Aihe: ESP LTD viper 400 VS YAMAHA rgx 520
1
Arttu90
21.05.2007 20:31:01 (muokattu 21.05.2007 20:31:07)
Tarkoituksena olisi vertailla kyseisiä kitaroita, sillä jomman kumman aion ostaa. Mitkä ovat mielestänne suurimmat erot? Ja tietenkin henk kohtanen mielipide. :D

ESP LTD Viper 400 689€
http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_viper_400_fm_black_egitarre.htm

Yamaha RGX 520 419€

http://www.thomann.de/fi/yamaha_rgx_520_fz_trd.htm
mitä järkeä on lähettää ihminen kuuhun, kun emme osaa elää edes maapalolla?
Lebowski
21.05.2007 20:54:55 (muokattu 21.05.2007 20:55:57)
Pari vuotta Viper400:sen omistajana voin sanoa, että helevatan tyytyväinen oon ollut. Riippuu tietenkin hieman millaista musiikkia soittelet, mutta ainakin raskaampaan menoon Viper on loistava. Ulkonäön suhteenhan noita kahta ei edes tarvitse vertailla =) Tyylikäs ja hinta/laatusuhteeltaan loistava vehe - suosittelen.

Niin ja suosittelen, että käyt jossain musiikkiliikkeessä itse kokeilemassa, en menisi sokkona tilaamaan kumpaakaan.
"It's Only after we've lost everything that we're free to do anything"
Krice
21.05.2007 20:56:35

Suurin ero lienee viperin aktiivimikit. Viperi taitaa muutenkin olla hevimpi keppi, koska RGX ei ainakaan ole hevi vaan jazz-kitara.
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
Arttu90
21.05.2007 21:03:58
jees olen nuita testaillutkin... Suurin ero tosiaan on tuo esp heviin taipuminen, ja ruo Yamaha vähän rennompaan. En vain oikein osaa päättää kumman otan, tosin 400 on myös kalliimpi. Kumman kaulaa pidätte miellyttävämpänä ESP:N vai Yamahan:n koska se on aika ratkaiseva

PS. Ja tuon ESP:n toinen mikki on kuiteski passiivi
Estranged
21.05.2007 21:06:25
Kumman kaulaa pidätte miellyttävämpänä ESP:N vai Yamahan:n koska se on aika ratkaiseva
Makuasioitahan nämä on, kauppaan testaamaan vaan..

Ihan ne EMG:n aktiiveja käsittääkseni molemmat on?
"Kannattaa ostaa halpaa, koska halpa tulee pidemmän päälle kalliiksi ja kallishan on aina parempi."
Krice
21.05.2007 21:06:35

En vain oikein osaa päättää kumman otan

Osta molemmat!

Eihän sentään.
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
Bookkeeper
21.05.2007 22:41:34
jees olen nuita testaillutkin... Suurin ero tosiaan on tuo esp heviin taipuminen, ja ruo Yamaha vähän rennompaan. En vain oikein osaa päättää kumman otan, tosin 400 on myös kalliimpi. Kumman kaulaa pidätte miellyttävämpänä ESP:N vai Yamahan:n koska se on aika ratkaiseva

Jos olet testaillut molempia, olennaisinta on kumman kaulaa SINÄ pidät miellyttävämpänä. Minä ostaisin Yamahan, siihen 200 euron Duncanit tai Dimarziot (en tykkää aktiiveista...makuasia) ja loppurahoilla vaikka pino kieliä.
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
Arttu90
22.05.2007 12:29:08 (muokattu 22.05.2007 12:29:32)
KKatselinpa tässä muuten nuita vipereitä, ja huomasin että tuo 500 on rumempi mutta spekseiltään parempi kuin 400? Koska eikös tuossa 500 ole kaula läpi rungon? Eli parempi sustain? Ja lisäksi vielä kielet läpi rungon?

http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_viper_500_bks.htm
Laupias Tuoni
22.05.2007 15:02:42

KKatselinpa tässä muuten nuita vipereitä, ja huomasin että tuo 500 on rumempi mutta spekseiltään parempi kuin 400? Koska eikös tuossa 500 ole kaula läpi rungon? Eli parempi sustain? Ja lisäksi vielä kielet läpi rungon?

http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_viper_500_bks.htm

500ssa on liimakaula (set-neck), kuten tuossa 400ssakin.
mailbag
22.05.2007 15:35:53
ei tuo kaulaläpirungon ja pultti/liimakaula sustain juttu ole niin mustavalkoinen... on soiteltu paljon pulttikaulasiakin missä on parempi sustain kuin muilla menetelmillä toteutetuissa.
Arttu90
22.05.2007 17:18:56
500ssa on liimakaula (set-neck), kuten tuossa 400ssakin.

no kertokaas mitä eroa nuilla sitten on?
Chieftain
22.05.2007 17:26:15

no kertokaas mitä eroa nuilla sitten on?

