JuSu 27.04.2007 09:50:37 | |
---|
Moe! Olisi hollilla yksi otsikonmallinen etunen. Vehjes on ns. NOS, eli käyttämätön tehtaan lootassa jalkakytkimineen (mitä tosin en tarvitse) kaikkineen. Hinta rahteineen lahden takaa 400 euroa. Mun mielestä hinta kuulostaa hiukka kovalta, oli sitten miten NOS tahansa, miten on? Muutenkin käyttökokemuksia ko. vehkeestä lueskelen mieluusti. Ja jos jollain nurkissa moinen pölyttymässä, niin tarjoa toki.. =) JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
N33m0 27.04.2007 13:37:36 | |
---|
300 tienoilla alkaa olla jo ihan käypä hinta mut 400 on melko suolanen. Hyvä vehje, päihittää JMP-1:t ja 530:t ihan mennen tullen. Aitoa putkisäröä 90-luvulta ;) "vika on harrastuksessa, jos ei siihen mene kaikki rahat." - asaksala |
JuSu 29.04.2007 22:01:21 | |
---|
300 tienoilla alkaa olla jo ihan käypä hinta mut 400 on melko suolanen. Niin mustakin vähän tuntuu. Rahdin jälkeen jää kamppeen hinnaksi n. 360 euroa. Hyvä vehje, päihittää JMP-1:t ja 530:t ihan mennen tullen. Aitoa putkisäröä 90-luvulta ;) Hitsi. Täytyy nyt tuumia. Ruottinmaalla tosiaan on käytetyt räkkikamppeet edukkaita, esim. JMP-1:siä ja Piranhaa pyörii alkaen 2000 SEK (n 225 euroa). Siksikin tuo Rockmaster tuntuu aika hintavalta, vaikka onkin uusi, tai ainakin käyttämätön. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
svilo 29.04.2007 22:31:12 | |
---|
Moe! Olisi hollilla yksi otsikonmallinen etunen. Vehjes on ns. NOS, eli käyttämätön tehtaan lootassa jalkakytkimineen (mitä tosin en tarvitse) kaikkineen. Hinta rahteineen lahden takaa 400 euroa. Mun mielestä hinta kuulostaa hiukka kovalta, oli sitten miten NOS tahansa, miten on? Muutenkin käyttökokemuksia ko. vehkeestä lueskelen mieluusti. Ja jos jollain nurkissa moinen pölyttymässä, niin tarjoa toki.. =) JuSu Osta pois vaan ... - tone is everything -
Q: Is solid-state really as evil as you say?
A: Yes
(R.Aiken) |
ballfish 29.04.2007 22:45:54 | |
---|
Itse maksoin 300€. Oli lojunut kaupan hyllyllä kuus vuotta. |
JuSu 02.05.2007 12:49:36 | |
---|
Osta pois vaan ... Okei... =) Jos nyt vaan käytännönjärjestelyistä päästään yhteisymmärrykseen myyjän kanssa, niin kyllä tuo lähtee kohti Suomea. YouTubesta löytyi pari aika maukasta clippiä, vakuutti sen verran. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
JuSu 19.05.2007 19:58:08 | |
---|
Kampe kotona. Tai siis kämpällä. Ensipuraisu vakuutti. Engl E530:een verrattuna Rokkimestari on soundiltaan räkäisempi ja enemmän naamalla. Jos Englin (särö)soundi on hiekkaa, on Rockmasterin rosossa seassa pikkukiviä. Vaikkei Rockmasterin puhtaita yleisesti kehutakaan, niin mun korvaan Peaveyn puhdas oli Engliä (jota taasen näkee useammin kehuttavan) parempi. Makuasioita, varmastikin. Parasta Rockmasterissa Engliin verrattuna on, että sain siitä kolme varsin käyttökelpoista soundia ulos nappuloihin koskematta. Englin kanssa on ollut hiukan pulmia, sillä se kuitenkin on vain kaksikanavainen, mutta kanavissa on boostit. Boostien määrää ei voi säätää, eli on säädettävä puhdas- ja särösoundi kohdalleen (boostin kanssa tai ilman), sitten loppu on tuurista kiinni. Rockmasterissa on kolme perussoundia (clean, crunch, ultra) ja vaikka kaksi jälkimmäistä jakavatkin eq:n, on niille omat gainit ja volumet. Mun kohdalla Peaveyn toteutus tuntuu onnistuneemmalta. Jos hakusessa on siloinen ahtojunttasoundi ja paino on selkeästi sillä, niin Engl lienee parempi valinta. Mulla kuitenkin alkoi painaa se, että crunch -osasto on Englissä hippasen ponneton, ja muutenkin tuolla säröosastolla on maku ehkä hiukan alkanut taipua rokimpaan suuntaan. Hiukan. Rockmaster tuntuisi tällä hetkellä lupaavalta, täytyy vielä vaihtaa putket (4 kpl) JJ:hin ja sitten langettaa lopullinen tuomio. Alkuperäisissä putkissa ei ole mitään merkintöjä, outoa? Suurin miinus Rockmasterille tulee ulkonäöstä. Käsittämättömän nolon näköinen vehjes. =) JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
