Aihe: Ongelmia kotistudiossa!
1 2
Leijona-
19.05.2007 16:52:32
Heippa! Ollaan nauhoittamassa demoa jo kolmatta päivää, eikä vielä mitään saatu aikaiseksi. Mikään ei tunnu onnistuvan, homma kusee. Elikkä asia on näin:

Meillä on kaksi mikseriä (t.bone pm 600 ja peavey xr 600E) koska omassamme(t.bone) ei ole phantom poweria jota overheadit tarvitsee. Ne ovat yhdistettu toisiinsa tällä tavalla: aux in -> effect send, output main -> return. T.bonen speaker outputeista menee piuhat tietokoneessa olevan äänikortin (e-mu 0404) analogisiin input reikiin. Äänikortin analogisista outputeista menee piuhat adapterien kautta kaiutinvahvistimeen jossa on kiinni kajarit! Meillä pölyttyvät seuraavat mikit rumpujen luona: virvelissä Shure sm57, basarissa AKG D 11 / XLR CCS, overit 2x THE T.BONE SC100 II ja tomeista lötyy jotain random mikkejä. Ne kaikki menee t.bone mikseriin paitsi overit.
Tietokoneessa on äänikortin mukana tullut Cubase LE ja e-mun joku tools.

Ongelmana siis on: Äänet särisee ja kuuluu hiljaa, oikealle puolelle tulee kovempaa kun pistää ääntä mikkeihin. Kun nauhoittaa se toistaa ääntä, mutta kun koittaa kuunnella Bruce Springsteeniä se ei toista. Emme osaa mitään. Olis meillä etuastekki mut ei tiietä mihin väliin se pitäis tunkee.

Kiitos.
leksi-B
19.05.2007 17:04:23
Ei liity sun kysymykseen, mutta toimiiko tuo mikkisetti hyvin, eli saako sillä koko setin sillai hyvin nauhotettua? vai kokeiletteko ekaa kertaa vasta nauhottaa? meinaa ku meitä runpali tarttis rummuille mikkisetin (ps. lautasia suhkot paljo)
Basso se mukava soitin!
Antti1
19.05.2007 17:11:35
Ensinnäkin: ostakaa tai lainatkaa äänitykseen sopivat laitteet! Ei ihme jos tulee särinää, kun tunkee mikserivahvarin speaker outeista äänikortin linjatasoiseen tuloon. Kumma kun ei ole koko tietokone suorastaan vainaa.

Enpä tiedä mistä aloittaa, tässä vaikuttaa nyt vähän kaikki olevan jotenkin pikkuisen vinksallaan...
OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI!
kivi
19.05.2007 17:28:14
Ensinnäkin: ostakaa tai lainatkaa äänitykseen sopivat laitteet! Ei ihme jos tulee särinää, kun tunkee mikserivahvarin speaker outeista äänikortin linjatasoiseen tuloon. Kumma kun ei ole koko tietokone suorastaan vainaa.

Mä epäilisin että jotain on jo kärähtänyt so. kamat on jo rikki. Siksi hljaisuus ja rapina.

Ja noita nuolia ei oo tapana käyttää signaalin kulkusuuntaa vastaan.

Ja nyt ammatillinen mielipide: "Mikä saatana siinä on, että niitä kamoja pitää ruveta kytkemään katsomatta mitä liitännöissä lukee? Ja jos luitte, miksi helvetissä ne noin kytkitte? Vitun pässit!"
:-D
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Ukko
19.05.2007 18:16:05

Jotenkin tulee mieleen että kannattaisi mennä johonkin demostudioon purkittamaan ne biisit. Menis meinaa helpoimman kautta.
Leijona-
19.05.2007 19:37:23 (muokattu 19.05.2007 19:40:25)
Kiitti neuvoista frankit.

Mitä olis tehtävissä enää? :(
Niq
19.05.2007 20:17:46 (muokattu 19.05.2007 20:19:27)

Kiitti neuvoista frankit.

