Aihe: Amfisound Vs. Jackson Usa RR-1
1 2
Rooger
16.05.2007 13:33:13 (muokattu 16.05.2007 13:35:55)
Moro!

Aattelin kysästä, että mitä mieltä porukka ois tämmösestä tilanteesta:

Olisin joko Jacsonin USA RR-1:stä tai sitten saman mallista Amfisoundin keppiä laittamassa. Kummallakkin osottautui suurinpiirteiset hinnat samoiksi, eli 2400€. Kumpi olisi "laadukkaampi"? Kumpi pitää arvonsa paremmin? Valmistus-/toimitusajat..ym. kertokaa mielipiteitä kumman kepin te pistäisitte.

Ja tosiaan tuossa melkein ovat vaihtoehdot, eli ei tarvitse kertoa mitä muuta tuolla rahalla saisi..

EDIT: jos tiedätte joitain muita hyviä customkeihäitten rakentajian, joiden kitarat roikkuu suurinpiirtein nuissa hinnoissa, niin mainitkaa ihimeessä.

Kiitti!
Jormaz
16.05.2007 13:34:41
Onko käytetty poissuljettu? Itte kattelisin ehdottomasti vanhempaa, valmiiksi kolhittua RR:ää 1500 € budjetilla.
Summer is coming, fat boys are happy
McNulty
16.05.2007 13:37:11
Kelpaisko sulle käytetty Jackson USA Select RR1?
Niitä kun tahtoo saada ihan 1000-1500e hintaan käytettynä, kun vain malttaa hetken metsästää. Ei muuta kuin Jackson Guitar Palaceen rekisteröityminen ja ostoilmoitus palstalle. RR:t liikkuu aika hyvin...

Itse aiheesta. Sen uskallan luvata että RR1:t ovat taattua laatua. Samoin on myös Amfisound. Jos joskus myyt etiäpäin niin todennäköisesti Jackson on helpompi saada kaupaksi kuin Amfisoundin custom-skeba. Monella ostajalla suhtautuminen eri pajojen tuotteisiin on epäilevämpää ja nihkeämpää mitä valtamerkkien tuotteisiin.

Jos meinasit Amfilla teettää ihan 1:1 kopion Jackson RR1:stä, niin siinä vaiheessa kyllä suosittelen että ostat sen Jacksonin. Jos meinaat teettää jotain erikoisempaa customia, niin sitten Amfisound.
clenching the fists of dissent
Rooger
16.05.2007 13:37:19 (muokattu 16.05.2007 13:49:18)
Se ois melekee paras, ku jonku tiukan käytetyn löytäs. Vastahan tuossa torilla oli joku 90-luvun jenkki RR, mutta kerkes mennä :(
Mrezzye
16.05.2007 15:04:36

Oma valintani on Amfisound. Syy: 100 % omaan käteen sopiva kitara. Molemmat merkit on varmasti laadukkaita, mutta Amfisoundin kitaran yksityiskohtiin voi itse vaikuttaa. Jacksonilta tuskin Customia saat tuohon hintaan. Toki Jacksonin jälleenmyyntiarvo on ainakin toistaiseksi pysyvämpi kuin Amfisoundin, mutta ainakin minulle tärkeintä on se soittoarvo.

Jos tiedät tarkkaan mitä kitaralta haluat ja etsit "tositarkoituksella" pitkäaikaista kumppania, osta Amfisound. Jos haluat koittaa RR:ää ja arvelet myyväsi kitaran pois suht pikaisesti, osta Jackson.
Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi, niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???

Explorer
16.05.2007 15:10:10
Jos tiedät tarkkaan mitä kitaralta haluat ja etsit "tositarkoituksella" pitkäaikaista kumppania, osta Amfisound.

Ehdottomasti.

