Rojekti 18.05.2007 06:53:35 | |
---|
Onkos tuo luonnollinen keikkapianoevoluution vaihe kun jotkut koskettimista alkavat randomisti jäädä pohjaan; vaimennin ei laske kielen päälle, ikään kuin käyttäisin susipedaalia? Ostin vehkeen noin vuoden passiivisesta käytöstä käytettynä siis, omana tuo on ollut 4-6kk. M-Audio Prokeys 88 siis. Vasarakoneisto tuossa on.. mutta en tosiaan ymmärrä miksi jotkut koskettimet (ei tiettyjä koskettimia vaan aivan satunnaisesti) jäävät noin pohjaan. Niin siis itse kosketin tietenkin palautuu, mekaniikka on kunnossa, mutta soundi jää pohjaan kuten sustain-pedaalia käytettäessä. Olipa taas johdonmukainen teksti :) Onko sinulla ongelmia ruotsinkielen opiskelussa? :( koetahan kiengue.
http://koti.mbnet.fi/rojekti/kiengue/ |
aaro 18.05.2007 13:03:03 | |
---|
Jos saundi jää pohjaan vaan pedaalia käyttäessä niin voisiko vika olla vain pedaalissa? Jos ei jää muuten... En oikein tajunnut kun tosiaan oli johdonmukainen teksti :D Vai ymmärsinkö oikein, en ole varma.... |
Jos saundi jää pohjaan vaan pedaalia käyttäessä niin voisiko vika olla vain pedaalissa? Jos ei jää muuten... En oikein tajunnut kun tosiaan oli johdonmukainen teksti :D Vai ymmärsinkö oikein, en ole varma.... Hoh, joo, pahoitteluni :D siis, pedaalissa vika tuskin on sillä vain yksittäiset koskettimet silloin tällöin jättävät soundin soimaan. Stringeissä tuo on aika rasittavaa; jotkut soundit jäävät soimaan ja sekoittavat soittamista. Miten tällaisen asian selittäminen voi olla vaikeaa. Taidan olla vain vähän tyhmä. Ok, empiirinen esimerkki: jos painaa jokaista kosketinta vuoron perään ilman pedaalia vain nopeasti napauttaen, jotkut koskettimet kuitenkin toimivat ikään kuin pedaalia painettaisiin, ne jäävät soimaan ja vapautuva itsestään parissa sekunnissa mitään tekemättä. Outo juttu. Onko sinulla ongelmia ruotsinkielen opiskelussa? :( koetahan kiengue.
Absalom 18.05.2007 16:33:00 (muokattu 18.05.2007 23:45:31) | |
---|
Ok, empiirinen esimerkki: jos painaa jokaista kosketinta vuoron perään ilman pedaalia vain nopeasti napauttaen, jotkut koskettimet kuitenkin toimivat ikään kuin pedaalia painettaisiin, ne jäävät soimaan ja vapautuva itsestään parissa sekunnissa mitään tekemättä. Outo juttu. Mun aataminaikuisessa Korg DW-8000:ssa esiintyy ajoittain samankaltainen ongelma ja se johtuu siitä, että koskettimien kontaktipintoihin on kertynyt pölyä tai muuta roskaa ja äänet jäävät siis aina välillä soimaan. Mulla tosin ne soivat vaikka maailman tappiin asti, ellei niitä napauta uudelleen voimakkaasti. Mutta säännöllinen putsaus on kyllä pitänyt ongelman hyvin kurissa. Jos joku Yes kuulostaa paskalta, niin sen voi kyllä sanoa... (Nimimerkki C:n kommentti) |
Rojekti 19.05.2007 00:24:31 | |
---|
Mun aataminaikuisessa Korg DW-8000:ssa esiintyy ajoittain samankaltainen ongelma ja se johtuu siitä, että koskettimien kontaktipintoihin on kertynyt pölyä tai muuta roskaa ja äänet jäävät siis aina välillä soimaan. Mulla tosin ne soivat vaikka maailman tappiin asti, ellei niitä napauta uudelleen voimakkaasti. Mutta säännöllinen putsaus on kyllä pitänyt ongelman hyvin kurissa. Uskaltaakohan tuollaista vehjettä mennä avaamaan? En tosiaan halua että se hajoaisi. En mikään käsi ole tuollaisissa asioissa, kaikenlaista tulee käsin tehtyäkin, muttei kai se keikkapianon vasarajärjestelmä sitten niin paha pala ole? :) auki vaan, vai? Onko sinulla ongelmia ruotsinkielen opiskelussa? :( koetahan kiengue.
moder 20.05.2007 11:42:39 | |
---|
Auki vain. Mutta varovasti, ja jos tulee jokin "ennennäkemätön" rakenne vastaan, tutki tarkoin miten se on kasattu. Niin silloin todennäköisesti myös pianon kasaus sujuu ongelmitta... Purkaminen on tunnetusti paljon helpompaa kuin kasaus... |
Rojekti 20.05.2007 16:11:41 | |
---|
Auki vain. Mutta varovasti, ja jos tulee jokin "ennennäkemätön" rakenne vastaan, tutki tarkoin miten se on kasattu. Niin silloin todennäköisesti myös pianon kasaus sujuu ongelmitta... Purkaminen on tunnetusti paljon helpompaa kuin kasaus... Ok, yrittäkäämme. Teen homman ensi viikolla, ilmoitteleen tänne sitten kun olen saanut tuon lopullisesti hajalle varaosatavaraksi. Onko sinulla ongelmia ruotsinkielen opiskelussa? :( koetahan kiengue.