jjussila 18.05.2007 08:38:59 | |
---|
Eikös se muusikkous ole vähän niinkuin elämäntapa ? Ei kai siitä jäädä eläkkeelle. Näinhän se pitkälti on, mutta ei kai se edellytä sitä, että keikkailua on jatkettava hamaan harmauteen? ..ei helev...olisko noin?..... |
jon lord 18.05.2007 09:57:59 | |
---|
Minä jäisin jo heti jos se vaan olisi mahdollista. Muutama vuosi täytyy vielä pakertaa. Ei muuten mutta kerkiäisi tehdä eläkkeellä vähän omiakin projekteja. COVS jäsen N.o 3 |
uruttaja 18.05.2007 11:19:13 | |
---|
Eikös se muusikkous ole vähän niinkuin elämäntapa ? Ei kai siitä jäädä eläkkeelle. Pelkkä elämäntapa ei elätä, joten pitäis muistaa maksaa verojakin,että pystyy jäämään eläkkeelle. Tämä ei ole niinkään tämän palstan lukijoille, vaan esim. "Viimeisin keikka","Bänditoiminta" jne- säikeisiin tarkoitettu. |
KoskPaavo 18.05.2007 11:28:35 | |
---|
Pelkkä elämäntapa ei elätä, joten pitäis muistaa maksaa verojakin,että pystyy jäämään eläkkeelle. Tämä ei ole niinkään tämän palstan lukijoille, vaan esim. "Viimeisin keikka","Bänditoiminta" jne- säikeisiin tarkoitettu. Oman eläkkeeni jotenkin "pelasti " 8 vuoden rupeama laivamuusikkona jona aikana maksoin merimieseläkettä omasta liksastani tosi raskaalla kädellä. Muuten monikohan tietää että merimiehet maksavat jokaiseta bruttoliksastaan yli 10 % eläkettä itselleen. "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta |
uruttaja 18.05.2007 11:38:01 (muokattu 18.05.2007 11:38:35) | |
---|
Oman eläkkeeni jotenkin "pelasti " 8 vuoden rupeama laivamuusikkona jona aikana maksoin merimieseläkettä omasta liksastani tosi raskaalla kädellä. Muuten monikohan tietää että merimiehet maksavat jokaiseta bruttoliksastaan yli 10 % eläkettä itselleen. Ihan uutta minullekin. Mä maksoin normi - Tael:in laivakeikoista, koska työnantaja oli liimatainen eikä laivayhtiö. Kyllähän ravintolakiinnityksistä, tai ihan mistä tahansa muusikon työstä, kertyy ihan mukavasti eläkettä, jos sitä vaan viitsii maksaa. Läheskään kaikki eivät viitsi. Mitä enemmän keikkaa ja sitä kautta enemmän verotettavaa tuloja, sen enempi eläkettä. Se on noin yksinkertaista. |
Ukko 18.05.2007 16:18:27 | |
---|
Minä jäisin jo heti jos se vaan olisi mahdollista. Muutama vuosi täytyy vielä pakertaa. Ei muuten mutta kerkiäisi tehdä eläkkeellä vähän omiakin projekteja. Onks liki parikymmentä vuotta muutama ? Meinaan eläkeiät kerkee vielä nouseen moneen kertaan. |
baron 18.05.2007 16:52:13 | |
---|
Onks liki parikymmentä vuotta muutama ? Meinaan eläkeiät kerkee vielä nouseen moneen kertaan. Niin nousee keski-ikäkin. Ainakin tavallisen väestön. Muusikoista en tiedä. Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term" |
jon lord 18.05.2007 17:47:22 | |
---|
Onks liki parikymmentä vuotta muutama ? Meinaan eläkeiät kerkee vielä nouseen moneen kertaan. Viimeiset 10 vuotta on mennyt niin nopeasti että ei uskokaan. Tosin nuorimmat tyttäret kun tulee murrosikään niin häivyn maisemista muutamaksi vuodeksi. Nyt on jo vanhemman kanssa aika hankalaa ja nuorempi tulee perässä hyvää tahtia. COVS jäsen N.o 3 |
Viimeiset 10 vuotta on mennyt niin nopeasti että ei uskokaan. Tosin nuorimmat tyttäret kun tulee murrosikään niin häivyn maisemista muutamaksi vuodeksi. Nyt on jo vanhemman kanssa aika hankalaa ja nuorempi tulee perässä hyvää tahtia. Mä olen luvannut lähettää nuorison isosiskojensa luokse jos nuorisosta tulee murkkuiässä hankalia. Rähisköön sitten keskenään :/ |
baron 18.05.2007 18:16:31 (muokattu 18.05.2007 18:17:17) | |
---|
Mä olen luvannut lähettää nuorison isosiskojensa luokse jos nuorisosta tulee murkkuiässä hankalia. Rähisköön sitten keskenään :/ Nuorisosta tulee murkkuiässä hankalia. Ne on suunniteltu sellaisiksi. Mä olin koulutettu palveluskoirankouluttaja kun sain ekat skidit. Mä kuvittelin että koirankasvatusperiaatteet toimii siihen asti kunnes lapsista tulee fiksumpia kuin koirat, johonkin 1.5-2 vuoden ikään mutta yllätys yllätys: Ne toimi murkkuikään asti. Sen jälkeen ei toimi mitkään. Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term" |
KoskPaavo 18.05.2007 18:20:55 | |
---|
Nuorisosta tulee murkkuiässä hankalia. Ne on suunniteltu sellaisiksi. Mä olin koulutettu palveluskoirankouluttaja kun sain ekat skidit. Mä kuvittelin että koirankasvatusperiaatteet toimii siihen asti kunnes lapsista tulee fiksumpia kuin koirat, johonkin 1.5-2 vuoden ikään mutta yllätys yllätys: Ne toimi murkkuikään asti. Sen jälkeen ei toimi mitkään. 5-6 vuotta se vaan kestää, parikymppisinä ovat jo ihan OK. "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta |
baron 18.05.2007 18:33:58 | |
---|
5-6 vuotta se vaan kestää, parikymppisinä ovat jo ihan OK. Joo, ei aikuisia enää kasvateta vaan nautitaan hyvän kasvatuksen hedelmistä. Joillain vanhemmilla on vaikea tajuta, että murkkuikäinen kapinoi. Se haluaa kokeilla rajoja ja ylittää niitä oli ne mitkä tahansa. Jotkut vanhemmat kuvittelee, että laajentamalla rajoja voisi tulla toimeen mutta ei se oo niin, murkku on kuin ilmapallo, se laajenee kaikkeen käytettävissä olevaan tilaan kunnes raja tulee vastaan, jollein vanhempien toimesta niin yhteiskunnan järjestysinstituution puolesta. Eli rajat voi olla ihan mitkä tahansa, jos ne on suppeat, niin niitä on helpompi rikkoa ja kaikki pääsee vähemmällä. Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term" |
Ukko 18.05.2007 18:39:03 | |
---|
Joo, ei aikuisia enää kasvateta vaan nautitaan hyvän kasvatuksen hedelmistä. Joillain vanhemmilla on vaikea tajuta, että murkkuikäinen kapinoi. Se haluaa kokeilla rajoja ja ylittää niitä oli ne mitkä tahansa. Jotkut vanhemmat kuvittelee, että laajentamalla rajoja voisi tulla toimeen mutta ei se oo niin, murkku on kuin ilmapallo, se laajenee kaikkeen käytettävissä olevaan tilaan kunnes raja tulee vastaan, jollein vanhempien toimesta niin yhteiskunnan järjestysinstituution puolesta. Eli rajat voi olla ihan mitkä tahansa, jos ne on suppeat, niin niitä on helpompi rikkoa ja kaikki pääsee vähemmällä. Mutta sillä missä ikäisseurassa nuoriso kasvaa, ei ole ihan pientä merkitystä. Itseasiassa sillä on enempi merkitystä mitä on vanhempien esimerkillä ja kasvatuksella. nimim. kokemusta on ja olen myös ollut palvelus (sota ) koirien kouluttaja. |
Veksi 18.05.2007 20:36:18 | |
---|
Reijo Taipale perui koko kesän keikat, miten olisiko eläke päivien aika!!?? |
KoskPaavo 18.05.2007 21:50:08 | |
---|
Reijo Taipale perui koko kesän keikat, miten olisiko eläke päivien aika!!?? Eiköhän Reiska päätä sen ihan itse. "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta |
baron 18.05.2007 23:02:09 | |
---|
Reijo Taipale perui koko kesän keikat, miten olisiko eläke päivien aika!!?? Kun ei tiedoitusvälineet mitään kerro niin veikkaus: Aivo- tai sydäninfarkti. Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term" |
lukkari 19.05.2007 12:18:30 | |
---|
Eläkkeelle? Lopetan vain, jos kuolen. Ihan varmaan kuolet... |
Ukko 19.05.2007 13:52:55 | |
---|
Ihan varmaan kuolet... ...ja synnyt uudelleen hunppamuusikoksi :/ |
jeppeq 20.05.2007 00:00:47 | |
---|
Kun ei tiedoitusvälineet mitään kerro niin veikkaus: Aivo- tai sydäninfarkti. Taitaapi olla ihan muuta. "Lavatansseissa hanurit ilakoi..." |
Martso 20.05.2007 01:12:31 | |
---|
Taitaapi olla ihan muuta. Ja näin on. Tän threadin sais kieltää ihan huhu-perusteella, koska on liian julmaa hommaa. Kaikki käy, eihän siinä mitään! |