Ja lisäksi tässä kannattaa ottaa huomioon se, että Amfisoundin kohdalla sana "custom" tarkoittaa sitä että kitaran voi customoida niin totaalisesti että vain mielikuvitus (ja tietty toteutusmahdollisuudet) rajoittaa kitaran muotoa, ominaisuuksia ja yksityiskohtia.
Ziltoid the omniscient!
pekurides
16.05.2007 15:48:08

niin... en kyllä löydä hakemallakaan omasta RR1:stä mitään "vikaa" niin ei nyt tule mieleen miten samoilla spekseillä oleva Amfisoundi olisi yhtään sen laadukkaampi?
ja toistepäin:) (ellei sitten jotain supersoivaapuuta löydy käyttöön)

Käytetyn jaskan puoleen tai sitten saksasta tarjouksia.
http://www.thomann.de/fi/search_dir … html?sw=jackson+RR1&x=0&y=0

näytti olevan king V 1999e , jossain näin myös floikallisista RR1 samoihin hintoihin..

Mutta jos pinkkaa löytyy niin ehdottomasti oma customoitu Amfisoundi omalla mielikuvituksella varusteltuna!!!
Tunteella päin vittua.
Jii
17.05.2007 00:32:02
Mutta jos pinkkaa löytyy niin ehdottomasti oma customoitu Amfisoundi omalla mielikuvituksella varusteltuna!!!

Yllä on puhuttu asioista oikeilla nimillä 8-)

Omakuvan kitara on Amfisound. Periaatteessa RR-pohjalta rakennettu, mutta kaula on tehty mitoiltaan mulle käteen istuvaksi. RR-1:n kaula on erilainen. Muitakin eroja on, mutta kaula oli mulle tärkein.

Jos pidät RR-1:stä, osta semmoinen. Jos haluat RR-muotoisen, mutta omilla spekseillä, hanki Amfisound.
Birth, copulation and death. Is this your life?
DZN
18.05.2007 08:41:09
Jos RR-1:n haluat, hanki Jackson, jos haluat jotain, muuta Amfisound on hyvä vaihtoehto.

Amfilta et saa Jackson lapaa vaikka kuinka maksat, kai jotain copyright juttuja.
Sanoisin, että molemmat vaihtoehdot ovat yhtä laadukkaita. Jos olet myymässä joskus sitä soitinta niin Jacksonin saat helpommin kaupattua, jos Amfi on hieman erikoisempi niin siitä ei pääse eroon helpolla. Eihän toki omaa customia ikinä myydä.

Uuden perusvärisen RR-1:n saa 1800€-2000€ euron välii, onhan se siis reilusti Amfisoundia edullisempi.
Aka. Dino and 6077dino
Mrezzye
18.05.2007 08:43:05

niin... en kyllä löydä hakemallakaan omasta RR1:stä mitään "vikaa" niin ei nyt tule mieleen miten samoilla spekseillä oleva Amfisoundi olisi yhtään sen laadukkaampi?

Hyvä juttu sinun kannaltasi. Pääset elämässä paljon helpommalla ja halvemmalla kuin minä. Mutta, mutta... Amfisoundin Routa-malleja on viety vielä eteenpäin RR:stä, eikä ole jääty vanhoihin kaavoihin. Mm. soittoergonomiaa ja kitaran tasapainoa on parannettu. Lisäksi minulle ei käy volumenamiskan sijainti kielen alla. Kaulan profiilikin tulee customiini ihan custom tyylillä, eli alanauhoilta pyöreämpi ja ylänauhoilta flätimpi. Ja tottakai moisen suunnikkaan pitää olla rear-loaded! (Nämä ovat siis minun makuuni, ei kaikkien)

Tällainen siitä pitäisi suurin piirtein tulla: http://a900.ac-images.myspacecdn.co … 14d39477d046e8d2e67334e380ed973.jpg
Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi, niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???

Jesmies
18.05.2007 08:49:22
Hyvä juttu sinun kannaltasi. Pääset elämässä paljon helpommalla ja halvemmalla kuin minä. Mutta, mutta... Amfisoundin Routa-malleja on viety vielä eteenpäin RR:stä, eikä ole jääty vanhoihin kaavoihin. Mm. soittoergonomiaa ja kitaran tasapainoa on parannettu. Lisäksi minulle ei käy volumenamiskan sijainti kielen alla. Kaulan profiilikin tulee customiini ihan custom tyylillä, eli alanauhoilta pyöreämpi ja ylänauhoilta flätimpi. Ja tottakai moisen suunnikkaan pitää olla rear-loaded! (Nämä ovat siis minun makuuni, ei kaikkien)

Tällainen siitä pitäisi suurin piirtein tulla: http://a900.ac-images.myspacecdn.co … 14d39477d046e8d2e67334e380ed973.jpg

Ihan offtopickina että on helvetin hienon näkönen, lähes samanlainen ku mun
joskus tuleva, itselleni vaan vaahteraotelauta ja muuta hassua :) jatkakaa.
Tukeva ote munasta niin kaikki sujuu
McNulty
18.05.2007 08:54:31
Lisäksi minulle ei käy volumenamiskan sijainti kielen alla.

Mulla sama juttu. Monesti huomaan Model 4:lla soitellessa että volumet on melkein nollissa. Toista yksilöä olenkin modannut siten että laitoin vanhat reiät piiloon ja porasin uudet "taaemmaksi". Tosin, mulle heviskebassa volumen ja tonen tarve on täysin 0! Sellainen on/off-minikytkin riittäisi.

Ja tottakai moisen suunnikkaan pitää olla rear-loaded! (Nämä ovat siis minun makuuni, ei kaikkien)

Mitähän Amfilla sanovat Jackson-logosta lavassa? :)
Ja muutenkin tuo teikäläisen malli on King-V ja nepä taitavat olla rear-loaded Jacksonillakin. Rhoadsit ovat sitten pleksillä, mutta minkäs teet kun kyseessä on Signature-skeba... samoin kuin esim. Les Paul tai Ibanez Jem.

Ei vanhoja kaavoja kannata muuttaa jos ne toimivat :)
clenching the fists of dissent
apuri
18.05.2007 09:37:49 (muokattu 18.05.2007 09:39:08)
Tuleeko keppiisi minkälainen otelaudan radius? Jacksoneissa on 12"-16" muuttuva kaarevuus ja se vaikuttaa soittoergonomiaan todella paljon. Lisäksi uudemmissa Jaskoissa reunalistoja on kallistettu sisäänpäin.

Oletko tilannut omasi millaisilla spekseillä?

Minkälainen kaularakenne keppiin on tulossa? Amfin sivuilla puhutaan että kaula on teht vaahterasta eikä mitään muuta..

Mm. soittoergonomiaa ja kitaran tasapainoa on parannettu. Lisäksi minulle ei käy volumenamiskan sijainti kielen alla. Kaulan profiilikin tulee customiini ihan custom tyylillä, eli alanauhoilta pyöreämpi ja ylänauhoilta flätimpi. Ja tottakai moisen suunnikkaan pitää olla rear-loaded! (Nämä ovat siis minun makuuni, ei kaikkien)
Mrezzye
18.05.2007 10:02:43 (muokattu 18.05.2007 10:05:44)

Tuleeko keppiisi minkälainen otelaudan radius? Jacksoneissa on 12"-16" muuttuva kaarevuus ja se vaikuttaa soittoergonomiaan todella paljon. Lisäksi uudemmissa Jaskoissa reunalistoja on kallistettu sisäänpäin.

Oletko tilannut omasi millaisilla spekseillä?

Minkälainen kaularakenne keppiin on tulossa? Amfin sivuilla puhutaan että kaula on teht vaahterasta eikä mitään muuta..

Niin... mulle ei siis tule perus Routa -malli, vaan King V mallinen Custom. Joitain ominaisuuksia otettiin Roudasta ja loput KV:sta.

Specsit in English:

Construction: Neck-thru
Scale: 25,5"
Wings: Alder
Neck: Maple
Saddle width: 42 mm
Neck dimensions: 20 mm on 1st fret, 22 on 17th
Neck profile: C-profile on 1st fret, flattens to 12th fret (as in Ibanez JPM)
Fretboard: Ebony
Inlays: Les Paul Custom 1-24 frets
Headstock shape: Amfisound Routa
Frets: 24 Jumbo
Bindings: White on fretboard, black on headstock
Pickup: Jackson J50BC + JE1000 (replica)
Parts: Black, Original Floyd Rose, Schaller strap locks
Switches: One volume, one mini switch for boost
Finish: White body and headstock, black bevels and pinstripe, satin lacquer on neck
Hard case included
Other: Scalloped frets 21-24. Signature on headstock.

