Aihe: Kosketinsoittimen ostajille!
1 2 3 4 511 12 13 14 1551 52 53 54 55
Rick Wheels
18.01.2007 14:04:12

Kiitos vinkistä, täytyy kokeilla tota Yamahaa, jostain syystä olen vain vierastanut kyseistä merkkiä, ennakkoluuloja...
Tuo Korgin Extremen valmistus on kai lopetettu(?) ja Oasys on vähän yliampuva, olet oikeassa..ja katsoin vasta edellisen kirjoitukseni jälkeen Oasyksen hintaa...sillä rahalla tekee jo aika paljon muutakin..
Tritoniakaan ei kuulemma saa jatkossa enää levykeasemalla, joten joutuu vähän koko palettia miettimään vähän uusiksi..kun itselläni periaatteessa kaikki soittamani biisien soundit, mahd. spesiaali-introt on väsätty yksitellen, tallennettu disketille ja niitä on muutama kymmenen...Onneksi ne voi jotenkin siirtää suoraan tietokoneelta muistitikun kautta tai jotenkin..mutta hankalaks menee
Myös kosketusnäytöstä on luovuttu...huono juttu, Tritonin valikko oli tosi selkeä...ja löysi äkkiä hakemansa...
On tää vaikeeta.....
Bronks
18.01.2007 15:42:26 (muokattu 18.01.2007 15:44:45)

Kiitos vinkistä, täytyy kokeilla tota Yamahaa, jostain syystä olen vain vierastanut kyseistä merkkiä, ennakkoluuloja...
Tuo Korgin Extremen valmistus on kai lopetettu(?) ja Oasys on vähän yliampuva, olet oikeassa..ja katsoin vasta edellisen kirjoitukseni jälkeen Oasyksen hintaa...sillä rahalla tekee jo aika paljon muutakin..
Tritoniakaan ei kuulemma saa jatkossa enää levykeasemalla, joten joutuu vähän koko palettia miettimään vähän uusiksi..kun itselläni periaatteessa kaikki soittamani biisien soundit, mahd. spesiaali-introt on väsätty yksitellen, tallennettu disketille ja niitä on muutama kymmenen...Onneksi ne voi jotenkin siirtää suoraan tietokoneelta muistitikun kautta tai jotenkin..mutta hankalaks menee
Myös kosketusnäytöstä on luovuttu...huono juttu, Tritonin valikko oli tosi selkeä...ja löysi äkkiä hakemansa...
On tää vaikeeta.....

Soppaan lisäksi: Korg taitaa tänään juuri julkaista jonkin uuden mallinsa. http://www.korg.com/
Rick Wheels
20.01.2007 16:27:47

Jep, taidan ostaa tuon uutuden, Korgin M3 , jos ei ole ihan yhtä kallis kun Oasys....hintatietoja kun ei ole vielä saatavilla ja soittimenkin saattaa saada sitten vasta kesällä...
Red Dragon
30.01.2007 16:30:23 (muokattu 30.01.2007 20:13:42)
Soittimiani ovat Korg Triton Le, Korg Z1 ja Roland RS-70. Nyt on herännyt sellainen ajatus, että tuon Rolandin voisi vaihtaa johonkin moduliin. Itse noista soittimista olen Rolandia käyttänyt vähiten, sillä vaikka soundit ovat periaatteessa ok, niiden editointimahdollisuudet ovat kuitenkin melko heikot, eikä Korgien Combi-modelle ole vastinetta.

Olisiko siis hyviä ehdotuksia räkkisyntikaksi korvaamaan Roland RS-70? Saisi olla hyvät pianot, jouset, kellot ja synasoundit. Orkesterisoundit olisivat plussaa. Jotain noin 600 euron peliä haen, jonkin verran kalliimpikin käy, mutten mielellään yli tonnia viitsisi maksaa. Roland JV-2080 on käynyt mielessä, mutta omaa kokemusta siitä ei ole. Onko tietoa, millainen peli on Kurzweil PC2 R?

