Aihe: Syksy 2007: Dream Theater / Symphony X @ Helsinki
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
ANtTIKRISTUS
23.05.2007 13:20:50
Joo, mutta kun otetaan huomioon yhtyeen yli 10 minuutin biisit, esm. The Odyssey, Divine Wings of Tragedy on aivan turhaa puhua "vain" jostain power metal-bändistä.

Tekevätkö mielestäsi pitkät kappaleet bändistä progressiivisen? Mun mielestä ei. Jos pitkät kappaleeet olisi "progea" niin kyseisiä bändejä tulis ainakin meikäläisen maailmaan aikamoinen läjä enemmän. Symphony X noudattaa kuitenkin tiettyä, osittain - tai aika paljonkin - ennalta-arvattavaa kaavaa ja teemaa läpi tuotantonsa, niinkuin tuhat muuta bändiä, joita en miellä progressiiviseksi (ja joilla on pitkiä biisejä).

Toinen hyvä esim. on vaikkapa Kamelot: Aivan selkeää power-jytkettä, jonka jotkut kuitenkin käsittävät progemetalli bändiksi. Ite oon kyllä aika eri linjoilla.
Vakuutan antamani tiedot oikeiksi ja ilmoitan, jos tietoni muuttuvat.
John Titor
23.05.2007 13:22:19

Tekevätkö mielestäsi pitkät kappaleet bändistä progressiivisen? Mun mielestä ei. Jos pitkät kappaleeet olisi "progea" niin kyseisiä bändejä tulis ainakin meikäläisen maailmaan aikamoinen läjä enemmän. Symphony X noudattaa kuitenkin tiettyä, osittain - tai aika paljonkin - ennalta-arvattavaa kaavaa ja teemaa läpi tuotantonsa, niinkuin tuhat muuta bändiä, joita en miellä progressiiviseksi (ja joilla on pitkiä biisejä).

Toinen hyvä esim. on vaikkapa Kamelot: Aivan selkeää power-jytkettä, jonka jotkut kuitenkin käsittävät progemetalli bändiksi. Ite oon kyllä aika eri linjoilla.

Kyllä mä lasken Symphonyn ihan vaan melometalliksi progevaikuttein. Ei se kuitenkaan puhtaasti oo kumpaakaan. Mut hei, hyvää musaa, ketä kiinnostaa genre?
Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro.
ANtTIKRISTUS
23.05.2007 13:35:20
Kyllä mä lasken Symphonyn ihan vaan melometalliksi progevaikuttein. Ei se kuitenkaan puhtaasti oo kumpaakaan. Mut hei, hyvää musaa, ketä kiinnostaa genre?

Niin no, samahan tuo loppupeleissä on mihin genreen se heitetään. En mä päälle käy vaikka eri mieltä oottekin, näistä asioista on aina kiva painia. Ja tosiaan loisto bändi, siitähän nyt edes EI voi väitellä. :)
Vakuutan antamani tiedot oikeiksi ja ilmoitan, jos tietoni muuttuvat.
rakula
23.05.2007 14:59:20
Itse en kyllä välitä sitten yhtään siitä power symphony äxästä jota se suurimmaksi osaksi on. Tuossa uudessa biisissä sitä on kyllä vahvasti karkotettu. Ei ole niitä länkkärikertsejä kikkelikitaroilla, eikä slaidailla dragons tonguella.
"No kyllähän se zorrokin pukeutuu mustaan" -Elo
Van Hannes
21.06.2007 11:04:33
Kukaan kuunnellu Systematic chaosta? ite tykkäsin vaikka siellä oli pari heikompaa kappaletta (forsaken ja Ministry of lost souls, joka oli vain liian pitkä)
"There Can Be Only One Hannes"
SomethingWild
21.06.2007 13:51:33
Kukaan kuunnellu Systematic chaosta? ite tykkäsin vaikka siellä oli pari heikompaa kappaletta (forsaken ja Ministry of lost souls, joka oli vain liian pitkä)

Juu kyl, aivan hyvä levyhän se on vaikka porukka on sitä haukkunu.
Ei oleee!
Van Hannes
21.06.2007 14:05:59
Kuulin ennen julkasua Constant motionin ja dark eternal nightin ja kuvittelin että ne tekee jonkun Heavylevyn, josta tulee samanlainen pettymys kuin ToT (vaikka hyviä keppaleita ne ovatkin).

