Aihe: ampeg ba115hp vs ashdown mag 115 200w
1
Can t stop!
07.01.2004 21:28:10
Elikkä noista pitäis valita, kertokaa te kumpi teidän mielestä parempi? plussat ja miinukset?
HC-Audio
08.01.2004 14:49:07

Ite mietin tossa taannoin kans että Ashdownin 2x10 vai ampeg. Ja voin sanoa että ashdown oli mielestäni ainakin 2x tiukempi pakkaus. Saat ruuvattua tosi mponipuoliset saundit, mukava sub-harmonics, hyvät elementit. kaikin puolin hyvä pakkaus
"It's My duty to please that booty"
Ulle
08.01.2004 17:48:24

Mulla on 250w 15" mag ja tyytyväinen oon ollut. Oktaaveri on kiva lisä ja mä saan ainakin ruuvattua mieleiseni soundit. Ääntä lähtee hyvin.

Ampegista ei oo kokemuksia
Matalalla profiililla (ja taajuuksilla)...on voittajan tie
absqua
08.01.2004 20:13:21
Vaikka Ampeg onkin bassovahvistinten kuningas IMO, niin pakko on sanoa ettei ko. valmistajan pienemmät kombot ole koskaan oikein vakuuttaneet minua. Soundi on periaatteessa OK eikä muutakaan tähdellistä valittamista ole Ampegeissa, mutta kyllä tässä kombojen sarjassa Ashdown vie pidemmän korren sekä soundin että yleisen vakuuttavuuden puolesta. Oma valintani osuisi siis Ashdowniin. Mag-sarjasta ei ole mitään valtaisaa kokemusta mutta kalliimman ABM-sarjan 2X10-kombolla olen soittanut paljon ja se rokkaa.

Rantasaunat ovat sitten asia erikseen, kuten on myös jumalaiselta soundaava Ampegin B-15 täysputkikombo. Niissä Ampeg rulettaa 6-0 mikäli minulta kysytään.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
absqua
08.01.2004 20:54:48 (muokattu 08.01.2004 20:58:41)
Ratasauna rokkaa! Just viime viikonloppuna soittelin keikan semmosella mun jazzarin kanssa. En oo missään kuullut niin täydellistä saundia. Muuten, onko se saundin "pääasia" kaapissa vai nupissa? Kuulostaako kaappi hyvältä joidenkien halvempien nuppien kanssa, koska kaappii on kohtuuhintainen mutta nuppi maksaa ihan helvetisti(n. 3000 euroa).? Omistatkos ite rantasaunan?

Suureksi ilokseni omistan. Mulla oli ensin pelkkä käytetty kaappi ja soittelin sillä parin eri nupin kanssa, joista toinen oli kasari-TraceElliot trankkunuppi ja toinen oli Mesa/Boogien putkinuppi. Mesa oli parempi, mutta ei sekään oikein 8X10 kaapin kanssa laulanut kuten odotin. Pääsin kerran kokeilemaan sitä mesan nuppia samanmerkkisen 2X15 kaapin kanssa ja se yhdistelmä toimikin sitten kuin tauti. Parin vuoden etsiskelyn jälkeen löysin vihdoin asiaankuuluvan SVT-nupin käytettynä ja eipä tarvinnut montaa minuuttia soitella kun olin jo vakuuttunut.

EDIT: Kirjoitin rantasaunasta (aika subjektiivisen) arvostelunkin joskus, lue se jos aihe kiinnostaa.

Mun näkemykseni mukaan läjän soundi syntyy niiden laitteiden yhdistelmästä, eikä niinkään jommastakummasta. Vaikka kyllähän 8x10 soundaa muikealta muillakin nupeilla. Kun kartiopinta-alaa on taarpeeksi niin sillä on suuri ja positiivinen vaikutuksensa soundiin, ei mahda mitn. Valitettavasti en ole koskaan vielä päässyt vetämään kahden 8x10-kaapin yhdistelmällä. Siihenhän SVT on kait alunperin suunniteltu. Mutta tämä nyt on tällaista postpuberteettista kamarunkkausta ;-). Totuus on se että keikoilla pärjää oikeasti melkein millä tahansa matolaatikolla, mutta kyllä soittovibat kohoavat kummasti kun takana on kunnon kamat ja soundi sen mukainen.
Niskamies
08.01.2004 21:18:04
Sitten ku mä ostan mun 8*10, niin kokeillaan kahen kaapin yhdistelmää, eiks niin? Se nuppi oli ihan unelma, yleensä sitä soundia pitää ruuvailla ihan törkeesti. Tolla se kuulosti hyvältä kaikilla asetuksilla. Voinko tiedustella että paljonko jouduit maksamaan?
Hanki Presari ja ole tosimies!
JK
09.01.2004 07:57:52
Ashdownista ei oo kokemusta mutta Ampegin BA combo mulla oli ja täytyy myöntää että se oli kyllä pettymys...
En löytänyt siitä mieleisiä soundeja niin millään. Kyseessä oli kylläkin BA 115, 100w versiona, 1x15" elementillä. Ilmeisesti tuossa isommassa on kuitenkin se sama "shape"- kytkin jolla voi valita viisi eri aluetta.. Niin...se soundi oli tasaisen tunmma, tai sitten se tweeteri rupes suhisemaan jos yritti yläpäätä korostaa.
MUTTA tehojen puolesta kyllä sieltä tuli varmasti se kaikki mitä pitääkin, ei mennyt "polvilleen" missään tilanteessa, eikä ruvennut "pärisemään". Combon nykyinen omistaja on ihan tyytyväinen siihen...eli nää on kyllä tunnejuttuja ja riippuu myös siitä millä ja mitä soitat.

Edelleen...itse jos hakisin tuon teholuokan comboa niin päätyisin varmaan 2x10" comboon 1x15" sijasta.
Ja noista hinnoista...Ampegin lähtöhinta on kyllä yleensä aika suolainen ja kannattaa katsella käytettyä, sillä niissä yllättäen hinnat putoo melko nopeasti mitä olen seuraillut.

Ja pakko mainostaa omaa...EBS Drome 1x12" combo, 150w ja on kyllä ehdottomasti se MUN vahvistin. Ei tarvii enää etsiä muuta.. ellei GAS taas iske...mutta EBS ei lähde siinäkään tapauksessa...

Pakko ottaa kantaa tuohon rantasaunajuttuun... Soundit on varmasti kohdallaan mutta MILLÄ HELKKARILLA keikkailevan bändin basisti sellasen kuljettaa keikkapaikalle... ja jos itse sellasen hankkisin ja raahaisin mukanani, niin ei tohon mun letukkaan muuta enää laitettais ja bändikaverit kehottais varmaan kauniisti hankkimaan muita kavereita kantamaan...kun tälläkin hetkellä kosketinsoittaja saa joka kerta keikalle mennessä kuulla pianolootastaan..."mutta kun siinä on aito koneisto ja pianosoundit paremmat kuin synassa"
Hiukka OffTopic-taas kerran, mutta se ei oo mitään uutta
"Tottakai sä nyt KUSELLA voit käydä"
absqua
09.01.2004 08:19:18 (muokattu 09.01.2004 08:33:35)
Voinko tiedustella että paljonko jouduit maksamaan?

Miksi? Koko läjän hinta oli nykymittarilla halpa, mutta se johtui parista eri asiasta: a) käytettyä kamaa b) hankinnoista on aikaa useita vuosia, ampegien hinnat olivat silloin uutenakin alempana kuin nyt c) käytin sopivan hintaisten kamojen löytämiseen aika paljon aikaa, enkä ostanut ekaa vastaantullutta tavaraa d) hävytön tinkiminen ostotilanteessa.

JK:lle Toi roudaus-kysymys on esillä aika usein, ja jopa ammatikseen roudaavien kanssa siitä joutuu joskus keskustelemaan. Käytännössä yli 75% keikoista tulee tosielämässä soitettua jollain helposti roudattavilla pikkukomboilla.
Isoissa bassokamoissa ei ole mitään järkeä, sen voin käsi sydämellä sanoa, mutta täytyyhän toivottoman pieniä genitaaleja edes jollain saada kompensoitua.
JK
09.01.2004 14:23:55
Käytännössä yli 75% keikoista tulee tosielämässä soitettua jollain helposti roudattavilla pikkukomboilla.
Isoissa bassokamoissa ei ole mitään järkeä, sen voin käsi sydämellä sanoa, mutta täytyyhän toivottoman pieniä genitaaleja edes jollain saada kompensoitua.

Näinhän se on... ei näitä juttuja voi eikä edes kannata yrittää järjellä selittää... Ja kyllä tossa on jo nyt kuullut bändin muilta jäseniltä epämääräisiä kommentteja kun bassoja ja vahvistimia on tullut ja mennyt huimaa vauhtia... On se kyllä kumma tauti, kun taaskin olen esimerkiksi ton myyntipalstalla olevan Telecasterbasson kuvaa katsellut useampaankin otteeseen. Mutta tähän kuumeeseen auttaa usein vanha konsti. Kun oikein otsaa kuumottaa niin ottaa sen tyhjän lompakon ja painelee sillä otsaa niin hetkeksi helpottaa...

Mutta toisaalta tuo kaupankäynti kaikkinensa (kun hoidan myös bändin Pa-kalustoa) on aika mukavaa puuhaa, etenkin kun tapaa yhtä hulluja ja huomaa puhuvansa samaa kieltä.
"Tottakai sä nyt KUSELLA voit käydä"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)