Aihe: Mikkien vaihto
1 2
tlevis
09.01.2004 09:33:08
Hommasin EMG:n ZW-setin. Kukakohan sen vaihtaisi floikka-tallaseen kitaraani Turun seudulla ja mihin hintaan? 50€ pyytää liike.
Dr. Muff
09.01.2004 09:59:20
Hommasin EMG:n ZW-setin. Kukakohan sen vaihtaisi floikka-tallaseen kitaraani Turun seudulla ja mihin hintaan? 50€ pyytää liike.

Joku ystävällinen m.nettiläinen?

Mikä liike ottaa 50e? Toisaalta jos mulla olis rahaa maksaisin mielelläni 50 siitä hommasta. Varsinkin jos potikat pitää kaikki uusia, tiedän mukavempiakin hommia.
Myykää mulle ja Screamer!
Juzzu
09.01.2004 10:01:55
Eikös noissa ole pikaliittimet mikeille? Heleppoa.

Jos et aivan kädetön ole, niin ei muuta kuin itse vaihtamaan, tekemällä oppii.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Quu
09.01.2004 10:06:19

Onko 50e ryöstöä kahden mikin vaihdosta jos ei muita osia vaihdeta kuin ne?
Koska Musamaailma ottaa 29e/mikki = 58e mun tapauksessa.
Mitään en oo koskaan ottanu! Koskaan en oo mitään ottanu!
Dr. Muff
09.01.2004 10:09:22
Onko 50e ryöstöä kahden mikin vaihdosta jos ei muita osia vaihdeta kuin ne?

Mikä liike? Pyydä tarjous Kärnän Tapsalta(musitec).
Quu
09.01.2004 10:13:19

Ketjun aloittajahan sanoi, että joku liike ottaa 50e.
Mutta siis mulla tulis hintaa 58e.
Mutta onko se 58e ryöstöä pelkkien mikien vaihdosta?
tlevis
09.01.2004 10:18:05
Musamaailma (josta mikit hommasin) lupas vaihtaa 50€. Turussa kun asun, ni Vertikaali - sama hinta.
Dr. Muff
09.01.2004 10:20:54
Ketjun aloittajahan sanoi, että joku liike ottaa 50e.
Mutta siis mulla tulis hintaa 58e.
Mutta onko se 58e ryöstöä pelkkien mikien vaihdosta?

Ups. My bad.

On se aika paljon, eri asia on sitten jos siihen neuvottelee samaan rahaan kitaran täydellisen säädön (kielten korkeus, intonaatio, kaularauta mitä nyt tarttee tuunata).
Vemmy
09.01.2004 10:46:11
Eihän tuossa kai tarvitse muuta tehdä kuin ruuvata helvatisti..? Vai joutuuko kolvinkin lämmittämään? Kyllä tuon nyt luulisi itsekin saavan vaihdettua, tietysti neuvoja kannattaa kysäistä jos ei tiedä mitä tekee... Helppoa hommaa on tuo kuitenkin, ei siitä varmaan kolmeasataa vanhaa markkaa kannata maksaa, sillä hinnalla minäkin voin jo vaihtaa ne ja säätää intonaatiot ja kaularaudat persiilleen, tai jopa kohdalleen, jos on hyvä tuuri...

Miten yleistä muuten on, että kaikki kitaraan liittyvä huolto- ja säätötyö teetetään jollain sen sijaan että tehdään itse? Ei se nyt kumminkaan ole niin ihmeellinen häristin se sähkökitara, ainakaan tuollainen normaalitapaus. (Ja taas joku hakee jostain varmaan jonkun esimerkin, josta ei ota selvää ydinfyysikkokaan että miten se toimii...)
Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja.
Quu
09.01.2004 10:52:31

Mulla vaan ei ole hajuakaan, että mitä mun pitäisi tehdä...
Sen takia ajattelin teetättää.
Vemmy
09.01.2004 10:56:38
Mulla vaan ei ole hajuakaan, että mitä mun pitäisi tehdä...
Sen takia ajattelin teetättää.

Jos on kyseessä normaali passiivimikrofoni, niin ainoa mitä tarvitsee tehdä on kolvata vanha mikki irti ja uusi tilalle, hyvässä lykyssä kyseessä on kahden piuhan kolvaus (eli kaksi vanhaa irti ja kaksi uutta tilalle) ja vähän ruuvausta. Pahin tehtävä operaatiossa saattaa olla piuhan ujuttaminen sille tarkoitetusta reijästä. Ei se niin vaikeaa ole, oikeasti. Ja sitten kun sen tekee kymmenennen kerran, niin voi laskea että paljonko on tullut juotua olutta niillä rahoilla, jotka joku olisi hommasta veloittanut... ;)
Sammakko
09.01.2004 10:58:35

Kannatta ainakin ite aluks kokeilla ja jos ei onnistu niin vie sitten vaihtoon. Ei tuossa mitää voi pilalle mennä.
Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen.
Quu
09.01.2004 11:00:35

No... Täytyy nyt ensin saada rahat mikkeihin, niin sitten voi miettiä niiden paikalleen laittoa :)
Vemmy
09.01.2004 11:03:02
Kannatta ainakin ite aluks kokeilla ja jos ei onnistu niin vie sitten vaihtoon. Ei tuossa mitää voi pilalle mennä.

Voi. Kaikki voi mennä pieleen. Esimerkiksi potikan saa entiseksi, kun tarpeeksi kauan kolvilla lämmittää. Piuhat saa katkottua. Kitaran saa pudotettua ja kaulan katkaistua. Ja sitten voi vielä kompastua ja taittaa niskansa. Mutta ei se sitä tarkoita, että kyseessä olisi mahdoton urakka, johon vain harvat ja valitut kykenevät, ja hekin vain kymmenien vuosien kokemuksen ja koulutuksen ansiosta. ;)
Quu
09.01.2004 11:06:13 (muokattu 09.01.2004 11:09:12)

Kaikessa voi mennä kaikki pilalle jos oikeen yrittää ;D

Ja mä en kyllä mikään kolvimestari ole.
Täytyy pyytää tarjouksia eri paikoista ja sitten ostaa mikit musamaailmasta ja kiikuttaa ne muualle laitettavaksi ;)
Sammakko
09.01.2004 11:09:10

Voi. Kaikki voi mennä pieleen. Esimerkiksi potikan saa entiseksi, kun tarpeeksi kauan kolvilla lämmittää. Piuhat saa katkottua. Kitaran saa pudotettua ja kaulan katkaistua. Ja sitten voi vielä kompastua ja taittaa niskansa. Mutta ei se sitä tarkoita, että kyseessä olisi mahdoton urakka, johon vain harvat ja valitut kykenevät, ja hekin vain kymmenien vuosien kokemuksen ja koulutuksen ansiosta. ;)

No potikat ja jphdothan on halpa ja helppo uusia.
Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen.
Vemmy
09.01.2004 11:10:50

Mutta jos niitä on uusimassa, niin kyllä se pistää pientä ketuttamaan kun saa sitten taas lähteä kauppaan uusia hakemaan... ;)
Quu
09.01.2004 11:10:57

Mutta ei se kivaa ole, koska se tuottaa ylimääräistä työtä, odottelua ja rahanmenoa.
Vemmy
09.01.2004 11:14:12
Mutta hyvällä säkällä säästää 50€. hahaa voitinpas! :)

Onnittelut! Mikä oli pääpalkinto?

Kyllä siinä tuntipalkoille pääsee, jos 29 euroa maksaa yhden mikin vaihto. Ei välttämättä ensimmäisen ollessa kyseessä, mutta jossain vaiheessa kyllä...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)