cosmob83 18.05.2007 11:20:12 | |
---|
Heips! Treenikämpän studiokone huikealla 20 gigan kovalevyllä alkaa olemaan hiljalleen täysi. Mietittiin tuossa että ostettaisin ulkoinen 500 gigan firewire kovalevy jolla sitten porukka voisi kotiinkin kuljetella noita miksauksia ym. Lähinnä tuli mieleen että onko teillä kokemusta että jaksaako tuommoinen firewire 400 liitännällä varustettu kovalevy pyörittää kuinka monta raitaa kerrallaan? Siis jos ideana että audio filet ulkoisella kovalevyllä ja projektitiedot joko koneen omalla kovalevyllä tai sitten sillä ulkoisella. www.theshafts.com |
Mikael 18.05.2007 12:02:00 | |
---|
Joku palstan insinööreistä varmaan osaa kertoa kuinka paljon teoriassa FW400:n kautta siirtyy. Ite oon äänittänyt 16 raitaa kerralla eikä toistettaessa ole vielä tullut rajat vastaan. Pari huomiota kuitenkin: - Suosittelen ostamaan kaksi levyä ja käyttämään toista varmistuslevynä, sillä sitten kun levy pamahtaa on kiva että matskut on kahdella levyllä. - Jostain syystä mulla on ollut kaikkien muiden ulkoisten levyjen paitsi Lacie d2:n kanssa ongelmia. Inhimillisyys on hyve. |
milcoin 18.05.2007 14:54:17 | |
---|
Mulla on pari tollasta Lacien P3:sta FW400 liittimelä eikä ne oo koskaan ollu ongelma. Äänittäny olen parhaillaan muistaakseni 8 raitaa ja toistanu 24. Järjestelmä ja backupit ide-levyillä, audiot ulkoisilla. Maantieteelliset varabackupit parin kolmen päivän välein toiselle ulkoiselle. Onko kellään muuten mitään hyvää backupsoftaa macOS 10.4:lle. Joku simppeli softa joka kopsaa vaan muuttuneet ja uudet filet. Silverkeeper lakkas toimimasta. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
sami_sumea 18.05.2007 15:40:42 (muokattu 18.05.2007 15:41:11) | |
---|
- Jostain syystä mulla on ollut kaikkien muiden ulkoisten levyjen paitsi Lacie d2:n kanssa ongelmia. Huh. Meillä on taas ollut juuri päinvastoin - meillä on 3kpl Lacien D2-levyjä ja kaikissa on ollut pientä häikkää. Yhdestä ei lähde USB-piuha enää irti liittimestä vaikka kuinka lujaa vetäisi, toisessa on ongelmia tunnistuksen kanssa (eli kone tunnistaa levyn täysin randomisti) ja kolmannesta pamahti virtalähde. En kyllä ko. 3/3 otannalla osta enää ikinä yhtään Lacieta :) Mun läppärikäytössä ollut Maxtor taas on toiminut täysin moitteetta... Mene ja tiedä sitten. ... "Yläpäiden kompressointi tuo mieleen Ruandan kansanmurhan ja botneosastollakin ollaan yleislakossa: laatusubbarini (Tannoy) ei löydä kappaleesta alle kymmenen hertsin taajuuksia, vaikka laskin kuunteluhuoneeni lämpötilan -18C-asteeseen." |
SamPpaa 18.05.2007 15:58:05 | |
---|
Mutta kuinka monella on hajonnu ide-kovo? Ei oo pakko laittaa ulkoista, ellei oo pakko laittaa ulkoista :) |
Mutta kuinka monella on hajonnu ide-kovo? Ei oo pakko laittaa ulkoista, ellei oo pakko laittaa ulkoista :) Minulta on itseasiassa kuukahtanut sata-väyläinen kovalevy. Voi sitä kiroilun määrää kun en ollut kaikkea varmuuskopioinut. Gargh! Kiitoksia kaikille kommentoista. Onko kokemuksia pystyisikö tuommoinen fw400 väyläinen toosaa pyörittää jopa niinkin paljon kuin 60 raitaa kerrallaan? www.theshafts.com |
Halsu 18.05.2007 17:41:03 | |
---|
