Penasol 06.01.2004 12:41:03 | |
---|
Löysin eilen paskalaitokselta romukasassa olleesta Helvar- telkkarista Philips Miniwatt ECC81- putken. Kokeilin äsken vahvistimeeni sitä, mutta vahvistimesta ei kuulunut kitaran ääntä ollenkaan, vähän jotain rahinaa kun volumea käänteli. Putki näytti hehkuvan kuin pitäisikin vähäisen kokemukseni perusteella. Pitää koettaa toisella putkella, että onko vika siinä putkessa vai onko vahvistin muuten paskana. Uskon vian kyllä olevan putkessa. Pitää tutkia tästä lähin tarkemmin nuo telkkarit, vaikken koskaan aiemmin niistä olekaan tällaista löytänyt. Joskus löysin kirpputorilta kaksin kappalein Telefunkenin vastaavia 50snt/kpl. Ne sentään toimivat. "Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana." |
Tubeman 07.01.2004 15:13:27 | |
---|
Löysin eilen paskalaitokselta romukasassa olleesta Helvar- telkkarista Philips Miniwatt ECC81- putken. Kokeilin äsken vahvistimeeni sitä, mutta vahvistimesta ei kuulunut kitaran ääntä ollenkaan, vähän jotain rahinaa kun volumea käänteli. Putki näytti hehkuvan kuin pitäisikin vähäisen kokemukseni perusteella. Pitää koettaa toisella putkella, että onko vika siinä putkessa vai onko vahvistin muuten paskana. Uskon vian kyllä olevan putkessa. Pitää tutkia tästä lähin tarkemmin nuo telkkarit, vaikken koskaan aiemmin niistä olekaan tällaista löytänyt. Joskus löysin kirpputorilta kaksin kappalein Telefunkenin vastaavia 50snt/kpl. Ne sentään toimivat. Oliko se E-sarjan tosiaan vai PCC81 ,tosin vanhemman pään töllöissä oli myös E-sarjaakin seassa. Niin,jos ECC81 hehkui,vaan hehkuiko muut kun putken vaihdoit? Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa.. |
madmoose 08.01.2004 07:22:16 | |
---|
Löysin eilen paskalaitokselta romukasassa olleesta Helvar- telkkarista Philips Miniwatt ECC81- putken.. Itse löysin roskalavalta muutama kuukausi sitten Laneyn Supergroup vahvistimen, arviolta vuosimallia -69, etuasteputkina 3 kpl telefunkenin ecc83 putkea, toimivia kaiken lisäksi. Itse vahvistin on vielä mykkä. "I'd blame someone but I've got you" |
Volle 08.01.2004 10:03:27 | |
---|
Itse löysin roskalavalta muutama kuukausi sitten Laneyn Supergroup vahvistimen, arviolta vuosimallia -69, etuasteputkina 3 kpl telefunkenin ecc83 putkea, toimivia kaiken lisäksi. Itse vahvistin on vielä mykkä. Mulla on sellainen Supergroupin näköinen nuppi (ks. oma kuva), joka on kuulemma hieman vanhempi kuin varsinaiset supergroupit. Mun kyllä toimii ihan hyvin ja on ulkoisestikin ihan kohtuullisessa kunnossa. Ei oikein vaan skemoja löydy mistään. Mailasin Laneylle, mutta niillä ei kuulemma ollut enää näin vanhoja. Mutta nämähän taitaa olla apinoitu Marshalleista, jotka taas Fender bassmanista. Näyttää taas siltä, ettei hyvältä näytä. |
Puavali 08.01.2004 11:45:01 | |
---|
Itse löysin roskalavalta muutama kuukausi sitten Laneyn Supergroup vahvistimen, arviolta vuosimallia -69, etuasteputkina 3 kpl telefunkenin ecc83 putkea, toimivia kaiken lisäksi. Itse vahvistin on vielä mykkä. Onneksi olkoon! |
Tubeman 08.01.2004 12:53:15 (muokattu 08.01.2004 12:53:33) | |
---|
Mulla on sellainen Supergroupin näköinen nuppi (ks. oma kuva), joka on kuulemma hieman vanhempi kuin varsinaiset supergroupit. Mun kyllä toimii ihan hyvin ja on ulkoisestikin ihan kohtuullisessa kunnossa. Ei oikein vaan skemoja löydy mistään. Mailasin Laneylle, mutta niillä ei kuulemma ollut enää näin vanhoja. Mutta nämähän taitaa olla apinoitu Marshalleista, jotka taas Fender bassmanista. Katsoitko täältä: www.schematicheaven.com post 70's amps Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa.. |
Volle 08.01.2004 15:26:52 | |
---|
Katsoitko täältä: www.schematicheaven.com post 70's amps Tämähän on "pre 70's". Eikä löytynyt Laneyltä muutakuin Klipp ja pari muuta, jotka löytyy muistaakseni ihan Laneyn omilta sivuiltakin. Näyttää taas siltä, ettei hyvältä näytä. |
KoskPaavo 08.01.2004 16:29:07 | |
---|
Varmaan on lähes identtinen Marshall, Impact , Carlsbro, Sound City Mulla on Carlsbro TC100 ja kuvatkin löytyy |
Volle 08.01.2004 18:08:32 | |
---|
Varmaan on lähes identtinen Marshall, Impact , Carlsbro, Sound City Mulla on Carlsbro TC100 ja kuvatkin löytyy Joo, sitähän epäilinkin. Täytyy joku päivä ottaa auki ja kurkistella sisälle Marsu-skeman kanssa ja vertailla. Näyttää taas siltä, ettei hyvältä näytä. |
Tubeman 09.01.2004 08:11:24 | |
---|
Tämähän on "pre 70's". Eikä löytynyt Laneyltä muutakuin Klipp ja pari muuta, jotka löytyy muistaakseni ihan Laneyn omilta sivuiltakin. Eiköhän noissa ole kytkennät samantyyppisiä,loppujen lopuksi kaikki vahvarit pohjaa putkivalmistajien periaatekytkentöihin,eli data-sheettiä on luettu suunnitteluvaiheessa suurennuslasin avulla... ;) Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa.. |
madmoose 09.01.2004 08:24:22 | |
---|
Mulla on sellainen Supergroupin näköinen nuppi (ks. oma kuva), joka on kuulemma hieman vanhempi kuin varsinaiset supergroupit Se mun kone on saman näköinen päälle päin kuin tuo sinun. Alla olevassa linkissä on juuri samanlainen peli. http://www.vintageamps.com/misc_amps.html "I'd blame someone but I've got you" |
Joo, muistan tollasen ihan hyvin, merkillisen toispainoinen, miksikähän muuntajia ei ole voitu laittaa niin että laite olis tasapainossa.No, ne on varmaan silloin aatellu että roudarien ongelma. |
Volle 09.01.2004 13:26:15 | |
---|
Joo, muistan tollasen ihan hyvin, merkillisen toispainoinen, miksikähän muuntajia ei ole voitu laittaa niin että laite olis tasapainossa.No, ne on varmaan silloin aatellu että roudarien ongelma. Jep. Kaikki paino on toisessa päässä, kun muuntajat ja kuristin ovat siellä. Näyttää taas siltä, ettei hyvältä näytä. |