500:ssa on eebnotelauta ja kielet läpi rungon, kun tas 400:ssa otelauta on ruusupuuta ja talla on perinteinen tune-o-matic. Lisäksi otelautamerkit ovat erilaisia, ja luultavasti 500:ssa viimeistely hiukan parempaa. Eipä noissa kahdessa muita eroja näytä olevan.
Ite katoin eilen sitä ja siinä luki HZ joten repikää siitä! -M4ss3 m/ CHECKKAA MIKÄ SÄRö!! -ultimate guitari
Bookkeeper
22.05.2007 17:53:12
Millonkahan täällä porukka ymmärtää että vuonna 2007 aktiivit EI ole enää sama asia kuin EMG:t (vähemmän tunnettuja aktiivimikkejä on toki ollut vuosikaudet). Mikäli ei tykkää tyypillisestä EMG-soundista se ei todellakaan tarkoita ettei joku muu aktiivimikki tärppäisi. Seymour Duncan julkaisi jo neljännen aktiivimallinsa, joten siinä riittää ihmeteltävää EMG:itä dissaaville.

Vai voiko joku väittää vierastavansa pitkää sustainia, hyvää erottelukykyä ja terävää atakkia?

Kukaan ei ole väittänyt että kaikki aktiivit olisivat samanlaisia kuin EMG-81. Mutta kun laitetaan saman tyylinen aktiivi ja passiivi rinnakkain, omien kokemuksieni perusteella passiivi vie voiton. Siis minun mielestäni. Sinun korviisi aktiivi saattaa kuulostaa paremmalta, ja mikäs siinä. Minulla ei ole mitään pitkää sustainia, hyvää erottelukykyä ja terävää atakkia vastaan (huom. kaikki eivät tykkää Strato-tyylisestä terävästä atakista). Minun korviini aktiivit vain tuppaavat olemaan hieman "kliinisen" oloisia verrattuna passiiveihin.

Esimerkki makuasioista (topicista "Seymour Duncan Dave Mustaine Livewire"):

"Duncaneissa ärsyttää niille ominainen pehmeys, joka tuntuu olevan läsnä mallista riippumatta. Kun persiiseen tökätään 18V tasajännitettä, niin tuo pehmeys on muisto vaan."" - Werde

Esim. minulle kuvaamasi "pehmeys" on nimen omaan positiivinen asia.
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
Werde
22.05.2007 19:31:44
Minun korviini aktiivit vain tuppaavat olemaan hieman "kliinisen" oloisia verrattuna passiiveihin.

Nyt on pakko kysyä että oletko koskaan testannut muita kuin EMG:n aktiiveita? Tuo "kliinisyys" on ominaista nimenomaan EMG-mikeille, puhuttiinpa sitten aktiivesita tai passiiveista.

Väitän että esim. mainittu LiveWire-setti ei häviä passiiveille millään osastolla jos heviräimettä soitetaan.. ja jos joku soundia kliiniseksi väittää, niin kannattaa soitella perinteisen JB:n kanssa rinnan - voi mieli muuttua. Ja edelleen, ei noita muuhun kuin metallikäyttöön ole tarkoitettu.
Bookkeeper
22.05.2007 20:12:45 (muokattu 22.05.2007 20:15:45)
Nyt on pakko kysyä että oletko koskaan testannut muita kuin EMG:n aktiiveita? Tuo "kliinisyys" on ominaista nimenomaan EMG-mikeille, puhuttiinpa sitten aktiivesita tai passiiveista.

Täytyypi myöntää että kokemusta on pääasiassa EMG:n aktiiveista (81, 85, SA).

Väitän että esim. mainittu LiveWire-setti ei häviä passiiveille millään osastolla jos heviräimettä soitetaan.. ja jos joku soundia kliiniseksi väittää, niin kannattaa soitella perinteisen JB:n kanssa rinnan - voi mieli muuttua. Ja edelleen, ei noita muuhun kuin metallikäyttöön ole tarkoitettu.

Niinpä. En tykkää kylmän kolkosta "metalli"soundista. Jopa hevissä sellainen astetta lämpimämpi, murea särö putoaa minulle paremmin. Tietysti sitten jos heitetään kitara kvintin verran alavireeseen ja säröt kaakkoon niin asia on aivan toinen. Mutta kun ei tule soitettua örrimörriheviä...

Minulla on ollut "perinteinen" JB kahdessa kitarassa. Se alkaa olemaan jo sillä rajoilla onko potkua liikaa. Toiseen keppiin heitin Custom Customin, toisen kanssa en osaa päättää vaihtaako JB alnico2-magneetilla varustettuun mikkiin (Custom Custom, Seth Lover Model tms).
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)