Aihe: mistä Fender Twin Reverb 1 2 | |
---|---|
![]() 20.05.2007 16:43:54 | |
Sen verran, kuin olen red knobeilla soittanut, niin soundiltaan ne ovat ihan eri koneita verrattuna vanhanliiton Fendereihin. Toinen ongelma on niiden huono maine kestävyydeltään; jakit, potikat. Onko joku kurkannut niiden sisään? Ovatko jakit ja potikat kiinni suoraan piirilevyssä? Näköjään näilläkin on ystävänsä, Little Featkin käytti 1989?, kun näin bändin ruisrockissa. | |
![]() 20.05.2007 20:06:57 (muokattu 20.05.2007 20:09:15) | |
Kyllähän noita punanuppeja on monetkin käyttäneet keikoilla, vaan epäilen, että silloin on ollut usein kyseessä järjestäjän vuokraama/toimittama backline. Kai ne kuitenkin varsin käyttökelpoisia laitteita ovat, jos halvalla saa, ja asialliset cleanit pitäisi lähteä. Meinasin itsekin yhdessä vaiheessa ostaa red-knob Dual Showmanin, mutta kun hintapyyntö oli sen verran, että sillä sai jo huomattavasti laadukkaamman koneen niin jätin ostamatta. "I wish life could be Swedish magazines." | |
![]() 20.05.2007 22:47:29 | |
Melko yleisesti Silverface kytkentä modataan blackface kytkennäksi. Sellainenkin on siis mahdollista, jos ei välitä alkuperäisyydestä. Itse tein omaan 68- super reverbiin tuon modauksen, mutta enpä huomannut mitään parannusta äänen puolella joten kolvasin vahvistimen takaisin normaaliksi. Mikähän hyöty siitä modista sitten pitäisi olla? Bad To The Bone | |
![]() 21.05.2007 01:11:32 | |
Oon nyt aikani rahaa haalinut ja nyt alkaa olee vahvistinrahasto kasassa siinä öbaut 1500e ja Twin Reverb on tähtäimessä. Toriltako noita kannattaa metsästää? Vai liikkeistä? Käytettynä, uutena? Ja tätä nyt on puitu vähän siellä sun täällä, mutta otetaan nyt tiivistetysti tähänkin, elikkä kun noita Twin Reverbejä tuntuu olevan vähän kaikennäköisiä puna- ja hopeanaamoja, originaaleja ja reissueita ja sen semmoista. Ite oon soittanu koululla jollakin ilmeisesti hyvinkin vanhalla hopeanaamalla jossa ei ole mastervolyymia ja sitten jossain oli samannäköinen, mutta uudempi ja masterin kera. En pysy perässä, että mikä on mikä :P Onko niin etta sina soitat ulkoilmakonserteissa jatkuvasti? Tai olet jazzari joka haluaa cleania supervolyymeillaa? TR on niin tehokas vahvistin etta jos soitat sisatiloissa niin sun pitaa kayttaa pedaalia vahaisempaankin saron saamiseen. Jos haet vahvaria normaali keikoille tai kotiin niin 15 tai 30 wattia riittaa hyvin. Siis esim Blues Junior, Deluxe Reverb tai Classic 30. | |
![]() 21.05.2007 02:19:51 (muokattu 21.05.2007 12:30:10) | |
Sen verran, kuin olen red knobeilla soittanut, niin soundiltaan ne ovat ihan eri koneita verrattuna vanhanliiton Fendereihin. Toinen ongelma on niiden huono maine kestävyydeltään; jakit, potikat. Onko joku kurkannut niiden sisään? Ovatko jakit ja potikat kiinni suoraan piirilevyssä? Näköjään näilläkin on ystävänsä, Little Featkin käytti 1989?, kun näin bändin ruisrockissa. http://koti.mbnet.fi/ekku/JPG/TheTwin.JPG Tietysti jos samaanhintaan saat poin to point koneen niin ota se mielummin. Tämän punanupin ostin käytettynä n.10v. sitten ja kaikinpuolin tyytyväinen olen ollut. Soundia on ainoastaan kehuttu, alkuun tuli valittelua liian suuresta metelistä kunnes tajusin napata toisen pääteputkiparin pois. Kyllähän tuolla näyttää yksi "helvatan mikropiiri"kin olevan (Tämä on sitten varmaan HDready) Jakit on tosiaan alunperin ollut kiinni piirilevyssä ja olleet jonkinasteinen ongelma koska tässä yksilössä ne on "modattu" etulevyssä kiinni oleviksi joista lähtee lyhyet lattakaapelit piirilevylle. Potikoille ei ole tarvinnut tehdä mitään ja kytkimet ovat piirilevystä erillään. Perushuoltoa olen tälle itse tehnyt ilman minkäännäköisiä "vaikeuksia", keskellä olevat mustat konkat ja pari kantavastusta olen vaihtanut kun olivat niin kärsineen näköisiä sekä tietenkin putkia vaihdellut en tiedä oliko tarpeellista. Yhden kerran tämän 10v. aikana on tähän tullut vika, joka oli tärinästä putken kannalta juotoksestaan irronnut johdin, juottelin ne kaikki sitten samallakertaa uudelleen ettei vika heti toistuisi. Enpä tätä nyt omalla kokemuksellani voisi mitenkään huonoksi ainakaan väittää, mutta toki ymmärrän että paljon parempiakin on olemassa. K100#10 | |
