Aihe: Telecaster
1 2 3 4 520 21 22 23 24122 123 124 125 126
ninos
22.05.2007 00:49:12

Onko muuten muita firmoja Warmothin ja tuon brittifirman lisäksi jossa myydään/teetetään mahonkisia telebodyja? Lähinnä jos Euroopan maalta löytyisi. Tuo mahonkitele ei saattaisi enää kesän jälkeen olla haave.
Paby
22.05.2007 00:49:48 (muokattu 22.05.2007 00:55:57)
Tuohon lajikekohtaiseen painonvaihteluun kun lisää sen, että 2 lankkua eri rungoista saattaa olla kovinkin eri painoisia, päästään siihen, että koska puu on elävä ja muunteleva materiaali, pitäisi (huom:pitäisi...) aina testata se itselle tuleva soitin painavuuden ja akustisen soinnin kohdalta (kun nuokaan pahukset ei korreloi keskenään, painava saattaa olla akustisesti ihan dead.. taas kevyt voi soida kunis enkelten harppu...)

Näinhän se on. Ja parhaimmillaan pitäs antaa kuivuakin reilusti. Ei voi mennä hakkaamaan naapurin saarni-mettää alas ja alkaa rakentamaan märästä puusta. Mutta Ruokangashan taitaa kuivata puuta ihan mekaanisestikin? Mitäs jos pistäs klapit pariksi viikoksi uuniin sadalle asteelle... no ei nyt sentään.

Pienenä poikana sain tutustua aikansa ensimmäisiin hightech puun painekuivaimiin. Mistä ei poikanen mitään ymmärtänyt, mutta näin sen muistelisin. Aika karua meininkiä oli se. Puu vaahtosi kivasti ja kiehui. Ei ihan kitararungoiksi ollut niitä puita tarkoitettu.

Auts, ohvi-topik.

Onko muuten muita firmoja Warmothin ja tuon brittifirman lisäksi jossa myydään/teetetään mahonkisia telebodyja? Lähinnä jos Euroopan maalta löytyisi. Tuo mahonkitele ei saattaisi enää kesän jälkeen olla haave.

Ei taida tuohon hintaan. Meinaan ennen ku tilasin niin etin kissojen ja koirien kanssa. Olivat aika paljon kalliimpia. Lähinnä saksalaisia puljuja, eikä niitäkään ollut kuin pari. Mutta jos on rahaa niin amfisoundilta 550e pintakäsitelty body... aika luksusta jo se. E# Niin ja leppää...
"Honey! C'mon over here, Sugar-buns. This machine just called me an asshole! "
fox
22.05.2007 00:56:48

Oi, menneet on ne ajat jolloin esimerkiks se "wanha kunnon" jenkkien omistama Schecter Guitar Research möi tele-mallisia runkoja muistaakseni 8 erilaisesta puusta tehtynä, mukaan lukien ruusupuu, pähkinä, zebrawood tms..
Muita runkomaakareita oli lisäksi muutamia muitakin, Mighty Mite ja Double Eagle mukaanlukien..
Mutta nyttemmin taitaa olla tosiaan vähähkösti erikoisista puulajeista valmistavia..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
masterhat
22.05.2007 01:01:43
mikäs on se perinteisin puulaji teleissä? se kirkassointinen?
Paby
22.05.2007 01:02:49
Mutta nyttemmin taitaa olla tosiaan vähähkösti erikoisista puulajeista valmistavia..

Onneksi on sakuja jotka tekee mitä vain kunhan hinta on kohdallaan:
http://musikraft.3dcartstores.com/Tele-Body_p_0-13.html

Erikoisimpia puita ei ole tuolla listalla.
ninos
22.05.2007 01:10:39

Ei taida tuohon hintaan. Meinaan ennen ku tilasin niin etin kissojen ja koirien kanssa. Olivat aika paljon kalliimpia. Lähinnä saksalaisia puljuja, eikä niitäkään ollut kuin pari. Mutta jos on rahaa niin amfisoundilta 550e pintakäsitelty body... aika luksusta jo se. E# Niin ja leppää...

Jees, pitääpi tuolta rapakon toiselta puolelta eli Warmothilta ehkäpä hommata.
Paby
22.05.2007 01:11:59
Jees, pitääpi tuolta rapakon toiselta puolelta eli Warmothilta ehkäpä hommata.

Totta, jos ei puutöitä halua tehdä. Tuli nyt se mieleen. Ehkä se on passelimpi veto.
fox
22.05.2007 01:16:22

mikäs on se perinteisin puulaji teleissä? se kirkassointinen?

Tarkoitat varmaan just saarnipuuta, jsta nuo wanhemmat Telet kasailtiin, myös leppä.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Numb
22.05.2007 07:16:39

Telen body ei pitäisi olla paha rasti tehdä itse. Mahonkiaihion saa kotimaasta 60-70€. Vähän sahaa, vähän jyrsintä - ja se on siinä.

Vaan saapa nähdä mitä itse saan aikaan... Aihiotilaus on vetämässä, mutta olen puuhommissa aika kädetön :)
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
Freewheeler
22.05.2007 09:08:36
Onneksi on sakuja jotka tekee mitä vain kunhan hinta on kohdallaan:
http://musikraft.3dcartstores.com/Tele-Body_p_0-13.html

Erikoisimpia puita ei ole tuolla listalla.

