cerulean 16.05.2007 18:02:44 | |
---|
Jos siitä ei oo puuta lähtenyt, niin ihan lakkauksella varmaan hoitaisivat sen, eikä pitäisi jäädä pahaa jälkeä. Ehkä ehdottavat jotta vanha lakka otetaan hittohon ja uusi tilalle. Tai sitten yritetään vaan paikata, jolloin siihen voi jäädä jonkunlainen jälki. Paha ilman kuvaa sanoa sen enempää, ja kun en ole soitinrakentaja. Mutta kyllä ne ihmeitä saa aikaan. Mutta, itse en välttämättä lähtisi tekemään sille yhtään mitään jos se ei ole sellaisessa paikassa johon kättä tulee hinkattua. Säästyypä rahaa, ne voi sitten sijoittaa muualle. Tuohon kun menisi satanen tai muutama helpostikin varmaankin.(riippuen toki miten ne sen paikkaisi) Mun thinlinessä oli kovakin skraadu niin, että se repi käsivarren aina verille jos pisteli hurmiossa menemään. Paikkasin liimalla ja bueno. Riitti mulle. Ei satu enää. Tuli halvaksi eikä se tuota rumenna. Vahinko kun oli tapahtunut jo edellisellä omistajalla. Joo, ei siihen kättä hinkkaa tai mitään. Ongelma on lähinnä esteettinen. Ehkä käyn vielä kyselemässä paikalliselta soitinrakentajalta. Kiitoksia kuitenkin! After Ruth left me, Ive been ruthless |
Kaihua 16.05.2007 18:20:04 | |
---|
Pääasiassa taitaapi olla. Mut vaikkapa joku 72 customi niin siinä ei ole. Tosin, se ei ihan perinteinen telekään sitten ole :-) Hyvä kikkahan on kääntää se koko höskä 180-astetta ja samalla vaihtaa volan ja tonen paikkaa. Sillon vola on lähimpänä kättä ja kytkin löytyy kauempaa tonen vierestä. Ei se silti siihen auta etteikö se olisi potikan vieressä :-) Yritinkin tuota paikkojen vaihtelua mutta ei se onnistunut kun osa niistä johdoista potikoiden ja switchin välillä oli niin lyhyitä.. :( En uskaltanu niitä lähteä irrottelemaan ja uusiksi värkkäämään kun ei ole tuon elektroniikan kanssa tullu värkättyä.. Pitää joskus tutustua niihin tarkemmin ja asetella niitä vähän paremmin.. Tee niinku mä teen. Älä tee! |
sy 16.05.2007 21:45:10 | |
---|
|
heville 16.05.2007 22:31:13 | |
---|
Kokeilin tässä ensimmäistä kertaa Ekon teleäni Minimatin kanssa. Aika kamala soittaa, on nääs nurinpäin käännetty oikeakätinen. Mutta uijui, kuulostipa tosi hienolta ollakseen melkoinen cheapo-kitara! Varsinainen rokkipeli. Nyt onkin ihan pirkaleenmoinen kaasu kunnon teleä kohtaan. Tuossa kun ensimmäistä sähkistä olin taannoin ostamassa, oli juurikin tele hakusessa. Halpoja vasureita ei kuitenkaan joka kaupassa makoile, niin päädyin valitettavasti tuohon Ekoon. Heti tulin katumapäälle ja hankin Epin 335-kopion, joka onkin erittäin hyvä vehje sinänsä. Telenhimo ei vaan ikinä ole tässä hellittänyt. Ehkäpä pitäisi vaan kuitenkin jättää kamarunggaus vähemmälle ja keskittyä soittamiseen. Tai sitten ei. Country and Western? We have both! |
Joees 16.05.2007 22:35:24 | |
---|
Kokeilin tässä ensimmäistä kertaa Ekon teleäni Minimatin kanssa. Aika kamala soittaa, on nääs nurinpäin käännetty oikeakätinen. Mutta uijui, kuulostipa tosi hienolta ollakseen melkoinen cheapo-kitara! Varsinainen rokkipeli. Nyt onkin ihan pirkaleenmoinen kaasu kunnon teleä kohtaan. Tuossa kun ensimmäistä sähkistä olin taannoin ostamassa, oli juurikin tele hakusessa. Halpoja vasureita ei kuitenkaan joka kaupassa makoile, niin päädyin valitettavasti tuohon Ekoon. Heti tulin katumapäälle ja hankin Epin 335-kopion, joka onkin erittäin hyvä vehje sinänsä. Telenhimo ei vaan ikinä ole tässä hellittänyt. Ehkäpä pitäisi vaan kuitenkin jättää kamarunggaus vähemmälle ja keskittyä soittamiseen. Tai sitten ei. Tele ja minimat on jotain hienoa. Mä voisin haluta toisen telen ja toisen minimatin, hehe. Siitä vaan tuhlaamaan kaikki rahat ja säästöt ja tilaat vasurin customina :-P Eikun siis, tuota. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi. |
