Aihe: Demo miksausvaiheessa
1
Niq
19.05.2007 18:33:10 (muokattu 19.05.2007 18:33:20)

No mikäs ny?

Tossa vielä vähän pakatumpi versio jos se nousee kynnykseksi:

http://niq.kapsi.fi/corrose_mix/Corrose_-_Cell_mix12.wma
"I have a cunning plan" -Baldrick
Spiral
20.05.2007 09:01:22

No mikäs ny?

Tossa vielä vähän pakatumpi versio jos se nousee kynnykseksi:

http://niq.kapsi.fi/corrose_mix/Corrose_-_Cell_mix12.wma

En ole toivomasi ammattilainen, mutta kitarat on aika pienellä, basso taas tosi pinnassa. Mun korvaan, that is.
Niq
20.05.2007 09:05:21 (muokattu 20.05.2007 09:06:15)

En ole toivomasi ammattilainen..

Kiitos kuitenkin palautteesta. :)

..kitarat on aika pienellä, basso taas tosi pinnassa.

Joo tuota ne kaveritkin sano kun kuuntelutin. Trio kun ollaan, niin haluan että bassokin kuuluu kunnolla, varsinkin kun bassosoundi onnistui hyvin. Eli ei perinteistä "kauhea kitaravalli ja basso siinä jossain mukana alapäässä". Kitarat kyllä pienellä, täytyy vähän nostaa ja taitaa olla vähän liian leveälläkin.
Timo JM
20.05.2007 10:06:43 (muokattu 20.05.2007 10:10:40)

Mä kuuntelin pikaisesti eilen ja päälimmäiseksi jäi fiilis, että koko miksaus kuulostaa siltä kuin bändi (varsinkin rummut joiden soundi on muutenkin omituinen) soittaisi jossain viereisessä huoneessa. Eli kaikkeen on hetetty jotain kaikuja ja syvyysvaikutelma puuttuu kokonaan.
...siis mun mielestä. Ja musaa tuolta -> | Cupido | DIVARi |
Antti1
20.05.2007 10:38:58
Mun mielestä noi rummut kuulostaa jotenkin omituisen kihiseviltä, tai sillai... Tulee mieleen omat vanhat viritykset, joissa sain aikaan aikamoisia vaihehässäköitä rummuilla. Lisäksi toi basarin napsu on aika hurjan kuuloinen.

Onko kitara mikitetty kenties jollain konkalla kauempaa? Siltä se meinaan kuulostaa vähän, soundi jää etäiseksi. Mitä ihmettä tapahtuu kohdassa 3.10? Kitarasoundi menee ihme surinaksi, ei se ainakaan rankemmalta kuulosta, jos se oli tarkoitus.

Rumpujen (erityisesti basari ja virveli) soundit kuntoon ja kitarasoundi lähemmäs kuuntelijan naamaa, niin alkaa jo toimimaan.
OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI!
Niq
20.05.2007 12:09:13

Mä kuuntelin pikaisesti eilen ja päälimmäiseksi jäi fiilis, että koko miksaus kuulostaa siltä kuin bändi (varsinkin rummut joiden soundi on muutenkin omituinen) soittaisi jossain viereisessä huoneessa. Eli kaikkeen on hetetty jotain kaikuja ja syvyysvaikutelma puuttuu kokonaan.

Täytyy kokeilla noita tiloja napsia sieltä pois, yritin elävöittää vähän rumpuja kun etenkin lähimikitykset on vähän kuolleen kuuloisia. Ekaa kertaa miksaan rumpusettiä jossa on kaikki rummut mikitetty erikseen, joten tässä vielä saa harjoitella hetken ennenkuin onnistuu.

Mun mielestä noi rummut kuulostaa jotenkin omituisen kihiseviltä, tai sillai... Tulee mieleen omat vanhat viritykset, joissa sain aikaan aikamoisia vaihehässäköitä rummuilla. Lisäksi toi basarin napsu on aika hurjan kuuloinen.

Joo, vaihevirheitä on ainakin virvelissä, en vaan ymmärrä että mistä tuo vaiheongelma oikein tulee kun tomiraidat on gatetettu ja basariraidaltakaan ei virveliniskuja vuoda. Vaiheita olen kokeillut käännellä ajatuksen kanssa, mutta ei oikein mitään vaikutusta millään. Peruslähtökohtahan olisi vissiin se, että tilamikin ja overeiden vaiheita pitäisi käännellä ja lähimikit pitäs toimia sellaisenaan?

