Aihe: Pitäisi hankkia uusi äänikortti kotistudioon.
1 2
Gronsbyk
08.01.2004 23:53:24
Mulla on Behringer MX1604A.

Mites nuo jutut tuon kanssa onnistuu?

Tuosta MX1604A:sta saa neljä kanavaa ulos toisistaan riippumatta, pääkanavat L ja R sekä alt 3/4.

Tämmönen kortti on vissin aika hyvä: Rme DIgi 96/8 PST ? vai?

Tuo kortti on omassa koneessa ja varsin ongelmaton onkin Hoontechin jälkeen. Ongelmia vain Cool Edit 2000:n kanssa (MME), Cool Edit Pro (ASIO) toimii ok.
Hoontechiä en suosittele vakavampiin nauhoituksiin, DSP24:n vaihduttua RME:hen kaatuilut loppuivat siihen.
PIM
09.01.2004 10:50:32

Niin ja kannattaa hommata Emolevy jossa ei ole
VIA piirisarjaa, niin pääsee vähemmällä "tappelulla"
itselläni oli kylläkin vanhakone VIA ja kortti toimi
ongelmitta, mutta VIA piirisarja on todettu soveltumattomaksi
DAW koneisiin! (Digital Audio Workstation)
t:Arde

Taas aivan turhaa VIA dissausta, jolle ei ole ollut mitään perusteita sitten pahamaineisen KT133:n jälkeen, eli noin kolmeen - neljään vuoteen. Nykyiset VIAt toimii siinä missä muutkin eikä ainakaan mulla ollut vanhan (> 2v. sitten ostettu) KT266:n kanssa minkäänlaisia ongelmia useammallakaan kortilla (mm. RME Digi96/8, Terratec EWS88D) käytettynä. Jos sulla on heittää kehiin jotain FAKTAA (huom: ei siis MUTUa tai KKKV12a (=kuulin kaverin kaverilta vuonna yksjakaks)) tukemaan väitettäsi niin nyt sitä kaivattaisiin.
If the tool we have is a hammer, make the problem look like a nail.
KarWaeYe
09.01.2004 11:24:14 (muokattu 09.01.2004 11:24:59)
...Hoontechiä en suosittele vakavampiin nauhoituksiin, DSP24:n vaihduttua RME:hen kaatuilut loppuivat siihen.

Eli kun mulla on tuo Behringer MX1604A, niin ja jos ostan kyseisen RME:n, niin niilläkö saa sitte äänitettyä neljälle eri kanavalle yhtäaikaa? Vai?
Koskaan ei enää ihmiskäsi possunaarastani häpäise, ei orjuuta, ei tuki sian suurta suuta!"
Gronsbyk
09.01.2004 12:01:32
Eli kun mulla on tuo Behringer MX1604A, niin ja jos ostan kyseisen RME:n, niin niilläkö saa sitte äänitettyä neljälle eri kanavalle yhtäaikaa? Vai?

RME Digi96/8PST:ssä on vain kaksikanavainen input, mutta minulla on tuollainen lisäpalikka:

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-143899.html

jolla saa neljä kanavaa samanaikaisesti sisään, lisä-inputteja on olemassa myös 8-kanavainen unbalanced:

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-143902.html

Hintaa tuolle kyllä tulee jos ostaa input ja output -palikat, mutta itse olen tyytyväinen, piuhasulkeiset vähenivät ja ennenkaikkea systeemi on varsin vakaa. Tuo ei tietenkään tarkoita että kaikki toimisi yhtä hyvin toisessä systeemissä, tietotekniikka kun on sellaista kun on.
ardelius
10.01.2004 00:39:13
Taas aivan turhaa VIA dissausta, jolle ei ole ollut mitään perusteita sitten pahamaineisen KT133:n jälkeen, eli noin kolmeen - neljään vuoteen. Nykyiset VIAt toimii siinä missä muutkin eikä ainakaan mulla ollut vanhan (> 2v. sitten ostettu) KT266:n kanssa minkäänlaisia ongelmia useammallakaan kortilla (mm. RME Digi96/8, Terratec EWS88D) käytettynä. Jos sulla on heittää kehiin jotain FAKTAA (huom: ei siis MUTUa tai KKKV12a (=kuulin kaverin kaverilta vuonna yksjakaks)) tukemaan väitettäsi niin nyt sitä kaivattaisiin.

Ei sitä nyt tarvi ottaa "hernettä nenään" näin vaan yleisesti
puhutaan! Kaverilla audiowerk8 kortti ja via266 emo, kaikki
mahdolliset ajurit on kokeiltu eikä rutinat lopu!
Jotkut hardwarwet ja softatkin eivät vaan tule juttuun
keskenään. Niin ja monesti myös näytönohjain voi aiheuttaa
ikäviä häiriö ääniä! Matrox näytönohjaimet hyväksi osoittautuneet itselläni G550 ja kaksi monitoria tietysti!!!
aArto Väkeväinen
Insomnia_
10.01.2004 12:26:01
Taas aivan turhaa VIA dissausta, jolle ei ole ollut mitään perusteita sitten pahamaineisen KT133:n jälkeen

Juuri näin. Itsellä Vian 400 eikä ongelmia ole.
Paskasta ei saa kultaa vaikka olisi Midas...
PIM
10.01.2004 18:34:40
Miltähän vuodelta toi Audiowerkin kortti on? Olisiko jotain -97 tai -98? Turha alkaa syytteleen emoa jos kortti on joku ikivanha rimpula.

PS: Jos jollain on myynnissä RME:n ADAT väyläisiä korttejäa Digi96/8, Digi9652/36, Digi 9652 HDSP niin olen kiinnostunut ostamaan. Siis jos hinta on kohdallaan.
If the tool we have is a hammer, make the problem look like a nail.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)