Ei musta ainakaan ollu vireessä mitään häikkää. Onko sulla absoluuttinen sävelkorva vai? ei ton toteamiseen vielä tarvii absoluuttista korvaa........se on sit eriasia onks mulla semmonen vai ei........ Kauas on pitkä matka........ |
Ze Kink 20.05.2007 15:45:58 | |
---|
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular |
Sanetium 20.05.2007 16:33:58 (muokattu 20.05.2007 16:34:14) | |
---|
|
wrshredder 20.05.2007 18:21:56 | |
---|
ei ton toteamiseen vielä tarvii absoluuttista korvaa........se on sit eriasia onks mulla semmonen vai ei........ En voi muuta kuin yhtyä John Titorin sanoihin. Kannattaa kokeilla viulunsoittoa ennenkun arvostelee jos kuullostaa epävireiseltä. En ole myöskään monen muun kuullut valittavan viulunsoiton epävireisyydestä (taisit sanoa että viulunsoitto kuullostaa aina epävireiseltä) ,tosiaan huonompi juttu jos et voi nauttia viulumusiikista ollenkaan.. kakka ponu sääh Juha Mieto röpellin ponumajava Riihonem Rehvonem corolla kilju ribuli hevymedal karjui !!! |
velsa 21.05.2007 12:11:01 | |
---|
En voi muuta kuin yhtyä John Titorin sanoihin. Kannattaa kokeilla viulunsoittoa ennenkun arvostelee jos kuullostaa epävireiseltä. En ole myöskään monen muun kuullut valittavan viulunsoiton epävireisyydestä (taisit sanoa että viulunsoitto kuullostaa aina epävireiseltä) ,tosiaan huonompi juttu jos et voi nauttia viulumusiikista ollenkaan.. minkä ihmeen takia mun sun sitä pitää kokeilla.....mun mielest sil ei o hevon vidun välii mikä se soitin on......jos sitä ei osata vireisesti soittaa ni kyseessä on paska soittaja! Kauas on pitkä matka........ |
wrshredder 21.05.2007 12:43:34 | |
---|
minkä ihmeen takia mun sun sitä pitää kokeilla..... Etkö älyä? Jotta saisit edes hieman perspektiiviä siihen ,kuinka paljon vaikeampaa esim viulusta on saada puhdasta ääntä. Kitaralla tai vaikka pianolla riittää kun näppäät tietystä kohdasta. *plom* sieltä tuli äffä. Viulussa riittää kun painotat sormea hieman väärin niin säveltaso heittelee. Ja tähän kun lisää että otetaan viululla 2,3 tai neljän kielen sointuja tms ,juoksutukset , jousen käyttö jne.. huh huh.. mun mielest sil ei o hevon vidun välii mikä se soitin on......jos sitä ei osata vireisesti soittaa ni kyseessä on paska soittaja! Väität Maxin Vengerovia tai Phillip Schottlea paskoiksi soittajiksi!? En viitsi edes avautua.. Tiivistetään vaikka näin. Viulu on saatanallisen vaikea. Kyseessä ei ollut maailman helpoin kappale. Vastaa nyt vielä väitätkö tosissasi ,että kaikki viulumusiikki kuullostaa epävireiseltä? kakka ponu sääh Juha Mieto röpellin ponumajava Riihonem Rehvonem corolla kilju ribuli hevymedal karjui !!! |
BigPapa 21.05.2007 12:50:45 (muokattu 21.05.2007 12:59:37) | |
---|
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers. |
wrshredder 21.05.2007 13:00:52 | |
---|
kakka ponu sääh Juha Mieto röpellin ponumajava Riihonem Rehvonem corolla kilju ribuli hevymedal karjui !!! |
velsa 21.05.2007 13:04:40 | |
---|
Etkö älyä? Jotta saisit edes hieman perspektiiviä siihen ,kuinka paljon vaikeampaa esim viulusta on saada puhdasta ääntä. Kitaralla tai vaikka pianolla riittää kun näppäät tietystä kohdasta. *plom* sieltä tuli äffä. Viulussa riittää kun painotat sormea hieman väärin niin säveltaso heittelee. Ja tähän kun lisää että otetaan viululla 2,3 tai neljän kielen sointuja tms ,juoksutukset , jousen käyttö jne.. huh huh..
