Aihe: Dream Theatteristä
1 2 3 4 552 53 54 55 56122 123 124 125 126
gorgonoidi
21.05.2007 22:24:55

Monet hehkuttavat että Systematic Chaos on samalla niin paluuta DT:n juurille kuin myös uutta ja tuoretta. Loistavaa jos näin todellakin on! Ei ole SC mitään surkeita arvioita vielä saanutkaan.
Odottaminen alkaa nyt olla jo aika tuskallista.
Novac
22.05.2007 22:02:21

Monet hehkuttavat että Systematic Chaos on samalla niin paluuta DT:n juurille

Ton Constant Motionin perusteella on hyvin vaikea uskoa.
mikä on olutta on nyt mennyttä...
gorgonoidi
22.05.2007 22:38:56

Ton Constant Motionin perusteella on hyvin vaikea uskoa.

Tämä on totta. No on levyllä paljon silti kuunneltavaa.
kuriken
24.05.2007 00:15:30 (muokattu 24.05.2007 00:23:22)
Voisi melkein sanoa Dream Theaterin menevän turhassa mahtailussa, teknisyyden ja soittotaidon alleviivaamisessa niin pitkälle, että se kääntyy jo positiivisen puolelle. Älkääkä käsittäkö väärin, tämä oli kehu :)

Minullekkin DT aukeaa samalla tyylillä. En mitenkään kykene ottamaan heidän musiikkiaan liian vakavasti, vaan huumoriahan siinä on runsaasit. Täten nämä Liquid Tension Experiment tyyppiset instrumentaalisekoitelmat iskevät parhaiten. Äärimmilleen viety lottoproge on omalla tavallaan miellyttävän kuuloista. Taidemusiikin virkaa hoitaa sitten muut bändit, DT on niinkuin poppia mulle instrumentaalijutuillaan.

Live Budokanissa oleva Instrumental medley on yksi heidän lemppari "biisi" näiltä jätkiltä. Onhan noita tunnelmallisia hienoja biisejäkin, kuten edellä mainittu Octavarium. Pitääkin huomenna laittaa pitkästä aikaan kuunteluun kyseinen albumi.

Itse juuri mietiskelen että aionko mennä tuonne jäähalliin syyskuussa katselemaan näitä tyyppejä livenä. Jos olen sinne menossa, en ole hienon ja taiteellisen musiikin perässä, vaan odotan näkeväni nuo hullunkuriset tilusoolot ja portnoyt rumpukuviot. Nuo live dvd:t nähneenä uskoisin että lottoprogesta nauttii enemmän livenä. Nämä musikaalisesti humoristiset soolot ja rytmikuviot ovat parasta mihin tämä bändi kykenee.

E: Niin ja kuuntelin sitten tuon Dark eternal lightin tubesta. Kuten normaalia, laulusta en pitäny laisinkaan, mutta hyviä riffejä löytyi. Itselleni mieluisinta tietenkin tässä taas tuo instrumentaaliosuus kappaleen keskellä :)
Ali
24.05.2007 08:03:46

Äärimmilleen viety lottoproge on omalla tavallaan miellyttävän kuuloista. Taidemusiikin virkaa hoitaa sitten muut bändit, DT on niinkuin poppia mulle instrumentaalijutuillaan.

Hehheh. Tässä olisi allekirjoitusainesta. :D

Pitääpä kyllä koittaa tuota uutukaista kuunnella jahka kerkeää; tiedä vaikka, jos tällainen DT-kyynikko lämpenisi uudelleen bändin musiikista.
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
ANtTIKRISTUS
24.05.2007 11:04:56
Oon ite vähän samoilla linjoilla DTn vakavasti otettavuuden kannalta, mut pienellä erotuksella: Ite oon ottanut aina vanhemmat tuotokset jotakuinkin tosissaan, enkä niissä näe oikein mitään hauskaa sinänsä. Levythän ovat klassikkoja, mutta sitä mainetta ei ole ainakaan mun mittapuulla ansaittu tällä "vedetään vähän kieli poskella menolla". Hienoja sävellyksiä, tiluakin tietenkin löytyy, mutta eri tavalla ja ennenkaikkea tyylitajulla. Vanhemmassa DTssa tilutus palvelee kappaletta tai jotain sen tiettyä kohtaa eikä kuten nykyään, että heitetään hilltöntä kaahausta vain sen vuoksi, että "sitä nyt vaan pitää olla" sen enempiä miettimättä. Edellä mainittu pätee pitkälti myös tahtilajien käyttöön.

