rintapek 18.05.2007 16:29:25 | |
---|
musa muuttuu, paikat muuttuu mutta tarve säilyy. Ihmiset edelleen haluaa hyppiä/tanssia livebändien tahdittamana. Noin minäkin uskon. Haluaisin uskoa. Enkä myöskään halua kinata. Tämä on ihan "kuluttajanäkökulma", eikä harrastepohjalta heittelyä. One kind of music only - the good kind |
Tankero 18.05.2007 19:57:58 | |
---|
En mä nyt kokeneen kaiken nähneen konkarin kanssa halua aloittelijana oikeesti alkaa kinata mutta mulla on usko että raja bilebändin/tanssibändin välillä hämärtyy/poistuu ja musa muuttuu, paikat muuttuu mutta tarve säilyy. Ihmiset edelleen haluaa hyppiä/tanssia livebändien tahdittamana. Mun mielestä minä olen samaa mieltä kanssasi. Varmasti, vissiin. |
Ukko 19.05.2007 10:04:52 (muokattu 19.05.2007 10:07:22) | |
---|
Mun mielestä minä olen samaa mieltä kanssasi. Pitää paikkansa. Tilaisuuksissa missä soi levyt tauon aikana, ei kukaan hypehtele mutta ans olla kun bändi saapuu stagelle niin johan yleisön pomppuvietti voittaa. Kysymys on vaan siitä minkä musan tahdissa ne haluavat hyppelehtiä. Vanhakantainen paritanssi musa lienee heikommalla nykyään verrattuna bilettämismusaan pl. puoliammattilais tanssijoiden suosimiin mestoihin. |
Tankero 19.05.2007 13:37:10 | |
---|
Johtaja kertoi minulle äskön, että Pohjanhovissa bändilinja muuttuu hiukan rokimpaan suuntaan. Varmasti, vissiin. |
vesku.ka 19.05.2007 13:53:07 | |
---|
Johtaja kertoi minulle äskön, että Pohjanhovissa bändilinja muuttuu hiukan rokimpaan suuntaan. Missäs sitä näit? Ei taivaaseen hevillä pääse. |
Sitä mieltä mäkin olen, että soittohommat jatkuu jossain muodossa. Eihän yleisöllä ole mitään hauskaa, jos ei saa arvostella bändiä. Levyt soi aina samalla tavalla, bändistä ei koskaan tiedä. Humalassakin saattavat olla. Ja sanat voi unohtua. COVS n:o 1. |
jeppeq 20.05.2007 00:03:20 | |
---|
Sitä mieltä mäkin olen, että soittohommat jatkuu jossain muodossa. Eihän yleisöllä ole mitään hauskaa, jos ei saa arvostella bändiä. Levyt soi aina samalla tavalla, bändistä ei koskaan tiedä. Humalassakin saattavat olla. Ja sanat voi unohtua. Tästä samaa mieltä. Musa muuttuu vaan popimpaan, viimein!! Elävä ryhmä aina parempi verrattuna sillimusaan. Pääsevät immeiset arvioimaan/moittimaan ainaten.. "Lavatansseissa hanurit ilakoi..." |
hoomollinen 20.05.2007 10:00:03 | |
---|
Onks P.C missä päin maailmaa nykyään,tietääkö kukaan? Ollaan vanhoja soittokavereita... Olisko edelleen Koivukylän maisemissa? En tiedä. |
hoomollinen 20.05.2007 10:07:20 | |
---|
Sitä mieltä mäkin olen, että soittohommat jatkuu jossain muodossa. Eihän yleisöllä ole mitään hauskaa, jos ei saa arvostella bändiä. Levyt soi aina samalla tavalla, bändistä ei koskaan tiedä. Humalassakin saattavat olla. Ja sanat voi unohtua. Jatkuu jatkuu, mutta normikapakkaturaus alkaa olla tiensä päässä noin leipäduunina. |
mack the knife 20.05.2007 14:13:12 | |
---|
Jatkuu jatkuu, mutta normikapakkaturaus alkaa olla tiensä päässä noin leipäduunina. Ei se varmaan haittaa. Tuli eilen taas mieleen Vanhalla, että oli se yhtä saatanaa, kun 5-6 päivää viikossa soitettiin viittä ja puolta settiä. Ja siihen se koiran kohtelu: "Älkää nyt saliin menkö syömään, IHMISET syö siellä." -"Totta kai soitatte, vaikka ei ole ketään. Sitä vartenhan te täällä olette." COVS n:o 1. |
Tankero 20.05.2007 18:38:25 | |
---|
Missäs sitä näit? Rinnakkaisohjelman jossain päivän peilissä se oli usiampaan kertaankin. Varmasti, vissiin. |
KoskPaavo 20.05.2007 20:13:15 | |
---|
Jatkuu jatkuu, mutta normikapakkaturaus alkaa olla tiensä päässä noin leipäduunina. On ollut loppu jo kymmenen vuotta , kaikella on aikansa onhan kuitenkin lohdullista tietää että on kuulunut ryhmään jota ei enää tule. "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta |
uruttaja 20.05.2007 21:41:18 | |
---|