Jenkkilän firmahan tuo on, ei saku. Erittäin hyvää laatua tavara ja paljon kehuja saaneet!
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
Kiinankeisari
22.05.2007 11:04:30
Tänks mate. Katotaan mikä on mielipide kuhan saan kuvia otettua. ;)

Joo tuo body on enklantilaisesta puljusta axes'ur usista.
http://www.axesrus.com/acoustic.htm

oho, eipä ole tuommoinen silmään sattunutkaan ennen. aika mielenkiintoista jälkeä kieltämättä, tällaiselle kädettömälle olmille sopii kyllä paremmin valmiiksi poraillut rungot (esim. rockinger). löytyykö euroopasta muuten muita kohtuuhintaisia fender-puuosia tekeviä/toimittavia lafkoja kuin yllä mainitut? ja onko kukaan koskaan nähnyt valmista tarvikestratorunkoa ilman vibrarouttausta (eli string-trough)? warmoth on budjetin ulkopuolella nyt ja tulevaisuudessa...
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
ninos
22.05.2007 11:21:31

Telen body ei pitäisi olla paha rasti tehdä itse. Mahonkiaihion saa kotimaasta 60-70€. Vähän sahaa, vähän jyrsintä - ja se on siinä.

Vaan saapa nähdä mitä itse saan aikaan... Aihiotilaus on vetämässä, mutta olen puuhommissa aika kädetön :)

Ei se pitäisikään olla, mutta milläs teet kun ei ole välineitä eikä käsiä. :)
Numb
22.05.2007 11:35:29

milläs teet kun ei ole välineitä eikä käsiä. :)

Milläs sä soitat?

Sorry, oli pakko... :D

Sähköinen pistosaha 17,90€
Yläjyrsin 34,00€

Huonojahan nuo ovat, mutta kyllä niillä bodya värkkää :) Lisäksi ehkä vähän viilaa ja hiomapaperia, mahdollisesti talttaa.

Mutta tosiaan, katsotaan mitä itse saan tuollaisilla kaluilla aikaan, ennen kuin enemmän alan neuvomaan... :)
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
Paby
22.05.2007 11:52:37
oho, eipä ole tuommoinen silmään sattunutkaan ennen. aika mielenkiintoista jälkeä kieltämättä, tällaiselle kädettömälle olmille sopii kyllä paremmin valmiiksi poraillut rungot (esim. rockinger). löytyykö euroopasta muuten muita kohtuuhintaisia fender-puuosia tekeviä/toimittavia lafkoja kuin yllä mainitut? ja onko kukaan koskaan nähnyt valmista tarvikestratorunkoa ilman vibrarouttausta (eli string-trough)? warmoth on budjetin ulkopuolella nyt ja tulevaisuudessa...

Rockinger?

http://www.rockinger.com/index.php?list=WG031

On vähän kalliimpaa mutta tuommoisen surfgreen tuplabindatun customin kasaan vielä joskus.
Kiinankeisari
22.05.2007 12:17:59
no olihan se rockinger mun postauksessa, siellä sulkeissa... tuolta vois kyllä joskus ainakin bodyn ja rautaa tilata, positiivista kommenttia ovat saaneet. sitten vaan jostain se kaula. mighty mitet on ilmeisen hyviä, ja allpartsit vissiin kans?
Paby
22.05.2007 12:20:48
no olihan se rockinger mun postauksessa, siellä sulkeissa...

Kato sori joo. Ei tajua mitä silmät lukee... minä osata suomi hyvä.
Kiinankeisari
22.05.2007 12:47:40
minä osata suomi hyvä.

etnisen pizzerian tarjoilija: "oottaakko sinä valkosipali?"
asiakas: "no joo."
tarjoilija:"ei oole!"

no jooo....
Paby
22.05.2007 13:43:54 (muokattu 22.05.2007 14:09:57)
etnisen pizzerian tarjoilija: "oottaakko sinä valkosipali?"
asiakas: "no joo."
tarjoilija:"ei oole!"

no jooo....

Tämänkaltainen lisäilmoitus pitäs olla kaikissa nettitilaus tuotteissa "voi sisältä yllätys ominaisuus"
http://www.rekisteri.info/188

Back to aihe. Joutu laittamaan palacasteriin erilaisen jakkikupin kun jakkikoloon puskee johtoja niin kovaa tuolta kontrollipoterosta. On vähän turhan kaponen tuo telen potikkapotero kolmen mikin johdoille, isolle konkalle ja wanhalle (80-luvun japsi) straton kytkimelle.

Ei viittis suurentaa ku muuten alkaa vilkkumaan pleitin alta koloa. No, ratkaisuna menkööt ylösalaisin oleva straton jakkikuppi siinä kulmassa kiinni. Toimii, mutta on vähän hassun näköinen.

E; eli ne paksummat johdot puskee jakin johdot sinne jakin sisälle niin ettei plugi mene enää sisälle.

Jaa se olikin puu mikä hiostaa jakkia. Eipä hätää...
MadMatt
22.05.2007 20:45:09

Tässä on jonkinmoinen Telecaster gas päällä enkä näistä tämän päivän tele-malleista ole kovinkaan paljoa selvillä.
Stratoja soittaneena kaipaisin kuitenkin vähintään 9.5' radiusta ja medium jumbo nauhoja.
Otelauta voi olla ruusupuuta tai vaahteraa, molemmat käy. Pääasia että olis laadukas soitin, Hyvät mikit ja hyvä soitettavuus. Budjetti vois olla jotain tonnin luokkaa tai tarvittaessa vähän ylikin. Niin ja mielummin saisi edustaa sitä perinteisempää ulkonäköä ja tyyliä.

Joku perus Amerikan sarjalainen vai....mikä?
Nothin' but the blues
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)