blackbean 06.05.2007 18:07:36 | |
---|
http://www.thomann.de/fi/harley_benton_dc_31.htm Sattuuko kellään lojumassa nurkissa tällainen peli? Kakkoskitaraksi mökille halvan hinnan vuoksi olen tätä kattomassa, mutta HB:n laadun tuntien olen edelleen hieman skeptinen. Specsien suhteen näyttää kyllä hyvältä D-28 lookalikelta. |
Zarmo 08.05.2007 18:06:28 (muokattu 08.05.2007 18:08:00) | |
---|
"Kyllä mä uskon että osaat soittaa, ilman että pitää joku näyte kuunnella." -KMT RR4E:lle
Vapinamonologeja |
Kefiiri 08.05.2007 18:36:25 | |
---|
Lähinnä yritin siis ajaa takaa sitä, että liekö satasen Harley sen parempi (tai huonompi) kuin viiden kympinkään. Summassa kun tilaa, niin mistä sitä tietää. Eipä sitä tiedäkään. Tossa DC-31:ssä on kumminkin kokopuukansi. Halpiksessakin kokopuukansi vaikuttaa soundiin yllättävän paljon. Jos on hommattava sika säkissä, niin mieluummin kokopuukantinen sika. Sitten tietysti tulevat laatukysymykset. Halvan kokopuukantisen kansi voi halkeilla, jos puuta ei ennen työstöä ole maltettu kuivata tarpeeksi. Laminoidussa kannessahan tätä ei tapahdu vahingossakaan. En kyllä usko että Benton mihinkään halkeaa, kunhan juolahti mieleen. |
Zarmo 09.05.2007 09:57:07 | |
---|
Kesämökillä saattaa halkeilla ihan mikä vaan. Vaikka savupiippu. "Kyllä mä uskon että osaat soittaa, ilman että pitää joku näyte kuunnella." -KMT RR4E:lle
Vapinamonologeja |
blackbean 09.05.2007 12:50:34 (muokattu 09.05.2007 12:52:41) | |
---|
Harley Benton DC-31 Acoustic Steel Guitar, Dreadnought,solid Spruce Top, Back & sides Rosewood, Mahogany Neck, Rosewood Fretboard, Saddlewitdh 44mm, Scale 65,4cm, Finish natural semi gloss Joo, lähinnä toi ruusupuu on se avainsana miksi toi tuntuisi järkevältä investoinnilta, toisaalta kannattaako sit ostaa bulkkia edes mökille... |
flattopguitar 09.05.2007 12:54:47 (muokattu 09.05.2007 12:55:27) | |
---|
Joo, lähinnä toi ruusupuu on se avainsana miksi toi tuntuisi järkevältä investoinnilta, toisaalta kannattaako sit ostaa bulkkia ? edes mökille... Miljoonannen kerran, että jos siinä ei lue edessä sitä sanaa solid, niin kyse on laminoidusta "ruupuusta", kyseisessä laminoidussa puussa voi olla vaikka ruusupuuviilujen välissä mitä tahansa roskaa ja ulkonäön vuoksi siitä käytettään nimeä ruusupuu. Mitään merkitystä soundin kannalta sillä ei ole. Ja kun ollaan asiassa, niin minusta tuollaiset look-a-like halpis-akustiset ovat hirvittävää rotan oksennusta suoraan sanottuna. Voi olla ihan käyttökelpoinen reissu/mökkikitara, mutta miksei samalla mene katsomaan mitä rahalla saa musaliikkeistä, kun pääsee koittamaan kitaran soundia vähän luonnossa. Suomalaiset rahtaavat tänne näitä tulevaisuuden kaatopaikantäytettä suurella innolla "kun saa niin halvalla". En ymmärrä tätä ajattellumallia... |
blackbean 09.05.2007 15:47:08 | |
---|
