Keppi 05.01.2004 15:57:55 | |
---|
En usko, ett kukaan tekis sellasta musaa, minkä tarkoitus ois pelkästään välttää kaavoja. Tärkeetä on se, ett tekee sellasita musaa kun haluaa, eikä mieti onko se "kaavojen" mukaista vai ei... ...no ei vaineskaan;) |
Kitaravirtuaali 05.01.2004 16:29:25 | |
---|
Lisäänpä vielä tuohon E.Vuorisen monipuolisuuteen, että mieshän soittaa akustista järkyttävän hyvin. "Ilman muuta ja muut ilman!" "Sata lasissa ja pakki päällä" "Jos sä et tienaa, sä et elä"
|
kiriminni 05.01.2004 16:44:40 | |
---|
paco de lucia maailman paras flamencokitaristi:ei teoriaa,steve vai ufokitaristi: teoriafriikki.Kumpi parempi? Makuasia... |
Samuel P. 06.01.2004 08:47:14 | |
---|
Toisaalta kuuntelemalla/tuntemalla oppiminen on myös taito joka kehittyy, kun sitä kehittää. Jos ei sitä kehitä, niin ei sekään taito kehity. Olen tässä ihan samaa mieltä, kymmenen vuotta mäkin soittelin korvakuulolta. Korvakuulostelemalla oppii myös varmasti paremmin esim. kiinnittämään huomiota tunnelmaan, kuin jos opettelisi lapuista. Molemmista tavoista on hyötyä. Oliskohan tässä kenties yksi syy, miks toiset ei diggaa teoriasta?!;) Varmasti, mutta väitänpä, että useammat ei diggaa teoriasta sen vuoksi kun sitä opiskellessa joutuu keskittymään erilailla kuin korvakuulolta opettelussa. Ei siis riitä mielenkiinto ja kärsivällisyys. Siksi minäkään en osaa vielä tänä päivänäkään soittaa suoraan lapuista, vaikka parempaan suuntaan on homma menossa. |
Keppi 06.01.2004 10:53:27 | |
---|
Varmasti, mutta väitänpä, että useammat ei diggaa teoriasta sen vuoksi kun sitä opiskellessa joutuu keskittymään erilailla kuin korvakuulolta opettelussa. Ei siis riitä mielenkiinto ja kärsivällisyys. Nimenomaan näin! Ihan samasta asiasta on kyse siinäkin, miks jotkut alottaa kitaran soiton ja lopettaa sen kohta. Kiinnostas oppia soittamaa, mutt ei sitt kuitenkaan tarpeeksi, ett jaksas perehtyä riittävän hyvin siihen hommaan. Samalla tavalla se saattaa mennä toki tostekkin päin, eli ett ei välttämättä jaksa vaivautua opettelemaan ilman lappuja, jos nuotit vaan suinkin on saatavilla. ...no ei vaineskaan;) |
Teoriassa kitaran soittaminen on käytännössä oppimista ja käytännössä kitaran soittaminen on teorialla räpläämistä. :) Mistä kukin tykkää. Toinen tykkää äitistä toinen tyttärestä. Hyvä saa olla mut ei huono. Voi Gsus, nyt taas lauotaan legendaarisia lausahduksia...vkonloppu tulossa ymmärtäähän sen. Höh, emmie sitä käy nostaan jos P**ka valuu alaspäin |
Kitarisoija. 10.01.2004 15:23:47 | |
---|
Tää ei nyt varsinaisesti liity aiheeseen, mutta.. mä ainakin ite opettelin ensin sointuja kotona ja sitten lähdin ysityistunneille missä ei teoriaa käydä ollenkaan. Eli siellä vaan soitetaan eri tyylilajin biisejä ja pidetään hauskaa. Mulle se teorian tuntemuksen puute ei oo ollu mikään kauheen rajoittava asia, eli kaikesta mikä on eteen tullu, oon selvinny. tottakai jos osais lukea nuotteja ym. sisäistäs asiat nopeammin, mutta mihinkäs tässä on kiire.. Ja mun oma mielipiteeni on esim. "musiikkiopistokitaristeista" sellanen, että kyllä ne osaa teorian ja tekniikat ym., mutta useimmiten niiltä puuttuu kokonaan se fiilis siitä soittamisesta, tai ainakin siltä se kuulostaa. Laulajat ottakaa ihmeessä yhteyttä! (bearfest@jippii.fi) |