Aihe: Mikä olisi hyvä akustinen?
1
yöpöllö
22.05.2007 12:32:17
joo

Eli olen soittanut puoli vuotta ja minulta löytyy sähkökitara sekä myös basso

nyt on tullut semmonen asia eteen kun akustisen ostaminen ku se olis nii kiva ku vois vaa ottaa ja soittaa

taitoa kyllä löytyy mutta kun tietoa ei oikein löydy

ehdotelkaa jotain
yöpöllö
23.05.2007 14:40:21
molemmat noista ibanezeistä näyttää hyvältä

muuten se budjetti on sellaista 200e luokkaa
ravensoul
23.05.2007 15:38:44
muuten se budjetti on sellaista 200e luokkaa

Tuossa tapauksessa ostaisin itse tuon PF60:n (in fact, se on parhaillaan hankintalistalla). Alle kahteen hunttiin ei paljon kokopuukantisia löydy. Ja bonuksena, noissa uusissa kulkee viritysmittari aina mukana. Tosin kokopuukantinen on laminaattia tarkempi kohtelusta, kosteuttaminen talvisin jne.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3
Mike M. Hiirenloukku
24.05.2007 15:04:33 (muokattu 24.05.2007 15:05:39)
Pikkuveljelle ostettiin tuommonen pf ja kyllä se on ehdottomasti hintansa väärti. Tuohon budjettiin on hankala parempaa löytää luulen ma (ei siis niinkään sillä etteikö tuo olis hyvä).

EDIT: Joskin siis kyseessä on vanhempi malli, joka hankittiin.
That's the spirit - Tuo on pirtua.
Hellrongel
24.05.2007 16:40:14
Montte
24.05.2007 21:43:23 (muokattu 24.05.2007 21:44:04)
Hyväksi todettu nailonkielinen:

http://www.thomann.de/fi/yamaha_c40_konzertgitarre.htm

Mun kokemukset tästä on aika huonot. Tai ainakin verraten omaan Cuencan klassiseen. C-40:ssä soundi on melkoisen tyhjä ja ponneton mielestäni. Ulkoisesti ihan ok kitara mutta soundipuoli on kyllä aika laiha ja mitätön.

E: Koulun kaapit ovat pullollaan uusia tämmöisiä :)
yöpöllö
24.05.2007 21:54:51
http://www.pihlajamaanmusiikki.com/ … 279&cat=Teräskieliset%20kitarat

Miten olisi tuollainen? Tai siis että onko tuo hyvä?
Hellrongel
24.05.2007 22:27:45
Mun kokemukset tästä on aika huonot. Tai ainakin verraten omaan Cuencan klassiseen. C-40:ssä soundi on melkoisen tyhjä ja ponneton mielestäni. Ulkoisesti ihan ok kitara mutta soundipuoli on kyllä aika laiha ja mitätön.

E: Koulun kaapit ovat pullollaan uusia tämmöisiä :)

Noissa halpiksissa on aina yksilöeroja, ainakin omani oli ihan kelpo vehje. Arpapeliähän soittimen tilaaminen kokeilematta kieltämättä on.

Ja kouluihin yleensä tilaillaan niitä kustannustehokkaimpia soittimia :D Ainakin lukion musiikinluokassa kitarat ovat Yamaha pacificoja, bassot Ibanezin GSR200:sia ja kitaravahvarit astetta isompia microcubeja. Raskainta rautaa mitä tuolla rahalla saa ;)
ravensoul
24.05.2007 23:26:53
http://www.pihlajamaanmusiikki.com/ … 279&cat=Teräskieliset%20kitarat

Miten olisi tuollainen? Tai siis että onko tuo hyvä?

Tuo on sama kitara kuin tuo V70, jonka mainitsin tuossa ekana. Tossa on vaan sähköt. Ellei oo välttämätöntä tarvetta soololovelle ja vahvistimeenkytkettävyydelle ni siinä maksaa monta kymppiä vähän turhasta.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Montte
25.05.2007 11:33:23
Noissa halpiksissa on aina yksilöeroja, ainakin omani oli ihan kelpo vehje. Arpapeliähän soittimen tilaaminen kokeilematta kieltämättä on

Ainoo vaan että kaikki lukion 30 tommoista jammua on ihan samanlaisia rimpuloita. Vertasin tuota vain omaani ja siitä se mielipide :)
yöpöllö
25.05.2007 14:41:31
Tuo on sama kitara kuin tuo V70, jonka mainitsin tuossa ekana. Tossa on vaan sähköt. Ellei oo välttämätöntä tarvetta soololovelle ja vahvistimeenkytkettävyydelle ni siinä maksaa monta kymppiä vähän turhasta.

Tosin soolovea ehkä tarvitsen ja tuo mikki kyllä on hyvä olla myös, joten enköhän minä tälläisen sitten osta
ravensoul
25.05.2007 14:54:09
Tosin soolovea ehkä tarvitsen ja tuo mikki kyllä on hyvä olla myös, joten enköhän minä tälläisen sitten osta

Jep, en usko valinnan menevän pahasti metsään. Ainakin molemmat V70:t millä oon soittanu on ollu hintaisekseen erinomaisia. Älä kuitenkaan odota kovin suuria soundi-ihmeitä tuolta mikiltä, melkoista kuraa lähes järjestään nuo halpiksiin asennetut mutta onpahan kuitenkin jos tarvii.
Keppis
25.05.2007 17:35:28
Hyväksi todettu nailonkielinen:

http://www.thomann.de/fi/yamaha_c40_konzertgitarre.htm

Harrastuksen aloitusvehkeenä hyväksi todettu. Mutta jos soittoa on jo takana niin en suosittele.
Onni vie inspiraation.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)