Nyt mitä pitemmälle DTn ura on mennyt, niin tämä vakavuus on huomattavasti vähentynyt ja sen kyllä huomaa aika selkeästi, mm. Rudessin mukaan tulo oli huomattava askel tähän uudempaan suuntaan. Monillahan on tämä ikuinen asenneongelma DTia kohtaan, mutta jos tähän bändiin asennoituu itse omalla tavallaan (=ei niin tosissaan) niin nämä hammasten kiristelyt voi unohtaa. Jotenkin uudesta tuotannosta vaan huomaa, että jätkillä on selkeästi hauskaa ja tietty rentous paistaa soitosta.

Ja kannattaa muistaa, että on aina suotavaa että oli nyt bändi mikä tahansa, niin se soittaa sitä juttua mitä se haluaa. Väkinäinen, johonkin tiettyyn muottiin musiikin valaminen vie helposti soittoinnon, yhteistyöhalun ja voi hajottaa bändin pahimmillaan. Ja eihän tätä kukaan halua, joten ihan Ok munsta, että bändi on muuttunut omaan suuntaansa vuosien aikana :)
Vakuutan antamani tiedot oikeiksi ja ilmoitan, jos tietoni muuttuvat.
Ylilordi
24.05.2007 11:21:16 (muokattu 24.05.2007 11:33:44)
Tuli Portnoylta aika jännää settiä Soundin haastattelussa.

"Dream Theater lyö hanskansa naulaan mikäli minä tai John Petrucci lopettavat. Kaikki muut ovat korvattavissa".

Ensinnäkin tuo ei ole JM:ää kohtaan kovinkaan reilua ja toiseksi minun käsittääkseni(vaikka en basson päälle pahemmin ymmärrä) John Myung on DT:n kavereista se taitavin kaveri(vaikka basistina taka-alalle jääkin), enkä oikein keksi että kuka hänet muka korvaisi. Lukemani perusteella kaverilla omaa kung-fu-mestarin harjoitusmentaliteetin, siitä esimerkkinä tämä vanha Majesty-pätkä:

http://www.youtube.com/watch?v=zACJNVVqDPY

Muut kaverit pelleilee ja hyppelehtii ympäriinsä niin eikös Myung lymyä kellarissa treenaamassa bassoa naama kurtussa. On muuten hauska video muutenkin.
"For never was a story of more woe Than this of Victoria and her Julian"
Astral Dog
24.05.2007 11:35:06

Tuli Portnoylta aika jännää settiä Soundin haastattelussa.

"Dream Theater lyö hanskansa naulaan mikäli minä tai John Petrucci lopettavat. Kaikki muut ovat korvattavissa".

Ensinnäkin tuo ei ole JM:ää kohtaan kovinkaan reilua ja toiseksi minun käsittääkseni(vaikka en basson päälle pahemmin ymmärrä) John Myung on DT:n kavereista se taitavin kaveri(vaikka basistina taka-alalle jääkin), enkä oikein keksi että kuka hänet muka korvaisi. Lukemani perusteella kaverilla omaa kung-fu-mestarin harjoitusmentaliteetin, siitä esimerkkinä tämä vanha Majesty-pätkä:

http://www.youtube.com/watch?v=zACJNVVqDPY

Muut kaverit pelleilee ja hyppelehtii ympäriinsä niin eikös Myung lymyä kellarissa treenaamassa bassoa naama kurtussa. On muuten hauska video muutenkin.

No joo, Myung on taitava, muttei ehkä kovin "tunnistettava", joten ehkä jonkun bassogurun sen tilalle voisivat saadakin, mutta puhtaasti soitannollisesti katsoen myös Portnoy itse olisi korvattavissa, asia on vain niin, että Portnoy sattuu olemaan DT:n "henkinen johtaja", joten todennäköisesti Dream Theaterin tiimihenki voisi "vähän" kärsiä jos Portnoy lopettaisi. Petruccin tekniikkaa ja tyyliä ei sen sijaan kukaan ainakaan tällä hetkellä kuviteltavissa oleva kitaristi pystyisi korvaamaan. Enkä kyllä LaBrietäkään lähtisi potkimaan yhtyeestä...
gorgonoidi
24.05.2007 12:06:19

John Myung on DT:n kavereista se taitavin kaveri(vaikka basistina taka-alalle jääkin

