Sahtimies666 23.05.2007 12:34:43 | |
---|
Fuelista jaa mistä? "Prima Nocta" - Any English noble may bless a marriage by sleeping with any bride on her wedding night. |
Torniojaws 23.05.2007 13:10:08 | |
---|
jaa mistä? Metallica - Fuel levyltä Reload (1997) |
Sahtimies666 23.05.2007 14:28:48 | |
---|
En tiedä onko jo tullut esille mutta, tuo Kaksi Reittiä, Yksi Suunta -biisin alkuriffi on mun mielestä aika suoraan pöllitty Fuelista. Joo kyllä tää on ihan selvä juttu. "Prima Nocta" - Any English noble may bless a marriage by sleeping with any bride on her wedding night. |
Disposable 23.05.2007 15:09:33 | |
---|
Kuunnellessa levyä en sitä tajunnut, mutta kun rupesin soittelemaan biisiä läpi, alkoikin riffi yhtäkkiä tuntua kovin tutulta. Kappas, niinpäs tuntuu olevan. Hyvästä huomiosta plussaa +. Ei hoksannut kun rummuttelut taustalla on niin erilaiset. "PS. Kirk on ihan hyvä kitaristi!" -EVH |
En tiedä onko jo tullut esille mutta, tuo Kaksi Reittiä, Yksi Suunta -biisin alkuriffi on mun mielestä aika suoraan pöllitty Fuelista. Kuunnellessa levyä en sitä tajunnut, mutta kun rupesin soittelemaan biisiä läpi, alkoikin riffi yhtäkkiä tuntua kovin tutulta. Juu ja kaikki Kymmenen Käskyä-levyn riffeistä ovat oikeastaan yksi ja sama riffi, rytmitystä hiukan muutettu. March 23rd hushed the wind, the music died |
JK1 24.05.2007 10:11:37 | |
---|
Kun ekaa kertaa kuulin UKK-levyn, ajattelin, että "Perkele, tämähän on aika kimuranttia tavaraa!" mutta, kun sitä on kuunnellut pidemmän aikaa, alkaa huomaamaan kaikenlaista. Kai ne Velinin rummut ja Hyrden lauleskelu tekevät sen, että kaikki biisit kuulostaa helvetin monimutkaisilta, mutta kun niitä biisejä alkaa soittaa, silmät aukeaa ja alkaa huomata kaikennäköistä... En siis sitä tarkoita, etteikö kyseinen lätty olisi todella kovaa tavaraa, mutta ei se kielisoitinten soiton osalta niin omaperäistä ole, kun alkuun tuntuisi. |
Lasitten 24.05.2007 10:35:59 | |
---|
Nyt kun oon uusia kymmeniä käskyjä enemmän kuunnellut. Niin olen huomannut,että levyn aloitusraita on kyllä sarjassaan yksi parhaista. Se alku "enkelikuoro" yhdistettynä äärettömän korneihin junttausriffeihin on loistavaa :D http://www.lineq.net/index.php
Linux-foorumi. |
DieGr 24.05.2007 13:54:39 | |
---|
Nyt kun oon uusia kymmeniä käskyjä enemmän kuunnellut. Niin olen huomannut,että levyn aloitusraita on kyllä sarjassaan yksi parhaista. Se alku "enkelikuoro" yhdistettynä äärettömän korneihin junttausriffeihin on loistavaa :D Kyllä! Ja kerron laulumelodia yksinkertaisuudessaan vattuksen toimivaa! Bassosoolo on vaan niin järkyttävä, että tulee melki tippa linssii joka kuulemalla... Voitele se pekoni! |
Räkkipeli 25.05.2007 12:29:56 (muokattu 25.05.2007 12:37:47) | |
---|
En tiedä onko jo tullut esille mutta, tuo Kaksi Reittiä, Yksi Suunta -biisin alkuriffi on mun mielestä aika suoraan pöllitty Fuelista. Kuunnellessa levyä en sitä tajunnut, mutta kun rupesin soittelemaan biisiä läpi, alkoikin riffi yhtäkkiä tuntua kovin tutulta. VOi herranjestas sentään! Siis joo, ehkä sattuu olemaan samat nuotit paikoillaan, mutta idea on ihan eri ja muutenkin kokonaisuutta meinasin enkä jotain introriffiä. Vitusti parempi biisikin ku joku Fuel. Mainittakoon kuitenkin toinen selvempi tapaus, missä idea on suoraan pöllitty: Stam1na - Viisi Laukausta Päähän Strapping Young Lad - Detox Kuunnelkaa. Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |
Räkkipeli 25.05.2007 12:36:47 | |
---|