Tuo keskustelu ravintolamuusikkojen tai ravintolakeikkojen loppumisesta on ihan paskapuhetta. Se on totta että niitä pitkiä 2-5 viikon vetoja ei enää ole, mutta keikoista suurin osa on kuitenkin ravintoloissa, riippumatta genrestä. Viikkovetoja on vielä monissakin paikoissa, se että niitä ei ole Hesassa tai Lahdessa ei tarkoita etteikö niitä olisi jossain muualla päin Suomea. Kapakkatriot on pääsääntöisesti pohjoisen poikia, ei taida kovin montaa ammattitrioa olla Paicn60n bändin lisäksi Patelan eteläpuolelta. Ne jotka tekee pirstaloitunutta tanssimusakeikkaa 200 keikan vuositahtia, ne on kovia poikia ja niitä on vielä. Sanoisinko että niitä kapakkatrioja on meillä päin ihan yhtä monta, jos ei useampaakin, kuin 10 vuotta sitten. Työt ei oo vähentyneet näillä bändeillä oikeastaan ollenkaan, syynä ehkä se että etelän poika ei lähde Lappiin kahdeksi kuukaudeksi pari kolme kertaa vuodessa, muttä tästä ja vähän pohjoisempaa lähdetään. Yksittäisiä muusikon työpaikkoja on auki koko ajan. Nytkin tiedän 2. Kysykää ketä kiinnostaa, siis ammattibändiin. Joo, joutuu olemaan yötä pois kotoa. |
mack the knife 20.05.2007 21:43:48 | |
---|
etelän poika ei lähde Lappiin kahdeksi kuukaudeksi pari kolme kertaa vuodessa, muttä tästä ja vähän pohjoisempaa lähdetään. Kyllä sä tiedät, että kuluja ei maksa kukaan muu kuin itse jos lähtee täältä sinne tai sieltä tänne. Siinä on iso syy. COVS n:o 1. |
uruttaja 20.05.2007 21:45:12 (muokattu 20.05.2007 21:47:38) | |
---|
Kyllä sä tiedät, että kuluja ei maksa kukaan muu kuin itse jos lähtee täältä sinne tai sieltä tänne. Siinä on iso syy. On on, mutta se pohjoisen poika lähtee etelään ihan yhtä mielellään kuin pohjoiseenkin päin. täällä on lyhemmät kilometrit. Ei ne kulut ole yhtään sen halvemmat meille kuin etelän vareksille. Jos sä meet tekemään 20 keikkaa, niin siinä muutaman kymmenen euron kulu on yhtä tyhjän kans. Ja toiseksi, muusikko vähentää verotuksessan tulonhankkimiskuluina keikkamatkat ilman omavastuuta. |
mack the knife 20.05.2007 21:47:00 | |
---|
On on, mutta se pohjoisen poika lähtee etelään ihan yhtä mielellään kuin pohjoiseenkin päin. täällä on lyhemmät kilometrit. Ei ne kulut ole yhtään sen halvemmat meille kuin etelän vareksille. Kyllä se varmaan lähtee, mutta millä se perustelee sen, että vetää peräkärryä 1500 km ja soittaa tessillä. Pitää olla tilanne, että pelkän rahan takia ei tarvi mennä. COVS n:o 1. |
uruttaja 20.05.2007 21:48:32 | |
---|
Kyllä se varmaan lähtee, mutta millä se perustelee sen, että vetää peräkärryä 1500 km ja soittaa tessillä. Pitää olla tilanne, että pelkän rahan takia ei tarvi mennä. 20 keikkaa kuukaudessa Tes.llä. Ei se minusta ole ollenkaan huono palkka. Paljon parempi ku poliisilla, papilla tai peruskoulun opettajalla. |
mack the knife 20.05.2007 21:50:36 | |
---|
20 keikkaa kuukaudessa Tes.llä. Ei se minusta ole ollenkaan huono palkka. Paljon parempi ku poliisilla, papilla tai peruskoulun opettajalla. En mä sitä tarkoittanu. Kun ne keikat on pirstaleina siellä sun täällä, niin sitä peräkärryä joutuu vetämään kuukaudessa aika paljon. Ja pensa maksaa. Se on paljon pois siitä tessistä. COVS n:o 1. |
uruttaja 20.05.2007 21:57:55 | |
---|
En mä sitä tarkoittanu. Kun ne keikat on pirstaleina siellä sun täällä, niin sitä peräkärryä joutuu vetämään kuukaudessa aika paljon. Ja pensa maksaa. Se on paljon pois siitä tessistä. Onhan ne pitkin ja poikin. Kun pääsee Lappiin, niin sitten etäisyydet ei enää olekkaan pitkiä, eli siirtymiset paikkojen välillä ei ole enää ihan murhaavia. Verottaja tulee tuossa matkajutussa tueksi. Toisaalta tes:ssä sanotaan että matkat korvataan bändille, mutta se on kuollut pykälä, koska kukaan ei uskalla vaatia niitä kilometrejä. Eli missä on vika. Hatussako? Meinaatko ihan tosissaan että esim, Kuusamon Osuuskauppa ei tiedä mistä muusikon tai bändin liksa muodostuu. Työpalkasta ja matkustamisesta. Kapakka kyllä maksaa matkatkin, mutta jäiskö ne rahat johonkin? Pitäis saada Paice linjoille, sehän aika etelästä vääntää Lapinperukoita myöten kapakkakeikkaa. . |
KoskPaavo 20.05.2007 21:59:22 | |
---|
Silloin kun ne "2-5 viikon vedot" (siis 5 pvä /viikko)loppuivat ja muuttuivat vaikka kahdeksi illaksi viikossa se merkitsi myös ammattimaisen soiton loppua, jumalattoman monelle soittajalle..Olis mukava nähdä laskelma siitä kuinka paljon Etelä_Suomessa näitä viikkobändit lopettaneita ravintoloita oikein oli. Jotenkin mulla kuitenkin on tuntuma että niitä oli ainakin tuplasti se määrä kuin Oulun pohjoispuolella on bänditanssikuppiloita.Totta on että kyllähän ne yhden illan bändejä täälläkin pitävät mutta tuo että viikolla olis bändi jossakin kuppilassa on kyllä erittäin harvinaista. "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta |