Aihe: Vialliset kielet?
1 2
marko.m
01.05.2007 23:35:58
Dean Markleyn blue steelit vaihoin just kitaraan joka on ollut minulla vasta vähän aikaa. En myöskään saa intonaatiota kohdalleen muutamalta kieleltä. Olen jo ajatellut että on susi kitara, mutta kun on kerta niin paljon kielten laadun kans ollu ongelmia monellakin niin täytyy uskoa että susi satsi. Edelliset blue steelit pelasi kyllä hyvin.
Kuutisen vuotta kitaraa olen yrittäny soittaa, eipä siitä vielä taho mitään tulla.
Cadaver
02.05.2007 00:15:37

Miten nuo vialliset kielet vaikuttaa intonaatioon?

Kahta eri vakavuusasteen ongelmaa tullut vastaan: lievemmässä tapauksessa tallapalan säätövara loppuu, eli kieltä ei saa aivan oikeaan hienovireeseen. Pahemmassa taas voi esim. säätää 12.nauhalta intonaation oikeaksi, mutta muualta otelaudalta (esim. 5. nauha) kieli soikin päin helvettiä.
Metelin eri muotoja: Agent Metal Revenant Riivaaja Sodomia
H.Corruption
03.05.2007 02:05:20
Dean Markleyn blue steelit vaihoin just kitaraan joka on ollut minulla vasta vähän aikaa. En myöskään saa intonaatiota kohdalleen muutamalta kieleltä. Olen jo ajatellut että on susi kitara, mutta kun on kerta niin paljon kielten laadun kans ollu ongelmia monellakin niin täytyy uskoa että susi satsi. Edelliset blue steelit pelasi kyllä hyvin.

Mä oon kokeillu muutamat kerrat, mutta floikallisella kitaralla blue steelit väsähtävät parin viikon jälkeen ja sitten eivät pysy vireessä ja alkavat katkeilla. Intonaatio-ongelmaan en ole törmännyt.
Tatuo
17.05.2007 17:31:26
GHS menetti just mun kannatuksen lopullisesti....

olis vaihtamassa akustiseen G kieltä.. kieli kii ja sit yhtäkkiä vaan napsahti poikki huomattavasti alavireisenä :P
www.yad.fi | et sillee
JK1
18.05.2007 12:30:38
Muutama kuukausi sitten juuri kaupasta kotiinkannetut Skull Stringsit(Dropped D 52) ja niitä paikalleen laittaessa ihmettelin, että näissähän on perkele jyrkkä taitos jokaisessa: aivan kaksinkerroin taitettu pää. En ollu moista ennen nähnyt mutta laitoin kielet paikoillen ja 5 menikin mukavasti mutta ohut e napsahti poikki - kyllä - siitä taitoksen kohdalta oietessaan vaikka ei ollut kuin jossain d# asti vire ja mittarin kanssa viritin.
Dr. Muff
18.05.2007 21:11:32
Mulla on ollut ongelmia GHS Boomersien kanssa. Olen tilannut niitä isommat Saitenkatalogista ja thomannilta, eli niitä halpoja 3e settejä. 12 setistä valtaosa ei soinut kunnolla alunalkaenkaan. Kaveripiirissä on sama huomattu noiden halpojen GHSien kanssa. Tilasin kokeeksi Dean Markleyn kieliä. Soivat ok, mutta A-kielen intonaatiota ei ole saanut kohdilleen niissä kahdessa paketissa joita olen koittanut säätää. Kitarakorjaaja laittoi omista varastoistaan GHSää säätöä varten ja niillä onnistui joten vika ei ole soittimessa. Harmillista.
Olen kojootti. Älä koske.
Dacatch
18.05.2007 21:42:01
Yhdestä DR:n satsista A-kielessä oli n. 5 nauhan paikkeilla painauma, kieli oli siis litistynyt. Katkesi vähän rankemmassa bendailussa.

Muuten ei ole viallisia kieliä näkynyt, jos ei lasketa D'Addarioita jotka ovat täysin tukossa alta kahden viikon. Taitaa kyllä olla enemmänkin ominaisuus kuin vika.

GHS:n halpiksista minulla taas on vain positiivisia kokemuksia.
"Wish in one hand, shit in the other, see which fills up first" - Old Wilkinson family saying
Rämppy
18.05.2007 22:47:13 (muokattu 18.05.2007 22:51:00)
Kumma juttu kun mä en saa d'addarioita tukkoon enkä poikki, vaikka ne ovat mnetin viralliset huonot kielet. Laatuongelmia niissä on ollut saman verran kuin muissakin kielissä, eli todella harvoin. Loppupeleissä oon aina palannut d'addarioihin, vaikka välillä harharetkeilen muunmerkkisten parissa. Daddarioissa on myös se hyvä puoli, että ovat edullisia ja saatavuus on taattu. Osittain siksi en ole viitsinyt hankkiutua riippuvaiseksi jostain eksoottisemmasta "laatukielestä".
En sitten malttanut olla sanomatta.
makoskela
18.05.2007 23:10:03
Kumma juttu kun mä en saa d'addarioita tukkoon enkä poikki, vaikka ne ovat mnetin viralliset huonot kielet. Laatuongelmia niissä on ollut saman verran kuin muissakin kielissä, eli todella harvoin. Loppupeleissä oon aina palannut d'addarioihin, vaikka välillä harharetkeilen muunmerkkisten parissa. Daddarioissa on myös se hyvä puoli, että ovat edullisia ja saatavuus on taattu. Osittain siksi en ole viitsinyt hankkiutua riippuvaiseksi jostain eksoottisemmasta "laatukielestä".

Eipä niitä kieliä useinkaan saa poikki ilman ruostetta tai esim. epätasaista tallapalaa. Jotenkin noi laatukielet tuppaavat venymään vähemmän. Ja sehän taas lisää käyttömukavuutta. Ja jos laskee kielen kestävyyden ja hinnan suhdetta niin ei 12-15€ Elixir-setti käytössä kalliiksi tule. Ehkä korkeintaan ostohetkellä.
GAS ei ole sairaus - se on elämäntapa.
Mick McAleister
18.05.2007 23:54:23
Itse käytän EB:n super slinkyjä ja hyvin on kestäny...tosin kerran uudessa paketissa g kieli oli liian lyhyt, miten lie sattunukki nii...
Rämppy
19.05.2007 12:28:33
Eipä niitä kieliä useinkaan saa poikki ilman ruostetta tai esim. epätasaista tallapalaa. Jotenkin noi laatukielet tuppaavat venymään vähemmän. Ja sehän taas lisää käyttömukavuutta. Ja jos laskee kielen kestävyyden ja hinnan suhdetta niin ei 12-15€ Elixir-setti käytössä kalliiksi tule. Ehkä korkeintaan ostohetkellä.

Joo, Elixirit on hyvät niille jotka niistä tykkää. Ovat kestäviä, mutta mä vaan en pidä niiden tatsista enkä soundista. Mutta onneksi nykyään on niin yltäkylläiset ajat, että kielissä riittää merkkejä ja malleja joka makuun.
Mä oon tosiaan tykännyt eniten ihan peruskielistä. Enkä ole havainnut niissä venymisongelmaa sen enempää kuin kallimmissakaan seteissä, kun vaan venyttää ne kielet kunnolla heti uutena. Kaikkia merkkejä ja malleja en tosin ole kokeillut, joten rajallinenhan tämä mun kokemus on.

Tuttu kitaraseppä kertoi, että eksoottisemmissa & hintavammissa, etenkin "hand wound", kielissä laatu heittelee enemmän kuin tunnettujen firmojen alusta loppuun koneellisesti tehdyissä bulkkikielissä. Mun kokemukset on vähän saman suuntaiset.
En sitten malttanut olla sanomatta.
Krice
19.05.2007 15:57:07

En ole jaksanut valittaa kielivalmistajille noista sekunda kielistä

Laatuongelmista kannattaa kyllä valittaa. Onhan se kohtuutonta jos kuluttajat joutuvat olemaan laadunvalvojia, mutta luulisi että valmistajatkin alkaisivat ihmettelemään kun tulee valituksia. Jos kukaan ei valita niin laatu voi vaan mennä huonommaksi.
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)