![]() 21.05.2007 12:15:07 | |
Aika hirveän näköistä tuolla The Twin'in sisällä, sanoisin konehuoneiden puolella viihtyvän silmin. | |
![]() 21.05.2007 14:17:23 | |
Robben Fordkin tiemmä jossain välissä näitä käytti. Joo ... osittain luultavasti sen takia että oman Dumblen raahaminen ei ole aina mahdollista. Ja edelleen noissa tapauksissa Robben käytti Tube Screameria särönä, joka nykyään on vaihtunut Hermidan Zendriveen. Robbenista, Dumblesta ja punanappi-Twinistä vanhassa threadiddsa : http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=115662&o=20 Mulla on sellainen mielikuva että Eastwaylla oli useampi punanuppi ja 90-luvun alun melkeinpä kaikilla Pori-Jazz tv-taltioinneilla joku soitti sellaisella, mm. Little Feat joka myös mainittiin. Onko kellään kokemuksia tai näköhavaintoja Paul Riveran suunnittelemasta Twin II:sta? Jay Graydon ja Larry Carlton on nimekkäitä käyttäjiä. "Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S | |
![]() 21.05.2007 20:33:09 | |
Oon nyt aikani rahaa haalinut ja nyt alkaa olee vahvistinrahasto kasassa siinä öbaut 1500e ja Twin Reverb on tähtäimessä. Toriltako noita kannattaa metsästää? Vai liikkeistä? Käytettynä, uutena? Power-Soundilla on uusi Twin Reverb hintaan 1260 euroa. Tuon sarjan Fenkuista ei kuitenkaan ole harmaata haisua. Mutta tuossa noin esimerkiksi: http://www.power-sound.fi/product_i … php?cPath=65_88&products_id=481 | |
![]() 21.05.2007 22:50:14 | |
Hyvä keino twinin saamiseen särölle on jokin keinokuorma, vaikkapa THD Hot Plate. Kuulostaa ihan hyvältä -8db vaimennuksella, sen jälkeen alkaa mennä tukkoon. Tuolloinhan särön määrä ja laatu riippuutäysin kitarasta/mikrofoneista. Esim. Mustangilla ei saa twiniä särölle kunnolla ollenkaan, ja kun saa se on lähinnä sellaista pärskintää. P-90 kitaran kanssa vahvari menee jo numero viidessä reilusti ruvelle ja se on sellaista mureaa ja hyvää säröä. Suosittelen. Hyvä ja todella moni puolinen vahvistin. Olen omistanut pari vuotta ja koko ajan tunnun keksivän uusia juttuja. Alussa ja edelleenkin aina silloin tällöin kuulostaa hassulta, mutta kun jaksaa vähän säätää EQ:ta ja volumea, niin hyvä soundi löytyy niin yksikelaisille (sekä fender, että p90-tyyppisille), kuin humbuckereillekkin. fx "I am part of celebrity culture, but I am also part of a hospital waiting list" | |
![]() 22.05.2007 18:20:59 | |
Mulla on -72 mastervola Dual Showman. Monipuolinen ja makee vahvistin, jolla pärjää kaikkialla muualla paitsi heavybändissä. Ei keinokuormaa. Diggaan siitä, että sillä voi soittaa myös hiljaa tai sitten hyvinkin lujaa. Eihän noi mitään särökoneita ole; hurjimmillaan osastoa Rollarit, ellei ole spedua edessä. Hiljaa soittaminen säröllä vaatii myös spedun ja hiukan tinkimistä soundista, mutta tarkoitan, että se on mahdollista. Twin, Quad, Dual -väki, kertokaa miten te käyttelette Fenkkuanne! Räime: treble 6-8, middle 7-10, bass 2-4, volume 7-10, master volume 3-5, reverb 0-3, tremolo satunnaisesti. Gibson maailman skeboilla ja SD-1 tai TS-9. Clean: Vaihtelevasti, mutta bass pysyy alle 5:n | |
![]() 22.05.2007 19:34:36 | |
Aika hirveän näköistä tuolla The Twin'in sisällä, sanoisin konehuoneiden puolella viihtyvän silmin. Eihän tuo nyt hirveän näköistä ole, vaikka siellä nyt onkin potikat ja jakit suoraan levyllä kiinni. Eihän tuollaisen huoltaminen ole homma eikä mikään pätevälle huoltomiehelle. | |
![]() 23.05.2007 15:41:36 | |
Onko niin etta sina soitat ulkoilmakonserteissa jatkuvasti? Tai olet jazzari joka haluaa cleania supervolyymeillaa? TR on niin tehokas vahvistin etta jos soitat sisatiloissa niin sun pitaa kayttaa pedaalia vahaisempaankin saron saamiseen. Jos haet vahvaria normaali keikoille tai kotiin niin 15 tai 30 wattia riittaa hyvin. Siis esim Blues Junior, Deluxe Reverb tai Classic 30. Pedaalilla mä mun säröt nykyäänkin hoidan. Ja jotai bluesrokin tyylistä enimmäkseen soittelen. Kokemuksen perusteella saan Twinistä upeat saundit sekä hiljaisemmilla että kovemmilla volyymeilla soitin sitten rokkia tai jatsia ei siinä mitään, ainoo miinus vahvarissa on että se on raskas roudata sellaisille keikoille joissa soitetaan hiljempaa :P vaan kyllä tuollainen on pakko saada. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)