Aihe: miten soittaa rockia?
1
käsi
06.01.2004 16:09:37

tiedän että useimmat tämän kirjoituksen lukijoista vetää aamukahvinsa väärään kurkkuu ja on tukehtua nauruunsa.
mutta ongelma on se että koviasti haluaisin opetella soittamaan rockia, siis tollasta ns, grunge pohjaista poljentoa mitä pear jam, alice in chains, screaming trees jne bändit soittaa, niin lisätään listaan vielä faith no more.

koko ikäni soitellu bändeissä aina jotain v..n heviä ja enää ei oo napannut. mutta sellasten perus "kliseitten" oppiminen ton tyylin rock musaan olis kivaa:) mitkä on yleisimmät sointu kulut, skaalat, moodit tai muuta sellasta mistä jengi vetää noita biisejä.

no bluessia oon alkanu tutkimaan ja jotain juttuja sen kautta oivaltanu rock musaan, ku kaikkihan pohjautuu bluessiin jotenki.

kiitos kommenteista, ja kiitos irvailuistaki jo etukäteen
Härski
06.01.2004 16:11:47 (muokattu 06.01.2004 16:12:07)
Asiaan voisi parhaiten perehtyä, kun kuuntelee sitä musaa ja hakee netistä tabulatuureja, esim. www.tabcrawler.com on ulkomaalaisten tabujen hommaamiseen IMO paras paikka.
author
06.01.2004 20:29:19
Mä lisäisin tähän vielä tämmösen osoitteen ku www.powertabs.net ja sitten kun haet vielä tämmösen ohjelman ku Power Tab Editor ni alkaa homma luistamaan.
Ton ohjelman tehtävä on soittaa ne tabit mitkä lataat zip-muodossa tuolta kyseiseltä sivulta. Voit myös itse tallentaa omia sävellyksiä tabeina. Erittäin monipuolinen ohjelma ja helppo käyttää.
Raps raps - äskön avaamani Geisha karkki.
Skebaristi
07.01.2004 16:10:19

Ja mä taas lisäisin, että toinen hyvä ohjelma on Guitar pro.
Tabeja saat kyseiseen ohjelmaan sivulta www.mysongbook.com, sieltä pääset linkin kautta sivulle josta saat guitarpro demon.........
"Älä koskaan soita niin nopeasti kuin pystyt, opettele soittamaan niin nopeasti ettei tarvitse soittaa niin nopeasti kuin pystyy"
skebajaba
07.01.2004 16:13:04
tai
www.activeguitar.com
sieltä osio lessons ja johan rupee rock luistamaan...
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
rap1ds
07.01.2004 16:17:55 (muokattu 07.01.2004 16:19:50)
Perusskaala taitaa olla se pentatoninen + aina pari muuta hassuu säveltä.

E|-o-|---|---|-o-|
H|-o-|---|---|-o-|
G|-o-|---|-o-|(o)|
D|-o-|---|-o-|---|
A|-o-|(o)|-o-|---|
E|-o-|---|---|-o-|

Elikkäs tollanen. Noi suluissa olevat eivät taida kuulua pentatoniseen asteikkoon, vaan ovat noita blues hommia, mut menevät kyllä hyvin siinä seassa. Tollasta vetelet sitte säröllä ees taas ni voipi kuulostaa rockilta...

EDIT: NIIN... ja tietysti onnittelut onnistuneesta genre vaihdosta!
Makkara on murha! -hjukke
Peter Gunn
08.01.2004 20:37:24

Kyllä soittaa.
Dr. Muff
08.01.2004 20:50:05
www.giwentowail.com :issa on kattava Pearl Jam/related tab-sektio.
www.powertabs.net :istä olen noista ainakin AICtä kattellut.

Oivia bändejä noi kaikki!
Myykää mulle ja Screamer!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)