Fuckbarbie 18.05.2007 14:29:10 | |
---|
Nyt täytyy sanoa, että tuppaa kyllä vituttamaan tämä säätö. Sonar 6:n hankin ja en saa mitenkään toimimaan. Kaikki tutoriaalit olen mennyt läpi, mutta nauhoitettua en mitään saa. Kitara on kytketty mikserin kautta (jopa ilman) koneeseen täysin oikeaoppisesti. Ihan aluksi onnistuin nauhoittamaan kitaraa, silloin ohjelma väitti ettei minulla ole MIDI- ulostuloja ollenkaan. Kun kävin asettamassa ne, midi kuuluu mutta kitaraa en saa koneelta ulos. Olen vaikka kuinka tapellut tämän kanssa mutta ei tunnu toimivan, ja nyt alkavat keinot loppua. Nytsiis jos joku osaa minua tässä asiassa käyttää niin olen ikuisesti kiitollinen asiasta. Bändin kanssa olisi kiva päästä äänittämään mutta ei hyvältä näytä, kiitos sonarin. |
Antti1 18.05.2007 15:12:58 | |
---|
Mitä rautaa sulla on äänikorttina? OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI! |
Ukko 18.05.2007 16:22:23 | |
---|
Nyt täytyy sanoa, että tuppaa kyllä vituttamaan tämä säätö. Sonar 6:n hankin ja en saa mitenkään toimimaan. Kaikki tutoriaalit olen mennyt läpi, mutta nauhoitettua en mitään saa. Kitara on kytketty mikserin kautta (jopa ilman) koneeseen täysin oikeaoppisesti. Ihan aluksi onnistuin nauhoittamaan kitaraa, silloin ohjelma väitti ettei minulla ole MIDI- ulostuloja ollenkaan. Kun kävin asettamassa ne, midi kuuluu mutta kitaraa en saa koneelta ulos. Olen vaikka kuinka tapellut tämän kanssa mutta ei tunnu toimivan, ja nyt alkavat keinot loppua. Nytsiis jos joku osaa minua tässä asiassa käyttää niin olen ikuisesti kiitollinen asiasta. Bändin kanssa olisi kiva päästä äänittämään mutta ei hyvältä näytä, kiitos sonarin. Yritätkö mahdollisesti äänittää audiota midikanavalle ? |
Fuckbarbie 18.05.2007 19:05:27 | |
---|
Yritätkö mahdollisesti äänittää audiota midikanavalle ? En yritä. Audio-raita on valittuna. Mitä rautaa sulla on äänikorttina? Siis ettäkö äänikortti? Nyt täytyy sanoa etten ole ihan varma. Mutta joka paikassa tarjottas tämmöstä laitetta: REALTEK AC97 AUDIO |
Niq 18.05.2007 19:19:45 | |
---|
Siis ettäkö äänikortti? Nyt täytyy sanoa etten ole ihan varma. Mutta joka paikassa tarjottas tämmöstä laitetta: REALTEK AC97 AUDIO Myy se Sonar ja osta rahoilla kunnon äänikortti. Softaksi vaikka ilmainen Reaper. Tuolla intergroidulla äänipiirillä ei hirveästi äänitellä. "I have a cunning plan" -Baldrick |
HK 18.05.2007 19:51:29 (muokattu 18.05.2007 19:53:08) | |
---|
Monesti noissa integroiduissa äänipiireissä liittimien funktio voi muuttua sen mukaan missä moodissa äänipiiri on. Joskus softat/pelit saattavat muuttaa piirin vaikkapa 5.1 moodiin siitä sen kummemmin ilmoittelematta. Tällöin saattaa esimerkiksi line-in liitäntä muuttua takakanavien outputiksi tai jotain vastaavaa. Nauhoittaessa kannattaa laittaa tuo äänipiiri stereo- tai kuulokemoodiin, jolloin mahdolliset taka- ja keskikanavien liittimet toimivat yleensä sisäänmenoina. Voisiko olla kyse tästä? Et kai epähuomiossa poistanut line-in:iä valittujen sisäänmenojen listalta Sonarissa kun valitsit sitä midi-syntsaa? Sisäänmenojahan voi olla useampi valittuna samaan aikaan. Olettaisin, että mikserisi on kytketty line-in:iin ja tuolla midi outputilla tarkoitat nyt listassa mahdollisesti näkyvää microsoftin tai äänipiirivalmistajan midisyntsaa. Kuten edellä mainittiin, niin on kyllä aivan totta etteivät nuo integroidut äänipiirit oikein sovellu nauhoitteluun. Jo edullinen perus soundblasteri toisi huomattavan parannuksen asiaan. Sinuna en kuitenkaan ihan vielä antaisi periksi Sonarin suhteen. :) Peltikorva puupäässä. |