Kun ekaa kertaa kuulin UKK-levyn, ajattelin, että "Perkele, tämähän on aika kimuranttia tavaraa!" mutta, kun sitä on kuunnellut pidemmän aikaa, alkaa huomaamaan kaikenlaista. Kai ne Velinin rummut ja Hyrden lauleskelu tekevät sen, että kaikki biisit kuulostaa helvetin monimutkaisilta, mutta kun niitä biisejä alkaa soittaa, silmät aukeaa ja alkaa huomata kaikennäköistä... En siis sitä tarkoita, etteikö kyseinen lätty olisi todella kovaa tavaraa, mutta ei se kielisoitinten soiton osalta niin omaperäistä ole, kun alkuun tuntuisi. Hyvä huomio hei! 10 pistettä ja papukaijjan paskaa! Eihän sitä bändissä tehdä musiikkia kielisoittimilla, vaan jokaisen instrumentin (muk.luk. Laulu) yhteissoiton kokonaisuudella. Välillä tuntuu muutenkin että ihmiset toljottaa vaan sitä kuinka monimutkaista musiikki on bändeillä. Mitä vitun väliä sillä on? Jos se on hyvää, se on ihan sama onko siinä 10 eri osiota turn aroudien kanssa vai ei yhtään. Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
kouranka 25.05.2007 17:54:54 | |
---|
UKK - Dire (SYL) Nyt herkutellaa! |
JK1 25.05.2007 22:03:34 (muokattu 25.05.2007 22:03:52) | |
---|
Välillä tuntuu muutenkin että ihmiset toljottaa vaan sitä kuinka monimutkaista musiikki on bändeillä. Mitä vitun väliä sillä on? Jos se on hyvää, se on ihan sama onko siinä 10 eri osiota turn aroudien kanssa vai ei yhtään. Tästä olen muuten ihan samaa mieltä: kahdella riffillä ja kahdella soinnullakin on tehty paljon hyviä biisejä kuten vaikka Maj Karman Kauniiden Kuvien Metallisydän! Kotiteollisuuden Valtakunta -biisissäkin on 3 sointua ja koko biisin ajan sama kuvio pyörii mutta meikäläiselle kyllä kolisee silti.. |
VeeKoo 26.05.2007 14:37:15 | |
---|
Mielestäni parasta Stam1naa löytyy väkivaltakunta EP:ltä. Ei mulla muuta. rokkijere: Eisssss reenikämppä täyteen paskapaperia.. |
Räkkipeli 27.05.2007 11:58:11 | |
---|
Mielestäni parasta Stam1naa löytyy väkivaltakunta EP:ltä. Ei mulla muuta. Eikös siinä ollu semmonen biisi ku Joutsen? Mahtava balladi. Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
VeeKoo 27.05.2007 12:25:28 | |
---|
Eikös siinä ollu semmonen biisi ku Joutsen? Mahtava balladi. Kyllä. Stam1na yksi parhaista. rokkijere: Eisssss reenikämppä täyteen paskapaperia.. |
DethBanger 27.05.2007 12:31:02 | |
---|
Stam1nalla yllättävän kova meno Sakara tour DVD:llä, päihitti jopa mokoman esitykset mun kohdalla. Onha ne molemmat kovia livebändejä, Ruisrockissa tulee taas sekin todistettua ja vielä samana päivänä :) Ja eikun hi-hat heilumaan!! |
rocky0 27.05.2007 13:49:41 | |
---|
Muita vertauksia huomasin. Kaksi reittiä yksi suunta, kun siinä lähtee se toinen riffi, niin se on ihan sama kuin Devin Townsendin Death biisissä! |
Räkkipeli 29.05.2007 11:21:15 | |
---|
Muita vertauksia huomasin. Kaksi reittiä yksi suunta, kun siinä lähtee se toinen riffi, niin se on ihan sama kuin Devin Townsendin Death biisissä! Mutta huomaa, että Pexi on säveltänyt biisin. Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
STT 29.05.2007 21:44:36 (muokattu 29.05.2007 21:46:05) | |
---|
Taitaa Staminan kesäkeikoilla 2007 heilua mukana kosketinsoittaja, mikäli Dexviihteen sivuilta löytyvää lavakarttaa ( www.dexviihde.fi -> lavakartat -> Stam1na-pdf) tulkitsin oikein. Sitä en tiedä, kuka hän on. Ja miksi on mukana. Liekö edes mukana kaikilla keikoilla? |
Cocktus 29.05.2007 22:09:04 | |
---|
Taitaa Staminan kesäkeikoilla 2007 heilua mukana kosketinsoittaja Stam1nan basisti Kaikka vastaa kysymykseen onko kosketinsoittaja mukana keikoilla: "On jos se ei kuole" Soittelee niitä kuvioita mitä levyilläkin on kuultavissa. Oh, you ironic pop-rock fuck,
don't you fuck with metal! |