palomaeki 22.05.2007 21:38:52 | |
---|
Moi! Mulla on pahemman luokan Oranssikaasut päällä ja haluaisin vähän teiltä kokeneemmilta tietoa Orangen ykskanavaisista nupeista, eli onko semmoisia enään valmistuksessa / onko koskaan ollut ja millä mallinimillä näitä on kulkenut? TinyTerrorista tiedän, myös sen verran tiedän että AD-sarjassa vissiin näitä ykskanavaisia on olemassa ja millä hinnoilla näitä liikkuu käytettynä? Vahvistinta pitäis hommailla tässä joskus kun rahaa saan jostain ja lähinnä ois nyt joku 15 - 50W täysputkinuppi haussa. Ainoa musiikkityyli minkä täytyy taittua loistavasti on rokki, muihin voi kyllä antaa kompromissia soundiin. Torillahan on nyt yksi AD30R-combo näemmä. Hmm. kitara on kiva. |
Dr. Muff 22.05.2007 21:53:11 | |
---|
Eipä niitä enää taideta valmistaa mikä on sääli ja häpeä. Harmittaa vieläkin etten ostanut semmosta kun kaveri joku vuosi takaperin semmosesta hankkiutui eroon. Käytettyjen hinnat ovat aika korkealla johtuen ilmeisesti siitä että niitä ei valmisteta eikä juuri liiku markkinoilla. Olen bongannut torilla pari semmosta ja hinnat olivat 900e kieppeillä. Uushan tais olla jotain tonnin luokkaa. Olen kojootti. Älä koske. |
palomaeki 22.05.2007 21:58:20 (muokattu 22.05.2007 22:00:56) | |
---|
Joo. Tonniin nuita näkyy olevan.. Nykyiset uudetkaan ei juuri tuosta tonnista mene yli, mutta silti se on melko must meikälle että kanavia on juurikin tuo yksi kappaletta. Turhat kanavat hus pois! Nyt soittelen tuommosella Fenderin RocPro700 hyrbridillä enkä muista koska oisin "oikeasti" soittanu cleanikanavalla, kun rokkisäröistä saa puhdistettua volumella melko hyvin ja tatsi puhdistaa jos tarvii puhtaampaa (plektra pois ja näppäilyä haha!). Harmi kyllä jos nuita ei enään tehdä.. Tosin sitä suurempi sijoitusarvohan tuommosella sitten olisi joskus kun nuo olis niitä "vanhoja 1-kanavaisia". Pitänee alkaa keräämään rahaa ja ostaa jos jostain löytyisi. Ei kellään sattuis oleen myynnissä? Ps. mitä sarjaa nuo hyvät ykskanavaiset on olleet? kitara on kiva. |
Wahi 22.05.2007 22:12:17 | |
---|
Vähän aikaa sitten oli AD30 nuppi Torilla, about 900e. |
TinyTerrorista tiedän, myös sen verran tiedän että AD-sarjassa vissiin näitä ykskanavaisia on olemassa ja millä hinnoilla näitä liikkuu käytettynä? Vahvistinta pitäis hommailla tässä joskus kun rahaa saan jostain ja lähinnä ois nyt joku 15 - 50W täysputkinuppi haussa. Ainoa musiikkityyli minkä täytyy taittua loistavasti on rokki, muihin voi kyllä antaa kompromissia soundiin. No se TT:hän mahtuu noihin spekseihin. |
Ossi 23.05.2007 09:44:39 | |
---|
"Ihminen seisoo oman itsensä varjossa ja valittaa maailman pimeyttä." |
Numb 23.05.2007 10:18:37 | |
---|
... tietoa Orangen ykskanavaisista nupeista, eli onko semmoisia enään valmistuksessa / onko koskaan ollut ja millä mallinimillä näitä on kulkenut? Ei taitane olla valmistuksessa enää. Käsittääkseni ainoa yksikanavainen putkikone, jota Orange vielä valmistaa, on juuri AD30R combo. Sitä siis saa myös uutena. Orangen foorumilta löytynee noita mallinimiä. http://www.orangeamps.com/forumtest/default.asp Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen |
palomaeki 23.05.2007 14:56:53 | |
---|
Mm. tuolla on jotain otsikkoon liittyvää juttua. http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=25067&o=40 Juu, itse en löytänytkään tuommoista. Kiitos tästä! Oli ihan kiintoisa lukea tuo läpi. Hitto. On se vaan pakko alkaa keräämään rahaa kasaan ja sitten metsästellä vaikka joku vanhempi 1channel AD30 tai vastaava, nuppina kiitos. Kaappia myös. Hmm. kitara on kiva. |
Mattarn 23.05.2007 17:41:08 | |
---|