Olihan ToT:illakin hetkensä, mutta silti....
Rakoni
21.06.2007 15:42:57
Itse en kyllä välitä sitten yhtään siitä power symphony äxästä jota se suurimmaksi osaksi on. Tuossa uudessa biisissä sitä on kyllä vahvasti karkotettu. Ei ole niitä länkkärikertsejä kikkelikitaroilla, eikä slaidailla dragons tonguella.

Samaa mieltä. Barokit, trubaduurit, kuorot ja muut fanfaarit ei oikein toimi minulle.
Lottohevi on paskimmillaankin parasta
sirdickyj
22.06.2007 06:39:03

Just pyörii se levyn messissä tullut DVD tossa.- Aika pahoja äijiä, ei juuri tule musiikillisia limittejä vastaan, rajana vain mielikuvitus ja fysiikka.

Hyvä levy, mutta toi bändi tarvitsis tasoisensa laulajan, homma lähtis ihan erilailla lentoon jos solisti ois yhtä stydi ja pystyvä ku muu bändi. Mikä on jo toki aika paljon. Mulle tulee tosta LaBrien hommasta mieleen Extreme ja Gary Cherone, jossa Nuno teki biisejä joiden kanssa solisti ei ollut himassaan.

No, eipä noiden tasoisia laulajia liikaa oo, Dio tulee mieleen vaan tai Kip Winger.
"Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks". -Irwin Goodman-
Van Hannes
25.06.2007 08:24:19
Mikä siinä oikeen on että tota laulajaa haukutaan? Mun mielestä se on hyvä, persoonallinen ääni, persoonallisessa musiikissa.
Harvemmin sillä mitään virheitä tulee (noh paitsi Budokanilla).
gorgonoidi
25.06.2007 10:53:08

Mikä siinä oikeen on että tota laulajaa haukutaan? Mun mielestä se on hyvä, persoonallinen ääni, persoonallisessa musiikissa.

Olen kyllä tuossa kaikessa erimieltä vaikka LaBriestä pidänkin. Ymmärrän kyllä kun porukka ei diggaa mutta ei DT lähde LaBrieta vaihtamaan sen takia.
Hyvin se kuitenkin laulaa vaikka joskus tuppaili möhlimään äänensä kanssa pahemman kerran (muuallakin kuin Budokanilla). Uusi linja vaikuttaa kuitenkin hyvältä omaan korvaani vaikka LaBrie oli parhainmillaan mielestäni juuri Awake ja Images -albumeilla. Persoonallinen ääni hänellä minusta ei ole, ja Dream Theaterkaan ei bändinä ole mielestäni kovin persoonallinen. Omatyyli sillä kuitenkin vielä on.
Näin minusta.
Van Hannes
25.06.2007 14:17:40 (muokattu 25.06.2007 14:17:55)
Näin sinusta...

Joo olihan se parhaimmillaan kyllä I&W ja Awaken aikoihin. Toivottavasti menis suomen keikka hyvin.

Oli muuten turha viesti...
Borlag
25.06.2007 14:20:23

LaBrietä haukutaan yleensä sen takia että hänen äänensä tuhoutui joskus vuosia sitten ruokamyrkytyksen takia, vasta lähivuosina (viime kiertueella siis) ääni palautunut täysin ennalleen. Toinen syy on ihan yksiselitteisesti ääni ja tapa jolla hän laulaa.