Ei vanhoja kaavoja kannata muuttaa jos ne toimivat :)

Aina on parannettavaa!!! ;)

apuri
18.05.2007 10:18:28
Niin... mulle ei siis tule perus Routa -malli, vaan King V mallinen Custom. Joitain ominaisuuksia otettiin Roudasta ja loput KV:sta.

Aina on parannettavaa!!! ;)

Tossa ei kerrota miten kaula rakennetaan. onko se yhdestä palasta, kolmesta palasta laminoitu vai Jackson tyylinen erillisellä lapapalalla? Onko puut normaalisti sahattuja vai varttisahattuja?

Otelaudan kaarevuutta ei mainittu, ilmeisesti perus 12" mikä ei ainakaa mikään parannus muuttuvaan radiukseen ole. Mutta ehkä se on makuasia.

Onko satula R2 vai R3? tasan 42mm satulaa ei ole floydia varten olemassa.
Ben_D
18.05.2007 10:36:47

Mä speksasin omaan Custom Raniini kaulan hyvin tarkasti lähettäen mm. omasta KV-2:sta muotokammalla otetun speedneck profiilin Ranille...lisäksi lähetin kaiken mahdollisen tiedon käyttäen apuna Jacksonin katalogeja sekä omaa KV-2:ni.
http://www.myspace.com/fiercemetal
Mrezzye
18.05.2007 11:59:47

Tossa ei kerrota miten kaula rakennetaan. onko se yhdestä palasta, kolmesta palasta laminoitu vai Jackson tyylinen erillisellä lapapalalla? Onko puut normaalisti sahattuja vai varttisahattuja?

Otelaudan kaarevuutta ei mainittu, ilmeisesti perus 12" mikä ei ainakaa mikään parannus muuttuvaan radiukseen ole. Mutta ehkä se on makuasia.

Onko satula R2 vai R3? tasan 42mm satulaa ei ole floydia varten olemassa.

JPM-kaulan specsit:

25.5" _

Paksuus: 1. nauha: 19.0mm _12. nauha: 21.0mm _

Leveys: satula 42.0mm 22. nauha: 56.0 _

Radius 430mm _

Itse olen tähän kaulaan tykästynyt ja samanlaisen haluan. Toki neck-thru rakenne parantaa oleellisesti ylänauhoille pääsyä. Kolmesta palasta laminoituna kaula rakennetaan... ja varttisahattuna. Ehkäpä satula on sitten se hivenen alle 42mm versio (41,91mm?), sillä eihän se kaulaa leveämpi voi olla.

apuri
18.05.2007 12:20:49
Ok, nythän kaulan speksit selvisi.

Satulasta vielä R2 = 41.3mm ja R3 = 42,9mm Kumpi lie on tulossa :)

Alkuperäiseen kysymykseen vastauksena että käytetty RR-1 olisi oma valinta.

JPM-kaulan specsit:

25.5" _

Paksuus: 1. nauha: 19.0mm _12. nauha: 21.0mm _

Leveys: satula 42.0mm 22. nauha: 56.0 _

Radius 430mm _

Itse olen tähän kaulaan tykästynyt ja samanlaisen haluan. Toki neck-thru rakenne parantaa oleellisesti ylänauhoille pääsyä. Kolmesta palasta laminoituna kaula rakennetaan... ja varttisahattuna. Ehkäpä satula on sitten se hivenen alle 42mm versio (41,91mm?), sillä eihän se kaulaa leveämpi voi olla.
Mrezzye
18.05.2007 13:11:04

Ok, nythän kaulan speksit selvisi.

Satulasta vielä R2 = 41.3mm ja R3 = 42,9mm Kumpi lie on tulossa :)

Jaa-a... tuo pitää muuten vielä mitata sitten JPM:stä. Jos nuo on tosiaan ainoat vaihtoehdot, niin kapoisempi sitten, sillä jos kaulasta otettu mitta oli 42mm, niin ei se satula voi olla leveämpi.

‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)