Aihe: Tuomo - My Thing
1 2 3 4 5 6 7
Tupuna
29.04.2007 11:13:12
Mielenkiintoinen aihe. Tuleeko se kenties sähköisesti noudettavaksi kirjastostanne? Mutta kyllä minuakin saa onnitella, graduni on paraikaa tiedekunnassa arvioitavana ja arvosanaehdotus tullee viikon päästä. Työni on ankaraa analyysia komppauksesta ja vuorovaikutuksesta.

Jep, varmasti toukokuun lopulla, luulisin. En yhtään tiedä, kuinka kauan lopputarkastukseen menee. Voin laittaa sinulle sitten linkin vaikka pikaviestitse, sähköinen versio on tulossa.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! Musiikkiaiheinen blogini: http://tupuna.blogs.fi
Perseapina
29.04.2007 12:08:19
Huomasin kans tuon, hemmetin hienoa!

Tai sitten ei... Aina mielestäni vähän kyseenalaista julkisuutta jos artisti antaa materiaaliaan jonkun toisen kaupallisen tahon käyttöön. Itsekkin mainoksen nähtyäni olin fiiliksissä hyvästä kappaleesta, mutta sitten aloin miettimään, että hetkinen. Toisaalta ymmärrän, sillä ei näillä markkinoilla paljoa rikastu hyvästä menestyksestä ja lahjakkuudesta huolimatta.

Anyway loistavaa matskua Tuomo!!!!
Got my mojo workin'
DoThePop
19.05.2007 09:20:33
Aah jie, Tuomoo saa nyt isona mustana mm. levykauppa Äxästä. Tai siis 23.5. eteenpäin.

http://www.levykauppax.fi/artist/Tuomo/My_Thing/21542/

Kiitos ilmoituksesta.Tätä onkin jo keretty odottaa.En ole vielä levyä kuullut.Koska haluan ostaa tämän lp-versiona.Radiosta useat biisit ovat kuitenkin tulleet tutuiksi.Hienoa että julkaisevat myös lp:n.
JoyJoy77
23.05.2007 08:27:18
Tykkään levystä Wonder-fanina aika paljonkin. Lähinnä vaan häiritsee (jos nyt jotain huonoa pitää sanoa) täällä jo aiemminkin mainittu retroestetiikka, joka on lähinnä pelkkää pastissointia. Eli oikeastaan mitään omaa ääntä ei tässä musiikissa kuulu. Vaikka biisit hienoja ovatkin ja pastissointi verrattain tyylipuhdasta.

Olenkohan mä liian rokkari, kun tunnun vaativan musiikkiin aina jotain omaa?

Ajattelin just samoin, enkä ole rokkari.
DoThePop
24.05.2007 19:23:46
Tänään tuli postin mukana Tuomon lp-levy.Vihdoinkin pääsee tutustumaan tähän levyyn.
Torsti Suomi
27.05.2007 00:59:23
On ilahduttavaa huomata, että radiot ja tv-spotit huomioivat Tuomon uutukaista yhjä enenevässä määrin. Ei päivää ilman Tuomoa esim. Groovella.
DoThePop
27.05.2007 09:09:20
On ilahduttavaa huomata, että radiot ja tv-spotit huomioivat Tuomon uutukaista yhjä enenevässä määrin. Ei päivää ilman Tuomoa esim. Groovella.

Ihan totta.Silloin kun levy julkaistiin niin Radio Helsinki ja Groove soittivat sitä todella ahkerasti.Vieläkin kuulee lähes päivittän Tuomon biisejä näiltä kanavilta.En kyllä osaa sanoa miten muut radiokanavat ovat Tuomoa soittaneet.Kun en itse kuuntele muita kanavia kuin Radio Helsinkiä ja Groovea.

Täytyy hieman valittaa omaa surkeaa kohtaloa tähän väliin.Sain tosiaan pari päivää sitten tuon Tuomon uuden levyn lp-version itselleni.Kaksi kertaa ehdin levyn soittaa läpi.Kun putkivahvistimesta pamahti yksi pääteputkista.Eipä tarvitse tänä viikonloppuna kuunnella levyjä ollenkaan.Kun pääsen vasta maanantaina hakemaan uudet putket vahvariin.Tämmöistä tuuria siis meikäläisellä.Harmi kun ei ole tullut hankittua varaputkia hyllyyn.
Tupuna
03.06.2007 09:45:58
Eikö ketään ihmetytä tää liian tiukka retroilu ja perinnetietoisuus? Mä oon taas niin kahden vaiheilla... biisit ovat loistavia, mutta se oma jokin puuttuu. Suomalaisessa soulissakin voisi olla jotain pikkuomaa, joka tekisi säväyksen tähän jo aiemmin pureskeltuun tyyliin ja soundiin.