Rumpuraitoja on siis:

Tilamikki: mikitetty parin metrin päästä setin edestä Rode NT-1:llä

Overit(2kpl): mikit 45 asteen kulmassa toisiinsa nähden vierekkäin rumpusetin yläpuolella noin 3 kapulanmittaa virvelin yläpuolella (T.Bone SC300)

Virveli: perusdynaamisella yläkalvo

Basari: basarimikki nuijan lyöntikohdasta parin sentin päässä basarin sisällä

Tomit(3 raitaa): perusdynaamisilla, 2 etutomin raidat miksattu jo äänitysvaiheessa yhdelle raidalle

Onko kitara mikitetty kenties jollain konkalla kauempaa? Siltä se meinaan kuulostaa vähän, soundi jää etäiseksi. Mitä ihmettä tapahtuu kohdassa 3.10? Kitarasoundi menee ihme surinaksi, ei se ainakaan rankemmalta kuulosta, jos se oli tarkoitus.

Pääkitararaita on mikitetty sekä konkalla kauempaa, että dynaamisella kaiutinverkossa kiinni. Lisäksi yksi mallinnuksella tehty raita löytyy ja sitten yksi tuplausraita dynaamisella mikitettynä. Ehkä tuo konkalla äänitetty raita sitten on liikaa edessä, täytyy kokeilla keksiä jotakin näihin.

Se 3.10 härdelli on vielä vähän kesken, huomattiin bassoja äänitettäessä että kitaristi oli soittanut sen kohdan totaalisen väärin ja nyt pitää siihen viritellä noista muista raidoista jotakin hassua.
Antti1
20.05.2007 12:20:42 (muokattu 20.05.2007 12:30:41)
Sanokaapa tästä myös jotain kommenttia: http://w13.easy-share.com/1106432.html

Briiffauksena sen verran, että se on mun kavereilleni äänittämä demo. Tehty pääasiassa kuulokkeet päässä ja pikaisesti tänään tarkistettu näillä mun hifi-poppiksilla. Kaipailisin kommentteja ihmisiltä, joilla on tarkempi kuuntelu, erityisesti kitaroiden balanssi on vähän hakusessa.

Kaikenlainen muu kommentointikin on toki sallittua ja jopa suotavaa.

EDIT 1: Ja saattaa olla vähän hiljaa, masterikanavassa ei ole mitään mötkylöitä. Ihan pelkkä miksaus siis vasta, ymmärrätte varmaan.

EDIT 2: Ja jos kiinnostaa niin tässä vähän reseptiä eri soittimille. Jos ei ole erikseen mainittu, niin etusena on ollut ADA8000.

Rummut:
-Overit Rode NT5 XY:llä melko korkealta etutomin yläpuolella
-Basari AKG D112 resokalvosta aavistus sisäänpäin
-Virppa Audix OM5 yläkalvolla
-Tomit Electro Voice Co4
-Alun pätkä Violet Design Black Knightilla Joemeekin Threeq:n läpi mahdollisimman huonoilla asetuksilla :D

Kitarat:
-Rocktron Voodu valve suoraan linjaan
-ENGL Screamer + Marshall 4x12" 57:lla

Basso:
-Palmerin DI:n kautta suoraan linjaan

Laulu:
-Violet Design Black Knight ja Joemeek Threeq etusena

EDIT 3: Ehdotuksia vähän tunkkaisen yleissoundin aiheuttajaan? Peltejä voisi varmaan kokeilla nostaa pikkusen, jos sieltä saisi vähän kihinää koko pakettiin.
Torniojaws
20.05.2007 12:49:57 (muokattu 20.05.2007 12:52:05)

Joo, vaihevirheitä on ainakin virvelissä, en vaan ymmärrä että mistä tuo vaiheongelma oikein tulee kun tomiraidat on gatetettu ja basariraidaltakaan ei virveliniskuja vuoda. Vaiheita olen kokeillut käännellä ajatuksen kanssa, mutta ei oikein mitään vaikutusta millään. Peruslähtökohtahan olisi vissiin se, että tilamikin ja overeiden vaiheita pitäisi käännellä ja lähimikit pitäs toimia sellaisenaan?

