Aihe: Fiksuimmat kommentit musaliikkeen myyjiltä
1 2 3 4
hapan
13.05.2007 00:12:17 (muokattu 13.05.2007 00:13:54)
http://www.oulunpizzeriaromeo.fi/skuningas.htm
Noh, tuommoinen plus juomat! :P

Hauska tuo ympyrän mitan ilmoitus, 70 x 70 cm? Ai että lätyn halkaisija 70 cm ja pitsan paksuus 70 cm?

Koponen oli kyl nopeempi.
Hössö
13.05.2007 01:57:20
Menin aikoinaan kattelemaan rumpupenkkiä paikallisesta soitinliikkeesta. Kysyin myyjältä:"Onko teillä täällä rumpupenkkejä kaupan?", johon myyjä vastasi:"Mitä sää tommosia kyselet?"

En ostanut:)
Billsner
13.05.2007 12:33:10
Eräästä Oululaisesta musakaupasta kävin kyselemässä mikkejä Les Paul kopiooni. Myyjä tuumasi että ei ehkä kannatta ostaa uusia kalliita mikkejä tuon hintaluokan kitaraan, koska jälleenmyyntiarvo ei kuitenkaan oleellisesti nouse ja sitten tympäsee jos sattuukin joskus luopumaan kitarasta. Kehoitti seurailemaan että josko tulisi vastaan sopivia mikkejä käytettyjen markkinoilla. Fiksuinta mitä olen vähään aikaan kuullut musakaupassa.
Wrapped in plastic
Tomi_R
13.05.2007 17:31:44

Koin tuossa jonkin aikaa sitten hyvin koomisen tilanteen paikallisessa musiikkiliikkeessäni.

Olin juuri saanut tilaamani Carvinin DC727:n, ja tietenkin kitaraan piti mahdollisimman nopeasti hihnalukot joten otin suunnan paikalliseen liikkeeseen.

Carvinin tilasin Musiikki Silfverbergin kautta, koska he toimivat Carvinin maahantuojina. Tietääkseni Carvineja ei saa Suomessa muualta kuin heidän kauttaan.

Ja takaisin asiaan. Menin sitten paikallisen liikkeen tiskille ja vaihdoin pari sanaa myyjän kanssa, joka tietää minut hyvin koska voisin kutsua itseäni jopa vakio asiakkaaksi.
Hetken puhelimme niitä näitä ja lopulta sitten tulin kysyneeksi kullanvärisiä Schallerin hihnalukkoja, joka sai myyjän hieman hämilleen koska ei muistanut myyneensä minulle kitaraa jossa olisi kullan värinen kovatavara.

Vastasin sitten siihen että hihnalukot tulisivat uuteen Carviniini joka oli saapunut pitkän odotuksen jälkeen jenkkilästä.

Myönnän että en olisi arvannut että myyjä olisi reagoinut näin: "Antaa olla viimeinen kerta kun teet noin. Tästä lähin tulet aina tänne ennen!!" Samantien myyjä käänsi selkänsä ja alkoi palvelemaan toista asiakasta.

Oli siinä naurussa pitelemistä :)

Noh, olen tuota tapahtumaa lukuunottamatta saanut tuossa liikkeessä ihan hyvää palvelua ja hinnatkin ollaan saatu yleensä kohdalleen.
Iron Horse
13.05.2007 17:38:57
^ Aika hyvin..
Yo!
trent
13.05.2007 18:09:24 (muokattu 13.05.2007 18:10:00)
Onko isompi kuin http://pizzabravo.net/tiedostot/kuvia.asp

Tuon kun vetää yksin, niin ei tarvi viikkoon käydä istumassa pöntöllä...

e: sori offtopic
Mick McAleister
19.05.2007 00:12:23
Mulle kävi aikoinaan Bändikeskuksessa seuraavanlainen tilanne.

Menin kauppaan ja satuin sitten ostamaan viisi kielisen Ibanezin basson. Maksoi jotain 1500 markkaa. Sain basson maksettua ja meinasin jo ulos lähteä, kun tulin aatoksiin, että perkele, ostetaan se vahvari kanssa. Ollaan pari viikkoa vaikka syömättä. Päädyin lopulta 50 wattiseen Peaveyn comboon. Kun maksun aika tuli vahvarista, niin myyjä sanoi, et kun oot ostannu meiltä ton basson ja oot käteisasiakas, ni saat 40 prossaa alennusta tosta combosta. Maksoin sitte pois ja antoi piuhan ja remmin ja plekuja kaupan päälle. Ja silloin kun satuin vielä Espoossa asumaan, ni lähtipä myyjä vielä kantamaan styrkkaria bussipysäkille siihen Lapinlahdentielle mun kanssa, kun kantamuksena oli jo basso.