Ehdotuksia otetaan vastaan.
royajm
24.02.2007 18:32:28 (muokattu 24.02.2007 18:36:13)
Uskollinen syntymäpäivä lahjani (tuleeko yhteen? Linjaauuutooo tulemaan)
toimii vieläkin soittimenani, vaikka ikää on kertynyt jo monta vuotta(n.5).
Tuo "syntikka" on Casion "lelu", joka ei ole mikään laadukkain laite.
Tämä johtuu siitä, että olen köyhä (tai siitä että käytän rahani tietokoneisiin...), mutta
on tuolla uskollisella kaverilla tullut harjoiteltua ja soiteltua monta kertaa.
Koulussa pääsen harjoittelemaan vähän tasokkaimmilla laitteilla, onneksi. Harmikseni en muista laitteiden malleja, joka täällä nyt olisi oleellista :)
Älkää viitsikö haukkua lyttyyn tietämättömyyteni takia.
Olen, ainakin mielestäni, aloittelija...

EDIT: En saanut viestiä näkymään erikoismerkkien takia
rairsilf
28.03.2007 21:40:22
KAWAI:n ES3 Digital piano on mulla, ja toimii sekä kotikäytössä että keikkapianona. Siinä on tosi hyvät pianosoundit, ok vasarakosketus (jonka tasoa voi säätää) ja hintaa sellaset 1300e. Se on aika painava, mutta toimii hyvin keikkapianona, ja se kannattaa ostaa hyvän standin kanssa. Soundeja siinä on aika vähän: 7 perussoundia ja niillä jokaisella 3 lisää. Toki niitä voi yhdistellä, ja niihin voi lisätä/poistaa kaikua. Erillisen ääniboxin (siis mikä se on, äänikortti?) voi tietysti ostaa sitten kun soundien vähyys alkaa ärsyttämään.

Nojoo, piti nyt mainostaa hyvää soitinta. Jos kaipaat hyvän pelin, joka sopii jazziin klassiseen ja aika moneen muuhun, niin tää on hyvä. Heikki Sarmantokin on soittanut tällä =) Jes.
baron
29.03.2007 00:41:34 (muokattu 11.04.2007 22:39:18)

Mulla on Yamaha GT2.
Siinä ei oo kuin yksi soundi: Grand Piano.
Siinä ei oo muita säätöjä kuin kaiun määrä ja laatu ja pitch.
Sikäli helppokäyttöinen.
Hankala roudattava, painaa toista sataa kiloa.
Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term"
Sorgan
11.04.2007 21:16:37
Mitäs mieltä olette Korgin X50:stä? Ajattelin ostaa sellaisen, hevistäjä kun olen. Onko jollain jotain huonoja uutisia kyseisestä laitteesta?
Synastikki
13.04.2007 09:12:40

Mitäs mieltä olette Korgin X50:stä? Ajattelin ostaa sellaisen, hevistäjä kun olen. Onko jollain jotain huonoja uutisia kyseisestä laitteesta?

hyvältähän tuo vaikuttaa :) jos kaipaa ihan hevin soitteluun niin sopii erittäin hyvin :) ja ainakin T-kaupassa on hinta pudonnut jatkuvasti ja tällä hetkellä sen saa jo 655€ + postikulut 20€ :)
Hevihaarukka! |,,| kalamies #51 >-)))>
Sorgan
15.04.2007 16:21:17
hyvältähän tuo vaikuttaa :) jos kaipaa ihan hevin soitteluun niin sopii erittäin hyvin :) ja ainakin T-kaupassa on hinta pudonnut jatkuvasti ja tällä hetkellä sen saa jo 655€ + postikulut 20€ :)

Laitoinkin jo tilaukseen Thomannilta =)
taikakameli
28.04.2007 10:49:15
Jos oon nyt oikein täältä ymmärtänyt, niin Roland xp-10 on jokseenkin kannattamaton ostos. Sellainen nyt kuitenkin olisi torilla myynnissä 200e hintaan, ja tarvitsen suht nopeasti syntikan. Tulee ensisijaisesti reggaebändin käyttöön, joten voisiko joku kertoa tuon sähköpiano- ja urkusoundeista?
Tosi powerin haltija, kaukosäätimen herra
Janus
29.04.2007 21:50:39
Jos oon nyt oikein täältä ymmärtänyt, niin Roland xp-10 on jokseenkin kannattamaton ostos. Sellainen nyt kuitenkin olisi torilla myynnissä 200e hintaan, ja tarvitsen suht nopeasti syntikan. Tulee ensisijaisesti reggaebändin käyttöön, joten voisiko joku kertoa tuon sähköpiano- ja urkusoundeista?

