Aihe: Mikä mikki Ibaneziin?
1 2 3
villeh
29.12.2003 23:21:05

hellurei, olen ollut tyytyväinen sekä dimarzion evoluutioneihin että
emgn 81 85 settiin, kummatkin setit samanlaisissa 500 sarjan rgeissä, se että emgeitä pidetään jotenkin yks oikoisen emgeinä
joista ei saa pihalle sen aktiivisuuden takia muuta kun yhdenlaista ääntä ei pidä paikkaansa, soittajasta se on kiinni mitä sieltä tulee, ei ne nyt niin kompressoidut ole. evot ja emgt sopii vähän eri tarkoitukseen vaikka kummastakin saa pihalle mitä haluaa. mutta tommoseen metallimeininkiiin noi emgt sopii niinkuin basso basistille, toivottavasti saat jostain testiin keppiä missä kyseisiä mikkejä, ei muuta ku musalikkeeseen testaileen
kyllä korvat sitte kertoo, ottaen tietenkin huomioon kitaran mallin ja materiaalit.
Deathrace King
30.12.2003 14:41:49

Kiitoksia vastauksista! Tämän topicin perusteella olisi kaksi vaihtoehtoa ylitse muiden, eli Dimarzion Evolution ja EMG 81.

Hintoja ei ole pahemmin tullut esille, mutta vajaat 100€ molemmat, vai kuinka? Testaamaan en kyllä jaksa ruveta, ostan mikin ja se on sit kiinni lopullisesti. Kesällä olis kuitenkin tarkoitus uusi keppikin ostaa, nyt vaan hiukan soundia haluaisin parantaa tästä Ibazesista muodostuisi sitten myöhemmin varakitara.

Eli vielä hintoja kehiin, kiitos!
Thrash and mosh 'til death!
Eemil
30.12.2003 15:41:14
Kiitoksia vastauksista! Tämän topicin perusteella olisi kaksi vaihtoehtoa ylitse muiden, eli Dimarzion Evolution ja EMG 81.

Hintoja ei ole pahemmin tullut esille, mutta vajaat 100€ molemmat, vai kuinka? Testaamaan en kyllä jaksa ruveta, ostan mikin ja se on sit kiinni lopullisesti. Kesällä olis kuitenkin tarkoitus uusi keppikin ostaa, nyt vaan hiukan soundia haluaisin parantaa tästä Ibazesista muodostuisi sitten myöhemmin varakitara.

Eli vielä hintoja kehiin, kiitos!

Kai tiedät aktiivi- ja passiivimikkien eron? Evolution on passiivi- ja Emg 81 aktiivimikki. Kumpi on parempi, se on mielipidekysymys. Eli älä osta kumpaakaan ennenkuin oot testannu edes jotain aktiivimikkiä ensin.

No yritän selventää vähän: Passiivimikkejä ovat useimmat kitaramikit joita on käytössä. Ne on ns. normaaleja/tavallisia mikkejä joilla varmasti olet soittanutkin. Aktiivimikissä on oma pikku vahvistin mukana, jonka kautta signaali kulkee aivan ensiksi. Suomen kielellä kitaran saundia voi väännellä enemmän eri suuntiin suoraan kitaran omista potikoista. Sisäänrakennetusta vahvistimesta johtuen kitarassa on myös paikka 9V paristolle, jota ilman vahvistin ei toimi, eikä näin ollen mikkikään.

