhdistelmät. "No uunituoreet EMGt eivät miellytä kun ei niistä saa kunnon säröjä." -M4ss3 m/ |