Sälski 20.05.2007 11:07:15 (muokattu 20.05.2007 11:45:28) | |
---|
Nohnii, eli mun epin SGeessä ei nyt pysy vire olleskaa g ja b kielil ja viritystö ratisee todella inhottavasti virittäessä ja bendatessa, et auttaisko joku viritys koneiston säätäminen tai vastaavaa? noh onneks rr5 tulossa piakkoin :D Pretending not to notice
How history had forebode us
With the green house in effect
Our environment was wrecked... |
rosberg 20.05.2007 13:36:50 | |
---|
Esim. kielenpätkällä hinkkaa sitä satulan rakoa leveämmäksi. Sitten vaikka vähän lyijykynää sinne rakoon. Kun laitat kielet kiinni, niin ei tartte jättää puolta metriä sinne virittimen ympärille. Ja kun laitat kielen vireeseen, niin käsin venytä (vedä pois päin kitarasta) niitä kieliä. Sitten taas virität, vedät ja virität. Kyllä se epifööni siitä vireytyy. myynnissä ibanez axr-300
ostetaan gibson explorer |
Sälski 20.05.2007 22:23:44 | |
---|
Esim. kielenpätkällä hinkkaa sitä satulan rakoa leveämmäksi. Sitten vaikka vähän lyijykynää sinne rakoon. Kun laitat kielet kiinni, niin ei tartte jättää puolta metriä sinne virittimen ympärille. Ja kun laitat kielen vireeseen, niin käsin venytä (vedä pois päin kitarasta) niitä kieliä. Sitten taas virität, vedät ja virität. Kyllä se epifööni siitä vireytyy. tehty ja tehty, ei oo apuu Pretending not to notice
Arabian Lauri 21.05.2007 10:24:14 | |
---|
Siis olet varmaankin varmistunut siitä että kieli ei luista siellä viritystapin päässä. Mulle on muutaman kerran käynyt noin, kun en ole kiertänyt kieltä tarpeeksi monta kiekkaa tapin ympärille. Luulen että on hyvin epätodennäköistä että viritystappi antaisi periksi. On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä! |
mailbag 21.05.2007 10:44:11 | |
---|
oliskohan virikone sökönä |
Sälski 21.05.2007 16:15:49 | |
---|
oliskohan virikone sökönä epäilisin vahvasti, sillä hyvin ja oikea oppisesti olen kielet pistänyt paikoilleen ja silti pitää inhottavaa vikinää. ehkä jos auttais virityskoneen kiristäminen tai vastaava? koska tuntuvat ainakin siinä g ja b kielen kohdalla vähän huonosto oleven. Pretending not to notice
Siis onko nyt niin, että virikoneet ääntelevät? Jos, niin silloin niissä on vikaa. Ei niiden kuulu äänellä. Siitä viasta saattaa päästä öljyämällä, mutta vireongelmat tuskin ratkeavat öljyllä. Virityskoneistotkin voivat esim. kulua loppuun. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen |
Sälski 21.05.2007 21:25:55 | |
---|
Siis onko nyt niin, että viri ääntelevät? Jos, niin silloin niissä on vikaa. Ei niiden kuulu äänellä. Siitä viasta saattaa päästä öljyämällä, mutta vireongelmat tuskin ratkeavat öljyllä. Virityskoneistotkin voivat esim. kulua loppuun. jep, aika ahkerasti soitellu n. 2 vuotta(?) sil. ja kaikenlaista propleemaa on ollut, veikkaisin että kyseessä on joku paska yksilö tai jtn Pretending not to notice
Numb 22.05.2007 07:35:38 | |
---|
Eipähän tuohon näkemättä & kokematta voi oikein sanoa... Kahdessa vuodessa eivät virikoneet mene loppuun, jos ei niitä vääntele suunnilleen koko ajan. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen |
skebajaba 22.05.2007 08:24:25 | |
---|
Eipähän tuohon näkemättä & kokematta voi oikein sanoa... Kahdessa vuodessa eivät virikoneet mene loppuun, jos ei niitä vääntele suunnilleen koko ajan. itse onnistuin saamaan yhdestä kitarasta vrittimen skeidaksi laittamalla 0.70 paksuisen E:n siihen ja vetämällä vähän turhan monta kiekkaa virittimen ympäri. "musta ne rekkamiehenpastillit on ihan hyviä" -meidän basisti joskus vuonna 1999 |