Väität Maxin Vengerovia tai Phillip Schottlea paskoiksi soittajiksi!? En viitsi edes avautua.. Tiivistetään vaikka näin. Viulu on saatanallisen vaikea. Kyseessä ei ollut maailman helpoin kappale. Vastaa nyt vielä väitätkö tosissasi ,että kaikki viulumusiikki kuullostaa epävireiseltä? kandee varmaan valita joku iisimpi soitin jos toi viulu on niin vidun vaikee........8) Ei toki kaikki viulu musa kuulosta epävireiseltä.......esim. tommonen sinfonia bändi kuulostaa saatanan makeelta sillon ku se soi.....mut sillon siel onki vidusti niit viuluja ja snadi epis kuuluu asiaan.....mut aika moni rivi viulisti ei kuulosta kovin vireiseltä,ehkä juuri sen takii ku ne soittaa isossa ryhmässä eikä yksilöllisiin vireisiin kiinnitetä niin paljoo huomiota.......ja tossa You Tube pätkässä......en tiedä kumpi on kumpi mut se vaaleempi jäbä vetää mun mielestä epiksessä.....olkoon kuka hyvänsä.....sillon varmaan vaan huono päivä jos se on kerran joku viulun jumala........ugh....olen puhunut!!!! Kauas on pitkä matka........ |
John Titor 22.05.2007 01:47:07 | |
---|
Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
Iron Horse 22.05.2007 13:18:24 | |
---|
kandee varmaan valita joku iisimpi soitin jos toi viulu on niin vidun vaikee........8) Ei toki kaikki viulu musa kuulosta epävireiseltä.......esim. tommonen sinfonia bändi kuulostaa saatanan makeelta sillon ku se soi.....mut sillon siel onki vidusti niit viuluja ja snadi epis kuuluu asiaan.....mut aika moni rivi viulisti ei kuulosta kovin vireiseltä,ehkä juuri sen takii ku ne soittaa isossa ryhmässä eikä yksilöllisiin vireisiin kiinnitetä niin paljoo huomiota.......ja tossa You Tube pätkässä......en tiedä kumpi on kumpi mut se vaaleempi jäbä vetää mun mielestä epiksessä.....olkoon kuka hyvänsä.....sillon varmaan vaan huono päivä jos se on kerran joku viulun jumala........ugh....olen puhunut!!!!Gimme a break! Siis, no ei jaksais alkaa valittamaaan, lue vaan, mitä John Titor ja wrshrerddder sanoivat, viulussa skaala on lyhyt, ei nauhavälejä.. Ja Maxim Vengerovin pätkä on kyllä mun korvan mukaan ihan vireessä. Ja ihan turha tulla aukomaan, että ovat valinneet liian vaikean instrumentin. Laita YouTubeen pätkä, missä soitat Vain For the Love of Godin kitaralla, sehän on niin helppo soitin, sulle. Ja jottei hieno (off-) topiikki pilaantuisi täysin, laitetaan tämä: http://www.youtube.com/watch?v=hHwhgeX5xcM Replacement pickups are supposed to make playing fun again. It's like installing a new girlfriend or something! -HC |
velsa 22.05.2007 13:28:30 (muokattu 22.05.2007 13:29:22) | |
---|
Gimme a break! Siis, no ei jaksais alkaa valittamaaan, lue vaan, mitä John Titor ja wrshrerddder sanoivat, viulussa skaala on lyhyt, ei nauhavälejä.. Ja Maxim Vengerovin pätkä on kyllä mun korvan mukaan ihan vireessä. Ja ihan turha tulla aukomaan, että ovat valinneet liian vaikean instrumentin. Laita YouTubeen pätkä, missä soitat Vain For the Love of Godin kitaralla, sehän on niin helppo soitin, sulle. Ja jottei hieno (off-) topiikki pilaantuisi täysin, laitetaan tämä: http://www.youtube.com/watch?v=hHwhgeX5xcM se on mulle aivan vidun sama mikä sun korvaan on vireessä ja mikä ei.......jotku kuulee asioita jotku toiset ei kuule......life is a bitch!!!!!! Ja miten toi Vai tähän asiaan liittyy????? Kauas on pitkä matka........ |
Jimi 24.05.2007 13:52:53 | |
---|
http://youtube.com/watch?v=QTLDlsmIB2M Ei ole tilutusta vaan bluesia, mutta en jaksanut etsiä toista threadia, johon sopisi paremmin. PRKL en ole kuullut yhtä hyvää amatöörin soittamaa bluesia vähään aikaan kyllä! Japaninkielistä PUNK musiikkia www.mikseri.net/kabe !!!! |
John Titor 24.05.2007 13:58:52 (muokattu 24.05.2007 14:03:27) | |
---|