Mitä olis tehtävissä enää? :(

Laittakaa ne konkkamikit siitä mikkietuasteen kautta tietokoneelle tai jos siinä ei ole phantomia, niin sen phantomin omaavan mikserin kautta(piuhat tietokoneeseen line outista!). Mikit ständiin 45 asteen kulmaan toisiinsa nähden, bändi puolikaareen mikkien eteen vahvistimineen, painakaa rec ja soittakaa.
"I have a cunning plan" -Baldrick
JPQ
19.05.2007 20:38:31

"Offtopiccina" kysyn onko speaker outista nauhoituskin virhe ?
Niq
19.05.2007 20:40:22

Suurin tässä tapauksessa. Sieltä kun tulee vähän isompaa jännitettä ja virtaa kuin line outista. Ihme jos äänikortti vielä toimii.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Danko
19.05.2007 20:42:31

Mikäli välissä eijjole! kaiutintasoisen signaalin linjatasoiseksi pudottavaa di-boksia tms. niin ehdottomasti.
kootut elämänohjeet: "alota vaan et 'räh' ja toivo että se päättyy hyvin" -seraphim
Kootut elämänohjeet: "ihan turha sun on naisia ymmärtää lol apua sääh" -noir
JPQ
19.05.2007 21:04:09

Mikäli välissä eijjole! kaiutintasoisen signaalin linjatasoiseksi pudottavaa di-boksia tms. niin ehdottomasti.

Anteeksi että tunkeuduin mutta täytyy jatkaa:
Entäs Monitor Outit ? siis Speaker Outiin nähden. Joskus mulle
täällä mielestäni väitettiin että voi en tiedä kuka väitti.
Mix Outeista jossa XLRät ääni plugi tuloihin jotka ottavat linjatasoista ? mutta ovat balansoimattomia.
Antti1
19.05.2007 21:18:33
Monitor outit on yleensä ihan linjatason kamaa. Ongelmana monissa pöydissä on vaan se, että vasen ja oikea kanava on summattu monoksi ja kaikki tulee siis yhtä kanavaa pitkin pötkönä. Riippuen tietty mitä sinne ohjaa...
OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI!
rintapek
19.05.2007 22:09:38

Tuo ei ole ongelma kotistudiossa, vaan hengenvaara.
Mikserivahvistimen speaker-outista tietokoneen äänikorttiin, niin siinä tietokone on äkkiä tulessa. Leviää nopeasti ja palokaasut ovat myrkyllisiä.

Lainakamoja jos on käytössä, niin ne on suotavaa palauttaa ehjinä.
Tuossa on nyt suuri riski suuriin tuhoihin.

Ihan vilpittömästi suosittelen, että pankaa projekti poikki pikimmiten.
Sitten hieman opiskelua ja laitteiden käyttöohjeiden lukemista ennen seuraavaa yritystä.
One kind of music only - the good kind
vanaha kettu
19.05.2007 22:14:43

Eiköhän se ole jos sieltä 150w (?) tehoa tulee äänikorttiin.
Roberto
19.05.2007 22:44:58

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrghhhhhhhhhhh!
kivi
20.05.2007 13:04:16
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrghhhhhhhhhhh!

Välähtikö sullekin, että JPQ:n pohjakohina saattaa ollakin oikea ongelma - kaiutintason signaalin nauhoittaminen..?

Ja JPQ, nyt vihje sulle kun alat suunnitella johdotuksia uusiksi:

Pyri aina siihen, että sisääntulon impedanssi on tasan kymmenen kertaa isompi kuin siihen ohjattava signaali. Ainakin osapuilleen - sitä varten siellä on se gain-säätö että tuon voi sovittaa tarkkaan.

10ohm -> 100ohm
50K -> 500K
jne...
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Roberto
20.05.2007 14:28:08

Välähtikö sullekin, että JPQ:n pohjakohina saattaa ollakin oikea ongelma - kaiutintason signaalin nauhoittaminen..?

Meni aivot oikosulkuun..
JPQ
20.05.2007 19:43:49

Mä olen monitor outeista nauhoitellut en speaker outeista ja mulle täällä (=foorumilla) joku sanoi joskus että ok. PS. en sano mitä mulla välähti.
vanaha kettu
20.05.2007 21:46:53
Mä olen monitor outeista nauhoitellut en speaker outeista ja mulle täällä (=foorumilla) joku sanoi joskus että ok. PS. en sano mitä mulla välähti.

No sehän on ihan ok. Ja onko sulla mikseri (kompakti jne.) vai mikserivahvistin niinkuin tuo pm600 on?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)