Vaihetta voi säätää myös liikuttamalla raitoja aiemmaksi/myöhemmäksi. Liikkeet siis millisekuntitasolla, eli aivan pieniä. Katso että virveliraidat natsaavat kohdilleen aaltomuodossa. Eli siis karikatyyrinä:

____/¯¯¯¯¯¯\______

________/¯¯¯¯¯¯\______

Tuon sijaan siirrä jompaa kumpaa raitaa niin, että lopputulos on tällainen:

____/¯¯¯¯¯¯\______

____/¯¯¯¯¯¯\______
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
JoKo
20.05.2007 13:37:48
Peruslähtökohtahan olisi vissiin se, että tilamikin ja overeiden vaiheita pitäisi käännellä ja lähimikit pitäs toimia sellaisenaan?

Pikemminkin just toisinpäin.

Vaihetta voi säätää myös liikuttamalla raitoja aiemmaksi/myöhemmäksi.

Tää on myös hyvä tapa poistaa tilavaikutelma. Toimii kyllä joskus jos sulla on kaksi lähimikkiä, joista otat ainoastaan yhtä ja samaa rumpua, ilman tilaa.

Tämä johtaa usein juurikin tähän:

yritin elävöittää vähän rumpuja kun etenkin lähimikitykset on vähän kuolleen kuuloisia.

PS. Ei ollut mahdollisuuksia kuunnella k.o. biisiä, kirjoittelin ihan yleisellä tasolla.
Danko
21.05.2007 00:53:40

EDIT 3: Ehdotuksia vähän tunkkaisen yleissoundin aiheuttajaan? Peltejä voisi varmaan kokeilla nostaa pikkusen, jos sieltä saisi vähän kihinää koko pakettiin.

Itse lähtisin peltejä ja snarea nostamalla sekä bassosta voisi leikata tuota taajuuskaistaa, millä kitaroiden botne on (120-250Hz). Vastaavasti kilon kohdalta voisi bassolle kaivaa "nenää" särön avulla.
kootut elämänohjeet: "alota vaan et 'räh' ja toivo että se päättyy hyvin" -seraphim
Kootut elämänohjeet: "ihan turha sun on naisia ymmärtää lol apua sääh" -noir
Antti1
21.05.2007 11:14:18
Kiitoksia ehdotuksista. Täytyypä koitella heti taas, kun vaan pääsen koneen ääreen. Ärsyttävää, kun omat korvat turtuvat liian tuttuun materiaaliin (oon kuunnellu samaa biisiä jo vuodesta 2004...), eikä voi luottaa kuulemaansa.
Matsoni
23.05.2007 01:30:19

mun korvaan tää pitäs viedä vaan enemmän tähän suuntaan mihin lähdetty eli virveli vielä enemmän commadore64:sen kuuloiseksi ja enemmän 3.10 tapahtuvaa päätöntä vaihtelua kitaroissa. tomit vois myös olla pannattu pelkästään toiselle puolelle. toiselle puolelle vois sit laittaa vaikka sen kitaran.

kyl.
leksi-B
23.05.2007 17:04:46
Hyvä basso soundi ja hauska laulu ääni "hymiö", mutta basso soundista pidän erityisesti (basisti ku olen)
Basso se mukava soitin!
Pacifig
24.05.2007 16:52:43

Sehän on ihan hakee, mutta mielestäni vähän kaukainen miksaus... Laulu pinnassa ja "humppaorkesteri sermien takana piilossa" ?
muuten jees
Laittaiskohan kamat myyntiin.
Niq
16.06.2007 23:29:20

Noni, nyt on ruuvattu lisää ja paskaltahan tuo vanha kuulostaa nyt kun vertaa näihin. Eiköhän näistäkin vielä valitettavaa löydy. Toivottavasti ainakin jotain sanottavaa.

http://niq.kapsi.fi/corrose_mix/cell_1606.wma
http://niq.kapsi.fi/corrose_mix/grave_1606.wma

Antakee kommenttia, ei pitäs olla enää kuusnepa-virveliä. :)
CryptoFib
17.06.2007 04:12:40 (muokattu 17.06.2007 04:20:27)
Noni, nyt on ruuvattu lisää ja paskaltahan tuo vanha kuulostaa nyt kun vertaa näihin. Eiköhän näistäkin vielä valitettavaa löydy. Toivottavasti ainakin jotain sanottavaa.

http://niq.kapsi.fi/corrose_mix/cell_1606.wma
http://niq.kapsi.fi/corrose_mix/grave_1606.wma

Antakee kommenttia, ei pitäs olla enää kuusnepa-virveliä. :)

virppa o jees, joo. :)

ite boostaisin 60-250hz aika roimasti, about 2db. rummut sais ryhtiä 1700-2700hz:n roimalla boostilla ja koko miksaus ja/tai pelkät rummut kaipalee sizzleä. Exciteriä tai ekutusnostoa ihan yläpäähän. Kaikk em. siis toimii jo master-kanavaa rassaillessa, mielestäni.

