Aihe: Les Paulin kytkin
1
Vilho
09.01.2004 12:41:42
Eli mulla on nyt testissä sellanen Les Paul -mallinen skitta, ja siinä kun on se 3-asentoinen kytkin, niin mitkä mikit täytyis olla päällä kun kytkin on Rhythm -asennossa? Entäs keski -ja treble asennossa? Pitäis avata mikit ja kattoa onko ne kunnolla kiinni, kun tuntuu että vaan kaulamikki toimii, toinen on ihan mykkä. Helppoja keinoja tarkistaa, irrottamatta kieliä?
Vilho
09.01.2004 12:52:16
Oletetaan että vain etumikki toimii. Vikaa varmaan kannattaa ensin lähteä metsästämään kytkimen puolelta, ja vasta sitten mikkien puolelta. Vai? Vai onko mahdollista että myös takamikin volapotikka on rikki? Yleismittari ja ruuvimeisseli käteen töiden jälkeen ja tarkistelemaan...
fox
09.01.2004 14:12:04

Oletetaan että vain etumikki toimii. Vikaa varmaan kannattaa ensin lähteä metsästämään kytkimen puolelta, ja vasta sitten mikkien puolelta. Vai? Vai onko mahdollista että myös takamikin volapotikka on rikki? Yleismittari ja ruuvimeisseli käteen töiden jälkeen ja tarkistelemaan...

Kaikki on mahdollista, sitä on vuosien mittaan joutunu tällaisen toteemuksen tekemään.. Varsin hyvin saat yleismittarilla selvitettyä missä se vaiva asuu. Niinkuin totesit,niin mahdollisuuksia on vaikka mitä.. Vilkaise huolella tuo "konehuone", eli se potikkaosasto josko olis vaikka joku johto irti - pahuksen usein nimittäin se vika löytyykin sieltä, tuo vaihtokytkin on tietty myös mahdollinen, jos on vallankin ottanu damagee ja löystynyt/vääntynyt. Juurikaan siellä kytkimen päässä ei kyllä juotosvikoja esiinny. Noin tehtaan jäljeltä keskimäärin ja "Omat modaukset TM" poislukien.
Puavali
10.01.2004 00:27:00
Kokeile puhdistusspraytä ja paperilla pyyhkimistä mikkikytkimen liuskojen välistä, auttoi ainakin mulla les paulin kanssa.
Vilho
10.01.2004 12:12:45
Kokeile puhdistusspraytä ja paperilla pyyhkimistä mikkikytkimen liuskojen välistä, auttoi ainakin mulla les paulin kanssa.
Otin kytkimen irti ja avasin sen. Toinen kytkinliuska ei koskettanut toista niinkuin olisi pitänyt. (Epäselvää, en osaa selittää paremmin.) Käytin vähän vesihiomapaperia, kun oli hapettumiakin liuskojen välillä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)