Miten Myungia voi verrata muihin DT:n jäbiin ja sanoa että hän on heistä se taitavin?
BobHope
24.05.2007 12:53:18 (muokattu 24.05.2007 12:53:40)

Sitä on vaikein korvata, jolla on eniten biisientekoon vaikutusta (keksii parhaat riffit jne...). Tiedä sitten kuka hän on... Petrucci? Toisaalta ei homma toimi ilman oikeata porukkaa tiluttamassa siis että toisen idea ei mene yhteisymmärryksen puutteen vuoksi hukkaan tjsp...
bedlam
24.05.2007 21:37:09

Neljän tähden arvio Soundissa kyllä kieltämättä yllätti. Tosin viimeaikoina lehden arviot ovat olleet lähinnä päinvastaisia omien mielipiteiden kanssa.
Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee.
gorgonoidi
24.05.2007 21:43:29

^ Et ilmeisesti edes halua odottaa hyvää levyä? Jotenkin ihmetyttää tuollainen kun joku ihmettelee jonkun pitävän levystä. öh.. No jokatapauksessa..
Randomizer
24.05.2007 23:03:25
Vissiin jakanut taas mielipiteet aika hyvin tämä uus. Esim. Nuopponen antoi vaan 2.5 ja haukkui ja Soundi sitten antoi 4. Vaan eikö joka DT-levyn kohdalla ole sama asia, toiset tykkää, toiset ei. Hyvä se uusi joka tapauksessa on.
Lopettaa etenemisen, kun luulee että jää...
arppah8
24.05.2007 23:53:07

Myungista puheenollen mies on minusta nykyisellään bändin ainoa musiikillisesti selväjärkinen jäsen. Johnin soitto on muutenkin aina palvellut nimenomaan biisejä egoboostauksen sijaan. Käsittämättömän aliarvostettu kaveri minusta.
We're such a clever bunch, generation irony
bedlam
24.05.2007 23:54:49 (muokattu 24.05.2007 23:55:06)

^ Et ilmeisesti edes halua odottaa hyvää levyä? Jotenkin ihmetyttää tuollainen kun joku ihmettelee jonkun pitävän levystä. öh.. No jokatapauksessa..

Siis mitä nyt tarkoitat? Omat odotukseni nousivat levyä kohtaan, koska esim. Soundissa ei tavallisesti todellakaan kyseistä orkesteria kehuta.
Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee.
BobHope
24.05.2007 23:55:52

Myungista puheenollen mies on minusta nykyisellään bändin ainoa musiikillisesti selväjärkinen jäsen. Johnin soitto on muutenkin aina palvellut nimenomaan biisejä egoboostauksen sijaan. Käsittämättömän aliarvostettu kaveri minusta.

Näinhän se on. Kuitenkin ne jotka tekevät jotain näkyvästi ja omalaatuisella tyylillään muistetaan ja huomataan. Myung ei selvästikään kuulu heihin.
AZa
25.05.2007 15:13:34
Mun mielestä tuo levy ei mitenkään riffeillään ja "hei-mä-osaan-soittaa" -sooloillaan jää muistiin, vaan edemmän niillä uskomattomilla melodioilla. Lynkataanko mut jos väitän, että tiettyä Slashmaisuutta löytyy hitaammista sooloista melodioiden osalta?

Nimenomaan melodiolla! Esim. soololevyltä Glasgow Kiss. Slashmaisuudesta en niin tiedä, ei ole niiin tuttu kitaristi :p

Myungia ei saa kyllä dissata. Ehdottomasti viilipyttymäisyydessään viilein tyyppi DT:stä!
Another Still Day Beneath the Sun...
shovi
25.05.2007 19:43:20
Nimenomaan melodiolla! Esim. soololevyltä Glasgow Kiss. Slashmaisuudesta en niin tiedä, ei ole niiin tuttu kitaristi :p

Sitä melodiaa lainattiin pienin muutoksin Octavariumillekin.
"Jokaisessa meissä asuu pieni sankari, vaikka rintakarvoja olisikin vain kaksi." -PomppoK
Regalis Apertura
26.05.2007 10:14:07
No eiköhän tuo Miken kommentti ollut pelkkä läppä;)... Ei ihan joka paikassa kasva tuon tason kitara-, basso-, kosketinseppiä;). Ainakaan sellaisia jotka nimenomaan sopisivat soittotyyliltään DT:n musiikkiin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)