Aihe: Kaikkien aikojen suomalainen kitaristi
1 2 3 4 58 9 10 11 12
Krice
19.05.2007 10:28:49 (muokattu 19.05.2007 10:29:41)

Kuka tuo Miika Tenkula oikein on? (Taisin olla jo kolmas joka ihmettelee)
Mie äänestin Emppu Vuorista. Siinä on tyyppi jonka teknisen taidon haluaisi omata.
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
this1sux
19.05.2007 10:33:50
Kuka tuo Miika Tenkula oikein on? (Taisin olla jo kolmas joka ihmettelee)

KVG ;)
Eikö tuo lie sentencedin kitaristi. En kyllä tiedä yhtään ketä tuolta äänestäis.
lalalaa
this1sux
19.05.2007 10:40:41
Tuommoista Tenkulaa vielä uskaltaa kysyä, mutta jos mä kysyn että ketä ovat Jake Yrjölä, Sameli Rajala saati Tommy Mansfield niin varmaan saan suuret naurut ja kollektiivisen pahan katseen päälleni?

Arvaan bluusmiehiks.
lalalaa
Kiinankeisari
19.05.2007 10:52:39
Mansfieldhan oli semmonen suomalainen pioneeri, rankenteli omia kitaroita 50-luvulla jne. ja kai se bluesmieheksi voidaan nimetä.

ite äänestin Järvistä niinkuin tuolla alussa sanoinkin, mutta näiden perinteisten, Wallien (Hasse ja Pete), Silvennoisen, Tolosen ja Pulliaisen lisäksi haluaisin nostaa esiin eppu normaalin maanmainion kaksikon (Pantse ja Torvinen). Täysin oman tyylin luonut kaksikko, jotka soittavat saumattomasti yhteen ja soittavat ennenkaikkea musiikkia, eivät pelkästään kitaraa. vai onko eput liian mainstream-bändi että sitä uskaltaa täällä kehua?

Marzin soittoa en ole koskaan kuunnellut liiemmin niin en uskalla sitä kehua, mutta näistä jokapaikan höylistä on nostettava esiin Jarmo Nikku. todella tyylitajuista soittoa esim. Kuustosen monilla levyillä.
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
Joees
19.05.2007 11:00:29
En tiedä oliko Andy McCoy listalla mutta ääneni annan hänelle. Toloset ja muut on hyvää kastia myös.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
Leper Messiah
19.05.2007 11:05:42
Näin heviteininä äänestin Roope Latvalaa. Minunmielestäni se on vain fakta, että ilman häntä ja Jiri Jalkasta suomalainen metallimusiikki ei olisi tässä tilassa. Vaikkeivat nykyiset aloittelevat kitaristit ehkä tiedäkään Jalkasta ja Latvalankin tunnistavat Children of Bodomin kautta, Stonen kaksikko lienee ollut suuri vaikuttaja niille suomalaisille metallikitaristeille, jotka ovat nyt aloittelevien kitaristien idoleita.
"Pysytään irti huumeista, viinasta ja uudemmasta jazzista" -Juhani Kontiovaara
Markley
19.05.2007 11:41:59
Äänestin Söderbergin Nonoa, koska se on mun maikka ja tosi kova jätkä! Ja hyvä kitaristi..
Mitä vain
Lord of the strings
19.05.2007 14:05:19
Jukka Toloselle meni ääni. Mielestäni tyylitajuisin, tehnyt hyviä biisejä ja teknisiltä taidoiltaankin ihan kärkikastia.
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))>
KurtCobain
19.05.2007 14:34:56
heräilkääs ny ja äänestäkää tekin heikki silvennoista :D
"Sun hiuksethan näyttää ihan mopilta" -Yks Kaveri
ballfish
19.05.2007 14:35:50
Timo Tolkki

Ynkkätilu rulettaa.
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek
Kirk_Hammett
19.05.2007 15:12:55
Kyllä ääni meni Albert Järviselle, oli se sen verran kova jätkä kuitenkin
You know it's sad but true...
Artist
19.05.2007 15:25:19 (muokattu 19.05.2007 15:25:49)
En tiedä oliko Andy McCoy listalla mutta ääneni annan hänelle. Toloset ja muut on hyvää kastia myös.

Joo, itse äänestin Andya.

Ei mua sinänsä kiinnosta, vaikka joku vetäisi paremmin, asia vaan nyt on niin, että jos pitää valita kaikkien aikojen suomalainen kitaristi niin minulle se on Andy. Vaikka paljon on toki muitakin hyviä.
"I wish life could be Swedish magazines."
BigPapa
19.05.2007 15:28:42

Minä taasen en oikein ymmärrä, miksi tälläisissä pitäisi äänestää. Ei kai kitaristien paremmuus kuitenkaan ratkea demokraattisella vaalimenettelyllä. Yks pitää äitestä ja toinen tyttärestä, joku isoäiteestä ja sit viä joku niistä kaikista...no tää on vaan mun mielipide...
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers.
Wahi
19.05.2007 16:06:16
Minä taasen en oikein ymmärrä, miksi tälläisissä pitäisi äänestää. Ei kai kitaristien paremmuus kuitenkaan ratkea demokraattisella vaalimenettelyllä. Yks pitää äitestä ja toinen tyttärestä, joku isoäiteestä ja sit viä joku niistä kaikista...no tää on vaan mun mielipide...

Lähinnä tässä äänestetään ilmeisesti suosikkikitaristia. Kitaristien laittaminen paremmusjärjestykseen on mielestäni ihan älytöntä hommaa ja lisäksi täysin mahdotonta.

En minäkään tykkää "paras bändi/artisti/levy/biisi/kitaristi/rumpali/basisti/fonisti" kyselyistä yhtään. Vain yhtä on mahdoton äänestää koska on niin paljon hyviä.
Insane Kane
19.05.2007 16:17:36
Olipa mukava huomata että Tenkulaakin joku muistaa.
En tietenkään voi puhua kuin omasta puolesta, mutta kaverin tyyli ja soundi on mulle miltei yhtä tunnistettavissa kuin esim. Dime ja Wylde.
Oikein hyvä kitaristi. Raskaasta ukosta lähtee hevy soundi. >=)
Ei näin! >=)
Jaqqi1991
19.05.2007 16:21:07
Jukka toloselle lähti ääni
We may be humans, but were still animals
Super-Jari
19.05.2007 16:47:10
Tuommoista Tenkulaa vielä uskaltaa kysyä, mutta jos mä kysyn että ketä ovat Jake Yrjölä, Sameli Rajala saati Tommy Mansfield niin varmaan saan suuret naurut ja kollektiivisen pahan katseen päälleni?

Arvaan bluusmiehiks.

En huomannut Samelia listassa ennen kuin sanoit. Bluesmies kyllä.
gorgonoidi
19.05.2007 16:49:33 (muokattu 19.05.2007 16:50:58)

Jukka vai Pete? No Petri Wallille lähti että hänkin kannatusta saa.

E: oho, Wallihan olikin jo ihan hyvin sijoittunut, ansaitusti.
Kuno
19.05.2007 18:00:52
Aika monia nimiä, en edes huomannut joitain mitä tuossa mainitsitte vaikka muka tarkasti yritin katsoa. Marzille oma ääneni meni, olen vain viehtynyt kaverin soittoon. Vaikka Melasniemi, Walli ja esim. Raoul björkenheim olisivat mielestäni ansainneet myös äänen.
Paskakitaristi #4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)