ManuMäkinen 18.05.2007 08:42:15 (muokattu 18.05.2007 08:42:27) | |
---|
Toimin vähän niinkuin "yhden miehen projektina" ja siirrän useinbiisit real timena koneelle(en ole kuitenkaan hyvä soittaja). Mutta ongelmani on että usein tempo katoaa ja soitto ei kuulostaa hyvältä ja jos joutuu toisen raidan soittamaan päälle niin.. mutta mikä lisi paras keino opetella soittamaan rytmissä? vihaan syntikkani metronomin ääntä. Ja se on vielä mielestäni ankeata, koska joskus minä kuulen että soittoni menee hyvin mutta kun kuuntelee soittoa nauhalta se on ihan persiistä kiitos |
Ile- 18.05.2007 09:46:10 | |
---|
Toimin vähän niinkuin "yhden miehen projektina" ja siirrän useinbiisit real timena koneelle(en ole kuitenkaan hyvä soittaja). Mutta ongelmani on että usein tempo katoaa ja soitto ei kuulostaa hyvältä ja jos joutuu toisen raidan soittamaan päälle niin.. mutta mikä lisi paras keino opetella soittamaan rytmissä? vihaan syntikkani metronomin ääntä. Kannattaa ehkä hommata erillinen metronomi jossa on kivempi ääni. Jos sieltä tulee kokoajan se sama klik-sample niin kyllähän se nopeasti alkaa tuntumaan epämiellyttävältä. Mulla on joku Seikon metronomi ja se on tosi hyvä. Mä en välttämättä tiedä ongelman luonnetta ihan kokonaan, mutta kokeile vaikka laskea tempoa samalla kuin soitat. Ja se on vielä mielestäni ankeata, koska joskus minä kuulen että soittoni menee hyvin mutta kun kuuntelee soittoa nauhalta se on ihan persiistä kiitos Varmaankin aika yleinen tunne. :p Jos kopioit tämän allekirjoituksen, olet idiootti. |
oizo 18.05.2007 09:54:22 | |
---|
Treeniä ja paljon. Metronomin, levyn, rumpukoneen yms kanssa. Oikotietä onneen ei taida juuri olla. Joillakin on luonnostaan parempi rytmitaju kuin toisilla. sattuuhan näitä |
baron 18.05.2007 10:35:28 | |
---|
Joillakin on luonnostaan parempi rytmitaju kuin toisilla. Mun mielestä se on just päinvastoin. Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term" |
Mun mielestä se on just päinvastoin. Hähhäh! Niin munkin mielestä. COVS n:o 1. |
tarmo 18.05.2007 10:56:02 | |
---|
Yksi ihan konkreettinen vinkki voisi olla. Kannattaa soitella niin, että "laittaa" klikin kakkoselle ja neloselle. Toimii ihan perusmetronomilla, kunhan laskee aina vaan tyhjät pois. Etenkin monimutkaisemmat komppaukset ja soolojuoksutukset saa hiljalleen pysymään kurissa sen avulla. Jos soittelee iisejä juttuja pitäen jotain peruskomppia taustalla, voi omasta mielestäni jättää sitten kokonaan treenaamatta ja painella bishelle. Konstit on kuitenkin monet. |
Haipuma 18.05.2007 12:38:22 | |
---|
Band-In-A-Box (googleta lisätietoja) on aika kätevä ohjelma. Toimii mm. rumpukoneena ja basistina. Melko simppeli käyttää peruskäytössä eli kirjoitat soinnut sinne, määrittelet tyylin esim. Latin ja sitten soittelet itse mukana. Eipä kai tuohon tempossa tarkasti soittamiseen oo muuta tietä kuin harjoitella tietoisesti soittamaan rytmissä. Nauhoittaa omaa soittoa, soittaa tarpeeksi hitaasti aluksi ja kuunnella tarkasti. "Sain eka kerran tuossa -84 ja heti perään -96. Sen jälkeen on ollut hiljaista."
-Ravintelissa kuultuja |