Esim. Jukkapoika reggaen ja dubin puolella on onnistunut jättämään omaa ääntään ja kädenjälkeään tuotoksiinsa. Miksei Tuomo tee sitä?

Toisaalta Prättälä on tehnyt aikamoisen virstanpylvään tällä alueella suomalaisessa musiikissa. Soihan tämä nyt kaikkialla ja levy myy kuin häkä. Levy on hurjan musikaalinen ja kunnianhimoinen.

Millaista suomalaisen soulin pitäisi olla ollakseen suomalaista?
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! Musiikkiaiheinen blogini: http://tupuna.blogs.fi
Fuzzy Boner
03.06.2007 12:04:23

Toihan on suomalaista, Tuomon musaa, ei siihen kummempaa tarvi mielestäni.
Musa on musaa. Tuomo on Muusikko vuoren kokoisella M:llä.
Milkop
03.06.2007 12:46:57

Lauletaan siitä kun koira jätti ja vaimo jäi auton alle, kaikki kappaleet menee mollissa ja pääinstrumentit ovat haitari ja viulu. Ja perkelettä huudetaan välillä, kännissä tietenkin.

:)

Juuh. Ei minusta Tuomon musiikin edes tarvitse kuulostaa suomalaiselta kun se kerran noinkin hyvin toimii. Oikeastaan ihan mukava kuulla välistä kotimaista musiikkia josta ei heti tule mieleen se että se voisi olla Suomesta. Tai jotain, en tiedä mitä oikein selitän. Tuomo rules joka tapauksessa.
zorro
08.06.2007 11:42:18
Olen huomennut että Tuomo on saanut tällä levyllä ainakin sen aikaan, että useampi minunkin kavereista on tämän myötä alkanut kiinnostumaan näistä 60-70-luvun soul ja funk jutuista. Se ei ole ollenkaan paha asia.
piiska2
08.06.2007 14:33:51
Pitihän se levy munkin viimein ostaa. Onneksi levy ei ole musiikkia muusikoilta muille muusikoille vaan oikeasti hienoja biisejä. Omat suosikkini nimibiisin lisäksi So Surreal ja I Won´t Worry.
Mua ei häiritse Wonder-pastissit. Ymmärrän kyllä, jos jotkut etsivät hieman omaperäisyyttä ja uutta näkökulmaa, mutta on taito tehdä hyvää musaa jonkun tyylin puitteissa.
Tänä päivänä levytetään niin paljon p--kaa, että mukava kuulla puhtaasti hyvin soitettua musaa ilman, että pitää olla ulkomusiikillisia juttuja.
Luomu + Tuomo Rules!
Writing about music is like singing architecture - Elvin Jones
PekKampela
10.07.2007 11:31:05

Satuinpa tuossa muutama päivä takaperin avaamaan Ylen kanavat juuri sellaiseen aikaan, kun sieltä tuli yleisurheilua, SM-viestit nimittäin. Lopputekstien aikana näytettiin parhaita paloja juoksuista ja taustalla soi, mikäs muu kuin Tuomo. Kappale oli I won't worry!!! Hienoa.

Ja upia levy on. Jokainen biisi toimii mielestäni.
Love.
zapateados
07.08.2007 13:44:35 (muokattu 07.08.2007 13:46:25)
Täytyy sanoa, että harvinaisen hyvin markkinoitu tää levy ja artisti. Musiikkia tuuttaa mitä moninaisimmista yhteyksistä ja monella festarilla on kuunneltu My Thingit ;-) ...ja täysin ansaitusti.
"Now don't tell us to double that shit!" Macy Gray
BaariMikko
14.08.2007 09:49:06 (muokattu 14.08.2007 10:03:28)

No nyt vasta sain hankittua levyn, kuultuani biisejä satunnaisesti sieltä sun täältä. Täytyypä tunnustaa/todeta, että ekan kerran kuultuani Don't Take It Too Hardin en tiennyt, kenen biisi se on, enkä tosiaankaan olisi osannut veikata sitä 2000-luvun Suomessa tehdyksi.

