frans 17.05.2007 12:15:13 | |
---|
Moi! Olen ihan uusi näissä tietokonemusiikkihommissa.. Hommasin http://www.m-audio.com/products/en_us/Uno-main.html tällaisen Midi-usb härvelin ja ajattelin että sillä saan Rolandin RS vitoseni tietokoneeseen kiinni mutta ei se ollutkaan niin helppoa. Kytkin kaikki ohjeiden mukaisesti (eli USB koneeseen ja Midi in ja out kiippariin) ja asensin ajurit levyltä koneelle mutta Reason ei näytä huomaavan tota kiipparia millään. Osaako joku jeesata? |
Sorgan 17.05.2007 13:08:19 | |
---|
Minulla on ihan sama ongelma, mutta Korg X50:n kanssa... Life without music isn't a life. |
Black_Adder 17.05.2007 20:34:33 | |
---|
Reasonista pitää säätää midi portit sieltä asetuksista kohdilleen. Vähän hätä niin en ehdi tarkemmin selittään, mut joku muu saa jatkaa. Putosin kellarista vinttiin, polveen meni roska ja silmään tuli haava. |
Reasonista pitää säätää midi portit sieltä asetuksista kohdilleen. Vähän hätä niin en ehdi tarkemmin selittään, mut joku muu saa jatkaa. Ööö... Mun asetuksissa on joku MPU-401 tai joku vastaava kirjainnumeroyhdistelmä. Oon koittanu kikkailla mutta tuloksetta. Olisin todella kiitollinen jos joku jaksaisi selittää miten saan on toimimaan kun huvittaisi niin kovasti tehdä ihan kiipparin kanssa musiikkia... ps. Midisportti ainakin toimii koska sen valo palaa:D joten siitä ei voi olla kiinni |
frans 31.05.2007 19:20:21 | |
---|
Jeesatkaa nyt joku edes. Meni suuri osa ruokarahoista tohon midisporttiin ja nyt vituttaa rankasti kun se ei toimi niinkuin haluaisin. |
keyboardplayer 31.05.2007 19:58:13 | |
---|
Niinkin yksinkertasella asialla kun missä järjestyksessä käynnistätte synat, softat ja koneen voi olla ratkasevasti väliä. Mulla tahtoo välillä hukkua nuo laitteet koneelta myös. Ensin piuha kiinni koneen ja kiipparin välillä, sitten kone käyntiin. Kun windows on latautunut niin laitatte kiipparin virran päälle (tässä vaiheessa windows huomaa uuden laitteen, ainakin mulla) ja sitten softa päälle ja haette asetuksista kiipparinne. Ehkä toimii, ehkä ei... |
Canttori 01.06.2007 10:20:10 | |
---|
Ööö... Mun asetuksissa on joku MPU-401 tai joku vastaava kirjainnumeroyhdistelmä. Oon koittanu kikkailla mutta tuloksetta. Olisin todella kiitollinen jos joku jaksaisi selittää miten saan on toimimaan kun huvittaisi niin kovasti tehdä ihan kiipparin kanssa musiikkia... ps. Midisportti ainakin toimii koska sen valo palaa:D joten siitä ei voi olla kiinni Voi olla, että MPU-401 on sun äänikortin midiportti (joystick). Eli kannattaa katsoa se lista läpi, että löytyskös sielä jotakin midisporttiin viittavaa. Ja kannattaa muistaa, että out-in ja in-out :). |
v_m_kangas 01.06.2007 12:37:24 | |
---|
Midihommissa on myös merkitystä kanavilla. Synissa on yleensä kyllä defaulttina kanava 1 (näytössä 1G) ohjauksiin ja luulisin vastaavaa noissa ohjaimissakin olevan. Humppaa tai soita humppaa |