Aihe: Onko se niin vaikeaa?
1
Incarnation
09.01.2004 09:56:58
Onko kitaran/basson rakentaminen todellakin niin vaikeaa, miltä se internet-sivustoja selatessa tuntuu. Varsinkin elektroniikka-puolta valottavia ohjeita selaillessa tuntuu, että "ei helvetti, enhän mä tällaiseen pystyisi!". Sitten on niin järkyttävästi erilaisia "pikku-asioita" jotka soittimen rakentamisessa pelottavat (kaularauta, kaulan kiinnitys ja varsinkin elektroniikka ja sen asentaminen).
Kiinnostusta soittimen tekemiseen olisi, mutta jotenkin tuntuu sellaiselta ruudinkeksijän hommalta..
"Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla." -Jaristoteles
Juzzu
09.01.2004 10:03:24 (muokattu 09.01.2004 10:04:42)
Tuo elektroniikan asentaminen on se kaikkein helpoin homma, sellaista plug-and-play -työtä.

EDIT: siis jos (ja kun) käyttää valmista tavaraa, tietenkin jos meinasit itse valmistaa piuhat, potikat, mikit, ja louhit rautamalmitkin ko. vermeisiin niin johan tokkiinsa tulee vaikeusastetta lisää.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Juzzu
09.01.2004 10:31:16
Eli elektroniikkaa asennettaessa ei tarvitse esim. juottaa tai muutenkaan käyttää omia aivojaan?

No totta kai juottamaan joutuu, mutta eihän siihen aivoja tarvita ;o)

Tuosta kaularaudan asentamisesta olisi myös kiva saada KAIKKI mahdollinen informaatio.

Noin kohtuuttomalla vaatimuksella voipi olla, ettei vastausintoa hirveästi palstalta löydy. Mutta toivotaan että olen väärässä.

Kannattenee myös varmaan hakua käyttää sekä katsella FAQin linkit.
Incarnation
09.01.2004 10:36:37 (muokattu 09.01.2004 10:41:28)
Kannattenee myös varmaan hakua käyttää sekä katsella FAQin linkit.

Olen sellannut jo kaikki vähintään kerran läpi ;)
...mutta kumminkin kiitos vastauksesta.
Jään tänne potemaan.

By the way, mitäs niitä sivuja oli joilla oli piirrustukset lähes joka kitara- ja bassomallista?
"Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla." -Jaristoteles
Juzzu
09.01.2004 10:46:10
By the way, mitäs niitä sivuja oli joilla oli piirrustukset lähes joka kitara- ja bassomallista?

Jos tuollainen löytyy niin kerro ihmeessä, laitetaan FAQiin.
North
09.01.2004 14:24:13
Minä sain inspiraatiot rakentamiseen http://www.projectguitar.com/ tuolta sivulta joka löytyy FAQ osastoltakin vaikka eihän kitarani ole kuin suunnittelu vaiheessa.
Mutta niinkuin jossain sanotaan että -hyvin suunniteltu on kuin puoliksi tehty- vai miten se nyt menikään.
Tupakoitsijoista kuolee noin puolet tupakan aiheuttamiin sairauksiin,mutta tupakoimattomat kuolee kaikki :)
Incarnation
09.01.2004 21:23:49
Jos tuollainen löytyy niin kerro ihmeessä, laitetaan FAQiin.

Juu kerrotaan kunhan löydetään.
Mikähän se nyt oli... *jatkaa pähkäilyä*
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)