Aihe: Neuser lopettanut?
1
sumpitan
21.05.2007 01:41:27
Luin juuri talkbassin vanhoja keskusteluja, joissa Balzary kertoi että Neuser ei enää valmista bassoja. Onko tosiaan näin? Minkä takia?
balzary
21.05.2007 09:18:21

Luin juuri talkbassin vanhoja keskusteluja, joissa Balzary kertoi että Neuser ei enää valmista bassoja. Onko tosiaan näin? Minkä takia?

Heh, no sanotaan nyt saman täälläkin, eli on lopettanut :(

Syytä en tiedä (huono menekki arvaisin), mutta Slovakiassa sen yhdeltä tyypiltä kuulin, jolla oli tuttu tehtaalla töissä. Homma varmistettu myös Suomen päästä sähköpostilla, tosin sieltä vastaus oli tyyliin "homma on tällä hetkellä tauolla".
sumpitan
23.05.2007 21:12:46
No ostaisin heti pois jos vain olisi vasuri. Luovuin aikoinaan nelkku-Couragesta. Ergonomialtaan paras basso mitä olen käsiini saanut. Ja nätti kuin namu.
balzary
23.05.2007 21:55:02

Vasenkielinen käytetty Neuser, siinä on aika paha rasti löytää..

Toi Niskamiehen tarjoama Courage on kyllä tosi hyvä basso. Pakko ollakin, kun se on mun vanha.
balzary
24.05.2007 10:24:00

Kysytään nyt samantien tässä ketjussa: Onko kukaan testannut Couragen 15th Anniversary mallia? Siinähän on esim se NFS-systeemi, millä matkitaan nauhattoman basson soundia.
Wilkeson
24.05.2007 11:24:33
Kysytään nyt samantien tässä ketjussa: Onko kukaan testannut Couragen 15th Anniversary mallia? Siinähän on esim se NFS-systeemi, millä matkitaan nauhattoman basson soundia.

Mä soittelin sellasella Neuserilla missä tallasta työnnettiin semmoset "jutut" eteenpäin ja saundi muuttu aika hämäräx. Itseasiassa todella magee ja hämärä.

Ne ikäänkuin resonoi pikkasen mutta ei mun mielestä iha ollu nauhattoman saundi mutta sinnepäin kuitenki.

Ihan magee systeemi jokatapauksessa. Tosi hauska leikkii ja fiilistellä mutta mulle tarpeeton ominaisuus. Muuten basso oli kyllä pirun hyvä soitettava ja mukavan tuntunen.
Daddy went to the store for cigarrettes....And never came back
Karlsson
24.05.2007 11:28:29
Mä soittelin sellasella Neuserilla missä tallasta työnnettiin semmoset "jutut" eteenpäin ja saundi muuttu aika hämäräx. Itseasiassa todella magee ja hämärä.

Ne ikäänkuin resonoi pikkasen mutta ei mun mielestä iha ollu nauhattoman saundi mutta sinnepäin kuitenki.

Ihan magee systeemi jokatapauksessa. Tosi hauska leikkii ja fiilistellä mutta mulle tarpeeton ominaisuus. Muuten basso oli kyllä pirun hyvä soitettava ja mukavan tuntunen.

Hesan Fazerillahan tommonen oli esillä taannoin tai voi olla vieläkin. Mulle tuli mieleen soundista enemmän toinen soitin, jota on tullut erinäisistä syistä räplättyä enemmänkin. Nimittäin sitar. Siinä soundin "maukuminen" tehdään pohjimmillaan samalla tavalla kuin tossa Neuserin patentissa.

Ilmeisesti en tästä mielleyhtymästäni päässyt yli, sillä en kyllä nauhattomaksi osannut ääntä kuvitella.
Lisää hifimpää!
Wilkeson
24.05.2007 11:44:01
Hesan Fazerillahan tommonen oli esillä taannoin tai voi olla vieläkin. Mulle tuli mieleen soundista enemmän toinen soitin, jota on tullut erinäisistä syistä räplättyä enemmänkin. Nimittäin sitar. Siinä soundin "maukuminen" tehdään pohjimmillaan samalla tavalla kuin tossa Neuserin patentissa.

Ilmeisesti en tästä mielleyhtymästäni päässyt yli, sillä en kyllä nauhattomaksi osannut ääntä kuvitella.

Ei sitä kyllä voi nauhattoman saundiks iha sanoo ei.

Espoon musiikissa on semmonen Neuser...tai oli ainaki hetki sitten.

Kannattaahan se käydä testaamassa jos vaikka diggaa ja tarttee semmosta.
Daddy went to the store for cigarrettes....And never came back
balzary
24.05.2007 12:14:45 (muokattu 24.05.2007 12:16:44)

Fazerilla itsekin tuota NFS:ää testasin, sellanen sitar-efektihän siitä lähtee. Tuo Courage-malli kiinnostaa noin muutenkin, tosin speksien perusteella erot normimalliin ovat lähinnä silmäkarkki-osastolla.
J.Hollström
27.05.2007 17:59:29
Fazerilla itsekin tuota NFS:ää testasin, sellanen sitar-efektihän siitä lähtee.

Neuserin sivuilla on ääninäyte: http://www.neuserbasses.com/nfs_2.mp3
Sopivalla vibratolla maustettuna illuusio nauhottomasta kyllä syntyy. Ton tallanhan voi heittää ilmeisesti lähes jokaiseen bassoon.

http://www.neuserbasses.com/nfs.html
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)