Miljoonannen kerran, että jos siinä ei lue edessä sitä sanaa solid, niin kyse on laminoidusta "ruupuusta", kyseisessä laminoidussa puussa voi olla vaikka ruusupuuviilujen välissä mitä tahansa roskaa ja ulkonäön vuoksi siitä käytettään nimeä ruusupuu. Mitään merkitystä soundin kannalta sillä ei ole. Ja kun ollaan asiassa, niin minusta tuollaiset look-a-like halpis-akustiset ovat hirvittävää rotan oksennusta suoraan sanottuna. Voi olla ihan käyttökelpoinen reissu/mökkikitara, mutta miksei samalla mene katsomaan mitä rahalla saa musaliikkeistä, kun pääsee koittamaan kitaran soundia vähän luonnossa. Suomalaiset rahtaavat tänne näitä tulevaisuuden kaatopaikantäytettä suurella innolla "kun saa niin halvalla". En ymmärrä tätä ajattellumallia... Niin, mä en näe mitään suurta vääryyttä tehtynä jos kysyy tältä foorumilta käyttökokemuksia ko. soittimesta. Sitä tässä yritin hakea, että minä/muut säästyisi vaivalta jos joku on skeban hommannut ja todennut täydeksi paskaläjäksi/helmeksi. Eikös se ole kaikkien etu? Mulla ei ainakaan ole mitään sitä vastaan jos saan hintalaatusuhteeltaan asiallisen instrumentin vaikkakin sitten saksasta tilattuna. Ostaisin ilomielin suomesta vastaavan jos tuohon 150e hintaluokkaan vastaavilla specseillä saisin. |
flattopguitar 09.05.2007 16:22:36 (muokattu 09.05.2007 16:23:46) | |
---|
En tarkoittanut mitenkään loukkaukseksi, mutta tuosta laminointi asiasta on puhuttu lähes jokaisessa ketjussa joissa näistä kitaroista keskustellaan. Tuo kitaran hinta/laatu asia on ihan oma mielipiteeni, eikä nuo nauhoitetut bentonit ole kovin huonoilta kuulostaneet, vaikka epäilen luonnossa niiden soundin olevan melko kehno. Kannattaa etsiä käytettyjä lähiseuduilta ja liikkeistä. Ainakin se on ihan varma, että hyvää Martin D-28 kopiota et tule tuolla rahalla saamaan. Laadukasta akustista ei tuolla rahalla pysty tekemään ja myymään. |
samueld 16.05.2007 23:35:35 | |
---|
Laadukasta akustista ei tuolla rahalla pysty tekemään ja myymään. Erittäin hyvin sanottu siellä.... I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
Mulla ei ainakaan ole mitään sitä vastaan jos saan hintalaatusuhteeltaan asiallisen instrumentin vaikkakin sitten saksasta tilattuna. Ostaisin ilomielin suomesta vastaavan jos tuohon 150e hintaluokkaan vastaavilla specseillä saisin. Ei vastaavilla spekseillä, mut ostin tossa keväällä Gretschin Americana-sarjan pikkuskeban 145 eurolla ja se on ainakin ihan mahtava reissuskeba. http://www.gretschguitars.com/americana/ tommonen punainen, siis. |
darrell 18.05.2007 20:36:10 | |
---|
Ei vastaavilla spekseillä, mut ostin tossa keväällä Gretschin Americana-sarjan pikkuskeban 145 eurolla ja se on ainakin ihan mahtava reissuskeba. http://www.gretschguitars.com/americana/ tommonen punainen, siis. Mulla on tuollainen myös pihakitarana. Ok, mutta ei kannata odotella liikoja. Toimituskuluineen yli 150e, joten sillä rahalla saa paremmankin kitaran (kannattaa harkita esim. Jack&Danny akustisia), mutta ei ehkä yhtä hauskaa. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
ravensoul 24.05.2007 14:57:24 (muokattu 24.05.2007 14:58:09) | |
---|
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3 |
Tankoprinssi 04.11.2007 18:14:57 (muokattu 04.11.2007 18:15:44) | |
---|
Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras |
shellraiser 09.11.2007 22:05:31 (muokattu 09.11.2007 22:05:54) | |
---|
|
rice88 04.03.2008 22:03:44 | |
---|
Itellä on tuommonen n. 100 e harley benton .. ite oon tykänny ja myös sisko,veli ja pari kaveria .. en kyllä muista kitaroista tiedä mutta oon omaan todella tyytyväinen. Kyllä varmasti löydät kirjotus virheitä . |