Hanok 19.05.2007 20:20:46 | |
---|
Alkuperäisissä putkissa ei ole mitään merkintöjä, outoa? Voihan olla että leimat ovat vain kuluneet pois, jos putket ovat vanhat. Sitä sattuu kun lämpötilat vaihtelevat. Vaikka onhan se vähän erikoista jos kaikista olisivat merkinnät kokonaan hävinneet. Putkien vaihdon jälkeisiä kommentteja odotetaan mielenkiinnolla! |
Boge 19.05.2007 20:53:52 (muokattu 19.05.2007 20:54:01) | |
---|
Ruottinmaalla tosiaan on käytetyt räkkikamppeet edukkaita, esim. JMP-1:siä ja Piranhaa pyörii alkaen 2000 SEK (n 225 euroa). Mistä seuraatte Ruotsissa myytävänä olevaa rompetta? Olisi mielenkiintoista selata. Don't try to argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience. |
JuSu 19.05.2007 21:08:40 | |
---|
Voihan olla että leimat ovat vain kuluneet pois, jos putket ovat vanhat. Sitä sattuu kun lämpötilat vaihtelevat. Vaikka onhan se vähän erikoista jos kaikista olisivat merkinnät kokonaan hävinneet. Niinpä, varsinkin kun tämä vehjes on pakasta vedetty, lojunut varastossa käyttämättömänä vuosia. Tuli mulle alkuperäisessä paketissa. Mistä seuraatte Ruotsissa myytävänä olevaa rompetta? Tuolta mä olen noita kamppeita bongaillut: http://www.annonsdirekt.se/ JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
Putkien vaihdon jälkeisiä kommentteja odotetaan mielenkiinnolla! Tässä tulee. Räpläsin tuossa kolme tuntia vehkeen parissa kämpällä kokeillen erilaisia putkiyhdistelmiä sekä vertaillen Engl E530:ä ja Rockmasteria rinnan. Käytössä oli JJ ECC83S (2kpl), vanha hyvä Philips 12AX7 ja Electro Harmonix 12AU7, sekä tietty Peaveyn no name -putket. Kokeilin kaikenlaisia yhdistelmiä, ja loppujen lopuksi päädyin laittamaan JJ:t kahdeksi ekaksi putkeksi ja jättämään kahteen viimeiseen paikkaan alkuperäiset Peaveyn putket. Korvat alkoi väsyä yllättävän pian, joten täytynee pitää toinen sessio jossain vaiheessa. Tämä yhdistelmä kuitenkin kuulosti hyvältä, ja Philips ja EH säästyivät toisaalle. Suurin muutos soundissa tapahtui yläpäässä, soundi tummeni hieman (kuten noille JJ:lle lienee ominaista), soinnissa on nyt vähemmän reunaa. Lisäksi perkussiivinen 'spank' pehmeni, mikä mun korvaan on hyvä asia. Gainia myös löytyy hanikasta aavistuksen enemmän kuin alkuperäisillä putkilla. Rockmaster otti (hyvin) pienen askeleen kohti E530:n reviiriä, mutta vaikka nämä ovatkin tietyllä tavalla samalla pallokentällä (suht moderneja high gain -vehkeitä), niin kyllä tuo Engl edelleen pesee Rockmasterin ahtomättömeiningissä. Kuitenkin Rockmaster on mun korvaan parempi, ja säätömahdollisuudet ovat soveliaammat mun soundipalettiin. Voin hyvin toisaalta kuvitella, että joillekin Rockmasterin nenäkäs keskialue voi aiheuttaa allergiaa, mutta tehokkaan eq:n ansiosta sitä saa siivottua aika hyvin, tosin silloin sointi menee herkästi kovin skuupatuksi, mikä voi toisille olla mieleistä. Rockmaster on vähemmän metal ja enemmän rock kuin E530. Tarkoituksenani oli pitää molemmat etuset ja vaihdella mielen ja tilanteen mukaan, mutta session jälkeen en ennusta Englille hirveästi käyttötunteja. Torilta löytyy, jos joku on vailla moista. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |