Aihe: Soundien äänenvoimakkuuksien tasapainosta..
1
KeyRebel
07.01.2004 22:25:47
Koskettimissa yleensä erityyppiset soundit ovat eri äänenvoimakkuuksilla (esim. lead-soundit ovat monesti kovemmalla kuin esim. string-tyyppiset soundit). Tämä tietenki johtuu alkuperäisistä sampleista mitä kyseinen soundi käyttää.
Olen huomannut että soundien äänenvoimakkuuksien tasapainottaminen (lähinnä keikkoja varten) on suhteellisen vittumaista puuhaa. Vaikka kuinka kauan niitä yrittää hinkata tasaisiksi niin tuntuu etteivät ne ikinä ole täysin tasapainossa :) Vai mitä olette mieltä??
Eddy
08.01.2004 00:15:19
Volumespedu on hieno keksintö!
Raha ei tee onnelliseksi,ellei sitä ole tarpeeksi.
M.i.k.key
08.01.2004 00:34:29
Volumespedu on hieno keksintö!

JOO JOO Jalka Kaasulla!
My name is Baron, Uusavuton kosketinesamikkiBaron
Kaleface
08.01.2004 11:43:59

Koskettimissa yleensä erityyppiset soundit ovat eri äänenvoimakkuuksilla (esim. lead-soundit ovat monesti kovemmalla kuin esim. string-tyyppiset soundit). Tämä tietenki johtuu alkuperäisistä sampleista mitä kyseinen soundi käyttää.
Olen huomannut että soundien äänenvoimakkuuksien tasapainottaminen (lähinnä keikkoja varten) on suhteellisen vittumaista puuhaa. Vaikka kuinka kauan niitä yrittää hinkata tasaisiksi niin tuntuu etteivät ne ikinä ole täysin tasapainossa :) Vai mitä olette mieltä??

Itse tein kokeilumielessä viimeksi niin, että katsoin mikserin vu-mittarista kaikki soundit tismalleen samalle tasolle, soittaen kutakin soundia juuri niin kuin sitä keikallakin soitin (eli sointua/melodiaa/harmonioita/jne.). Tämä toimi aika hyvin, ja eri soundit pysyivät läpi keikan hyvässä tasapainossa suhteessa muuhun musiikkiin, ilman että miksaaja joutui olemaan koko ajan säätimessä kiinni (tai ainakaan tyyppi ei valittanut aiheesta).

Periaatteessahan ilmeisesti tälläkin tavalla voi tulla ongelmia, kun tietyn tyyppiset soundit hukkuvat esimerkiksi kitaroiden taakse, mutta tämähän on kiinni käytettävistä soundeista.
-K-
Jabbe
08.01.2004 17:21:03
Minkä soundien mukaan muuten yleensä säädätte tasot soundcheckissä? Miksaajalle tietty kelpaa se kovin soundi, mut jos säätää sen mukaan niin sitpä ei saakaan kiippareita kuuluville esim. soolossa. Miksaajat ei yleensä kuitenkaan kato kovin paljoa kiippareiden tasoja, vaan se pitäis itse säätää. Jos jättää vähän noston varaa itse, niin siinä on se ongelma et jos sit pistää kovemmalle niin saattaa jo mennä särölle.

Ja Motifiin pitää saada volapedaali. Onko kellään kokemusta mistään hyvistä? Esim. Rolandin pedaalit on mun mielestä vähän löysiä ja epätarkkoja..
My name is Baron, Jabbe Baron.
erno p
08.01.2004 17:39:57

Ja Motifiin pitää saada volapedaali. Onko kellään kokemusta mistään hyvistä? Esim. Rolandin pedaalit on mun mielestä vähän löysiä ja epätarkkoja..

Morley.
Jabbe
08.01.2004 17:48:55
Morley.

Maksaa paljon?
erno p
08.01.2004 18:26:56

Maksaa paljon?

T-kaupassa 105 euroa. Mut on sitten kyllä hyväkin, ei tartte ihan heti olla uutta hankkimassa.
M.i.k.key
08.01.2004 21:39:03
Kuinkahan hyvin tollanen pedaali sitte käytännös toimii?Meinaanku ite on kuitenki lavalla eikä tiiä yhtään miten musa kuuluu yleisölle. Eikö se oo vähän paha mennä ite niitä volumeja lennosta sääteleen?
Toisaalta ois hyvä ku ois sellanen "personal miksaaja" joka tuntis kaikki biisit ja osais säätää volumet :)

Toihan nyt olis optimi että vois vetää koko ajan vaan täysillä ja luottaa miksaajaan. Itse kun tekee paljon erilaisia prokkiksia niin on kyllä jo oppinut omat kamansa siihen malliin että osaa soittaa mattoja hiljaa ja esim. jousia tilanteen mukaan kovempaa. Sehän riippuu hirveesti kappaleista eli sama soundi on jossain biiseissä tärkee ja joissain ihan vaan täytettä.
My name is Baron, Uusavuton kosketinesamikkiBaron
Jabbe
09.01.2004 14:17:20
Toihan nyt olis optimi että vois vetää koko ajan vaan täysillä ja luottaa miksaajaan. Itse kun tekee paljon erilaisia prokkiksia niin on kyllä jo oppinut omat kamansa siihen malliin että osaa soittaa mattoja hiljaa ja esim. jousia tilanteen mukaan kovempaa. Sehän riippuu hirveesti kappaleista eli sama soundi on jossain biiseissä tärkee ja joissain ihan vaan täytettä.

Ja volapedaalilla säädät itse, vai tekeekö miksaaja mitään?
KB
09.01.2004 14:37:39
Muistakaa asiallinen monitorointi, veljet. Eli korva kertoo, missä mennään. Ilman vakiomiksaajaa ne koskettimet kuitenkin jää alle... Keskiverto salimiksaaja keskittyy kuitenkin enemmän siihen bassarin polkemiseen ;)

Ja yks juttu volumepedaalin ja monitoroinnin lisäks - kun kerran se dynaaminen koskettimisto löytyy melkein kaikista soittopeleistä, niin miksi jättää sen antama hyöty käyttämättä. Ja aftertouchista vielä ne viimeisetkin älämölöt ulos ;)
My name is Baron - K.B. Baron
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)