Synnyttäjä 18.05.2007 22:47:25 | |
---|
Saatko siihen aaltoeditoriin edes mitään käppyrää aikaan, eli meneekö tavara sisälle asti? Jos ei, niin voihan olla, että vika on jossain kohdin ennen Sonaria. Koita importata vaikka joku mp3 Sonarin audioraidalle ja koita soittaa sitä. Kuuluuko ääntä? Liikkuuko mittarit? Onhan master-kanavan ulostulo valittu oikein? ! |
Twinkle 18.05.2007 23:27:15 | |
---|
Myy se Sonar ja osta rahoilla kunnon äänikortti. Softaksi vaikka ilmainen Reaper. Tuolla intergroidulla äänipiirillä ei hirveästi äänitellä. Kyllä sillä äänittelee yllättävän paljon jos stereo vaan riittää. Mikserin saa linjamenoon ja sehän riittää aika pitkälle, ainakin itse olen saanut sen toimimaan ihan asiallisesti. Se on tosin sitä, että paljonko vaatii ja mitä, mutta kyllä sillä nyt jotenkin pärjää. |
Fuckbarbie 19.05.2007 00:12:30 | |
---|
Semmonen kysymys tähän väliin että kun on integroitu äänikortti niin miten sen vaihtaminen parempaan onnsituu tämmöseltä tumpelolta? Vai onnistuuko? |
Twinkle 19.05.2007 00:34:47 | |
---|
Semmonen kysymys tähän väliin että kun on integroitu äänikortti niin miten sen vaihtaminen parempaan onnsituu tämmöseltä tumpelolta? Vai onnistuuko? Ei sitä vaihdeta vaan joko kytketään uusi kortti rinnalle tai vanha äänikortti kytketään pois päältä. Jos kyseessä on läppäri, niin USB-, PCMCIA tai firewireen saa noita äänikortteja, pöytäkoneisiin saa myös PCI jne. kortteja. Integroitu kortti saahaan yleensä pois päältä koneen BIOSista tai sitten jumppereilla koneen emolevyltä. Manuaalista tarkemmat ohjeet. |
Fuckbarbie 19.05.2007 12:34:01 (muokattu 19.05.2007 12:34:29) | |
---|
Saatko siihen aaltoeditoriin edes mitään käppyrää aikaan, eli meneekö tavara sisälle asti? Jos ei, niin voihan olla, että vika on jossain kohdin ennen Sonaria. Koita importata vaikka joku mp3 Sonarin audioraidalle ja koita soittaa sitä. Kuuluuko ääntä? Liikkuuko mittarit? Onhan master-kanavan ulostulo valittu oikein? Sisään ei näyttäis menevän mitään. |
! |
Fuckbarbie 20.05.2007 15:02:11 | |
---|
|
Synnyttäjä 20.05.2007 20:06:03 | |
---|
! |
Fuckbarbie 20.05.2007 20:09:12 | |
---|
|
Synnyttäjä 21.05.2007 09:08:09 | |
---|
"Tiedosto, johon yrität päästä on väliaikaisesti poissa käytöstä." Kyl mulla toimii molemmat ainakin FireFoxin selaimella. Mutta tuolta Options -> Audio -valikosta nuo löytyy. Kato, mitä sulla siellä on valittavana ja klikkaile niitä päälle, jos ei ole. ! |
Fuckbarbie 21.05.2007 17:51:49 (muokattu 21.05.2007 18:00:04) | |
---|
Aa, nyt pystyn lataan noi. Joo mutta siis, oli kyllä valittu kaikki mahdollinen. 1 ainoa kohta tuli molempiin. Mutta ei vaikutusta. |
Anonymous-jazz 21.05.2007 22:53:26 (muokattu 21.05.2007 22:55:51) | |
---|
Hanki tuollainen niin pitäisi pelittää: http://www.thomann.de/fi/m-audio_delta_44.htm Sillä näiden integroitujen äänikorttien buffereista ei lähde tarpeeksi vääntöä moniraitaäänityksiin. Softasyntetisaattorit eivät pelitä lainkaan integroiduissa äänikorteissa. Kustavilainen tilaa olutta rahtina ja kysyy myyjältä: "Milloin olut on kustavissa?" |
Starlia 23.05.2007 09:45:53 | |
---|
Mä lykkäsin duunissa läppäriin (1,3ghz, 512mb, integroitu paska äänikortti) Reasonin ja midisynan ASIO4ALLilla höystettynä. Ei mitään ongelmia latenssin suhteen. Soittelin sitten synalla kaikki yövuorot tehden biisejä. Kokeile ASIO4ALL. |
Fuckbarbie 25.05.2007 12:25:44 | |
---|
mikä ihme toi asio4all on ku kaikki sitä tyrkyttää ? |