Aihe: Arwo Mikkosen "todellinen" menehtyminen
1
Vilhelmus
08.01.2004 23:32:31

Ja tuollaisessa kieliasussa olevan tekstinkin voisi jättää julkaisematta..
Now he knows his father betrayed, Now his wings turn to ashes to ashes his grave.
Burning Winter The Coveralls
anttipoeka
09.01.2004 00:02:10
Eikös se kuollut johonkin sydänkohtaukseen tai vastaavaan soundchekin jälkeen? En muista tarkkaan, mutta luonnollinen kuolemahan siinä oli kyseessä.
Ihminen kestää kuukaudenkin syömättä, mutta ei viikkoakaan juomatta.
Gronsbyk
09.01.2004 00:06:04
Minäkin muistelen lukeneeni, ettei olisi ollut jopa Soundi-lehdestä, Arwo Mikkosen kuolleen suurinpiirtein "saappaat jalassa", Popedan soundcheckin yhteydessä tai juuri sen jälkeen. Jokatapauksessa keikkapaikalla sairaskohtaus oli yllättänyt, sydänkohtauksesta taisi olla puhetta. Vuosilukua en muista.
Humma
09.01.2004 00:09:34
Sydänkohtaukseenhan se Arwo kuoli soundchecin jälkeen. vuosi tais olla 85 tai 86. R.I.P
Elämä on peliä...panokset kovenee.
RE
09.01.2004 00:54:01
Joo sillä oli synnynnäinen sydänvika.
Sonor Hi-lite
fox
09.01.2004 01:25:27 (muokattu 09.01.2004 01:28:36)

Koulukaverini/bändikaverini muuten vaan kaverini A.Tapani Mikkonen kuoli soundcheckin jälkeen synnynnäiseen sydänvikaan.Voitaneen sanoa yleisesti sydän"kohtaus". Arwo ei itse tiennyt mitään ko. viasta, asia ei ollu tullu ilmi missään lääkärintarkastuksessa eikä muutenkaan. Futista pelattiin, muutama keikka tuli kimpassa soitettua ja kaupungilla pyörittyä. Vähän aikasemmin tuota surullista soundchekkiä kieputtiin ympäri kaupunkia mun autolla ja Arwo oli ihan tohkeissaan/härnäsi mua kun sillä oli ensimmäisiä raakavetoja "Holmesin Johnia" c-kasetilla kopioituna. Onneks mun auton kasettimankka rupes kypsymään ennenkuin minä. Hyi Hyi kaikille tommosien juttujen levittäjille jotka väittää että olis jostain pudonnu hän. HYI!
Nii per*le!
Arwo olis täyttäny 50 tänä vuonna...
V***, nyt meikäläinen menee ja kaataa itelleen votkoo. Tuommosia puheita...*sob*

Ja lisätietämystä: se koulu oli Rellu (Tampereen Lyseo)
Lilli
09.01.2004 07:05:22 (muokattu 09.01.2004 07:09:20)
Koulukaverini/bändikaverini muuten vaan kaverini A.Tapani Mikkonen kuoli soundcheckin jälkeen synnynnäiseen sydänvikaan.Voitaneen sanoa yleisesti sydän"kohtaus". Arwo ei itse tiennyt mitään ko. viasta, asia ei ollu tullu ilmi missään lääkärintarkastuksessa eikä muutenkaan.

