Spiral 19.05.2007 07:12:38 | |
---|
Mulla on nauhotuskäytössä V-amp2. Joskus muistan jostain lukeneeni, että suuritehoiset aktiivimikit aiheittaus Vampin sisääntulossa epämiellyttävää säröä. Onko kellään kokemuksia V-ampista ja aktiivimikeistä, esim. EMG 81? Toimiiko? |
Krice 19.05.2007 10:34:41 | |
---|
V-Amp2 alkaa pärisemään passiivimikeilläkin jos laittaa jotain tyyliin bassoa liikaa. Ihme vekotin, onneksi tarvitse käyttää sitä enää. "I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica. |
ministeri 19.05.2007 10:35:45 | |
---|
Olen kuullut sanottavan myös että aktiivit toimisi mallintavissa jopa paremmin kuin passiivit..varmaan laitekohtaistakin. hilipatihippan |
Mulla on nauhotuskäytössä V-amp2. Joskus muistan jostain lukeneeni, että suuritehoiset aktiivimikit aiheittaus Vampin sisääntulossa epämiellyttävää säröä. Onko kellään kokemuksia V-ampista ja aktiivimikeistä, esim. EMG 81? Toimiiko? Mulla on ollut V-ampin ykkösversio, enkä ole törmännyt moisiin ongelmiin EMG81:n kanssa. Kricen kommentti vaikuttaa sikäli oudolta, että ainakin meikäläisen V-ampissa on niin järkyttävä bassokorostus, että bassoja saa pitää itse laitteesta lähes nollassa. |
Juustonaksu 19.05.2007 12:25:43 | |
---|
Meikäläisellä ainakin EMG 707 löi V-ampin täysin tukkoon. Bassot ja säröt ja kaikki minimissä ja tuntien säädölläkään en saanut sieltä ulos oikein muuta kuin ahdistavaa surinaa. Eipä ole kyllä Vampin soundit muutenkaan meikäläisen mieltä lämmittäviä. :) Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
Ziggy Bubba 19.05.2007 15:44:48 | |
---|
Olen kuullut sanottavan myös että aktiivit toimisi mallintavissa jopa paremmin kuin passiivit..varmaan laitekohtaistakin. Mä en usko että aktiivit toimii yleisesti mallintavissa sen huonommin tai paremmin kuin passiivit... Mallintavia kun ei mun mielestä voi niputtaa oikeen yhteen, se riippuu niin paljon vehkeestä, sekä tietty siitä mitkä aktiivit/passiivit on käytössä. V-Ampin kohdalla ei ole kyllä kitaralla niin suurta merkitystä lopputulokseen kuin ns. paremmissa vehkeissä, aika samaa soundia sieltä tulee yleensä pihalle - monta ihan käyttökelpoista soundia tuosta vehkeestä löytyy, mutta sama tunkkaisuus ja "klangin" puute masiina hiukan vaivaa. Myspace.com/Crookmachine |
WinterMad 19.05.2007 15:59:09 | |
---|
85 tallassa, säröt ihan ok. Cleaneilla ei voi soittaa kun vetää särölle :(( Paskaa paskaa ja vielä kerran paskaa. Ace of spadeskin on ihan v***n paska kappale ja ihan paska laulajakin niillä ja vielä basisti, että kyllähän Iron Maiden maailman paras bändi, 90 maailman parasta kappaletta. -Eräs M.netin käyttäjä. |
Tympee Huttunen 19.05.2007 18:03:05 (muokattu 19.05.2007 18:08:16) | |
---|
Täällä on näköjään moderaattorin kumi pyyhkinyt tiheään, mutta mitäpä siitä.i, V-amp2 on minulla toiminut aktiivimikeillä hyvin. En ole huomannut mitään outoja särinöitä aktiivimikeillä vahvariin tai tietokoneeseen kytkettynä. Hyvä ja edullinen peli nauhotteluihin. Harmi, että se jonkun laittama linkki V-amp2:n potentiaalista on poistettu. Olisi ollut mukava kuulla se! |
Spiral 19.05.2007 18:15:43 | |
---|
Harmi, että se jonkun laittama linkki V-amp2:n potentiaalista on poistettu. Olisi ollut mukava kuulla se! Löytyy mun musiikkinäyte linkistä. |
msormune 19.05.2007 18:28:27 | |
---|
V-Amp2 alkaa pärisemään passiivimikeilläkin jos laittaa jotain tyyliin bassoa liikaa. Ihme vekotin, onneksi tarvitse käyttää sitä enää. Niinhan ne alkaa useat sen mallintamat alkuperaisetkin vahvistimetkin. |
Kalm 19.05.2007 19:20:12 | |
---|
Mulla on nauhotuskäytössä V-amp2. Joskus muistan jostain lukeneeni, että suuritehoiset aktiivimikit aiheittaus Vampin sisääntulossa epämiellyttävää säröä. Onko kellään kokemuksia V-ampista ja aktiivimikeistä, esim. EMG 81? Toimiiko? Periaatteessa paremmin kuin voimakas passivimikki. EMG:stä (ja muista samantyyppisistä aktiiveista) kun voi aina tiputtaa sen volumen herkälle V-AMPin sisääntulolle sopivaksi ilman suurempia soundihävikkejä. Tuoreimmissa versioissa taitaa olla myös säädettävä input gain, jolla voi kompensoida tuota ponnekkaiden mikkien ongelmaa. (ensimmäisessä versiossa suositeltiin vain vääntämään kitarasta volumea pienemmälle...) User Manuaalista: "In the configuration menu you can adapt the input gain to different pick up types. Turning the GAIN control from its center position to the left you will reduce the input amplification which probably is recommendable with very loud pick up types." Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa |