Aihe: Eric Johnson
1 2
PekkaM
18.05.2007 20:31:15
Joko haut ovat ihan vehkeestä (hyvin mahdollista), tai sitten tästä herrasta ei oikeasti ole täällä keskustelua, lukuunottamatta kolme vuotta vanhoja, vajaan sivun mittaisia threadeja. Uskaltanen siis avata uuden.

Minulla ei ole kuin kaksi Eric Johnsonin levyä (Bloom ja Ah Via Musicom) ja silti tuntuu siltä, että Eric Johnson soi vähintään joka toinen päivä. Kappaleitakaan en osaa nimetä kuin Cliffs of Doverin ja silti sanoisin "kuuntelevani" Eric Johnsonia. Loistavaa, hyväntuulista ja kevyttä pop-rockia ja instrumentaalia.

Mitä muita levyjä kannattaisi hankkia?
Osta Ibanez Jem7BSB! Ilmoitus profiilissa.
Ali
18.05.2007 21:06:07

Manhattan - siinä vasta biisi! En mikään suuri fani ole, mutta levy (Venus Isle?), jolta ko. biisi löytyy on oma suosikki mieheltä.
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
Groovelover
18.05.2007 21:20:50
Eric Johnsonin eka LP Tones vuodelta 1986 on mainio, hyviä biisejä ja soundit ovat kasarilevyksi poikkeuksellisen tasapainoiset. Okei, kaikuja on käytetty runsaanlaisesti, mutta skittasoundit ovat upeita, lisäbonuksena Roscoe Beckin komeaa bassotyöskentelyä.
"It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976
JC
18.05.2007 21:24:47
Tuo Tones on myös oma suosikkini hänen soolotuotannostaan. Jos hieman rouheampi fuusiomeininki kiinnostaa, niin sitten suosittelen Electromagnets-yhtyeen s/t-levyä vuodelta 1975. Rhino julkaisi tuon cd:nä kymmenisen vuotta sitten.
JC
18.05.2007 21:46:24
Unohtui sanoa, että Live From Austin, Tx -dvd kannattaa myös hankkia.
PekkaM
19.05.2007 10:08:26
Pistin sitten Tonesin ja Venus Islandin tilaukseen. Toivottavasti on samaa (tai parempaa) tasoa kuin kaksi muuta.
Osta Ibanez Jem7BSB! Ilmoitus profiilissa.
pehko
20.05.2007 11:22:28

Manhattan on aivan loistava biisi
HEAVY...FUCKING...METAL!
Sammo
21.05.2007 08:42:41
Unohtui sanoa, että Live From Austin, Tx -dvd kannattaa myös hankkia.

Kannatan tuota ja nokitan vielä ensimmäisellä opetusvideolla jonka nykyään saa myös DVDllä. Sitä on tullut katottua monta kertaa ihan huvikseen.

Souvenier on myös kelpo levy, vaikkakin se ei tietenkään ole samalla tavalla kokonaisuus kuin miehen "oikeat" levyt. Ja Alien Love Childin virallinen live häviää niille bootlegeille joita olen kuullut (ne tosin on vanhempia, muistaakseni vuosilta 1994-1995).

Mun suurin aarre on luultavasti leikkamaton versio ensimmäisestä Austin City Limits konsertista.
"Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S
dipshit
21.05.2007 18:38:15
Manhattan on aivan loistava biisi

Eipä oikeastaan muuta sanottavaa (valitettavasti) herrasta ole. Tekisi kyllä mieli tutustua kyseisen kaverin tuotantoon tarkemminkin, mutta ei oikein nämä vähäiset varani kaikkeen riitä.
Capman
21.05.2007 20:31:14
Mun lemppari on Venus Island.
-Cale
21.05.2007 21:01:07
Itselleni kävi vähän niin että kun kuulin Cliffs of Doverin, olin innoissani että täähän on mahtavaa tavaraa ja kova kitaristi. Sitten yritin tutustua miehen muuhunkin tuotantoon mutta se jätti vähän kylmäksi, ei oikein säväytä. Toki muitakin hyviä biisejä löytyy, kuten Manhattan, S.R.V...
KTR
21.05.2007 22:15:27
En kauheasti diggaile kitarainstrumentaali-musasta, mutta Eric Johnsonin livepätkiä on kyllä hieno katsella välillä. Järkyttävän puhdas soittotekniikka ja soolot hyviä melodisia liverryksiä. Puhtoista musaa muutenkin.
StoRBa
22.05.2007 12:07:38

Venus Isle löytyy ja diggailen. Ovatko muut levyt about samaa linjaa?
Brian May jr.
22.05.2007 13:47:20
Ah Via Musicom löytyy, musiikki nyt kaukana täydellisestä mutta Johnson on julmetun kova kitaristi, siitä ei pääse yli eikä ali.
Vettä!
inkognito
22.05.2007 14:06:25
Eric Johnson on esimerkki kuinka kylmää ja sydämetöntä musiikki voi pahimmillaan olla. Siis aivan hirveää fuusiojazztiluttelua IMO.
StoRBa
23.05.2007 10:10:20

Eric Johnson on esimerkki kuinka kylmää ja sydämetöntä musiikki voi pahimmillaan olla. Siis aivan hirveää fuusiojazztiluttelua IMO.

Ainakin Venus Islellä on todella kauniita kappaleita ja jotenkin se tilutuskin kuulostaa poikkeuksellisen hienolta ja harkitulta. En muista lätyistä osaa sanoa mutta itselle ei ihan tuollaista kuvaa ole muodostunut. Mielipiteitähän nämä tosin.
J.Hollström
23.05.2007 11:43:13

Onks näin?
http://youtube.com/watch?v=sIMYPaYAB44&mode=related&search=

Tostakin löytyy ainakin yksi väärä ääni, joten ihan sydämetontä ei oo.

Kova heppu. IMO.
inkognito
23.05.2007 21:18:50
Ainakin Venus Islellä on todella kauniita kappaleita ja jotenkin se tilutuskin kuulostaa poikkeuksellisen hienolta ja harkitulta. En muista lätyistä osaa sanoa mutta itselle ei ihan tuollaista kuvaa ole muodostunut. Mielipiteitähän nämä tosin.

Juu, itellä on ollut lähinnä mielikuvana sellaiset mitäänsanomattomat biisit, kylmät kasarisoundit ja tekninen ulosanti. Mutta tämä on vain se mielikuva, jonka olen luonut siitä vähästä materiaalista, jota olen kuullut.
Capman
23.05.2007 21:59:52
Aika sydämetön kuuntelija täytyy olla, jos ei Ericin musasta kuule tunnetta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)