Niille epäilijöille jotka kuvittelevat että hänen laulu kuulostaa edelleen yhtä hirveältä kuin joskus 90-luvun lopussa tai 2000-luvun alussa, niin turha pelko. Virheitä toki sattuu livenä silloin tällöin mutta ääni ei enään petä
petrutsi
25.06.2007 14:23:05
Dream Theaterkaan ei bändinä ole mielestäni kovin persoonallinen. Omatyyli sillä kuitenkin vielä on.
Näin minusta.

On oma tyyli, muttei kuitenkaan ole persoonallinen? Meni vähän yli ;) Samanlainen oksymoron kuin uus levyn nimi. Joka on kyllä yhtä persoonaton ja tylsä kuin itse levykin. Minusta. Repentance on ihan hyvä biisi kyllä, vaikkei se paljoa pelasta. Toivon todella, että tuolla keikalla jo tajuaisivat, että ketään (tai ainakaan minua) kiinnosta niitten uus materiaali ja keskittyisivät niihin vanhoihin hyviin :)
My balls and the end of humanity..how the hell are they related?!
gorgonoidi
25.06.2007 15:29:16

On oma tyyli, muttei kuitenkaan ole persoonallinen?

Hmmhmm... näin sitä voi sattua kun ei heti tajua mitä kirjoittaa. Luulen kuitenkin että ymmärrät jotenkin mitä tarkoitan?
Rakoni
25.06.2007 15:47:20 (muokattu 25.06.2007 15:49:29)
Toivon todella, että tuolla keikalla jo tajuaisivat, että ketään (tai ainakaan minua) kiinnosta niitten uus materiaali ja keskittyisivät niihin vanhoihin hyviin :)

Ketään ei kiinnosta ja parhaimmat listasijoitukset ikinä...

Persoonallinen ääni hänellä minusta ei ole, ja Dream Theaterkaan ei bändinä ole mielestäni kovin persoonallinen. Omatyyli sillä kuitenkin vielä on.

Itse ainakin kuulen n. sekunnissa jos radiossa soi DT/Labrie.
Lottohevi on paskimmillaankin parasta
gorgonoidi
25.06.2007 16:40:23 (muokattu 25.06.2007 16:41:06)

Itse ainakin kuulen n. sekunnissa jos radiossa soi DT/Labrie.

Kyllä minäkin, mutta nin myös monet muut laulajat voi olla helppo tunnistaa. Harvemmin laulajilla on ihan samanlaiset äänet.
Hei musta sillä on ihan hyvä ääni ja näin, ja ny porukka kai lulee että se on musta ihan perseestä koko jätkä, kääk
sirdickyj
25.06.2007 16:42:40

ei se vika must sinänsä ole LaBriessä, hyvinhän se vetää, mutta toi musa tarvis stydimmän laulajan, mun mielestä. semmosen, joka tekis oikeutta noille biiseille.

Portnoy muuten laulaa monessa kohdassa ihan yhtä hyvin ku toi pääsolistikin, ku tsiigaa tota making of-DVD:tä tosta uudelta lätyltä. joka muuten on helvetin hyvä levy.
"Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks". -Irwin Goodman-
Van Hannes
26.06.2007 08:23:39
ei se vika must sinänsä ole LaBriessä, hyvinhän se vetää, mutta toi musa tarvis stydimmän laulajan, mun mielestä. semmosen, joka tekis oikeutta noille biiseille.

Portnoy muuten laulaa monessa kohdassa ihan yhtä hyvin ku toi pääsolistikin, ku tsiigaa tota making of-DVD:tä tosta uudelta lätyltä. joka muuten on helvetin hyvä levy.

Joo no olen mäki samaa mieltä ettei se ole paras "hevilaulaja".

Joo toi making of oli kyllä mielenkiintoinen. Ihmettelin suuresti että portnoy laulaa repentancen alkurivin. Kyllähän se laulaa hyvin tossa the test that stumped them all -kappaleessa (Portnoy).
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)