P2 17.05.2007 10:53:33 | |
---|
Joo, ei siihen kättä hinkkaa tai mitään. Ongelma on lähinnä esteettinen. Ehkä käyn vielä kyselemässä paikalliselta soitinrakentajalta. Kiitoksia kuitenkin! Turha niitä kolhuja on korjata, saa '52 reissuekin vähän uskottavuuttakin, kun ei ihan kiiltele. "No uunituoreet EMGt eivät miellytä kun ei niistä saa kunnon säröjä." -M4ss3 m/ |
Joees 17.05.2007 13:28:50 | |
---|
Turha niitä kolhuja on korjata, saa '52 reissuekin vähän uskottavuuttakin, kun ei ihan kiiltele. Heh, mä arvasin jotta tällanen kommentti tulee. Mulle se on itselleni ihan sama onko kolhuja vai ei. Mut ymmärrän kyllä että jotkut eivät niistä diggaa ja haluavat ne korjata/korjauttaa. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
ANtTIKRISTUS 18.05.2007 11:24:25 | |
---|
Vakuutan antamani tiedot oikeiksi ja ilmoitan, jos tietoni muuttuvat. |
P2 18.05.2007 11:34:40 | |
---|
Heh, mä arvasin jotta tällanen kommentti tulee. Mulle se on itselleni ihan sama onko kolhuja vai ei. Mut ymmärrän kyllä että jotkut eivät niistä diggaa ja haluavat ne korjata/korjauttaa. Pakko kait se on jotain sanoa. Tulee vaan kolhuttomasta tai naarmuttomasta soittimesta mieleen soittamaton soitin ja siitä herää epäilys, että onko soitin jotenkin huono vai miksei sillä ole soitettu. Yllättäen itseä ei pahemmin kolhut tai naarmut haittaa. "No uunituoreet EMGt eivät miellytä kun ei niistä saa kunnon säröjä." -M4ss3 m/ |
Joees 18.05.2007 12:56:31 | |
---|
Pakko kait se on jotain sanoa. Tulee vaan kolhuttomasta tai naarmuttomasta soittimesta mieleen soittamaton soitin ja siitä herää epäilys, että onko soitin jotenkin huono vai miksei sillä ole soitettu. Yllättäen itseä ei pahemmin kolhut tai naarmut haittaa. Juu, kyllä mullakin toisinaan tulee moisia ajatuksia. Mutta tässä nyt ei varmaan olla myymässäkään pois kyseistä soitinta? Jos se uudelleen lakataan niin laskeehan se varsin hyvin sitä hintaa, ehkäpä jopa enemmän kuin se skraadu siinä lankussa. Mun mielestä on tärkeintä, että se kitara on omistajalleen just sellainen kuin se sen haluaa olevan. Olkoon se sitten skraaduton ja uudelta näyttävä soitin. Ja kuten olen sanonut, ei ne skraadut muakaan haittaa, ellei ne oo sellasessa kohdassa ja niin teräviä että ne repii kädet verille. Niinkun mun thinline tele teki. Piti vähän paikata. Ja rumasti paikkasinkin, mut ei hitonkaan väliä kun en ole myymässä pois. Ja joo, kelasin sitä soitinrakentajalla käyttämistä, jotta laittaisi sen oikeesti siististi kuosiin ja tsekkaisi samalla että ei lähde repeytymään lisää. No, mä luotan omaan säätööni sen verran jotta ei lähde ellei uusi sopivan kova isku siihen tule. Skraadut kertonee elämästä, mun customissa on paljon jälkiä ja kunnon skraaduja, monista niistä löytyy stoori. Ja se on kivaa. Ja noista ajatuksista. Vaikka välillä epäilys herääkin jotta miks tää on näin hyvässä kuosissa, niin monesti selitys on se että sitä oikeesti on pidetty hyvässä kuosissa, säilytetty hyvin ja ei oo käsitelty rankalla kädellä, vaikka sitä olisikin soitettu kuinka paljon. Mun mielestä se on sitä soittimen arvostamista sekin. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
waltari 18.05.2007 18:28:09 | |
---|
Nyt olisin vähän rahoissani ja tuommonen Baja Telecaster kiinnostaisi LP:n kaveriksi. Onko kellään havaintoja PK-seudun liikkeissä moisesta, säästäisin aikaa ja vaivaa. There is nothing more pathetic than an aging hipster. |
Kuha 18.05.2007 19:09:26 | |
---|