Tykkään että miksaus on balanssissa. Laulu on mukavasti pinnassa, eikä sitä kannattais laulutyylin vuoksi ainakaan vaimentaa. Noista sanoista voi jopa saada selvää. =)

Mutta tuo basso tökkii mulla. Tykkään kans ku bassossa on preesenssiä, mutta nyt se osuu jotenki pöljälle kaistalle, tai se on liian lujalla... Voi olla, että syy epämiellyttävyydelle on pelkästään soitin; basson frettiäänähtely ei ole kauneinta mitä oon kuullu. lisäksi noin selkeä preesens tuo pienimmätki taimausongelmat esille turhan selkeästi. Nythän tuo miksaus on siinä jamassa, että ekana rupeaa kuuntelemaan pelkästään, että mitenköhän tuo basso on soiteltu. Ymmärrän kyllä trio-asetelman: Basson pitää saada enemmän tilaa, mutta nyt se tila on käytetty väärin. Se kuulostaa jopa digitaaliselta. :) enempi bassotaajuuksia. oktaaveria? säröä?

...minun mielestä.

E: kommentit koski siis Celliä.
Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua.
Niq
17.06.2007 08:49:43 (muokattu 17.06.2007 08:50:06)

ite boostaisin 60-250hz aika roimasti, about 2db. rummut sais ryhtiä 1700-2700hz:n roimalla boostilla ja koko miksaus ja/tai pelkät rummut kaipalee sizzleä. Exciteriä tai ekutusnostoa ihan yläpäähän. Kaikk em. siis toimii jo master-kanavaa rassaillessa, mielestäni.

Kuuntelepa tuo toinenkin, siihen laitoin vähän ronskimmin alapäätä ja muutenkin vähän erikuuloinen. Helpottaisi eniten jos saisi tietää kumpi noista soi paremmin, jolloin voisi säätää muiden soundin paremmaksi.

Tykkään että miksaus on balanssissa. Laulu on mukavasti pinnassa, eikä sitä kannattais laulutyylin vuoksi ainakaan vaimentaa. Noista sanoista voi jopa saada selvää. =)

Tätä mä jo itekin vähän mietin, että onko laulu liian pinnassa, mut hyvä jos ei ainakaan sun mielestä ole. :)

Mutta tuo basso tökkii mulla.

Tämänsuuntaista olen kuullut muiltakin. Toisaalta taas joku kehui että hieno bassosoundi. Mut se tais olla basisti... ;)
CryptoFib
17.06.2007 20:46:56 (muokattu 17.06.2007 20:49:25)
Kuuntelepa tuo toinenkin, siihen laitoin vähän ronskimmin alapäätä ja muutenkin vähän erikuuloinen...

No tämä on kyllä kuulostaa erilaiselta.

Tästä jäi äkkiseltään tosi "mono-olo". stereolevittelyä lisää? Overeita vähä alas (taas lisää sizzleä). ala-middle puuroutuu ajoittain. laulu kuulostaa aivanku laulaja huutais kitarakaapin takana.

Oisko mitään ideaa, jos antaisit bassolle +500hz ja +2000hz tilan kitarasta vasurista. Kitaran alakertaa 200-2k + lievän haikka/overi painotuksen oikealta? Jäis parempi tila laulajalle keskelle. Rumpuja pitäis levittää jotenki ainaki alun raidi o häiritsevästi keskellä.

E: paremmin soi minusta cell. Sovitus ja miksaus on erottelevampi. Pahin puute cellissä oli se bassotaajuuksien puute. =) Hyvää jälkeä, joka tapauksessa.
Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua.
Niq
24.06.2007 10:43:45

E: paremmin soi minusta cell. Sovitus ja miksaus on erottelevampi. Pahin puute cellissä oli se bassotaajuuksien puute. =) Hyvää jälkeä, joka tapauksessa.

Kiitos hyvistä neuvoista. Jostain syystä ei muut (vakio)jäsenet ole kommenttiaan heittäneet, vaikka on noita biisejä ladattu moneen kertaan. Olisi kiva kuulla kommenttia, vaikka sitten rakentavaakin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)