70-luvulla tehtiin OR-80 ja -120 nuppeja ja 80 wattisesta (ainakin) komboja. 70-luvun keskivaiheessa tuli Overdrive malli mikä on sama kun OR mutta master voumella. Näistä tehtiin 90-luvulla re-issueita nimellä OTR. Sitten tietenkin ennen OR malleja oli Matampin tekemiä Orangeja. Itseltä löytyy 120W Overdive nuppi, ei voi muuta kun suositella. "You see, most blokes will be playing at 10. You're on 10, all the way up, all the way up... Where can you go from there? Nowhere. What we do, is if we need that extra push over the cliff...Eleven. One louder." |
M Hossa 23.05.2007 18:08:18 | |
---|
Tällä "omalehmä ojassa" lausahduksellahan ei ole mitään tekemistä asian kanssa, mutta kehotan kääntymään Matampin puoleen jos haluaa yksikanavaisen point to point koneen. Oho, mullahan on kolme myytävänä...LOL. |
Joees 23.05.2007 18:56:29 | |
---|
Tällä "omalehmä ojassa" lausahduksellahan ei ole mitään tekemistä asian kanssa, mutta kehotan kääntymään Matampin puoleen jos haluaa yksikanavaisen point to point koneen. Oho, mullahan on kolme myytävänä...LOL. Jumpe! Jos olisin rikas niin ostaisin sulta 1224:n ja King Streetin pois. Mut en ole. Valitettavasti. Anyway. Miksikäs oot Matampeista luopumassa? Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi. |
M Hossa 23.05.2007 20:19:14 | |
---|
Olen tällä hetkellä vähän puhtaamman soundin perässä. Voi olla että kadun myöhemmin...tuntuu vaan ettei jengi oikein tunne Matamppia, mikä on tietty vähän sääli...loisto vehkeitä. |
Joees 23.05.2007 20:21:38 | |
---|
Olen tällä hetkellä vähän puhtaamman soundin perässä. Voi olla että kadun myöhemmin...tuntuu vaan ettei jengi oikein tunne Matamppia, mikä on tietty vähän sääli...loisto vehkeitä. Jotenkin musta tuntuu jotta kadut :-) Matampit on juu hyvää kamaa, harmittavan vähän olen itsekin noita "isompia" Matampeja päässyt testamaan, mutta vähäsen kuitenkin. Joku King Street olisi erittäin kiva lisä tuolle Buddalle. Sopivasti olisivat erilaisia kuitenkin. No, toivottavasti saat myytyä ne. Joku saa siitä hyvät vermeet. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Mattarn 24.05.2007 01:23:29 | |
---|
Tällä "omalehmä ojassa" lausahduksellahan ei ole mitään tekemistä asian kanssa, mutta kehotan kääntymään Matampin puoleen jos haluaa yksikanavaisen point to point koneen. Oho, mullahan on kolme myytävänä...LOL. Hieman off topic, mut Miten GT1 eroaa GTO/GTL:ästä? Onko eroa, onko kokemusta? "You see, most blokes will be playing at 10. You're on 10, all the way up, all the way up... Where can you go from there? Nowhere. What we do, is if we need that extra push over the cliff...Eleven. One louder." |
Joees 24.05.2007 01:40:24 | |
---|
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
M Hossa 24.05.2007 10:10:44 | |
---|
Niin, eli GT1:ssä on noi molemmat vahvarit sisällä (GTL / GTO) Kätevää eikö totta... |
stratocaster 24.05.2007 20:07:01 | |
---|
mutta silti se on melko must meikälle että kanavia on juurikin tuo yksi kappaletta. Turhat kanavat hus pois! Miksi niitä on pakko olla se yks kappaletta? Ei kai toisesta haittaakaan ole? "Forget the message, forget the lyrics, and just play." -Cream |
Joees 24.05.2007 20:20:15 | |
---|
Miksi niitä on pakko olla se yks kappaletta? Ei kai toisesta haittaakaan ole? Jos ei tarvitse kuin yhtä, niin miksi sitten olla kaksi? Samaahan voi kysästä kitaristeilla joilla ei ole kuin yksi mikki kitarassa. Eihän siitä toisestakaan haittaa olis? Mut eivät vaan tarvitse sitä. Itse pyrin riisumaan kamoistani kaiken mitä en tarvitse. Juu, mulla oli aikanaan vaihtoehtona vahvistimeksi eräskin vekotin josta löyty kolme kanavaa. Yksi liikaa mulle, jätin sen pois laskuista vaikka soundi oli ihan ok. Kyllä mäkin melkeimpä silti pidän enemmän yksikanavaisista. Nykyjään vaan kaksi kanavaa toimii omissa jutuissa hyvin, vaan kuin kauan, en tiedä. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
M Hossa 24.05.2007 20:58:15 | |
---|
Jimi Hendrix, Ritchie Blackmore, Jimmy Page, Tony Iommi etc...you name it... Soittivat yhdellä kanavalla. Mun henkilökohtainen mielipide on: Mitä turhempi jätkä sitä enemmän kanavia... =D Cheers |
Charger 25.05.2007 09:16:26 | |
---|
|