Nyt olisin vähän rahoissani ja tuommonen Baja Telecaster kiinnostaisi LP:n kaveriksi. Onko kellään havaintoja PK-seudun liikkeissä moisesta, säästäisin aikaa ja vaivaa. Joku aika sitten Kaisaniemen Fasulla oli yksi ja samoin Itäkeskuksen Fasulla. |
darrell 18.05.2007 20:14:17 (muokattu 18.05.2007 20:16:13) | |
---|
Joku aika sitten Kaisaniemen Fasulla oli yksi ja samoin Itäkeskuksen Fasulla. Jos ei löydy hyllystä (esim. Vintage Blonde), niin toimitusajaksi luvattiin 4kk (pari viikkoa sitten kysyin). Tilanne on saattanut muuttua. Itse tilasin (nopeasti, ongelmitta ja hyvälaatuisen) Bajan Saksasta, lähinnä johtuen tuosta toimitusajasta. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
aasit 18.05.2007 23:33:34 | |
---|
Joku aika sitten Kaisaniemen Fasulla oli yksi ja samoin Itäkeskuksen Fasulla. Siellä Kaisaniemessä se roikkuu vieläkin, Desert Sand -värityksellä. Olisin itse vienyt jos ei olisi ollut matti kukkarossa. |
waltari 19.05.2007 01:40:10 | |
---|
Kiitos vinkeistä, pitääpä käydä Fasulla tulevalla viikolla. Jos ei löydy hyllystä (esim. Vintage Blonde), niin toimitusajaksi luvattiin 4kk (pari viikkoa sitten kysyin). Tilanne on saattanut muuttua. Itse tilasin (nopeasti, ongelmitta ja hyvälaatuisen) Bajan Saksasta, lähinnä johtuen tuosta toimitusajasta. Mistä löysit? T-kauppa ei edes listaa tuotetta johtuen ko. toimitusajoista, eli myös nettikaupalla pitäisi olla tuota varastossa jotta saa toimitettua alle 4 kk:n. There is nothing more pathetic than an aging hipster. |
darrell 19.05.2007 09:26:45 | |
---|
Kiitos vinkeistä, pitääpä käydä Fasulla tulevalla viikolla. Mistä löysit? T-kauppa ei edes listaa tuotetta johtuen ko. toimitusajoista, eli myös nettikaupalla pitäisi olla tuota varastossa jotta saa toimitettua alle 4 kk:n. Musicstoresta (Köln). Vaikka varastostatus oli "backorderissa", niin tilauksesta 10 päivässä kitara oli mulla, hintaan 622e toimituskuluineen (UPS tuo kotiovelle). Tässä ketjussa jo aikaisemmin totesin, että Fasulla kesti kolme päivää selvittää toimitusaika. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
sasu1 19.05.2007 21:52:56 | |
---|
Ostin vajaa kuukausi sitten ensimmäisen telen. Kitaraa on tullut soiteltua 20 vuotta ja pidin itseäni vannoutuneena strato-miehenä. Jotenkin tuo Telecasterin olemus kirkastui mulle viimeisissä studiosessiossa, jossa etsittiin hyvää komppisoundia. Telestä se löytyi välittömästi. Pidän stratocasteria edelleen monipuolisempana kitarana, mutta tiettyihin perusjuttuihin tele on aivan lyömätön. Tämä mun tele on 93 USA 52 reissue johon on vaihdettu korotetut vintage-nauhat, radius on 10, tallaan on lyöty messinkiset kompensoidut tallapalat ja mikkeinä Jason Lollardin mikit. Soundaa erittäin hyvältä ja soitettavuus on erinomainen. Kuva löytyy omasta kuvasta |
Nyt olisin vähän rahoissani ja tuommonen Baja Telecaster kiinnostaisi LP:n kaveriksi. Onko kellään havaintoja PK-seudun liikkeissä moisesta, säästäisin aikaa ja vaivaa. Pidetään ketsu hengissä, yhtäällä toisaalla oli tuollasista juttua.. Nyt kun täällä on puhetta ollut japsi-Teleistä.. http://toguitars.com/gallery-japan/FUJIGEN/fujigen-030.html |
Joees 21.05.2007 14:06:26 | |
---|
Pidetään ketsu hengissä, yhtäällä toisaalla oli tuollasista juttua.. Nyt kun täällä on puhetta ollut japsi-Teleistä.. http://toguitars.com/gallery-japan/FUJIGEN/fujigen-030.html Otelauta/kaula oli mun makuun liian tumma, mutta muuten jumankekka kun oli komia kepukka tuo. Voisin ottaa itselleni, mutta en vaihtaisi nykyistä teleäni siltikään tuohon :-) Loafers Musiikkia sulle ja mulle
fox 21.05.2007 14:08:32 | |
---|
Otelauta/kaula oli mun makuun liian tumma,:-) Hööh, ruusupuukaula se, kuuluu olla tuollanen! ;) |