Popedan 'elämänkertateoksessa' 'Ilikeesti kiitää' on varsin seikkaperäinen selvitys Arwon kuolemasta. Varsinaisesta sydänkohtauksesta - jos oikein (kansanomaisilla)lääketieteellisillä termeillä puhutaan - ei ollut kysymys, vaan aortan (muistaakseni) seinämän repeämisestä; laajenema oli todellakin synnynnäistä perua. Sen repeäminen aikaansai välittömän kuoleman. - Sillä, mikä olisi Arwon tilanne nyt, jos laajeneman olemassaolo olisi havaittu ajoissa ja se olisi kirurgisin toimenpitein saatu parannettua, jää ikuiseksi arvoitukseksi. Varmaan suomen rockkansan matka jatkuisi vieläkin Alamamasta eteenpäin...
- Same thing that made you live / can kill you in the end.
Mage
09.01.2004 07:21:37
Arwon enneaikainen menehtyminen lopetti mielestäni myös erään aikakauden popedassa. Popedahan oli melkoinen boogiebändi noihin aikoihin ja käsittääkseni paljolti Mikkosen ansiosta. Arwon jälkeinen suoraviivaisempaa rockia soittava Popeda ei ole oikein koskaan jaksanut kiinnostaa meikäläistä.
Give me a little time to think, while I mix me another motherfucking drink. - RL Burnside
Mika Antero
09.01.2004 08:13:18
Arwon enneaikainen menehtyminen lopetti mielestäni myös erään aikakauden popedassa. Popedahan oli melkoinen boogiebändi noihin aikoihin ja käsittääkseni paljolti Mikkosen ansiosta. Arwon jälkeinen suoraviivaisempaa rockia soittava Popeda ei ole oikein koskaan jaksanut kiinnostaa meikäläistä.

Törrö Tapanisen aikoihin oli vielä aitoa "popedahenkeä" mukana, Ei oo valoo -levyllä on ihan kelpo boogierokkia. Tosin on siinä sitten jokseenkin karmeita hevibiisejäkin pari kappaletta.
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
peetu
09.01.2004 09:18:12
Itse pidän 90-luvun alun levyjä parhaimpina, siis niitä missä Petander oli bassossa. Svoboda ja Hönö....Livenä Popeda vetää tiukasti sekä uudet että vanhat biisit, jos Pate vaan ei oo liian maistissa.
Mage
09.01.2004 14:32:12
Törrö Tapanisen aikoihin oli vielä aitoa "popedahenkeä" mukana, Ei oo valoo -levyllä on ihan kelpo boogierokkia. Tosin on siinä sitten jokseenkin karmeita hevibiisejäkin pari kappaletta.

Ei oo valoo lienee viimeinen popedalevy mikä on tullut irvistelemättä kuunneltua.
Give me a little time to think, while I mix me another motherfucking drink. - RL Burnside
Mika Antero
09.01.2004 15:47:30
Ei oo valoo lienee viimeinen popedalevy mikä on tullut irvistelemättä kuunneltua.

Samoilla linjoilla tässä ollaan: "Hallelujaa" lienee kaikkien aikojen kehnoin Popeda lp, "Kans'an Popedaa" en ole kuullut, "Svobodalla" boogierokkia edustaa kappale Kotiin, joka on hiton hyvä. Ja onhan sillä lisäksi Tomahawk Kid suomennos, joka on myös tosi onnistunut. Sen jälkeisestä tuotannosta en ole kuullut kuin irtobiisejä sieltä täältä. "Uudemmasta" Popedasta pitävät ovat kyllä noita Svobodan jälkeisiäkin levyjä kehuneet.
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
0406
14.04.2004 13:04:32
Palatakseni Arwoon, upeita piisejä mies on jättänyt perinnöksi: Sika-Antero, Tellus, Viimeinen Mohikaani, yms.
Kaasua on kovin Popeda-levy mielestäni. Kemiat kohdallaan!
Mage
14.04.2004 13:55:43
Tuolla on ote Ilkeesti kiitää kirjasta Arwon menehtymisestä.

http://www2.helsinginsanomat.fi/kli … lkuluku/tietokirjat/popeda0109.html

Raswaa koneeseen levy on meikäläiselle "tärkein" popeda levy johtuen että se on ensimmäinen itse ostamani äänite (C-kasetti)levykaupasta joskus 80-l alussa. Mikkonen oli säveltäjänä joka biisissä ja sanoittikin pari helmeä.
VÄKIPÄÄ
14.04.2004 19:26:27
Mitä sitten?
Vihaan musiikkia. Se on suurilta osin pelkkää paskaa. Suurin osa puheestakin on paskaa. Vihaan ihmisiäkin!...Perkules... Itseasiassa kaikki muu on paskaa paitsi kusi!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)