Aihe: Kuka möhläilee eniten keikalla ?
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Neljä Ruuvia
08.01.2004 18:49:41
ja nyt mä kuuntelen sen tokan...

Niitä ei oo enää siellä,höh.
Sun tarvii tehdä uudet.
baron
08.01.2004 18:51:00

Niitä ei oo enää siellä,höh.
Sun tarvii tehdä uudet.

Jos välttämättä haluat, niin on ne vielä mikseri.netissä.

Mun fanien antama pistekeskiarvo toiselle on yhdeksän.
In the beginning of his career, the musician is incompetent, but potent; in the end, competent and - impotent.
Neljä Ruuvia
08.01.2004 19:03:42 (muokattu 08.01.2004 19:04:21)
Jos välttämättä haluat, niin on ne vielä mikseri.netissä.

Mun fanien antama pistekeskiarvo toiselle on yhdeksän.

Mä pyydän anteeks Baronilta koska mä oon morkannu sitä... Enkä mä nyt niin halua vittuilla julkisesti... Ei se kivaa oo,mun näkemys kai vaan eroaa muiden näkemyksestä vahvasti...
Notefix
08.01.2004 19:46:31

mun näkemys kai vaan eroaa muiden näkemyksestä vahvasti...

Päinvastoin, mä luulen että sä olet oikeassa...tuo horisontaalinen juttu on se, mitä mä kannatan, ainakin arreissa. Myönnän, että "yksi paha soinnutus" voi kyllä olla huonokin juttu. Itseasiassa se mitä olen kuullut nykyään on aika paljon tuota vertikaalista sovittamista, ja sitä kai pidetään hieman nykyaikaisempana tapana arrata. Mulle on toisaalta myös jotkut paljon mua viisaammat sanoneet että yllätyksetön arri ei ole hyvä ja jollain tasolla olen myös itse yrittänyt toteuttaa sitä.

Ja menen nyt hieman mielipiteen tasolle, joten anteeksi, jos hyppää kenenkään varpaille. Mun mielestä kotimainen iskelmämusiikki on sovitukseltaan usein hirveän tasapaksua ja harmaata. Ihan kuin se olisi oma maailmansa, jota tehdään tiukkojen sapluunien mukaan. Edes radiot eivät kohta enää tiedä mitä moiselle tehdä. Toisaalta mun pitää tunnustaa että todennäköisesti en ole oikeastaan pätevä arvostelemaan tuota. Täällä on kuitenkin paljon kokeneempia ja asiasta enemmän tietäviä.
My name is Baron, Notefix Baron
baron
08.01.2004 21:13:44

Mä pyydän anteeks Baronilta koska mä oon morkannu sitä... Enkä mä nyt niin halua vittuilla julkisesti... Ei se kivaa oo,mun näkemys kai vaan eroaa muiden näkemyksestä vahvasti...

Hei Four Screws/Barons.

Ei mitään syytä anteeksipyyntöön. Sulla on hirveän fiksuja hyvin perusteltuja mielipiteitä ja kiva, että tuot ne esille.
Jos kaikki olisi samaa mieltä, mitään oikeaa keskustelua ei syntyisi.
In the beginning of his career, the musician is incompetent, but potent; in the end, competent and - impotent.
R.W. Piuha
08.01.2004 22:08:28
heh...mun mielestä se oli juuri se juttu, tuo bassolaini ja pidättely. Samoin tyylinmukaisettomuus oli nimenomaan virkistävää, oli vähän yllätystä...oikeaoppinen? ei helvetissä! Jostain syystä vaan diggaan siitä että otetaan riskejä ja sekoitellaan juttuja eikä pidetä tiukkoja karsinoita. nää on ehkä makujuttuja myös.

Koetan olla asiallinen tällä kertaa...mun mielestä rumpalin ois kyllä pitänyt soittaa jotain ihan muuta kun tota hitaan valssin peruskomppia,ois pitänyt olla enemmän messissä tossa jutussa,sinänsä kekseliäs pidättely meni ikäänkuin hukkaan kun rumpali ei mennytkään mukkaan !

Eli se ois ollut vielä parempi jos kaikki ois soittaneet "samaa" biisiä...
Pula-Aho
09.01.2004 08:58:16
Mun mielestä kotimainen iskelmämusiikki on sovitukseltaan usein hirveän tasapaksua ja harmaata. Ihan kuin se olisi oma maailmansa, jota tehdään tiukkojen sapluunien mukaan.

Ei ainoastaan sovituksiltaan vaan sama pätee myös melodioihin ja ennenkaikkea sanoituksiin.

Toisaalta mun pitää tunnustaa että todennäköisesti en ole oikeastaan pätevä arvostelemaan tuota. Täällä on kuitenkin paljon kokeneempia ja asiasta enemmän tietäviä.