Paskaa, paskaa, paskaa. Älä osta tohon hintaan, älä oikeastaan tarkemmin ajatellen osta ollenkaan.
Katajama
07.05.2007 09:40:39

Kertokaas ajatuksia ja vihjeitä seuraavan soittimen ostamiseen.. Elikkäs olisi tarkoitus päivittää kalustoa kesän aikana. Vaihtoon lähtee Rolandin Juno-D ja sen tilalle pitäisi saada pikkuisen parempi syna hintaluokasta max 1000€.
Soittelen suomirock covereita bändissä.. popedaa, eppuja yms.
Janus
07.05.2007 15:47:11
Kertokaas ajatuksia ja vihjeitä seuraavan soittimen ostamiseen.. Elikkäs olisi tarkoitus päivittää kalustoa kesän aikana. Vaihtoon lähtee Rolandin Juno-D ja sen tilalle pitäisi saada pikkuisen parempi syna hintaluokasta max 1000€.
Soittelen suomirock covereita bändissä.. popedaa, eppuja yms.

Motif MO6.
muuttolintu
23.05.2007 13:21:50
Luin tämän threadin läpi.. Ei selvinnyt minulle että minkälanen sähköpiano olisi tarpeisiini sopiva. Tärkeimmät toiveet:

-aito pianon soundi ja "tatsi"
-ei paljoa nappuloita, värinäyttöjä yms. sälää
-sisäänrakennetut laadukkaat kaiuttimet jotka soivat myös hiljaa
-tukeva rakenne. painolla ei väliä kun tulee kotisoitteluun
-hintaluokka n.2000€

Olen kierrellyt soitinliikkeitä ja kaikilla on tietysti paras (mutta eri kuin edellisessä tai seuraavassa liikkeessä) merkki/malli/tarjous..jne

Neuvoista ja vinkeistä mistä löytää edullisimmin kiitollisena
Nim.sähkö on savua
kepulainen
23.05.2007 14:59:10
Luin tämän threadin läpi.. Ei selvinnyt minulle että minkälanen sähköpiano olisi tarpeisiini sopiva. Tärkeimmät toiveet:

-aito pianon soundi ja "tatsi"
-ei paljoa nappuloita, värinäyttöjä yms. sälää
-sisäänrakennetut laadukkaat kaiuttimet jotka soivat myös hiljaa
-tukeva rakenne. painolla ei väliä kun tulee kotisoitteluun
-hintaluokka n.2000€

Olen kierrellyt soitinliikkeitä ja kaikilla on tietysti paras (mutta eri kuin edellisessä tai seuraavassa liikkeessä) merkki/malli/tarjous..jne

Neuvoista ja vinkeistä mistä löytää edullisimmin kiitollisena
Nim.sähkö on savua

Vaikka Roland Fp -sarja, esim. tämä:
http://www.rolandus.com/products/pr … s.aspx?ObjectId=536&ParentId=87
kepulainen
23.05.2007 21:27:44
Kiitos kepu
Missähän moista pääsis kokeilemaan?

Ainakin rolandin maahantuojalla.

Mitäköhän nämä 96*polyphon tai enemmän "polyphon" tarkoittaa?
Himassa Hellas..naapuri murjottaa..pöljä..

Jos hyvän digisoittimen haluat niin osta roland tai yamaha, älä muita.
muuttolintu
23.05.2007 21:45:23
Tämä selvä.
Joo rolandin ja yamahan porukat teki näitä sähkö mysteereitä jo silloin ko monet nykyisistä valmistajista kittas pskalla keittiön lattiaa..
Tämä tiedossa mutta pirusti malleja silti..
kepulainen
23.05.2007 22:36:17 (muokattu 23.05.2007 22:36:52)
Tämä selvä.
Joo rolandin ja yamahan porukat teki näitä sähkö mysteereitä jo silloin ko monet nykyisistä valmistajista kittas pskalla keittiön lattiaa..
Tämä tiedossa mutta pirusti malleja silti..

No käyt kokeilemassa alle 2000e digipianoja rolandilta ja yamahalta, ja valkkaat sen mistä itse eniten pidät. Kokeilemassa niitä kannattaa käydä, varsinkin jos itsellä ei ole tarkkaa tietoa minkälaisia ne ovat saati mistä itse pitää. Minkä ikinä noista uusista valitset (roland/yamaha, hinta 1000-2000e) niin et pysty huonoa valintaa tekemään. Tolla budjetilla saat ammattisoittimen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)