Se on kyllä liike josta saa helvatan hyvää palvelua, halpaa kamaa, kallista kamaa ja jos niillä ei jotain ole, ni tilaamalla saavat mitä vaan. Vaikka Jeesuksen syöttämään sulle rypäleitä.

Joo kyl toi bändikeskus on ihan omaa luokkaansa....hyvät tyypit myyjinä, vaik kyl vähän seot ku ostin styrkan 500 nii sain 200 efektit kaupan päälle....
rakula
19.05.2007 01:49:02
Kysyin levytukussa ollessani, että onkos tämä edge pro talla minkälainen verrattuna muihin kelluviin talloihin, ( lähinnä original floyd rose) niin myyjä vastaa vain että " se on paras". Ei voinut olla repeämättä.
"No kyllähän se zorrokin pukeutuu mustaan" -Elo
Pnctocn
19.05.2007 08:49:39
älä koske siihen.
Lapland - the land of lap-dancers. Vesa-Matti Lordi
lukeman
19.05.2007 12:47:32
Kysyin levytukussa ollessani, että onkos tämä edge pro talla minkälainen verrattuna muihin kelluviin talloihin, ( lähinnä original floyd rose) niin myyjä vastaa vain että " se on paras". Ei voinut olla repeämättä.

Tuo on ikävän tuttua. Myyjät haluavat vain myydä, vaikka paskaa, eivätkä tee työtään asiakaslähtöisesti. On toki onneksi olemassa poikkeuksiakin. Sekin vaikuttaa monen myyjän asenteeseen kun tuo asian julki, että kyllä tässä itsekin jotain tiedetään.
oiva tumpeloinen
19.05.2007 13:23:42 (muokattu 19.05.2007 13:25:54)

Ehkäpä aika karkeasti sanottu, mutta toisaalta, mikä siitä tallasta tekee sen huonomman? Mä olen nyt jonkin aikaa väännellyt sellaista joka suuntaan ilman mitään ongelmia. Ei mitään eroa vireenpidossa Edgeen verrattuna, jota aika moni taas kehuu OFR:n tasoiseksi.....

Edge Prossa on myös vaihdettavat veitset, joten sekin on aika huoltoystävällinen talla. Tosin eipä vielä ainakaan ole näkynyt yhtään kulumaa tallassa......

Enemmän mua ihmetyttää, että OFR nostetaan jotenkin mystisesti vieläkin kaikista parhaaksi vaihtoehdoksi, vaikka ihan yhtä hyviä vaihtoehtojakin on olemassa (ellei parempiakin).

E: itse aiheesta. Kaikista viisainta, mitä liikkeissä yleensä tulee kuultua, on neuvo toisesta liikkeestä, mistä kannattaa kysyä, jos ei itsellä ole tavaraa hyllyssä. Jää aina hyvä mieli, kun oikeasti ajatellaan, miten asiakas saa parhaiten tuotteensa. Tulee käytyä useamminkin kääntymässä kyseisissä paikoissa.
anssopikasso
19.05.2007 16:09:03 (muokattu 19.05.2007 16:09:35)
Jokaisella on omat mieltymyksensä. Joku on mieltynyt OFR:iin, joku Edgeen, joku Edge Proohon, jotku tykkää lo-pro malleista ja jotku ei. Sinä voit eniten tykätä Edge Pro:sta, minä taas Schallerista ja herra X voi tykätä OFR:ista eniten. Ehkä tuota alkuperäistä Floydiä hehkutetaan siksi että se on aito ja alkuperäinen, ja siksi että suurinosa on kerennyt tykästyä siihen eniten ja kun tuli viimein nämä "kopiot", aina ei käy tasan onnenlahjat.
Paviaanit runkkaa ja rallattaa!
Jormaz
19.05.2007 16:13:57
Edge Pro:ta parjaavat luultavasti vain Edgen omistajat joiden kitara on torilla. Ja muutenkaan harvempi varmaan on edes kokeillut saati omistanut Edge Pro:ta, helpompaa lukea täältä muiden mielipiteitä ja kertoa niitä eteenpäin faktana. Pätee oikeastaan kaikkiin laitteisiin näillä palstoilla.
Summer is coming, fat boys are happy
oiva tumpeloinen
19.05.2007 17:11:53
Eroaako nämä paljonkin keskenään tatsiltaan, aineksilta /fiiliksiltään? >=)

Kitarakauppoja hieroessa kuultua:
Minä: Paljokos mun kitarasta sais välissä?
Myyjä: 300€
Minä: Ookko nää tosissaan? Sehän on saatana miltei uus 800-900€ kitara.
Myyjä: Joo, kato meijän pitää maksaa siitä verot. Kannattee myydä suoraan se.