Onko kokemuksia pystyisikö tuommoinen fw400 väyläinen toosaa pyörittää jopa niinkin paljon kuin 60 raitaa kerrallaan? Riippuu raidoista. Jos laskin oikein, 96 khz / 24 bit laadulla teoreettinen maksimi on 48 monoraitaa. 41,1 khz / 16 bit laadulla (jota itse käytän) taas 156 raitaa. Käytännössä voi hyvin olla että noihin teoreettisiin maksimeihin ei ihan pääse... http://www.sounddevices.com/tech/dataspeeds.htm CU
--
Eki |
milcoin 18.05.2007 19:07:16 | |
---|
Riippuu raidoista. Jos laskin oikein, 96 khz / 24 bit laadulla teoreettinen maksimi on 48 monoraitaa. 41,1 khz / 16 bit laadulla (jota itse käytän) taas 156 raitaa. Käytännössä voi hyvin olla että noihin teoreettisiin maksimeihin ei ihan pääse... http://www.sounddevices.com/tech/dataspeeds.htm Tarkoittanet 44,1kHz "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Halsu 18.05.2007 21:44:12 | |
---|
Tarkoittanet 44,1kHz Näppihärjö. CU
--
Eki |
Daunt 19.05.2007 10:41:09 | |
---|
Mutta kuinka monella on hajonnu ide-kovo? Ei oo pakko laittaa ulkoista, ellei oo pakko laittaa ulkoista :) Vuosien varrella noin 5-8 kertaa. |
SamPpaa 19.05.2007 10:55:44 | |
---|
Vuosien varrella noin 5-8 kertaa. No joo, on mulla itelläniki joku sairaan vanha ide-levy joskus hajonnu. Tuntuu ettei nuo ulkoiset kestä ikinä kauaa. Kaverin duunipaikassa on lacien ulkoisia menny varmaan vuodessa tuo 5-8.. toki niitä koneitakin on paljon... |
Mikael 20.05.2007 18:53:27 (muokattu 20.05.2007 18:54:21) | |
---|
Huh. Meillä on taas ollut juuri päinvastoin - meillä on 3kpl Lacien D2-levyjä ja kaikissa on ollut pientä häikkää. Mulla on tällä hetkellä 4kpl noita ja monissa sessioissa on ollut kans omansa. P3 on lauennut, Maxtor on lauennut, Western Digital on lauennut, viime viikolla hajos kesken äänityksen koneen sisäinen viikon vanha Seagate... Mut toisaalta kovalevy on kovalevy ja aina kovalevy ja mulla on vaan ollut sit hyvä tuuri noiden Lacien d2:sten kanssa. Varmuuskopiointi on kyllä asia jota ei voi ohittaa näissä hommissa. Inhimillisyys on hyve. |
BenGlenton 21.05.2007 09:47:11 | |
---|
Varmuuskopiointi on kyllä asia jota ei voi ohittaa näissä hommissa. Tämä on niin totta. Tuntuu että tätä asiaa ei opi, ennen kuin vahinko oikeasti tapahtuu. Kantapään kautta, sano :) yrah cepai. |
Janus 21.05.2007 21:18:16 | |
---|
Mulla on tällä hetkellä 4kpl noita ja monissa sessioissa on ollut kans omansa. P3 on lauennut, Maxtor on lauennut, Western Digital on lauennut, viime viikolla hajos kesken äänityksen koneen sisäinen viikon vanha Seagate... Mut toisaalta kovalevy on kovalevy ja aina kovalevy ja mulla on vaan ollut sit hyvä tuuri noiden Lacien d2:sten kanssa. Mulla tipahti d2 viikko sit flyygelin päältä lattialle kesken äänityssession (kovalevy ei tosin pyörinyt tolla hetkellä), oisko ollu 130 cm ilmalento - toimii edelleen ongelmitta. Tosin, varmuuden vuoksi ajattelin hommata uuden äänityskovon ja siirtää ton tipahtaneen 320 GB LaCien "varhaiseläkkeelle" backup-levyksi - uuden kovon hankkiminen olisi ollut joka tapauksessa kohtapuoliin edessä. OT: Samassa rytäkässä lattialle lensi myös 15" alu-Powerbook, joka selvisi myös täysin ehjänä ihan minimaalisia kosmeettisia vaurioita lukuunottamatta. Haastan jokaisen muovi-Acer-miehen kokeilemaan samaa ;) |
Chade Fallstar 21.05.2007 21:26:38 | |
---|
Ainakin tuolla pahamaineisella Virtain äänittäjäkoululla olevista Lacieista on todella monesta hajoillut firewire-liittimet. Enkä usko että niitä nyt niin erikoisen paljon on murjottu vaikka oppilaitoskäytössä ovatkin. Ei paljon herätä luottamusta Lacien "brändiin". Varmuuskopioikaa! |
loosah 21.05.2007 22:37:51 | |
---|
Mut toisaalta kovalevy on kovalevy ja aina kovalevy ja mulla on vaan ollut sit hyvä tuuri noiden Lacien d2:sten kanssa. Varmuuskopiointi on kyllä asia jota ei voi ohittaa näissä hommissa. Meiltä on kans tipahtanu kaks d2:sta vuoden sisällä. Toinen niistä oli vielä sattumalta backup-levy ( onneks samasta levystä oli vielä kopio backup 2). Kovalevy on vähän niin ku elämä. Niissä on kaks samaa kirjaintakin. Ei sitä ikinä tiedä. Sekosin. Diu dau. GIGO |
Janie Jones 22.05.2007 00:25:59 | |
---|
Onko kellään muuten mitään hyvää backupsoftaa macOS 10.4:lle. Joku simppeli softa joka kopsaa vaan muuttuneet ja uudet filet. Silverkeeper lakkas toimimasta. Tarkoitatko tämmöistä: http://www.shirt-pocket.com/SuperDuper/SuperDuperDescription.html Luonnehtisin adjektiivilla ylikätevä. Maksullisella versiolla (olikohan jotain 28 e) toimii "Smart Update", joka tekee viidessä minuutissa tuon kuvailemasi. Näin kotiäänittäjällä Lacie d2 on toiminut hyvin, humina ja raksraks on myös varsin kohtuullista. Backup2:sen hankinta on kyllä suunnitelmissa. "Toiset ei uskalla tanssii kun ne pelkää et sillä aikaa joku varastaa niiden telkkarin" (Pelle) |
Cape 22.05.2007 10:36:27 | |
---|
Meiltä on kans tipahtanu kaks d2:sta vuoden sisällä. Toinen niistä oli vielä sattumalta backup-levy ( onneks samasta levystä oli vielä kopio backup 2). Kovalevy on vähän niin ku elämä. Niissä on kaks samaa kirjaintakin. Ei sitä ikinä tiedä. Sekosin. Diu dau. Kaks kertaa on D2 sanonut hyvästit, joten vähitellen sitä oppii varmuuskopioimaan. P3 tällähetkellä luottokovona. |
milcoin 22.05.2007 23:48:28 | |
---|
Tarkoitatko tämmöistä: http://www.shirt-pocket.com/SuperDuper/SuperDuperDescription.html Luonnehtisin adjektiivilla ylikätevä. Maksullisella versiolla (olikohan jotain 28 e) toimii "Smart Update", joka tekee viidessä minuutissa tuon kuvailemasi. Näin kotiäänittäjällä Lacie d2 on toiminut hyvin, humina ja raksraks on myös varsin kohtuullista. Backup2:sen hankinta on kyllä suunnitelmissa. Kiitos! Toi näyttäis olevan oikeanlainen. Olet sankarini. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
masterhat 22.05.2007 23:56:35 | |
---|
Mites nuo usb kovot? kun mulla ei ole läppärissä kun 1 firewire liitäntä ja se menee äänikortille. En tiedä nykyisen kovalevyn nopeutta. Tällänen reilun vuoden vanha fujitsu-siemensin hieman perusläppäriä arvokkaampi malli. Mutta ajattelin että olisi kätsyä jos musatkuviot olis ihan omalla kovolla, kun niitä tuntuu kertyvän melkoisesti. Eli onko ajatus USB:stä tuhoon tuomittu? käsittääkseni se ei ole nopein ja stabiilein mahdollinen vaihtoehto. Niin, valaiskaa tyhmää ja mistäs sen näkee onko tuo USB-mitä mallia? eikös niitäkin ole USB2:a? vai olenko nyt sekoittanut jotain..? |