Sustahan on tulossa kohta täysverinen tanssimusiikkimies. Hyvin näytät nykyisin tällä palstalla viihtyvän. Toisaalta onhan sulla aikamoista meriittiä Katri-Helenan sekä Matti Ja Teppo biisien tulkitsijana. Häh.
Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen.
Irti Humpasta
09.01.2004 10:38:45 (muokattu 09.01.2004 10:39:20)

...no pidetään humppa humppana ja jazzit jazzina...... lepää sitten kaikkien mieli.....
Omaa tuotantoa -95 ...Kyllä Corettaa
Fuzzy Boner
09.01.2004 10:42:29
mun mielestä rumpalin ois kyllä pitänyt soittaa jotain ihan muuta kun tota hitaan valssin peruskomppia,ois pitänyt olla enemmän messissä tossa jutussa,sinänsä kekseliäs pidättely meni ikäänkuin hukkaan kun rumpali ei mennytkään mukkaan !

Kuuntelin kans ton. Olen Piuha samaa mieltä(!) kanssasi. Toisaalta saatto olla kyllä niin että rumpali joutu vetää tanssijoiden(?) takia "irti muusta bändistä" koska muu bändi veti selvästi "Irti Humpasta". :)
My name is Baron, Fuzzy Baron
Notefix
09.01.2004 11:04:41 (muokattu 09.01.2004 11:08:40)

...no pidetään humppa humppana ja jazzit jazzina...... lepää sitten kaikkien mieli.....

Olikos se Mike Love joka sano Brian Wilsonille "don't fuck with the formula" :)

Toisaalta onhan sulla aikamoista meriittiä Katri-Helenan sekä Matti Ja Teppo biisien tulkitsijana. Häh.

No, prkl! Täytyy siis korostaa että nimenomaan tulkitsijana, ei laulajana :)

Juu, ehkä on parasta pitää vaan suunsa kiinni...oppii ehkä jopa jotain, hehe.
__
My name is Baron, Notefix Baron
Irti Humpasta
09.01.2004 15:27:57

Kuuntelin kans ton. Olen Piuha samaa mieltä(!) kanssasi. Toisaalta saatto olla kyllä niin että rumpali joutu vetää tanssijoiden(?) takia "irti muusta bändistä" koska muu bändi veti selvästi "Irti Humpasta". :)

Kysymys oli tanssikeikasta, tosin tämä rumpali ei oo eläissään soitellut muuta kuin humppaa, joten ei sieltä muuta olisi tullutkaan.... jotenkin taas lipsahti pilkun nuss..... puolelle... tarkoitin ihan yleensä ottaen, että tällaiset normaalista huttuarrista poikkeavat arrit ovat mielestäni tervetulleita jo tanssimusan puolelle... toki niitä voidaan alkaa analysoimaan urakalla, mutta se ei ollut pointti. Yritin ilmaista, että yleisö on valmis ymmärtämään jo hienompiakin arreja.... Loppujen lopuksi on siellä 3 % yleisössä joskus aina joku joka ymmärtää. Eikä noista ton tyylisistä arreista koskaan kukaan tullut ruikuttamaan... Päin vastoin kiitoksen sanoja sai moneen otteeseen, että on hauska kuunneella teidän soittoa, kun soitatte erilailla kun muut. Nyt voi tietysti taas "tyylitaju" -ihmiset ottaa kantaa, että se kun ei sovi sekoittaa tanssimusaan mitään uutta vivahdetta :)
Irti Humpasta
09.01.2004 15:34:03

Eli, tässä U.Honeyn soinnuttamon virallisesti hyväksytty sovitus! Kommentteja?

http://www.mikseri.net/www/play.php?type=hi&id=48191

Jees arri! Ainoastaan kitaran paikoittainen epävireisyys hiveli miltei absoluuttista korvaani ;) Menikö pilkun nus***** puolelle?
Neljä Ruuvia
09.01.2004 15:42:28
Kysymys oli tanssikeikasta, tosin tämä rumpali ei oo eläissään soitellut muuta kuin humppaa, joten ei sieltä muuta olisi tullutkaan.... jotenkin taas lipsahti pilkun nuss..... puolelle... tarkoitin ihan yleensä ottaen, että tällaiset normaalista huttuarrista poikkeavat arrit ovat mielestäni tervetulleita jo tanssimusan puolelle... toki niitä voidaan alkaa analysoimaan urakalla, mutta se ei ollut pointti. Yritin ilmaista, että yleisö on valmis ymmärtämään jo hienompiakin arreja.... Loppujen lopuksi on siellä 3 % yleisössä joskus aina joku joka ymmärtää. Eikä noista ton tyylisistä arreista koskaan kukaan tullut ruikuttamaan... Päin vastoin kiitoksen sanoja sai moneen otteeseen, että on hauska kuunneella teidän soittoa, kun soitatte erilailla kun muut. Nyt voi tietysti taas "tyylitaju" -ihmiset ottaa kantaa, että se kun ei sovi sekoittaa tanssimusaan mitään uutta vivahdetta :)
Jos sulla ois piirtää jotain diagrammia tuosta "turouden" alenemisesta ja yleisen nuottikorvan paranemisesta niin olisi hirveen kiva nähä . Siis jos esim jos olis tilastoja siitä kuinka kansan maku on tangomarkkinoiden myötä parantunut tai jopa joku väitöskirja otsikolla " Ikaalisten Kultainen Harmonikka -kilpailun positiivinen vaikutus Kansanopistojen musiikinteoria opetukseen.
Sitä on niin monet kerrat kuviteltu että nyt tulee murros,että nyt rupee jutut "meneen läpi" .
Kyllä se on vähän niin että ainoo mikä on muuttunut ni liksat on huonommat,rautalanka on suositumpaa,levy-yhtiöt kusettaa reilummin,mitäs muuta... No juuri ei mitään positiivista :-)
Neljä Ruuvia
09.01.2004 15:44:39
Jos sulla ois piirtää jotain diagrammia tuosta "turouden" alenemisesta ja yleisen nuottikorvan paranemisesta niin olisi hirveen kiva nähä . Siis jos esim jos olis tilastoja siitä kuinka kansan maku on tangomarkkinoiden myötä parantunut tai jopa joku väitöskirja otsikolla " Ikaalisten Kultainen Harmonikka -kilpailun positiivinen vaikutus Kansanopistojen musiikinteoria opetukseen.
Sitä on niin monet kerrat kuviteltu että nyt tulee murros,että nyt rupee jutut "meneen läpi" .
Kyllä se on vähän niin että ainoo mikä on muuttunut ni liksat on huonommat,rautalanka on suositumpaa,levy-yhtiöt kusettaa reilummin,mitäs muuta... No juuri ei mitään positiivista :-)

Tuli vaan mieleen että Pilkku muuten varmaan viihtyy tällä palstalla...
Martso
09.01.2004 15:45:54
Hee, ihanan positiivinen käsitys! :) Mutta näinhän tuo nimenomaan on, minkäs teet. Yhä harvempi pystyy ittensä elättään keikkailemalla, juurikin noiden syiden takia.
Irti Humpasta
09.01.2004 15:54:14

Ei tanssimusaan koskaan mitään murrosta tule.... eikä noi "hienommat" arrit ole mitään humppaturojen ykkösmusaa, mutta ei tarviikkaan. Itse ainakin soiteltiin suurin osa biiseistä -97 lähtien vuoteen -02 tollasella arrimeiningillä... ja itsellä oli mukavaa soitella ja keikkojakin oli silti ihan 15-20 kuukaudessa. Kerran muistan Tuuloksen kapakanmäellä, kun eräs pariskunta tuli sanomaan, että oletteko tulleet vittuilemaan tänne.... no se oli vähän näihin vuosiin nähden.... Levy-yhtiöt ei taatusti muuta sapluunoitaan mihinkään suuntaan... rahasampo kun takoo...
Uskaltakaa tehdä noita arreja ja katsokaa, miten yleisä reagoi.... ei mitään todella radigaaleja arreja, mutta pikkasen harmoniaa joukkoon... saatatte yllättyä, että ei ne perkeleet tulleetkaan ruikuttamaan ja itsellä oli jopa mukavaa:)
Neljä Ruuvia
09.01.2004 16:07:21
Ei tanssimusaan koskaan mitään murrosta tule.... eikä noi "hienommat" arrit ole mitään humppaturojen ykkösmusaa, mutta ei tarviikkaan.
Jaa,no sit mä oon käsittäny jotain ihan väärin...

Itse ainakin soiteltiin suurin osa biiseistä -97 lähtien vuoteen -02 tollasella arrimeiningillä... ja itsellä oli mukavaa soitella ja keikkojakin oli silti ihan 15-20 kuukaudessa.
Oliko ihan oma vai jonku solistin bändi?

P.S Tää on yhtä orgasmia pilkulle!
Neljä Ruuvia
09.01.2004 16:11:33

Vaikka ollaan jo aika off-topic ni menköön....Milloinkahan J.Karjalainen ja Tero Vaara älyää ton soinnutuksen makeuden? Kyllä tekis nannaa ku johonki Lauantai-iltaanki laitettais "paremmat" soinnut ,puhumattakaan vaikka Laura Häkkisen Silmistä!
Irti Humpasta
09.01.2004 16:26:51

Solistien Anna E ja Tapani K:n takana.... ja "arrit" soitettiin aina omilla seteillä.....

Vaikka ollaan jo aika off-topic ni menköön....Milloinkahan J.Karjalainen ja Tero Vaara älyää ton soinnutuksen makeuden? Kyllä tekis nannaa ku johonki Lauantai-iltaanki laitettais "paremmat" soinnut ,puhumattakaan vaikka Laura Häkkisen Silmistä!

Arreja voi tehdä vanhoista loppuunkulutetuista biiseistä.... bändisetteihin.... ja J.Karjalaisesta.... Lumipallo -levyllä kappale "Sudenkorento" on harmoniaa parhaimmillaan.... ja Kantosen Seppokin lirauttelee rhodesilla mukavasti....

Aina voi käyttää päätään, mihin biisiin voi sovitella "herkkuja".
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)