Pikkasen jäi ihmeellinen maku. Ei ole ennen kauppiaat "tingannukkaan" tuollaisella verukkeella =)

Ihan normihintojahan nuo....tai ehkä ihan pikkaisen alle. Ja yksi iso syy, miksi ne myös tarjoavat niin vähän. Harvoinpa liikkeet tarjoaa tuotteesta yli puolet uuden hinnasta. Ja syy on juurikin se, että ne maksavat verot siitä ja pitää sille myynnillekin jokin kate laskea.

...mut mä käsitin, että tämän ketjun pitäisi olla positiivista sanottavaa myyjien suusta......haulla varmaan löytynee ne typerimmätkin kommentit....
Insane Kane
19.05.2007 17:16:10
Ihan normihintojahan nuo....tai ehkä ihan pikkaisen alle. Ja yksi iso syy, miksi ne myös tarjoavat niin vähän. Harvoinpa liikkeet tarjoaa tuotteesta yli puolet uuden hinnasta. Ja syy on juurikin se, että ne maksavat verot siitä ja pitää sille myynnillekin jokin kate laskea.

...mut mä käsitin, että tämän ketjun pitäisi olla positiivista sanottavaa myyjien suusta......haulla varmaan löytynee ne typerimmätkin kommentit....

Olihan tuossa tuo "Kannattaa myydä se suoraan".
En tunne yritystoimintaa, mutta tuostakin kitarasta on maksettu verot kerran jos toisenkin... Mitkä verot heidän täytyy taas maksaa?
Ja yleensä ovat mulle tarjonneet muissa kaupoissa sen 1/2 uuden hinnasta.
Tarvi heti alkaa v*ttuilemaan >=)
Ei näin! >=)
M Hossa
20.05.2007 21:01:56
Tampereella. Tammelan torilla sijaitsevassa "musiikkiliikkeessä", oli joskus juhlakaluversio Marshallin Bluesbreaker combosta...eli valkoinen JTM45-combo, mutta about tuuman syvempi.
Noh, näin sen ikkunassa ja astuin sisään sanoen:
"Teillä on täällä tollanen juhlamallin Bluesbreaker tossa akkunassa."

Myyjä:(wanha kuiva äijä joka soittaa luultavasti harmoonia, jos potku vaan piisaa)
"Ei, mutta meillä olis tollanen Johnssoni" (se joku fakin mallintava, missä oli kuulemma oikein putkikin...luultavasti oikein sisälläkin...siis sillain teipillä kiinni jossain tai jotain.)

Noh, käännyin, mutisin "ei vittua" ja lähdin Amadeukseen kaljalle.
villeh
21.05.2007 14:16:25

Olihan tuossa tuo "Kannattaa myydä se suoraan".
En tunne yritystoimintaa, mutta tuostakin kitarasta on maksettu verot kerran jos toisenkin... Mitkä verot heidän täytyy taas maksaa?
Ja yleensä ovat mulle tarjonneet muissa kaupoissa sen 1/2 uuden hinnasta.
Tarvi heti alkaa v*ttuilemaan >=)

sepä siinä paska homma onkin että siitä menee taas myyjälle 22 prossan alvi, siis jos kyseessä musaliike. valtio osaa verottaa.

kaikki kamat mitä musaliikkestä kannetaan rahalla pihalle on veronalaisia.
www.psychemic.com
Ulko-Sami
21.05.2007 16:35:13 (muokattu 21.05.2007 16:35:41)
Enpä ole hirveästi musaliikkeissä asioinut eikä näitäkään juuri ole sattunut, mutta kerran pisti hymyilyttämään tällainen tilanne:

A:"oisko teillä noita piuhoja"
M:"joo tossahan noita"
A:"mitäs eroa näissä on"
M:"Nää on laadukkaampia ja nää on... edullisempia"
atimoc
21.05.2007 17:42:19

Hauskaa sinänsä, että "Typerimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä" -ketjussa on about 900 vastausta, täällä on hieman hiljaisempaa :)
These songs are long and there are fast parts, so that automatically means that they're good.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)