Jos et meinaa siltikään testata ensin niin osta Evo. Se on hyvin varma ratkaisu.
Torilla Ibanez S570wnsol 800 ja Yamaha fg-411c-12bl elektroakkari 200. Tukekaa köyhää muusikkoa.
lakupekka
30.12.2003 16:11:40
Minkä tahansa mikin ostatkin niin älä osta sellasta jossa on ALNICO magneetit, niissä pehmeämpi eli säröllä mutaisempi soundi kuin muissa mikeissä. Ja kohta joku taas kirjoittaa että eikä ole... mutta katsokaapa googlella arvosteluita ja tutkimuksia kyseisestä asiasta niin huomaatte. Kyllähän Alnicosta saa sen mutaisuuden pois jos vain on tarpeeksi hyvät kamat. Mulla oli Dimarzion Fred jossa oli saatanan pehmeä ja mutainen soundi, vaihdoin duncanin keraamiseen magneettiin ja ongelma katosi
Eemil
30.12.2003 17:18:37
Minkä tahansa mikin ostatkin niin älä osta sellasta jossa on ALNICO magneetit, niissä pehmeämpi eli säröllä mutaisempi soundi kuin muissa mikeissä. Ja kohta joku taas kirjoittaa että eikä ole... mutta katsokaapa googlella arvosteluita ja tutkimuksia kyseisestä asiasta niin huomaatte. Kyllähän Alnicosta saa sen mutaisuuden pois jos vain on tarpeeksi hyvät kamat. Mulla oli Dimarzion Fred jossa oli saatanan pehmeä ja mutainen soundi, vaihdoin duncanin keraamiseen magneettiin ja ongelma katosi

Mulla on Dimarzion Fred ja se on taas mun mielestä loistava.
Torilla Ibanez S570wnsol 800 ja Yamaha fg-411c-12bl elektroakkari 200. Tukekaa köyhää muusikkoa.
jj86
30.12.2003 17:36:00 (muokattu 30.12.2003 17:38:44)
Mä en oikeestaan tiijä ees koko RG kitarasta mitään, muuta voisin siltikin suositella Seymour duncanin mikkejä, ja juuri nimen omaan Thrash metalliin!

Yksikelaisista en paljoa tiedä, mutta oletan että tallassa on humppari, niin siihen voisin suositella SH-4 JB mallia...
Tai jos on "kirkas "sointista puuta body niin sitten SH5 Duncan Custom...

Mutta täällä on ääni näytteitä:
http://www.seymourduncan.com/website/SDToneWizard/hummer.htm

EDIT:hinnat on siinä yheksänkympin tienoilla, mutta toki saatat löytää näytä myös käytettynä, kuten minä.... Vaikka en kyllä ymmärrä että miksi joka haluaisi tälläisen myydä pois.!
Mun Äidinkieli kusee aika rankasti.
Shaft
30.12.2003 17:45:02

Siis vaihdoitko Frediin keraamisen magneetin?

Yleisesti ottaen "mutainen" soundi ei ole vain mikään alnico-magneeteille tyypillinen ominaisuus. Lopputulos riippuu koko mikin rakenteesta.
lakupekka
30.12.2003 17:45:53 (muokattu 30.12.2003 17:52:59)
Mulla on Dimarzion Fred ja se on taas mun mielestä loistava.

Syy miksi Joe Satriani käytti Crystal Planet levyn biiseissään Duncan Pearly Gates tallamikkiä, jota hän käyttää keikoillaankin nykyään eniten johtuu siitä että sillä soundi ei ole niin mutainen kuin Fredillä. Tämän huomaa selvästi kuuntelemalla Live in San Francisco DVD jossa biisit joilla on Duncan ei ole niin mutainen soundi. Mutta makuasiahan tämäkin on, joku voi pitää hieman pehmeämmästä/mutaisemmasta soundista. Ja hyvillä laitteilla sen mutaisuutta saa poistettua.

Mutta se on valitetettava fakta vaan että Alnicomagneetit tuottavat sellaista ääntä mistä olen edellä puhunut ja sen myöntää jopa itse Seymour puhuessaan juuri Alnicomagneettien tuottamasta pehmeästä soundista, joka säröytyessään kuulostaa mutaiselta. Ja vaikka Pearly Gates mikitkin ovat melko mutaiset soundiltaa keraamiseiin verrattuna mutta eivät niin mutaiset (alnicot niissäkin) kuin FRed
Shaft
30.12.2003 17:59:26
Mutta se on valitetettava fakta vaan että Alnicomagneetit tuottavat sellaista ääntä mistä olen edellä puhunut ja sen myöntää jopa itse Seymour puhuessaan juuri Alnicomagneettien tuottamasta pehmeästä soundista, joka säröytyessään kuulostaa mutaiselta.