Mitä tulee tähän retroestetiikasta vatvomiseen, niin onhan se toki totta, että levy on tyylillisesti 70-lukulaista jne jne. Mun mielestä on kuitenkin melkoinen saavutus, virstanpylväs jne, että joku ylipäätään tekee Suomessa tällaisen levyn! Sillä, että se tapahtuu tavallaan 30 vuotta "myöhässä" ei ole mun mielestä mitään merkitystä. Sen verran ainutlaatuinen tapaus on kyseessä. Lisäksi mun mielestä on täysin turhaa jäädä pohtimaan sitä, miltä tällaisen levyn nyt sitten "pitäisi" kuulostaa. Ei mun mielestä siihen voi olla minkäänlaista sanomista. Levy kuulostaa aivan helvetin hyvältä ja siinä kaikki.

Lisäksi musa elää, hengittää ja kulkee luontevasti eteenpäin jne. Siinä on, ainakin mun korvieni mukaan, sydäntä - tämä on siis täysin jotain muuta kuin pelkkä hengetön pastissi tahi imitaatio. Musta on oikeastaan melko hassua - kaikella kunnioituksella - että hyvän levyn osuessa kohdalle jää pohtimaan "saako näin tehdä" tyyppisiä kysymyksiä sen sijaan, että vain nauttisi hyvästä musasta.

Lisäys: oikeastaan Tupunan näkemystä voisi pohtia pikemminkin toisinpäin: sen sijaan, että näkisi tämän levyn jotenkin epäsuomalaisena, miksei voisi mieluummin ajatella, että tässä laajennetaan kuvaa siitä, millaista suomalainen musiikki voi olla, että tällaistakin voi tehdä näillä leveysasteilla ainaisen mollijollotuksen vastapainoksi?
MaD PiAnIsT
25.08.2007 18:59:18

Tsekkailiko kukaan eilen YLE extralta Tuomon keikkaa kesäkuulta?

Hämmästyin yleisön määrästä, sillä sitä oli yllättävän paljon. Hyvin on saanut Tuomo nimensä kuuluviin. Hyvä meininki oli jannuilla päällä, mitä nyt Tuomo itse vaikutti hieman hiljaiselta. Lienee sitten jännittänyt sen verran.
Keikassa itseäni häiritsi päivänvalo ja liian iso lava. Paremmin toimisi mielestäni hämyisessä ja pienemmässä mestassa, mutta hyvä suoritus Tuomolta. Ei ole mikään helpoin paikka saada fiilistä noin suurella lavalla tämäntyyppisessä musiikissa jossa ei kauheasti riehuta lavalla. Mukavan kesäinen fiilis tuli keikkaa tsekkaillessa:)
Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio. (Charles Bukowski)
Bonham
25.08.2007 20:29:23
Tsekkailiko kukaan eilen YLE extralta Tuomon keikkaa kesäkuulta?

Hämmästyin yleisön määrästä, sillä sitä oli yllättävän paljon. Hyvin on saanut Tuomo nimensä kuuluviin. Hyvä meininki oli jannuilla päällä, mitä nyt Tuomo itse vaikutti hieman hiljaiselta. Lienee sitten jännittänyt sen verran.
Keikassa itseäni häiritsi päivänvalo ja liian iso lava. Paremmin toimisi mielestäni hämyisessä ja pienemmässä mestassa, mutta hyvä suoritus Tuomolta. Ei ole mikään helpoin paikka saada fiilistä noin suurella lavalla tämäntyyppisessä musiikissa jossa ei kauheasti riehuta lavalla. Mukavan kesäinen fiilis tuli keikkaa tsekkaillessa:)

Meinaat, ettei ne muut esiintyjät lainkaan tuoneet sitä jengiä sinne noin sankoin joukoin?
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
MaD PiAnIsT
26.08.2007 12:19:29 (muokattu 26.08.2007 12:21:04)

Meinaat, ettei ne muut esiintyjät lainkaan tuoneet sitä jengiä sinne noin sankoin joukoin?

Näin tuota lähetystä Tuomon kohdasta ja en katsonut loppuun koko lähetystä. Luulin, että tuo oli pelkästään Tuomon keikka. Pahoitteluni kun en tiennyt.

Ja kun näin lähetyksen nimen: Extra LIVE: Tuomo, niin senkin takia luulin Tuomon olleen pääesiintyjä.
Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio. (Charles Bukowski)
Torsti Suomi
24.05.2008 22:23:02
Onhan Tuomo orkestereineen kova. Tämänpäiväinen Kaisaniemen veto ei ihmeitä tarjonnut, mutta hemmetin hyvä olo jäi tunnin setistä. Mukavaa, tarkkaa, soivaa juttua, johon pikku yksityiskohdat saavat lisämaustetta aikaan.

Hyvä Tuomo. Uutta materiaalia odotellessa...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)