se on mulle aivan vidun sama mikä sun korvaan on vireessä ja mikä ei.......jotku kuulee asioita jotku toiset ei kuule......life is a bitch!!!!!! Ja miten toi Vai tähän asiaan liittyy????? Kyllä se siten liittyy, että Vain tuotanto on sieltä vaikeammasta päästä kitaralle. Viulistit soittaa aina niin himmeetä kamaa että sitä sais kitaralla sovittaa ja treenata 10 vuotta eikä sittenkään lähtis, eli jo siinä mielessä tollasten erittäin korkeatasoisten soittajien vireen arvosteleminen osottaa mun mielestä lähinnä vaan sitä, miten paljon arvostelija ymmärtää viulunsoittoa. Vire saattaa hetkittäin oikeastikin olla hiukan pielessä, mutta täytyy muistaa ettei ne soittajat aina pyrikään soittamaan tasavireisesti eikä muutenkaan samanlaisten ihanteiden mukaisesti (ei myöskään muissa asioissa) kuin esim. sähkökitaristit. Eli välillä se, mikä jonkun korvaan kuulostaa epävireiseltä, on ihan tarkoituksellista ja klassisen musiikin ihanteiden mukaan "oikein". Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
JS 24.05.2007 14:22:43 | |
---|
Kyllä se siten liittyy, että Vain tuotanto on sieltä vaikeammasta päästä kitaralle. Viulistit soittaa aina niin himmeetä kamaa että sitä sais kitaralla sovittaa ja treenata 10 vuotta eikä sittenkään lähtis Off topic: Haluaisin vain muistuttaa, ettei osa sähkisjutuistakaan mene viululla erityisen kivuttomasti... Soitinten hallinnan vaikeuden vertailu on lähtökohtaisesti ns. perseestä. Do you the Devil's work
>-)))> #20 - Hevijuntti #313 "hevi on junttimusaa!!! junteista ei ole idolsiksi!!!" "No Commands!!!" |
Ze Kink 24.05.2007 15:03:21 | |
---|
Vire saattaa hetkittäin oikeastikin olla hiukan pielessä, mutta täytyy muistaa ettei ne soittajat aina pyrikään soittamaan tasavireisesti eikä muutenkaan samanlaisten ihanteiden mukaisesti (ei myöskään muissa asioissa) kuin esim. sähkökitaristit. Eli välillä se, mikä jonkun korvaan kuulostaa epävireiseltä, on ihan tarkoituksellista ja klassisen musiikin ihanteiden mukaan "oikein". Ni. Miettikää nyt vaikka barokkijuttuja, A saattaa olla 440hz sijaan luokkaa 426hz. Saattaa vähän särähtää korvaan, varsinkin jos sattuu olemaan absoluuttinen sävelkorva. "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular |
blaekie 24.05.2007 15:08:32 (muokattu 24.05.2007 15:12:18) | |
---|
http://youtube.com/watch?v=QTLDlsmIB2M Ei ole tilutusta vaan bluesia, mutta en jaksanut etsiä toista threadia, johon sopisi paremmin. PRKL en ole kuullut yhtä hyvää amatöörin soittamaa bluesia vähään aikaan kyllä! Hyvältä vaikuttaa kaveri, 16 vuotias, ja soittelee tosi hyvällä fiiliksellä. Jotain jamibändin tynkääkin löytyi jo, nimi on Alex Challans , josko tästä kaverista kuullaan vielä myöhemmin :-) EDIT: ai mut nyt tuli myrkytettyä tää tiluketju pluussilla, tsori ;-) Nii onkii ... |
BigPapa 24.05.2007 17:26:15 (muokattu 24.05.2007 17:26:35) | |
---|
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers. |
velsa 24.05.2007 18:48:32 (muokattu 24.05.2007 18:48:58) | |
---|
Kyllä se siten liittyy, että Vain tuotanto on sieltä vaikeammasta päästä kitaralle. Viulistit soittaa aina niin himmeetä kamaa että sitä sais kitaralla sovittaa ja treenata 10 vuotta eikä sittenkään lähtis, eli jo siinä mielessä tollasten erittäin korkeatasoisten soittajien vireen arvosteleminen osottaa mun mielestä lähinnä vaan sitä, miten paljon arvostelija ymmärtää viulunsoittoa. Vire saattaa hetkittäin oikeastikin olla hiukan pielessä, mutta täytyy muistaa ettei ne soittajat aina pyrikään soittamaan tasavireisesti eikä muutenkaan samanlaisten ihanteiden mukaisesti (ei myöskään muissa asioissa) kuin esim. sähkökitaristit. Eli välillä se, mikä jonkun korvaan kuulostaa epävireiseltä, on ihan tarkoituksellista ja klassisen musiikin ihanteiden mukaan "oikein". No nyt sä puhut asiaa.....mä en todellakaan ymmärrä viulun soitosta hevon vidua mutta surukseni on todettava että moni joka on ymmärtävinään on oikeesti sokea (ja kuuro) sille......aivan samoin kun joidenkin "asiantuntijoiden" mielestä Pavarotti vetää hyvin......viddu hirveempää skeidaa saa etsiä eikä meinaa silti löytää.......näitä ongelmia on klasari puolella järjetön määrä,sen takii mä en lämpene ajatukselle että se kuuluu asiaan vedellä niinku vähän sinne päin ja pääasia on se et on vidun vaikeeta......... Kauas on pitkä matka........ |
velsa 24.05.2007 19:21:23 | |
---|
Kauas on pitkä matka........ |