Mihin tämä väite perustuu? Millä tavalla magneetin materiaali muka vaikuttaa soundiin?
lakupekka
30.12.2003 18:01:34 (muokattu 30.12.2003 18:02:30)
Mihin tämä väite perustuu? Millä tavalla magneetin materiaali muka vaikuttaa soundiin?

Lueppa Seymourin sivulta, sieltä selviää millaine soundi Alnicoissa on. Sitä mistä se johtuu en tiedä, mutta näin se vain on kun kerran mikkivalmistajatkin sen myöntävät
Deathrace King
08.01.2004 22:59:28

Kiitoksia Mordencainenille tiedoista, ja muillekin ehdotuksista! Nyt tilanne kääntyikin siihen suuntaan, että meidän toisella kitaristilla olisi yksi ylimääräinen Duncanin mikki, ja se vois myydä sen mulle 30 eurolla. Uusi maksaa kuulemma noin 80 euroa. Ostanko pois? Sil on muuten itsellä uusi EMG 81 ja soundit on kyllä hyvät. Tuo hinta kyllä houkuttelisi minut kääntymään siihen Duncaniin, mitä sanotte?
Volle
08.01.2004 23:01:08
Eihän se paha hinta ole. Mikä Duncan se on?
Näyttää taas siltä, ettei hyvältä näytä.
Deathrace King
08.01.2004 23:32:15

Eihän se paha hinta ole. Mikä Duncan se on?

Jaa. Ei se sanonut.
Invader
08.01.2004 23:34:16
Jaa. Ei se sanonut.

Sitten kannattaa olla tarkkana ettei se olekkaan Duncan Designed-malli, joka on näitä halpismikkejä.
Eemil
09.01.2004 00:36:03 (muokattu 09.01.2004 00:39:13)
Hinta on ihan kohdallaan/halpa, jos se on aito seymour duncan. Siinä lukee ihan Seymour Duncan jos on. Jos lukee Duncan designed, on kyseessä niinkuin nimikin sanoo Duncanin suunnittelema mikki, mutta eri valmistajan. Olikohan Jackson se valmistaja?

Ainakin Jacksoneissa on noita Duncan designed-mikkejä budjettikitaroissa ja Aidot duncanit kalliimmissa. Samoin kuin esim. Ibanezilla on ibanezin omat mikit budjettikepeissä ja Dimarziot kalliimmissa.

Epäilen, että se mikki ei kuitenkaan ole aito, ellei siinä ole kaverialennus kyseessä. Jos et ole varma, niin kerro mistä kitarasta se on otettu irti, niin joku osaa kertoa onko se aito.
Deathrace King
09.01.2004 01:02:11

Epäilen, että se mikki ei kuitenkaan ole aito, ellei siinä ole kaverialennus kyseessä. Jos et ole varma, niin kerro mistä kitarasta se on otettu irti, niin joku osaa kertoa onko se aito.

Kyllä siinä on reiluhko kaverialennus. Jätkä nimittäin osti veljeltään tuon mikin samaiseen hintaan hiukan aiemmin ennenkuin hommasi EMG 81:n. Eli en tiedä tuon mikin alkuperää. Aito se kyllä melko suurella todennäköisyydellä on. Minun kannattaa siis kyseinen mikki pois ostaa?
askomiko
09.01.2004 01:14:46
Juu, osta pois. Oikeissa duncaneissa lukee isolla Seymour Duncan, halpiksissa lukee Duncan Designed kuten jo mainittukin, paljon pienemmällä. Eikä se 30e edes epänormaali hinta ole. Paljon rahaahan se on.
Myytävänä pari kitaraa ja Orange Ad30? Myykääs joku mulle 4x12" greenbackeillä.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Eemil
09.01.2004 02:01:26
Joo, siis todella hyvä diili jos se on aito dunkkani. Osta!
Deathrace King
11.01.2004 19:07:06

Just soitin kaverille, ja se on kuulemma Duncan Design. Maksaa kuitenkin jossain Helsingissä uutena 80 €. Mitäs nyt olette mieltä, onko enää järkevä ostos?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)